Letrozolin käyttäjiä?

Meilläkin oikeestaan vasta yk5 alkanut kun ovis saatiin tulemaan ekan kerran vasta kesäkuussa. Välillä osaa ajatella ja ymmärtää että eihän tässä nyt mahiksia oo ollukkaan vasta kun neljän kierron verran, ja se on vielä todella lyhyt aika yritystä. Eli hyvillä mahiksilla voi vielä tärpätä.
Toinen puoli musta on taas turhautunut ja ärsyyntynyt että noin 7kk meni täysin tiedostamattomassa tilassa miksei raskaus vaan ala, kumpa olisin aikaisemmin mennyt gynelle.

Toisaalta kyllä, lopetin pillerit heinäkuussa 2018, menin gynelle siitä n.3vkoa myöhemmin ja kaikki näytti oikein hyvältä - eli rakkulat ei ollut vielä ehtineet muodostua. Seuraava gyne helmikuussa 2019 rakkulat oli selkeät.
Ja toisaalta, eipä näihin lapsettomuushoitoihin olisi yhtään sen aikaisemmin päässyt kuin nyt huomenna mennään.

Me ollaan miehen kanssa molemmat hermoraunioita :hilarious: Äksyillään toisillemme koko ajan - eli taitaa vähän taitaa huominen jännittää? :hilarious:

Samaistuin täysin! Tuntuu pitkältä ajalta, mutta todellisuudessa tosiaan vasta 4 kiertoa takana, missä oli oikeesti tsäänssit raskautua. Tai mulla ehkä jopa vaan 3, kun viime kierrossa tais kuume vaikuttaa, ettei ovis tullu. Ja sit just sekin, ettei näihin hoitoihin ois aiemmin päässykään.

Ja voi että, siellä ollaan jännän äärellä. Mä oon kanssa ihan samanlainen jännittäjä, eilen yökkäilin ja tuntu että sisuskalut menee ympäri, kun jännitti niin paljon. Mut sit kaikki menikin paremmin kun hyvin, niin oli helpottunut fiilis. Sama varmasti Teilläkin :)

Kerrohan sitten miten meni!
 
Noniiin, jännityshän oli ihan turhaa ja kaikki meni tosi kivasti. Nähtiin ekaksi lääkäriä jonka kanssa käytiin kaikki asiat läpi molempien kohdalla ja lääkäri teki sisätutkimuksen jossa näkyi helminauharakkulaa munasarjoissa - eli tuttua juttua. Lääkäri kuitenkin sanoi jotenkin että mun munasarjat ei ihan istu siihen PCOS diagnoosiin koska munasarjat kuitenkin oikean kokoiset eikä yhtään suurentuneet (?).

Mieheltä tutki kivekset (mikä oli meille ihan yllätys ja hihiteltiin sisäisesti että mies oli juuri tehnyt 6h töitä paikat hiessä niin varmasti mukava hienhaju leimahti kun bokserit laski:hilarious:). Syynä tähän tutkimukseen oli kun mieheni on nuoruudessa käyttänyt steroidi-kuurin. Mies sais spermanäytteeseen maksusitoomuksen joka mennään ottamaan ensi viikolla.

Sovittiin että ens kierron alkaessa en aloita enään letrozoleja ja soitan vuodon alkaessa polille. Kp3 otetaan verikokeita (sokerit + muita hormonallisia).

Nyt siis menossa kp7, ja viimeinen letro otettu. Tähän jää nyt siis meidän letroilut. Ensi kuussa siis vaan verikokeet ja luomukierto, ja sitten seuraavien menkkojen alkaessa (joulukuu?) soitan polille jolloin varataan aika aukiolotutkimukseen kiertopäivälle 10.
Nyt vaan jännitän että miten menkat alkaa joulukuussa kun marraskuun kierto on lääkkeetön. Jos menkat eivät ala 30-35kp mennessä, aloitan terolutit ja sitten menkkojen alkaessa soittoa polille.

Nyt oli aika sekavaa selitystä mutta summa summarum :
-Lokakuun kierto (nyt) letroilla, terot jää pois
-Marraskuun kierto (oletettavasti puolessa välissä kuuta) ei enää letroja, ei teroja. Soitto polille ja verikokeiden otto
-Joulukuun kierto (jos alkaa luomusti niin about puolessa välissä kuuta, jos ei niin teroilla käyntiin), soitto kp1 jolloin varataan aika aukiolotutkimukseen + katsotaan verikokeiden ja miehen näytteen tulokset.

Voi siis olla että seuraava aika menee vasta tammikuuhun 2020, mutta nyt ollaan ainakin hoidoissa ja asiat etenee.:Heartred

Meitä molempia jännitti ihan super paljon mutta lääkäri oli hyvä ja ihana hoitaja jonka kanssa jatkettiin jutustelua lääkärin tapaamisen jälkeen.
Huh, nyt on taas vähän kevyempi olo.

Muoks vielä, oikealla näkyi johtofollikkeli joka oli kiertopäiviin (kp7) nähden hyvänkokoinen eli 7,5mm. Limakalvon paksuus taisi olla noin 3mm ja sekin kiertopäiviin nähden hyvä kun ovis oletettavasti taas kp18.
 
Muokattu viimeksi:
Piinapäivät sen kun jatkuu... dpo 6 ja ei tunnu yhtään siltä että inseminaatio olisi onnistunut.. Mies on ihana ja jaksaa uskoa, se tulee lohduttaa, suutelee vatsaa ja kysyy miten vauva siellä vatsassa voi :Heartred niin liikuttavaa ja auttaa kyllä minua jaksamaan! Päivät ovat menneet aivan uskomattoman hitaasti ja Lugesteron aiheuttaa minulla suunnatonta väsymystä. Viikko pitäisi vielä jaksaa ennen kuin on järkeä tehdä raskaustesti.
 
Piinapäivät sen kun jatkuu... dpo 6 ja ei tunnu yhtään siltä että inseminaatio olisi onnistunut.. Mies on ihana ja jaksaa uskoa, se tulee lohduttaa, suutelee vatsaa ja kysyy miten vauva siellä vatsassa voi :Heartred niin liikuttavaa ja auttaa kyllä minua jaksamaan! Päivät ovat menneet aivan uskomattoman hitaasti ja Lugesteron aiheuttaa minulla suunnatonta väsymystä. Viikko pitäisi vielä jaksaa ennen kuin on järkeä tehdä raskaustesti.

Toivottavasti tulet yllättymään lopulta positiivisesti, ja plussa tulee :Heartpink Ja voih, ihanaa että mies tsemppaa :) Mulla kanssa mies tekee samaa ja onhan se aika liikuttavaa. Paljon tsemppiä piinailuun.

Mun täytyy kyllä kehua noita cb digitestejä. Oli mielenkiintoista seurata sitä, kun alussa oli vain tyhjä ympyrä, sitten vilkkuva hymynaama ja perjantaina sain pysyvän hymynaaman. :grin Helpottavaa kun ei tarvinnu viivoista arpoo mitään. Ovis hyödynnettiin ja nyt sitten piinaillaan taas.
 
Täällä kp6 ja edelleen tiputtaa. Luomukierto joten ovis vasta n. 9-14 pvän päästä oletettavasti o_O
 
Hellou,

Vaihteeksi tännekin tulla kuulumisia kertomaan.. ja mitään ei kuulu!

Meillä piti inssit alkaa viime kierrossa. Noh käytiin ovista ennen perjantaina ultrassa, nätit kaksi johto follia oli, lima ohuehko. Sille päivälle ei saanut inssiä enää. Ja ovis oli viikonloppuna.
Nyt alkoi uusi kierto ja kaikkien laskujen mukaan ovis on taas viikonloppuna :angry4
Suututtaa, itkettää.. kerrankin kun kierto on letroilla kunnossa niin sitten se saakelin ovis tulee viikonloppuisin eikä insseihin pääse!
Nyt pitää vain odotella vaihtuisko arkipäiville vai pitääkö oviksen ajan kohtaa jotenkin siirtää. Lääkäri kyllä väläytteli koeputkesta ajatusta suoraan, jos ei ala nämä inssit onnistumaan..

Tyhmää olla nainen... :sad010
 
Hellou,

Vaihteeksi tännekin tulla kuulumisia kertomaan.. ja mitään ei kuulu!

Meillä piti inssit alkaa viime kierrossa. Noh käytiin ovista ennen perjantaina ultrassa, nätit kaksi johto follia oli, lima ohuehko. Sille päivälle ei saanut inssiä enää. Ja ovis oli viikonloppuna.
Nyt alkoi uusi kierto ja kaikkien laskujen mukaan ovis on taas viikonloppuna :angry4
Suututtaa, itkettää.. kerrankin kun kierto on letroilla kunnossa niin sitten se saakelin ovis tulee viikonloppuisin eikä insseihin pääse!
Nyt pitää vain odotella vaihtuisko arkipäiville vai pitääkö oviksen ajan kohtaa jotenkin siirtää. Lääkäri kyllä väläytteli koeputkesta ajatusta suoraan, jos ei ala nämä inssit onnistumaan..

Tyhmää olla nainen... :sad010

Eikös se lauantaiovisplus ole vaan ongelma? Onko sulla aina nuo ovikset samana päivänä vai oisko mahdollista et tulis tällä kertaa eri päivänä, toivotaan! Ilmeisesti on jotain keinoja millä voidaan yrittää vaikuttaa ovikseen nii kantsii kysyä ens käynnillä.
 
Kp8 ja vieläki tuhruu ruskeeta??? Mitähän ne letrot teki. Nyt siis letroton kierto kolmen letrokierron jälkeen. Eilen ei tullut näin paljoa ruskeeta.
 
Eikös se lauantaiovisplus ole vaan ongelma? Onko sulla aina nuo ovikset samana päivänä vai oisko mahdollista et tulis tällä kertaa eri päivänä, toivotaan! Ilmeisesti on jotain keinoja millä voidaan yrittää vaikuttaa ovikseen nii kantsii kysyä ens käynnillä.

Mulla on aika usein kierto tasan 28pv jolloin oviskin sattuu samalle päivälle.. pe ja la on ne ongelmat, sunnuntaina jos tulee, niin on mahis saada maanantaille inssi. Inssi kun tehdään ovista seuraavana päivänä.
 
Olen 27-vuotias nainen. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta huhtikuun lopusta 19 ja vieläkään ei ole tärpännyt.

Lääkäri on minulle määrännyt seuraavanlaiset lääkkeet mitä oon syönyt 4 kiertoa ja silti ei ole tärpännyt.

Letrozol ratiopharm 2,5mg
Terolut 10mg

Oisko mitään muuta apukeinoja tulla raskaaksi?
 
Olen 27-vuotias nainen. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta huhtikuun lopusta 19 ja vieläkään ei ole tärpännyt.

Lääkäri on minulle määrännyt seuraavanlaiset lääkkeet mitä oon syönyt 4 kiertoa ja silti ei ole tärpännyt.

Letrozol ratiopharm 2,5mg
Terolut 10mg

Oisko mitään muuta apukeinoja tulla raskaaksi?
 
Eli dpo 9 ja kahdeksas päivä Lugesteronea. Päivät menevät NIIIIIIIIIN hitaasti!!!

Olen edelleen hyvin pessimistinen että inseminaatio olisi onnistunut, ei "tunnu" siltä että olisin raskaana ja luulen että kaikki "oireet" mitkä minulla on niin johtuvat Lugesteronista.

Oireet: 1. Väsymystä pitkin päivää, 2. palelua, 3. kevyttä rintojen arkuutta, 4. lievää pahoinvointia, 5. herään joka aamu noin vartti tai puoli tuntia ennen herätystä mitä en normaalisti tee, 6. satunnaista vihlontaa ja viiltelyä vatsassa.

Ei malta odottaa lauantaihin että pääsee tekee raskaustestiä... Olipa lopputulos mikä tahansa niin päättyisi tämä piina.
 
Olen 27-vuotias nainen. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta huhtikuun lopusta 19 ja vieläkään ei ole tärpännyt.

Lääkäri on minulle määrännyt seuraavanlaiset lääkkeet mitä oon syönyt 4 kiertoa ja silti ei ole tärpännyt.

Letrozol ratiopharm 2,5mg
Terolut 10mg

Oisko mitään muuta apukeinoja tulla raskaaksi?


Onko tietoa ovuloitko? annosta tuplaamalla voisi olla vaikutusta mutta tietämällä enemmän taustoja ja faktaa niin osaisi sanoa enemmän. Ja onko muita tekijöitä mitkä vaikuttaa mahdollisuuksiin tulla raskaaksi? sillä muutoin jos olette puoli vuotta yrittäneet niin kuuluu vielä "normaalin" yrittämisajan puitteisiin.

Ja haluatko tietää oikeita apuja tai myyttejä tai hömppäjuttuja mitä on kiva kokeilla ettei stressaisi lapsenteko niin paljon? :hilarious:
 
Onpas nopeasti lääkkeet määrätty vaikka noin vähän yritystä takana :eek: Tsemppiä!
 
Onko tietoa ovuloitko? annosta tuplaamalla voisi olla vaikutusta mutta tietämällä enemmän taustoja ja faktaa niin osaisi sanoa enemmän. Ja onko muita tekijöitä mitkä vaikuttaa mahdollisuuksiin tulla raskaaksi? sillä muutoin jos olette puoli vuotta yrittäneet niin kuuluu vielä "normaalin" yrittämisajan puitteisiin.

Ja haluatko tietää oikeita apuja tai myyttejä tai hömppäjuttuja mitä on kiva kokeilla ettei stressaisi lapsenteko niin paljon? :hilarious:

Oikeita apuja haluan tietää.

Ovulaation oon saanut tikuttamalla selville joka kerta. Minulla epilepsia mihin lääkitys.
 
Heippa kaikille Olen lukenut koko ketjun ja nyt minäkin osallistun
Meidän matka on kestänyt 1,5 vuotta... Takana 3 kemiallista raskautta.
Eka letrozol kierto takana.... Tänään alkoi menkat Olin niin toiveikas että olisi napannut ekasta kierrosta letroja
 
Heippa kaikille Olen lukenut koko ketjun ja nyt minäkin osallistun
Meidän matka on kestänyt 1,5 vuotta... Takana 3 kemiallista raskautta.
Eka letrozol kierto takana.... Tänään alkoi menkat Olin niin toiveikas että olisi napannut ekasta kierrosta letroja

Itellä oli sama, toiveikkuus ja varmuus onnistumisesta nousi, kun sai lääkityksen ja pettymys epäonnistumisesta oli sitten paljon aikasempia yrityksiä kovempi. Sen perusteella mitä olen lukenut, tärppi voi tulla tokasta, kolmannesta, neljännestä tai jopa vasta seitsemännestä kierrosta :Heartblue
 
Dpo 12 sitten inseminaation. Virallinen testipäivä olisi ylihuomenna maanantaina mutta testasin tänään. Kaksi testiä ja molemmat negatiiviset. Toiseen vääntämällä ja kääntämällä sekä siristämällä silmiä niin olin näkevinäni viivan paikkaa. Onhan tässä pienen pieni mahdollisuus että muuttuisi vielä positiiviseksi mutta vaikea uskoa, koko tämän ajan olen ollut pessimistinen onnistumisesta. Eli näillä näkymin yrityskierto 29 epäonnistui.

Tästä seuraisi sitten välikierto ja pahimmassa tapauksessa seuraava inssikierron ovulaatio osuisi itsenäisyyspäiväviikonlopulle. Täytyy toivoo että kierrot vähän pitenisi ja saataisiin ovulaatio ja inseminaatio siirrettyä maanantaille.


Kyfi2299540: kannattaa tarkistaa mitkä asiat sopii kokeilla Letrozolen ohella ja mikä ei, ettei tule otettua mitään mikä toimii Letrozolen vaikutuksia vastaan. Paljon on puhuttu Maca jauheesta ja vehnäalkioöljystä. Ne on niitä harvoja mitkä oikeasti vaikuttaa auttavan, muut jutut tuntuu olevan hömppäjuttuja.
 
Takaisin
Top