Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänä aamuna on tuntunut alavatsan seudulla vaikka sun mitä, nipistelyä, kevyttä kramppia, ja tuntuu kädellä kokeillessa että alavatsa olisi pallomaisempi. Onko nyt niin kova kasvu menossa vai mikä lie. Pyörähti just vko 11 käyntiin, eikös sillon pitäs olla aika kiivas kasvuvaihe.. Eilenki kyllä aamusta oli kovemmat tuntemukset ja helpotti abaut 4h heräämisestä.
Tuntuu että myös vatsalihakset on kireällä ja alaselkä vähän jumissa. Jospa se tosiaan kasvaisi siellä eikä enteilis mitään vakavaa :eek:

Viikko ja 1 päivä nt ultraan, jännittää jo nyt :D

Kylläpä oli tiukkaa hampaiden pesu aamulla, ja illallakin oli ihan kamalaa. Ei pystynyt tekee kuin pikapesun, kun se vaahto oksetti :D
 
Mullakin hampaiden harjaus aiheuttaa yökötystä :/ mulla iski lauantaina jäätävä päänsärky kohtaus ja nyt otsassa jomottaa edelleen :/ mulla enään kolme päivää ultraan :O
 
Onko kellään ollut runsaampaa verenvuotoa? Mulla tuli aamulla (10+0) vessassakäydessä noin vartin ajan runsaasti tummanpunaista verta ja isoja tummanpunaisia hyytymiä. Sitten se vuoto lakkasi kuin seinään. Ei mitään kipuja. Hyväksyttiin miehen kanssa jo että nyt meni varmasti kesken tämä, mutta toi kivuttomuus ja vuodon loppuminen ihmetyttää, ja hitusen toiveikkaana mietin et josko se sittenkin olisi ollut joku hematooma.

Pitänee odottaa maanantai-aamuun että saa asiaan selvyyttä terveydenhuollosta.


Päivitystä: käytiin aamulla uudessa varhaisultrassa, ja kaikki oli onneksi hyvin! Ihana helpotus kahden piinaavan ja äärimmäisen pitkän odottelupäivän jälkeen! Ilmeisesti kohdun suu oli vuotanut, tai ainakaan ei löytynyt merkkiä mistään muusta. ❤
 
Päivitystä: käytiin aamulla uudessa varhaisultrassa, ja kaikki oli onneksi hyvin! Ihana helpotus kahden piinaavan ja äärimmäisen pitkän odottelupäivän jälkeen! Ilmeisesti kohdun suu oli vuotanut, tai ainakaan ei löytynyt merkkiä mistään muusta. ❤

Onnea hyvistä uutisista, ihanaa, että kaikki oli kunnossa:Heartred
 
Tää on kyllä jännä, että vaikka on miten väsynyt, niin silti nukkuu pätkäunta :dead: ja pari yötä viikosta menee just näin niinkun nyt, ei saa unta, sit ku saa niin herää tunnin välein, ja keskellä yötä herää jossain vaiheessa ja valvoo pari tuntia ja sit ku saa unenpäästä kii, herää 10 min välein ja kappas, kello soi :D jos appiukko ei ois meillä nyt yötä niin jäisin kotiin lepäämään, tästä tulee mielenkiintonen päivä
 
Että voi ärsyttää ihan sikana! Mulla lauantaista asti ollu ihan järkyttävä päänsärky tänään soitin lääkäriin katsoi paineet ja ultrasi poskiontelot ja otsaontelot,mutta sain sitten lääkärin,joka puhui huonoa suomea ja käski vain seurailla tilannetta ja kaikista pahin et kiels multa jopa panadolin??!
 
Että voi ärsyttää ihan sikana! Mulla lauantaista asti ollu ihan järkyttävä päänsärky tänään soitin lääkäriin katsoi paineet ja ultrasi poskiontelot ja otsaontelot,mutta sain sitten lääkärin,joka puhui huonoa suomea ja käski vain seurailla tilannetta ja kaikista pahin et kiels multa jopa panadolin??!

Milläköhän perusteella? Olisit vaatinu toisen lääkärin mielipidettä. Soita huomena neuvolaan ja kysy sieltä.
 
Että voi ärsyttää ihan sikana! Mulla lauantaista asti ollu ihan järkyttävä päänsärky tänään soitin lääkäriin katsoi paineet ja ultrasi poskiontelot ja otsaontelot,mutta sain sitten lääkärin,joka puhui huonoa suomea ja käski vain seurailla tilannetta ja kaikista pahin et kiels multa jopa panadolin??!
Toiselle lääkärille vaan jos ei ala helpottaa. Ja hyvin voi ottaa Panadolia kyllä kipuun ihan tuulesta temmattua kieltää se ainut kipulääke mitä ees suositellaan raskaana oleville :hilarious:
 
Että voi ärsyttää ihan sikana! Mulla lauantaista asti ollu ihan järkyttävä päänsärky tänään soitin lääkäriin katsoi paineet ja ultrasi poskiontelot ja otsaontelot,mutta sain sitten lääkärin,joka puhui huonoa suomea ja käski vain seurailla tilannetta ja kaikista pahin et kiels multa jopa panadolin??!
Mä ainakin oon turvautuu Panadoliin juuriki päänsäryn takia. Neuvolasta sanottiin, että on turvallista käyttää. Eihän sitäkään nyt tietenkään kannata "turhaan" napsia naamaan, mut en todellakaan ymmärrä tuollasta täyttä kieltoakaan :wideyed:
 
Joo meinasin et jos tää jatkuu vaadin jonku toisen lääkärin.. ja en kyllä tiiä miks ei sais ees panadolia käyttää :D
 
Tsemppiä Tiada92!
Täälläkin on ollut päänsärkyä viime viikkoina. Muutaman päivän jälkeen huomasin että johtui siitä etten juonut tarpeeksi vettä. Joten nyt kun päänsärky alkaa kolkutella, niin juon pari lasia vettä. Yleensä poistuu sillä. Ilmeisesti nesteytystä tarvitaan tässä kohtaa raskautta enemmän kuin aiemmin. Tosin migreenikohtaukseen mulla ei auta muu kuin lääke.
 
Mites teidän tissit? Onko arastelu ja kipuisuus vähentyny vai jatkuuko ennallaan? Itellä lähinnä nännit arat enää, sillon tällön muualtakin. Pitääkö huolestuu vai onkoha normaalia :nailbiting:
 
Mites teidän tissit? Onko arastelu ja kipuisuus vähentyny vai jatkuuko ennallaan? Itellä lähinnä nännit arat enää, sillon tällön muualtakin. Pitääkö huolestuu vai onkoha normaalia :nailbiting:
Mulla arastelu vähentyny lähinnä nännit on kipeät :/ en sitten tiiä onko normaalia?
 
Mullakin vaan nännit kipeät ja nekin vaan ajoittain. Eli varmaan ihan normaalia. Mulla ei kyllä missään vaiheessa tissit ole olleet mitenkään kovin kipeät, vaikka mahan kasvusta päätelleen tukevasti raskaana ollaan edelleen :hilarious:

Niin ja onpa kyllä typerää kieltää Panadol, kun se nimenomaan on se särkylääke, jota voi tarvittaessa raskaan käyttää. Ja eihän se nyt hyvää tee kärvistellä kivuissaan kokoajan. Mulla alkaa helposti jomottaa päätä, jos en juo tarpeeksi tai jos ruokailusta liian pitkä aika. Tsemppiä tiada92 noiden päänsärkyjen kanssa, toivottavasti pian helpottaa :Heartred
 
Minä oksentelen näköjään vieläkin vaikka loppuviikosta alkaisi jo rv16...Kiva olla töissä ja välissä käydä yrjöllä...
 
Lohduttavaa kuulla et muilla on sama homma rintojen kanssa.
Pakko oli kannasta käydä kattoo verikokeiden tulokset, tai lähinnä kilpirauhasarvot. Oli 0.75 ja luki että normaali on 0.3-4.2,eli olettaisin olevan ihan ok. Eli väsymys johtuu varmaan sitten vaan raskaudesta. En ymmärrä miten jaksaakin väsyttää näin paljoa :eek: tämä päivä ollut kamala kun aamulla tuli taas vaaleenruskeeta valkkaria joka tietty säikäytti, vatsaan koskenut välillä, nivuset kipeet, tää väsy ja turvotus. Ja aamulla näytti et vatsakin oli vähän pyöristynyt, oli yksi makkara silottunut :D jospa masu sieltä pian pullahtaa nii siksi kipuilee
 
Täälläkin yksi jolla nipistelee ja jomottaa. Eilen tuli hiukan vaaleanpunaista vuotoa aamulla ja illalla, mutta ei muuta. Ehkä tuli vaan limakalvoista. Tänään ei toistaiseksi ole tiputellut.

Edelleen on pahoinvointia, mutta ei yhtä pahaa kuin viikko sitten. Edelleen väsyttää, mutta ei yhtä pahasti kuin kolme viikkoa sitten.

Tissit eivät ole missään kohtaa olleet arkoja vielä. Turvottaa, etenkin iltaisin. Vatsan toiminta on hidas ja usein on ummehtunut fiilis. Närästää herkästi. Rennie helpottaa, mutta tulee helposti paha olo Renniestä.

Muutenkin saa olla syömässä jatkuvasti ettei tule heikko tai paha olo. Odotan kovasti että eka kolmannes on pois alta, että alkaisi helpottamaan nämä oireet vielä enemmän. Hidas suoli on varmasti kaverina loppuraskauden, mutta jos siitä väsymyksestä ja pahoinvoinnista pääsisi eroon.
 
Mulla on kans selvästi kiinnikkeet tai jotkut alkaneet kipuilla. Eilen ultrassa yksi asento missä kätilö työnsi anturia tuntui tosi pahalta :dead:
 
Edelleenkään ei mitään oireita. Väsymyskin alkaa helpottaa, kuvotuskin on poistunut ja nykyään ruokavälit venyy välillä jopa liiaksi kun ei tarvi koko aikaa syödä. Tissit ei ole ollut oikeastaan missään kohtaa kipeät. Mahakaan ei ole mitenkään muuttanut muotoaan, en huomaa kädelläkään mitään erikoista. Vähän alkaa epäilyttää, että onko tuolla masussa ketään enää elossa.
 
Takaisin
Top