Millaisia raskausoireita sinulla on?

mä kävin tänään lääkärissä pahoinvoinnin takia. Sain 2 viikkoa saikkua, mikä oli musta vähän paljon. Ajattelin et enintään viikko kerrallaan mutta käy tämäkin niin saa rauhassa levätä. En pysty tällä hetkellä tehdä muuta ku maata ja käydä oksentamassa vessassa. Tällä hetkellä kaikki tulee ulos mitä suuhunsa laittaa. Sain myös reseptin pahoinvointilääkkeisiin, täytyy vaan toivoa että niistä olisi apua.
rv7+2
 
Ummetus on saapunut kuvioihin. Turvottaa noin muuten vaan ja nyt ei suolikaan toimi kunnolla rautalääkkeen takia, oon niin ku kaheksannella kuulla raskaana nyt, varmaan sitte semmonen kuumailmapallon kokonen kun sinne asti päästään.
 
Meillä taitaa olla sit aikalailla samaan aikaan laskettu, mulla on 5+3 menossa nyt :) tänään ollut aamusella enempi huonoa oloa joka alkoi 2-3 heräämisestä. Kauhistuttaa ens viikko kun joudun olemaan semmosen työparina, jonka viimesenä haluisin kuulevan raskaudesta. Jos on huonoa oloa niin varmaan pakko lähteä mahataudin takia olevinaan kotiin :yuck:
Viimeyönä oli tissit niin kipeet ettei voinu mahallaan nukkua :D

Ootteko kukaan käyttäny esim aiemmissa raskauksissa b16 vitamiinia pahoinvoinnin ehkäisyyn? Joidenkin sivujen mukaan sen pitäisi auttaa ja ehkäistä

Hyvä kun muistutit! Pitää hakea. Ekassa raskaudessa oli 20 viikkoa pahoinvointia, tokassa ja kolmannessa söin B6:tta eikä ollut yhtään pahoinvointia. Nyt on kaiken päivää merisairas olo, joten täytyy kaivaa vitamiinit esiin ja kokeilla, että onko siitä kiinni!
 
Pahoinvointi alkoi plussasta seuraavana päivänä ja sen pahentumista odotellessa... Viimeksi oksensin koko raskauden, joten odotukset eivät kovin korkealla ole pikaisen laantumisen suhteen.
 
kaikki terveellinen ruoka meinaa tökkiä, salaatti kuvottaa ja vaikka on nälkä niin ei meinaa keksiä mitään mitä voisi syödä ilman etomisen tunnetta. nyt sain syötyä eiliset hunajasiipien rippeet ja mausteista nuudelia, mausteinen ruoka kyllä maistui :) ja eilen vielä tarkastelin oireettomuutta, pitäisi kai siis olla iloinen että etoilevaa oloa on..:sorry:
 
Täällä pahoinvointi ja rintojen kipu alkoi jo ennen plussatestiä.
Nyt menossa 6+3, (tai mielestäni 5+3 koska ovulaatio oli myöhään).
-Pahoinvointi, joka pahenee päivä päivältä
-Huimaus
-Rintojen kipu ja "maidon" eritys. (Nännit aivan märät välillä ja kysyin asiaa gyneltä, ni sanoi sen olevan normaalia) Edellisessä raskaudessa tämä tuli vasta rv 20 paikkeilla...
-Kohdun kasvukivut

Tsemppiä kaikille! :smiley-bounce012
 
En tiedä onko tämä kuvitelmaa, mutta tuntuu ihan siltä kuin olisi alkamassa liitoskipuja nyt jo. I sure hope not! :nailbiting:
Ja kyllä, se oli flunssa joka aiheuttaa väsymyksen. Lievästi tieheytynyt virtsaamisen tarve.

Edit: Sovelluksen mukaan rv 4+6

Hämmentävä oire on ollut täysi ruokahaluttomuus muutamana päivänä. Lievät etova olo on osasyynä siihen.

Sovelluksen mukaan 5+2
 
Ihan jäätävän huono olo on ollu vikat kolme päivää. Tänään ihan yyber huono, kävin kaupungilla kun oli melkein pakko, ja meinasin oksentaa vaikka kuinka monesti. En tiiä miten tästä selviää... pelottaa maanantai, en halua mennä töihin tässä olossa.
Vaikka mulla on mahdollisuus tehdä etätöitä, niin esimies ei kovin innostunut ollut, kun olin 2 päivää pois viimeviikolla (tietää siis raskaudesta, oli pakko kertoa). Mietinkin että haenko ensiviikolla sairaslomaa ja en sitten tee töitä ollenkaan, olokin on kyllä sellainen että paljon huvittaisi mitään tehdäkkään.
 
Nyt varmaan tilanne kääntyy kun tämän "ääneen" lausuu, mutta ihan fine on olo ollut, 7+0. Ihan pientä mietoa etovaa oloa oli viikko sitten, liittyi lähinnä hajuihin, jotka mieskin kyllä haistoi. Meni ihan nieleskelemällä ohi. Maha kerää nestettä kyllä aika kovasti, turvottaa, tuikkivaa (kiinnikkeitä?) kipua on joka päivä silloin tällöin, ihokarvat nousee pystyyn mutta pärjäilen. Pari kertaa tullut tujumpi menkkakivun tyyppinen kipukohtaus, se pysäytti kyllä silloin mutta meni ohi muutamassa minuutissa. Makeaa ei tee mieli, voin kyllä syödä. Nälkä tulee yllättäen ja äkkiä voimalla päälle, sitten on saatava jotain HETI. Sinänsä en valita, mies kantaa lakua kotiin koko ajan ja normaalisti olisin tullannut ne saman tien, mutta nyt ei kiinnosta ollenkaan, vaikka olisi avonainen pussi pöydällä.

Olen syönyt kyllä b-vitamiinikomboa koko ajan, mutta äitini myös kuulemma oli elämänsä kunnossa raskauden aikana, joten pidän sormet ristissä, että se toistuu minulle.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Zee
Mulla tuli eilen illalla joskus 11 aikaan ekaa kertaa pyyhkiessä semmosta vähä tummempaa valkovuotoa. Vähän ruskeeseen vivahtavaa.sitä tulee välillä pyyhkiessä, välillä ei, ja välillä enempi. Oon panikoinut pitkin päivää ja nyt peiton alla itken kun ajattelen heti pahinta. Mä niiiiin haluisin tän vauvan!
 
Täällä myös yksi joka on nyt useamman viikon voinut pahoin. Pahoinvointi alkoi siinä rv 5 tienoilla ja jatkunut nyt tänne rv 7 tienoille. Maanantaina viimeksi oksensin työpaikan roskikseen... :depressed: Onneksi oli sellainen työpäivä että olin toimistolla ja yksin. Samaan syssyyn sattui jonkinlainen kausivirus-pöpö joten sen varjolla jättäydyin muutamaksi päiväksi pois töistä omalla ilmoituksella. Samoihin aikoihin oli esimiehen kanssa vuosittainen kehityskeskustelu niin päätin sitten paljastaa raskaudenkin näin alkuvaiheessa. Esimies itsekin saanut lapsia viime vuosina joten onneksi ymmärsi hyvin.

Nyt viikonloppuna oireet ovat lieventyneet todella paljon, käytännössä kokonaan(onneksi!) ja toivon todella ettei jatkossa ei enää tarvitsisi oksennella. Onneksi sattui olemaan juuri yksityisellä varhaisultra tänään, jossa kaikki oli hyvin. Muuten olisin pelännyt mihin kaikki oireet yhtäkkiä katosivat.. :rolleyes:

Tsemppiä kaikille muillekin pahan olon kanssa painiville!
 
Heräsin viime yönä viiden aikaan pahoinvointiin. Kyökkäilin vessassa mutta eihän sielä ollut mitään mitä olisi ulos tullut. Olin hereillä reilut 3h kunnes nukahdin uudelleen Kaikki päivät menee sohvalla maatessa ja oksentaessa. Lähes kaikki tulee ulos mitä suuhunsa laittaa eikä pahoinvointilääkkeistä ainakaan tähän mennessa ole ollut apua. Tänään repesin itkuun kun en enää jaksaisi oksentaa ja on niin huono olo koko ajan. Maanantaina neuvola josko sieltä saisi jotain jelppiä tähän.
 
Heräsin viime yönä viiden aikaan pahoinvointiin. Kyökkäilin vessassa mutta eihän sielä ollut mitään mitä olisi ulos tullut. Olin hereillä reilut 3h kunnes nukahdin uudelleen Kaikki päivät menee sohvalla maatessa ja oksentaessa. Lähes kaikki tulee ulos mitä suuhunsa laittaa eikä pahoinvointilääkkeistä ainakaan tähän mennessa ole ollut apua. Tänään repesin itkuun kun en enää jaksaisi oksentaa ja on niin huono olo koko ajan. Maanantaina neuvola josko sieltä saisi jotain jelppiä tähän.

I feel you! Samassa veneessä ollaan. Tää pahoinvointi ja oksentaminen on niin perseestä! Sitä tuijottaa vain kelloa että meneekö se yhtään eteenpäin. Mulla helpotti viimeksi kun kävin sairaalassa tiputuksessa.. hoen itelle että tää loppuu iha kohta.. helpottaa jos voi jutella jonkun kanssa tai on seuraa.. menee aika vähä nopeammin. Koita jaksaa ja laita viestiä!
 
Mulla tuli eilen illalla joskus 11 aikaan ekaa kertaa pyyhkiessä semmosta vähä tummempaa valkovuotoa. Vähän ruskeeseen vivahtavaa.sitä tulee välillä pyyhkiessä, välillä ei, ja välillä enempi. Oon panikoinut pitkin päivää ja nyt peiton alla itken kun ajattelen heti pahinta. Mä niiiiin haluisin tän vauvan!

"
Raskauden alussa voi tulla niukkaa vuotoa, vaikka nainen olisikin tehnyt positiivisen raskaustestin. Niin sanottuja valekuukautisia ilmenee joka neljännellä naisella. Vuoto voi tulla samaan aikaan kuin kuukautiset olisivat normaalisti tulleet, ja se voi olla ruskehtavaa tai hennon vaaleanpunaista.

Alkuraskauden vuoto ei ole vaarallista, mutta se saattaa säikäyttää. Harmittomat valekuukautiset ovat niukat ja kivuttomat. Keskenmenon merkkejä ovat runsas verenvuoto ja supistuksenomaiset, kouristavat vatsakivut."

netistä löydettyä. uskon vahvasti että ihan harmitonta vuotoa sinulla on kun niin niukkaa eikä runsasta. Tsemppiä sinne :Heartred
 
Kiitos lovehearts_ tsempistä :Heartred edelleen tulee, välillä vähän enemmän ja välillä vähemmän. Mies on sitä mieltä että huomiselle voisin varata yksityiseltä ajan, kun oon niin huolissani. Pahimmat menkkajomot loppu pe ja sit alkoki tää rusehtava vuoto illalla. Koko ajan kuulostelee liikaa kroppaansa ja ravaan vessassa tarkistuksella..
 
Ummetus on saapunut kuvioihin. Turvottaa noin muuten vaan ja nyt ei suolikaan toimi kunnolla rautalääkkeen takia, oon niin ku kaheksannella kuulla raskaana nyt, varmaan sitte semmonen kuumailmapallon kokonen kun sinne asti päästään.

Täällä aivan sama juttu! Viimeiset kaksi viikkoa jäätävä ummetus ja vatsa on kuin ilmapallo varsinkin yöaikaan :arghh: yöunetkin jääneet vatsanväänteiden vuoksi ihan onnettomiksi. Kiva kombo tän pahoinvoinnin kanssa :angelic: tänään ajattelin hakea apteekista magnesiamaitoa, katsotaan onko apua. Viikkoja nyt 8+3 :love7
 
Mulla tuli eilen illalla joskus 11 aikaan ekaa kertaa pyyhkiessä semmosta vähä tummempaa valkovuotoa. Vähän ruskeeseen vivahtavaa.sitä tulee välillä pyyhkiessä, välillä ei, ja välillä enempi. Oon panikoinut pitkin päivää ja nyt peiton alla itken kun ajattelen heti pahinta. Mä niiiiin haluisin tän vauvan!

Mulle lääkäri sanoi viime raskaudessa kun oli noita rusehtavia vuotoja, että hyvinkin yleisiä alkuraskaudessa. Liittyy kuulemma kohdun kasvuun kuten myös ne menkkamaiset jomot. Siinä kohtaa jos vuoto muuttuu runsaaksi tai selvästi veriseksi (kirkas tai tumman punainen vuoto) on syytä selvitellä tarkemmin. Näillä ohjeilla ite menin ja vuotoja jatkui melkein nelisen viikkoa kunnes sitten jäivät itsestään pois.
Mie aloin taas vuotelemaan sellasta ruskeeta valkovuotoa melkein heti plussan jälkeen ja edelleen jatkuu, päivästä vähän riippuu määrät. Toki oon kokonut tän ennenkin niin ajattelin olla panikoimatta,mutta kyllä se ekalla kerralla pelästytti ihan hirveesti.
 
Toivottavasti olis kyse minullakin tuommoisesta harmittomasta asiasta!
Oon ollu kauheen herkillä tänään, löysin koiran kyljestä oudon patin niin oikeesti huutoitkin vaan puol tuntii koira kainalossa, kunnes mies sai tsempattua mut ylös ja lenkille

Muokkaus:
Mulla ei siis pitäisi olla menkat oikeen kierron mukaan, vaan enemmänkin ovulaation aika ois. Pikkuisen tummempana on tullut nyt mut ei sentään verisenä...
Vollotan silti vähän väliä
 
Muokattu viimeksi:
Soitin tänään ns. ”oikealle” esimiehelleni (hän on nainen), niin hän sanoi heti että ensiviikko etänä oman jaksamisen mukaan ja jos olo pahenee, niin sitten saikulle, jatkoa katsotaan sitten miun voinnin mukaan.
Mulla siis on sellainen tilanne, että mulle vaihtui vasta esimies. Nykyinen esimieheni on nainen jota en ole koskaan tavannut, eikä työskentele siis samassa kaupungissa.
Entinen esimies on konttorimme johtaja, kenen kanssa siis päivittäin työskentelen. Hän tuumasi minulle tänään ”koitahan hoitaa itsesi kuntoon”. Tuosta kommentista suivaantuneena päätin siis soittaa tälle oikealle esimiehelleni, ja onneksi soitinkin! Saa olla levollisin mielin ❤️
 
Oksentelu jatkuu ja jatkuu. Nyt viikonloppu ollut erityisen rankka, en oo pystynyt muuta kuin oksentelemaan ja nukkumaan. Pääkoppa alkaa seota :confused: Kaikki ruokakin maistuu pahalle, joudun kokeilemaan paljon, että saan syötyä edes jotakin. Eilen hyvä on tänään tosi pahaa jne.
 
Takaisin
Top