Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Nosh, nyt kun mainitaan, kuulostaakin vähän tutulta. Kiitos!

Vaikeintahan tämä pukeutuminen tuntuu olevan juuri nyt, kun oloja on jo, mutta vielä mieluusti raskauttaan peittelisi, eikä mitään oikeaa mahaa vielä nimeksikään ole, vain ajoittaista turvottelua. Sitten vielä tämä kesän ja syksyn taite tähän hetkeen. Rakastan pukeutumista, mutta näissä taitekohdissa olen aina hetken vähän hukassa :wink
 
Vielä omissa vaatteissa (12+5), jos nyt pinkeimmät farkut jääneet jo kaappiin. Omissa ajattelin mahdollisimman paljon myös pysyä. Hankkia vain joitain pakollisia vaatekappaleita. Olen nyt joitain vuosia hankkinut vaatekaappiin lähinnä harvakseltaan pienten, kotimaisten merkkien vaatteita (R&H, Nouki, Muka Va, Kaino, Uhana). Eihän tällaisille pienille merkeille ole kannattavaa mitään äitiysmallistoja tehdä, joten nyt etsinnässä uusia tuttavuuksia, kotimaisia merkkejä, joilla ehkä jotain äitiysjuttujakin olisi. Paljon en aio ostaa, mutta jos jotain. Olisi kiva, jos olisi läpinäkyvyyttä ja vähän tietäisi, missä vaate ja sen materiaali tehdään. Vinkkejä otetaan siis vastaan. Tietääkö joku esim, meneekö Papun kantomekko yms. kivasti raskausmahan kanssa? H&M:stä en ole osteskellut mitään vuosiin, mutta nyt olen ymmärtänyt, että niiden mammaosastolla on just hyviä leggareita tai sukkiksia. Onko näin?

Mulla on kotimaisen Paapiin tunikoita, jotka on kivoja myös mahan kanssa. Blaa-merkillä on imetysvaatteita, se tosin ei ole yhtä kotimainen kuin Paapii, jonka vaatteet ommellaan Kokkolassa. Myös Neulomon Marika-tunika menee vaikka millaisella mahalla.
 
Vielä omissa vaatteissa (12+5), jos nyt pinkeimmät farkut jääneet jo kaappiin. Omissa ajattelin mahdollisimman paljon myös pysyä. Hankkia vain joitain pakollisia vaatekappaleita. Olen nyt joitain vuosia hankkinut vaatekaappiin lähinnä harvakseltaan pienten, kotimaisten merkkien vaatteita (R&H, Nouki, Muka Va, Kaino, Uhana). Eihän tällaisille pienille merkeille ole kannattavaa mitään äitiysmallistoja tehdä, joten nyt etsinnässä uusia tuttavuuksia, kotimaisia merkkejä, joilla ehkä jotain äitiysjuttujakin olisi. Paljon en aio ostaa, mutta jos jotain. Olisi kiva, jos olisi läpinäkyvyyttä ja vähän tietäisi, missä vaate ja sen materiaali tehdään. Vinkkejä otetaan siis vastaan. Tietääkö joku esim, meneekö Papun kantomekko yms. kivasti raskausmahan kanssa? H&M:stä en ole osteskellut mitään vuosiin, mutta nyt olen ymmärtänyt, että niiden mammaosastolla on just hyviä leggareita tai sukkiksia. Onko näin?
Tulenpas tuolta Toukokuisista mainitsemaan sellaisen merkin kuin MelliEcodesign. Sieltä mä olen lapselle ja itselleni hommannut oikeastaan miltei kaikki peruskäyttövaatteet. Taatusti kotimaista laatutyötä alusta loppuun saakka. Äärettömän laadukkaita tuotteita, ei ole kyllä mennyt miksikään vaikka vuosia jo rummuttanut menemään. :thumleft

Mulla lähtee noista Papun tuotteista järjestään värit pesussa ja menee semmoseks kuluneen näköiseksi, joten päätin etten niihin enää kyllä satsaa. :smiley-angry003
 
Voi, ei mahdu normivaatteet :happy: Edellisessä raskaudessa oli mahaa vasta rv 18-20 ja nyt rv 14 on jo kunnon pallo. Mä olen ainakin tykännyt H&M leggingseistä paitsi nykyisen malliston harmaat sellaiset on jotenkin tosi tiukkaa venymätöntä kangasta. Mustat ne reilu 9 euroa maksavat olleet aina ok ja mulla niitä onkin useammat.
 
Just tänään mietin, että ei varmaan vielä tarvitse aikoihin suunnitella äitiysvaatteiden ostoa, vaikka viikkoja 16+4. Ensimmäinen raskaus, taaksepäin kallellaan oleva kohtu ja luonnostaan hoikahko vatsan seutu. Tänään ensimmäistä kertaa ihan tiukimmassa farkuissa tuli sellainen hassu tilanne, että vyötärö oli tiukin kohta. Normaalisti minulla housut tökkäävät reisiin. Reilummat farkut menevät vielä varmaan tovin jalkaan.
 
Lisätilaus äitiysleggingseistä. Ei meinaa parit riittää ja isompaa kokoa hamstrasin valmiiksi kun löytyi mukavat.
 
17+1, mun vatsani näyttää lähinnä samalta kuin tukevan pasta-aterian jälkeen. :smiley-angelic006:grin Tilasin nyt kuitenkin meidän joulukuisia maistraattivihkiäisiä varten masumekon eli valkoisen pitsisen äitiysmekon. Ihan kivalta näytti, ainakin vatsaosuudesssa oli mukavasti kasvunvaraa, muttei varsinaisesti löpöttänyt nytkään, kun testasin lounaan jälkeen. :rolleyes:
 
17+1, mun vatsani näyttää lähinnä samalta kuin tukevan pasta-aterian jälkeen. :smiley-angelic006:grin Tilasin nyt kuitenkin meidän joulukuisia maistraattivihkiäisiä varten masumekon eli valkoisen pitsisen äitiysmekon. Ihan kivalta näytti, ainakin vatsaosuudesssa oli mukavasti kasvunvaraa, muttei varsinaisesti löpöttänyt nytkään, kun testasin lounaan jälkeen. :rolleyes:
Meillä oli häät maistraatissa kun olin kolmisen vuotta sitten ~rv30 :) Ihania muistoja :Heartred
 
Nyt oli lidlis mammapökät kympillä. Ostin kahet ja oli hyvät jalkaan. 3:t hain h&m. Mulla menee paljon housuja nyt kun töissäkin pakko käyttää mammapököt
 
Tänään töissä istuessa alkoivat vanhat joustavalla kuminauhalla varustetut suorat housut painaa vatsaa. Nytkö se mahan kasvatus on todella alkanut. Jännää
 
Yöllä piti riisua pyjamahousut, kun alkoi vyötärö kiristää ja näin unta, että masuvauva räyhäsi mulle :hilarious: eilen piti lisäksi ulkona syödessä avata viimeisistäkin suht kivuttomasti kiinni menevistä housuista nappi. Että tänään taitaa olla aika suunnata vaateostoksille. (18+2)
 
Hankin testiin HM:ltä yhdet äitiysleggingsit. Jotain 200 denieriä, eli paksuimmat mahdolliset. Vedin onnellisena jalkaan sen jälkeen, kun pari päivää vielä olin kituuttanut vanhoissa farkuissa. Mutta lyhyellä kävelylenkillä huomasin, että melko valuvat on vielä. Ehkä isompi maha pitää ne sitten paikallaan, tai sitten vaan on valuvat. Palasin siis olemassaoleviin normisukkiksiin. Pelittää hyvin vielä.

Mutta, kysymys. Oon netistä katsellut, että esim. Lindexillä ja Kappahlilla on äitiysvaatteita. Kuitenkin, kun yritin Helsingin keskustassa etsiä näistä liikkeistä mammaosastoa, niin ei mitään. Onko nää näillä vaan nettimyynnissä? Äitiysalusvaatteita toki oli alusvaateosastoilla.
 
Hankin testiin HM:ltä yhdet äitiysleggingsit. Jotain 200 denieriä, eli paksuimmat mahdolliset. Vedin onnellisena jalkaan sen jälkeen, kun pari päivää vielä olin kituuttanut vanhoissa farkuissa. Mutta lyhyellä kävelylenkillä huomasin, että melko valuvat on vielä. Ehkä isompi maha pitää ne sitten paikallaan, tai sitten vaan on valuvat. Palasin siis olemassaoleviin normisukkiksiin. Pelittää hyvin vielä.

Mutta, kysymys. Oon netistä katsellut, että esim. Lindexillä ja Kappahlilla on äitiysvaatteita. Kuitenkin, kun yritin Helsingin keskustassa etsiä näistä liikkeistä mammaosastoa, niin ei mitään. Onko nää näillä vaan nettimyynnissä? Äitiysalusvaatteita toki oli alusvaateosastoilla.

Huomasin saman Aleksanterinkadun Lindexillä ja kysyin myyjältä asiaa. Sanoi, että äitiysvaatteet (paitsi sukkahousut ja alusvaatteet) ovat tosiaan vain nettimyynnissä :wideyed:
 
Tämäpä sitten selvä. Pitää tilata siis yksi käyttikseltä vaikuttava trikoinen kynähame testiin tänne kotiin.
 
En tiedä mitä puen juhliin. Perus pikkumusta äitiysmekko on tulossa kun tilasin, sitä sitten voi käyttää muutenkin. Kyllä se koon valinta aina vaan on arpomista kun tilaa netistä!
 
Juhlavaatetilanne on nyt melko huono ja huononee entisestään masun kasvaessa.

Loppuvuoden luulen pärjääväni ainakin yhden luottojuhlavaatteen turvin.

Alkuvuodelle 2020 on suvussa tulossa ristiäiset. Sinne pitää sitten miettiä jotakin puettavaa. Aikaa vielä on, mutta vatsa on siinä vaiheessa jo iso, enkä usko, että luottojuhlavaatteestani on silloin enää apua.
 
Vielä menee (joustavat!) farkut. Mutta tukalalta tuntuu, eli kai se on aika käydä testaamassa HM:n äitiysfarkut. En olisi halunnut vaatteita ostaa ennen rakenneultraa, nyt vasta 16+4.
 
Miten ajattelitte varustautua tulevilla pakkasilla? Mä luulen, että mulle normaalisti iso pitkä toppatakki menee loppuun asti/melkein loppuun ja yksi toinen talvitakki mahtuu loppuun asti (oli viime raskaudessakin). Mutta mites jalat... En raaskisi ostaa mitään kalliita äitiystoppahousuja ja normaalit ei kyllä hyvin istu ison mahan kanssa. En tiedä riittääkö äitiysleggingsit + päälle äitiyscollarit pakkasilla.
 
Takaisin
Top