Millaisia raskausoireita sinulla on?

Yleensä taidetaan suositella, että kävisi näöntarkastuksessa vasta puoli vuotta synnytyksestä/ imetyksen lopetuksesta, kun hormonit on tasaantuneet. Mutta pakkohan lasit on joskus uusia. Oon ollut nyt yli 3,5 vuotta putkeen joko raskaana tai imettänyt ja näkö on selvästi heikentynyt.
Mulla on sama, et 5,5 vuotta oon ollut putkeen raskaana tai imettänyt ja helmikuussa loppui edellinen imetys. Nyt syksyllä pakko käydä etsimässä uusia laseja, kun entisistä rupee pinta hilseilemään irti linssistä...
 
Jospa pahin pahoinvointi olisi vihdoin historiaa :happy: Mä niin toivon. Nyt ollut vähän väsymystä sekä vatsan ja selän satunnaisia lievähköjä kipuiluja, niin ja rinnat on tosi arat edelleen (niin arat, että huhuh jotain imetystä, jos ei helpota)... Rv 16+4.
 
Jospa pahin pahoinvointi olisi vihdoin historiaa :happy: Mä niin toivon. Nyt ollut vähän väsymystä sekä vatsan ja selän satunnaisia lievähköjä kipuiluja, niin ja rinnat on tosi arat edelleen (niin arat, että huhuh jotain imetystä, jos ei helpota)... Rv 16+4.
Mulla on pari viikkoa enemmän ja arkuus vaihtunut järkyttävään nännikutinaan. Siis nännit ja nännipihat kutiaa niinpaljon, että pari kertaa olen yllättänyt itseni ajatuksissani rahnuttamassa nännejäni yleisellä paikalla. Toki paidan läpi, mut melko härskiä omien tissien hypistellä se on silti ollut. :nailbiting:
 
Mulla on pari viikkoa enemmän ja arkuus vaihtunut järkyttävään nännikutinaan. Siis nännit ja nännipihat kutiaa niinpaljon, että pari kertaa olen yllättänyt itseni ajatuksissani rahnuttamassa nännejäni yleisellä paikalla. Toki paidan läpi, mut melko härskiä omien tissien hypistellä se on silti ollut. :nailbiting:
Voi ei :grin Kuulostaa kyllä inhottavalta tuo kutina :)
 
Jospa pahin pahoinvointi olisi vihdoin historiaa :happy: Mä niin toivon. Nyt ollut vähän väsymystä sekä vatsan ja selän satunnaisia lievähköjä kipuiluja, niin ja rinnat on tosi arat edelleen (niin arat, että huhuh jotain imetystä, jos ei helpota)... Rv 16+4.

Mullakin on rinnat ihmeen arat yhä! Onneksi esikoisen imetys on vähentynyt, muuten kyllä tulisi itku..:rolleyes:
 
Jännä kun mulla rinnat ei oo päivisin enää kipeät, mutta yöllä kun kääntää kylkeä rintoihin sattuu..välillä tosi paljonkin.
+ rintojen iho kutisee kamalasti koko ajan.
 
Joo, muut oireet on kaikonneet, mutta rinnat pysyy kipeinä (16+2). Ei kipu päivisin liiveillä tuettuna tunnu, mutta tosiaan öisin kyljen kääntäminen on kivuliasta. Maha/kohtu ei käytännössä ole isosti kasvanut, mutta kai se kohtu hiukan työntää kaikkea muuta sisuskalua tieltään, niin pömpöttää kyllä, ja tuntuu "ahtaalta" omissa nahoissani. En voinut kovin pahoin missään vaiheessa, mutta jopa se vähäinen yökkiminen ja kyökkiminen ikävien hajujen vuoksi on hälvennyt.
 
Voi huoh, taas pahoinvointia ja siihen liittyvää närästysoireistoa plus melko kovaa väsymystä.
 
Sama täälläkin :sad001 Pahoinvointi palasi ja ääretön väsymys.
Haleja! :Heartred
Voi ei, tsemppiä sinnekin!

Unohdinkin tuosta aiemmin, että nyt mullakin ollut myös jotain päänsärkyä/migreeniä, johon ei parasetamolit auta.
Eilen oli myös selkäkipua. Että vähänkö on oireinen raskaus, viime raskaus oli ylihelppo...
 
Mies sanoi, että mun peppu on pienentynyt.:wacky:
Ehkä se on joku näköharha, kun maha on niin iso. Tai sekään ei enää itse asiassa tunnu niin valtavalta. Mulla on varmaan joku hillitön turvotus laskenut. Tai sitten oon tottunut. Vaa’alle en vapaaehtoisesti mene, niin ei tule paha mieli. Neuvolassa sitten..
Ylihuomenna puoliväli.:)
 
Tänään oireena liitoskivut, harkkasupparit, närästys ja hengästyminen.
 
Täälläkin uusia oireita supparit, närästys ja hengästyminen.
 
Liitoskipuja! Sekä närästys tuntuu olevan tämän viikon juttu :grumpy: Kauhulla odotan milloin ja missä vaiheessa liitoskivut äityy niin koviksi ettei kotipihasta ole asiaa poistua pidemmälle, ainakaan kävellen.. Se tulee olemaan sitten kova paikka kun ei kotoa pääse poistumaan. Todennäköisesti synnytyksen jälkeen menee 3kk vain lähiympäristössä kävellen, ei kolmeasataa metriä kauemmas ulko-ovea. Viime kerralla oli liitoskivut sen verran kovia vielä 2kk synnytyksestä että ei puhettakaan vaunulenkeistä :sad001
 
Kävelyllä kipeytyi vatsa ja selkä. Meni makaamalla pahin ohitse mutta näillä näkymin mitään pikkumatkoja kummempia kävelyitä en voi harrastaa. Lonkatkin paukkuu. Supistuksilta ei tunnu, eli oliskohan jotain liitoskipuja sitten.

Vatsa on iso, taas kasvanut. Minusta tää näyttää ihan loppuraskauden mahalta :shy: Ja viikkoja se 17+4.
 
Millaisia ne liitoskivut on? En usko vielä kokeneeni, mutta ei ole käsitystä, miltä ne sitten tuntuu.
 
Millaisia ne liitoskivut on? En usko vielä kokeneeni, mutta ei ole käsitystä, miltä ne sitten tuntuu.

Semmoista jomottelua, satunnaista vihlomista/juilaisuja ainakin minulla. Nyt on kipeytynyt tuo yläpakaran/alaselän liitoskohta, kävelyn tärähtely esim sattuu ja samoin jos koettaa selinmakuulta kovalla alustalla päästä nopeasti ylös. Sama oli esikoisesta ja yltyi lopulta raskauden puolivälissä siihen, että ei voinut oikein kävellä ja liikkuminen oli sellaista hiipimistä. Meni ohi lopulta viimeiseen kolmannekseen mennessä. Kuumavesipullo, hieronta ja hissukseen olo/sohvailu auttoi.
 
Millaisia ne liitoskivut on? En usko vielä kokeneeni, mutta ei ole käsitystä, miltä ne sitten tuntuu.

Jomottelua tai juilimista kuten Papumaa kirjoitti. Myös särky ja mukana saattaa olla hieman paineen tunnettakin. Liitosalueilla: nivuset, häpy, lonkat.. Tuntuu kävellessä ikävältä ja monesti lepo auttaa.

Olen alkuviikon käynyt joka päivä vaunulenkillä kuopuksen kanssa ja jos kävely venyy yli tunnin mittaiseksi (esim. eilen! melkein 2h) niin minulla alkaa särkeä aina pakarasta lähtien joka paikkaan lantion alueella. Ilta meneekin sitten sohvalla makoillessa.
 
Mulla on joinan päivinä liitoskivut niin pahoja, etten olisi työkykyinen. Edes kassalla istuminen ei onnistuisi. Tuntuu että nivuset repee. Sattumaa kun on ollut vapaapäivinä tai vapaata edellisenä päivänä kivuto_O
 
Muilla oireina äkäisyys ja kiukkuisuus?
Tuntuu että olen erityisen räjähdysherkkä ihan jokaisesta asiasta kaikesta ja kaikille :sorry:
Luonteeltani en kyllä ole mikään viilipytty mutta tämä menee jo aivan uusiin sfääreihin! :confused:
Päästän suustani sammakoita ja heti perään saan pahoitella (yleensä perheenjäsenille) huonoa käytöstäni :sad001 Tää on ihan hirveää! Haluan käpertyä loppuajaksi omaan koloon ja pysytellä siellä kunnes vauva on syntynyt:shifty:
 
Takaisin
Top