Raskaaksi 2019

Kerro sit mitä sanoi! Mä käyn ehkä ens ti gynellä, kysyn sit kans!
Mä kerron, mä olin kanssa menossa ihan vastaanotolle mutta tää mehiläisen palvelia ei kanssa ollut varma minkä palvelun olis kannattanu varata niin päädyttiin puhelinaikaan :) ehkä ihan hyvä näin ja varmasti halvempi :dance008 täytyy kaivaa kaikki testitulokset valmiiks!
 
Mä kerron, mä olin kanssa menossa ihan vastaanotolle mutta tää mehiläisen palvelia ei kanssa ollut varma minkä palvelun olis kannattanu varata niin päädyttiin puhelinaikaan :) ehkä ihan hyvä näin ja varmasti halvempi :dance008 täytyy kaivaa kaikki testitulokset valmiiks!

Joo mä en ees mee jos ovis tulee jo vkloppuna tai jos en jaksakaan viel tässä kierrossa :p kuitenki ens viikon pe kai reuma/sisätautilääkärillekin..
 
Anteeksi tunnen tänne kysymyksineni.
Onko tänä päivänä vielä mahdollista että raskaustesti ei näytä raskautta testattaessa sinä päivänä kun kk piti alkaa vaikka olis raskaana? Meinaan kun noi testit on niin herkkiä nykyään kaikki.
Onko täällä joku saanut plussan myöhässä, ilman että olis ollut kyse viivästyneestä oviksesta?
Tuntuu että ”kaikki”plussaavat tyyliin dpo 9:)
Entä osaako kukaan sanoa että meneekö se samalla naisella eri raskauksissa aina samalla lailla, että näkyy ajoissa raskaus vai voiko se tosiaan näkyä vasta myöhässä? Kertooko se sitten että joku on huonosti jos plussaa myöhään, siihen nähden että ovis on ollut omalla paikallaan eikä myöhässä??
Olisin tosi kiitollinen jos edes osaan kysymyksiä saisin jotain vastauksia :)
Nimimerkillä kaikki tutut oireet mutta nega vaan ja tänään piti menkat alkaa mut ei näy ei kuulu
Mullahan näkyi ekasta keskenmenlsta heti kun menkkojen olis pitäny alkaa ja tästä nykyisestä sain plussan vasta viikko menkkojen alkamispäivän jälkeen ainoa mikä oli niin mä olin ovuloinut myöhemmin ja näin ollen vastasi siis vähemmän viikkoja kuin olisi pitänyt. Täällä mennään enää reilu kk mammalomaan joten ei se aina huono ole jos se plussa myöhemmin tulee. Toivottavasti vastasin edes osaan kysymyksistä :)
 
Onko kellään oviksen aikaan vatsa löysällä, turvonnut ja hirveet ilmavaivat? Mulla tuntuu
toistuvan joka kuukausi, mut en oo aiemmin ajatellut, että se olis aina oviksen aikaan.
Taitaa kuitenkin olla, voi elämä :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Onko kellään oviksen aikaan vatsa löysällä, turvonnut ja hirveet ilmavaivat? Mulla tuntuu
toistuvan joka kuukausi, mut en oo aiemmin ajatellut, että se olis aina ovisksen aikaan.
Taitaa kuitenkin olla, voi elämä :hilarious:

On, sama menkkojen alkaessa :bag:
 
Anteeksi tunnen tänne kysymyksineni.
Onko tänä päivänä vielä mahdollista että raskaustesti ei näytä raskautta testattaessa sinä päivänä kun kk piti alkaa vaikka olis raskaana? Meinaan kun noi testit on niin herkkiä nykyään kaikki.
Onko täällä joku saanut plussan myöhässä, ilman että olis ollut kyse viivästyneestä oviksesta?
Tuntuu että ”kaikki”plussaavat tyyliin dpo 9:)
Entä osaako kukaan sanoa että meneekö se samalla naisella eri raskauksissa aina samalla lailla, että näkyy ajoissa raskaus vai voiko se tosiaan näkyä vasta myöhässä? Kertooko se sitten että joku on huonosti jos plussaa myöhään, siihen nähden että ovis on ollut omalla paikallaan eikä myöhässä??
Olisin tosi kiitollinen jos edes osaan kysymyksiä saisin jotain vastauksia :)
Nimimerkillä kaikki tutut oireet mutta nega vaan ja tänään piti menkat alkaa mut ei näy ei kuulu
Nega kun piti alkaa. Keskenmennees kaikki oli haamuja paitsi tk:ssa ja tosi myöhään plussa sin. Nyt sain tietää vähän eri tavalla ja sitte kotona tuli plussa heti toki dpo oli jo pidempi kuin just 9 tai 14 et kai se on niin yksilöllistä kun kaveri plussasi just ku piti alkaa ja toinen vasta rv7.
 
Onko kellään oviksen aikaan vatsa löysällä, turvonnut ja hirveet ilmavaivat? Mulla tuntuu
toistuvan joka kuukausi, mut en oo aiemmin ajatellut, että se olis aina oviksen aikaan.
Taitaa kuitenkin olla, voi elämä :hilarious:
Kyllä ja siivoiluinto mutta tukkoinen olo. Löysä maha ja kramppeja jotka tulee sit ennen menkkoja takas. Tosin nyt ei tullu ku hetken masu löysällä ab kuurin yhteydessä muuten ummetus
 
Anteeksi tunnen tänne kysymyksineni.
Onko tänä päivänä vielä mahdollista että raskaustesti ei näytä raskautta testattaessa sinä päivänä kun kk piti alkaa vaikka olis raskaana? Meinaan kun noi testit on niin herkkiä nykyään kaikki.
Onko täällä joku saanut plussan myöhässä, ilman että olis ollut kyse viivästyneestä oviksesta?
Tuntuu että ”kaikki”plussaavat tyyliin dpo 9:)
Entä osaako kukaan sanoa että meneekö se samalla naisella eri raskauksissa aina samalla lailla, että näkyy ajoissa raskaus vai voiko se tosiaan näkyä vasta myöhässä? Kertooko se sitten että joku on huonosti jos plussaa myöhään, siihen nähden että ovis on ollut omalla paikallaan eikä myöhässä??
Olisin tosi kiitollinen jos edes osaan kysymyksiä saisin jotain vastauksia :)
Nimimerkillä kaikki tutut oireet mutta nega vaan ja tänään piti menkat alkaa mut ei näy ei kuulu

Se hCG tuplaantuu kai normaaliraskaudessa noin parin päivän välein. Koska lähtötasoissa on kuitenkin hirveän iso vaihtelu, sen nousu tuonne 10-20 tasolle voi joillakin naisilla kestää pidempään kuin toisilla. Ainakin mun pikamatikalla kestää esimerkiksi 2 viikkoa nousta tasolta 0,1 yli 10 tasolle, jos tosiaan tuplaantuu kahden päivän välein. Ja oviksen ajankohta on kuitenkin aina enemmän tai vähemmän epävarma ellei sitä ole ultrassa nähty. Periaatteessa olet kyllä siinä mielessä oikeilla jäljillä, että liian hidas hCG:n nousu voi todella olla merkki ongelmasta - mutta pelkästä plussausajankohdasta ei voi vielä päätellä nousun nopeutta jos ei tiedä lähtötasoa.
 
Noniin, oltiin muutaman päivän lomalla ja mun isä maalasi sillä aikaa meillä keittiötä. Käytiin ostaa sille maali valmiiksi. Kamelian värinen (sellainen valkoinen) mitä meillä on muuallakin kotona. Kuinkas ollakaan, meidän keittiö onkin nyt KAMELIN värinen. Iskä ei tietenkään kysynyt ollaanko ihan varmoja tästä, miks oliskaan, eihän se sen vika ole, että maalikaupoilla kämmäsivät:bag: että ei ainakaan pms helpottanut iltaa kohden:hilarious:

Seksi aiheutti taas verenvuotoa, niin kuin nyt 90% kerroista muutenkin. Huomenna kp29/29, mut dpo8, saas nähdä. Huomenna saatellaan myös ukko reissuun ja seuraavaksi voi palata näihin tunnelmiin marraskuussa, jos silloinkaan. Aivan satavarmana menee ainakin yksi kierto ohi, pahimmassa tapauksessa kaksi. Mutta jotain hyvääkin, sit päästään jo hoitoihin. Että näihin mietteisiin kiitos ja kuittaus. Oon varmaan seuraavan kuukauden lähinnä taustalukijana.
 
Noniin, oltiin muutaman päivän lomalla ja mun isä maalasi sillä aikaa meillä keittiötä. Käytiin ostaa sille maali valmiiksi. Kamelian värinen (sellainen valkoinen) mitä meillä on muuallakin kotona. Kuinkas ollakaan, meidän keittiö onkin nyt KAMELIN värinen. Iskä ei tietenkään kysynyt ollaanko ihan varmoja tästä, miks oliskaan, eihän se sen vika ole, että maalikaupoilla kämmäsivät:bag: että ei ainakaan pms helpottanut iltaa kohden:hilarious:

Seksi aiheutti taas verenvuotoa, niin kuin nyt 90% kerroista muutenkin. Huomenna kp29/29, mut dpo8, saas nähdä. Huomenna saatellaan myös ukko reissuun ja seuraavaksi voi palata näihin tunnelmiin marraskuussa, jos silloinkaan. Aivan satavarmana menee ainakin yksi kierto ohi, pahimmassa tapauksessa kaksi. Mutta jotain hyvääkin, sit päästään jo hoitoihin. Että näihin mietteisiin kiitos ja kuittaus. Oon varmaan seuraavan kuukauden lähinnä taustalukijana.

Meillä kävi sama homma kun ostettiin maalit taloyhtiön roskakatokseen. Valittu väri oli nätti vaalea beige ja lopputulos oli tumma sinapinkeltainen. Sekoitettiin valkoista sekaan, lopputulos on nyt vaaleampi mutta edelleen selvästi keltainen eikä se roosaan taittuva beige miltä se värikartta näytti.

No onneksi se on vaan roskakatos. Ymmärrän, että ottaa pari astetta enemmän aivoon kun kyseessä on keittiön seinä. :shifty:
 
Voi apua Nipanderi! :nailbiting: Kauhea yllätys tulla kotiin ja löytää väärän väriset seinät! Tsemppiä!

Minulla kp1, mutta sitä toki odotinkin. Onneksi päästään sinne hoitoihin. Muuten varmasti jo itkettäisi. Luteaali jäi 12 päivään. Mutta eikös se ole ihan ok? Tosin esikoista yrittäessä se oli aina 14 päivää. Seuraava kierto (Yk12:arghh:) menee mahdollisesti aikalailla ohi, kun ovulaatio oletetusti osuu sille viikkoa, jossa miehellä on ensin se simppatesti ja sitten lähtee reissuun. Pitää yrittää hyödyntää ne päivät mitä voidaan siinä välissä sitten. Ajattelin kuitenkin tikuttaa sen oviksen että jotenkin pääsen kartalle tästä kierrosta nyt.
 
Täällä tänä aamuna tehty rfsu:n erityisherkkä testi ja nega oli:grumpy:
Kp tänään 33 ja menkat tulleet nyt esikoisen jälkeen kohta vuoden ja kiertojen pituus vaihdellut 25-33 päivään. Imetän edelleen:)
Harmittaa kyllä tuo nega, vaikka meidän onkin tarkoitus vasta ens kierrosta alkaa yrittään, mutta tässäkin kierrossa oli kuitenkin mahis:wink Tiedä sitten onko ovis osunut just ehkäisemättömien kertojen väliin(kp9, kp20, kp26 ja kp30) tai sit ollu ovuloimaton kierto:sad001 En tiedä testaanko uudestaan ennenkuin vasta viikon päästä, mikäli menkkoja ei kuulu - noi negat saa niin huonolle tuulelle:joyful:
Ihanaa päivää kaikille:Heartred
 
Voi apua Nipanderi! :nailbiting: Kauhea yllätys tulla kotiin ja löytää väärän väriset seinät! Tsemppiä!

Minulla kp1, mutta sitä toki odotinkin. Onneksi päästään sinne hoitoihin. Muuten varmasti jo itkettäisi. Luteaali jäi 12 päivään. Mutta eikös se ole ihan ok? Tosin esikoista yrittäessä se oli aina 14 päivää. Seuraava kierto (Yk12:arghh:) menee mahdollisesti aikalailla ohi, kun ovulaatio oletetusti osuu sille viikkoa, jossa miehellä on ensin se simppatesti ja sitten lähtee reissuun. Pitää yrittää hyödyntää ne päivät mitä voidaan siinä välissä sitten. Ajattelin kuitenkin tikuttaa sen oviksen että jotenkin pääsen kartalle tästä kierrosta nyt.
Joo, eiks kaikki yli 10 oo fine ja sen altakin voi onnistua raskautumaan :)
Mulla nyt yk4(3,5oikeesti kun kesken kierron poistettiin kierukka) ja luteaali kasvanu päivällä joka kierrossa, nyt viimeks oli jo sen 14! Toivottavasti asettuis siihen :)
Täällä dpo11 ja kp 26/29. Eilen tuli peiton heiluttelun jälkeen jo ihan vaaleanpunaista pyyhittäessä, mut sen jälkeen rauhottunu ja ei oo tullu mitään. Mut eiköhän tää tosiaan oo jo ihan selvä peli.
Mies totes et onneks sillä kohta helpottaa toi järetön työtahti ja stressi, pystyy olemaan enempi kotona ja elämään terveellisemmin, et jospa sit :Heartred
 
Onko kellään oviksen aikaan vatsa löysällä, turvonnut ja hirveet ilmavaivat? Mulla tuntuu
toistuvan joka kuukausi, mut en oo aiemmin ajatellut, että se olis aina oviksen aikaan.
Taitaa kuitenkin olla, voi elämä :hilarious:


Tämä.. Oon kun ilmapallo oviksesta mekkoihin :banghead:


Onko kellään kokemusta noista gelee royal tabuista? Onko selkeyttänyt ovulaatioo jotenkin? Mulla oli eilen menkka kipuja vaikka kp 10 tänään, ja valkovuotoo kauhee klöntsä. Ehkä se ovis tosiaan on noin viikonpäästä. Pitääpä yrittää kallistella miestä siellä reissussa usein:angelic:
 
Anteeksi kun täällä näin pitkällisesti analysoin omia ovulaatioitani... Mut mietin, et olisiko se ovis kuitenkin ollut maanantaina. Nyt kun katson tota mun tikkukuvaa, niin sunnuntaiaamun testi on selvästi tummempi kuin muut, vaikka ne muutkin on aamupissasta otettu. Maanantaina alkoi sitten ne vuodot, tosin kesti vain sen yhden päivän.

Miten teillä on ollut, onko runsaampaa valkovuotoa tullut just oviksen aikaan? Kun katson netistä miten sen "pitäisi" mennä, niin runsaampien vuotojenhan pitäis alkaa jo ennen, mutta onko se nyt sinänsä merkki ovuloimattomuudesta jos runsasta vuotoa tulee vain yhtenä päivänä? Viime kuussa sain selvemmän ovisplussan samaan aikaan kun ne runsaat vuodot tuli, mutta silloinkaan ne vuodot ei jatkuneet, ainakin oon kirjoittanut ylös vain et "normaalia vuotoa".

Mulla on kuitenkin aina ollut suht tasainen kuukautiskierto, niin eikö se kuitenkin kerro siitä, et ei olis ongelmia ovuloinnissa? Vai?

Alkaa ärsyttää itseni, kun joka puolelta tulee vaan sitä et pitäs ottaa rennosti ja ainakin vuos mennä vain "tulee jos on tullakseen" -mentaliteetilla... Ja ite mietin hirveesti mikä vois olla pielessä jo näin alkuyrityksestä. :sad001 Oon vaan niin todella huono odottelemaan. Ehkä nää oviksen tikuttelut ja mietiskelyt tuo mulle sellaisen illuusion, että teen jotain asian eteen, mikä on helpompaa kuin pelkkä "rennosti ottaminen ja odottelu"... Pitäisköhän yrittää suunnata se tarmo siihen, et miettis jo siltä pohjalta kuin raskautuminen olis varmaa ja suunnittelis sen jälkeisiä asioita? Ehkä mieli ja keho sitten uskois raskauteen ja se sen myötä tapahtuisi. :arghh:
 
Kp 8 ja nyt jo nippailee kivasti munasarjoja, kasvukipuja ilmeisesti. Limailut alkoi eilen. Pitää vissiin varuuksi testailla ovista jo nyt päivittäin, ehkä se on tuo greippi mikä sen pitää paikallaan siinä kp 13-14. Kun 2 kiertoa olin ilman ja niissä ovis oli vasta kp16-18.


Mulla aiheuttaa ovulaatio kans turvotusta 1-2 päivää just ovulaation aikaan. Ja ei vatsanväänteitä myöskin. Kiva kun hedelmällisin aika ja vatsaa vääntää ja turvottaa niin ei mee ihan yksyhteen :grin
 
Voi apua Nipanderi! :nailbiting: Kauhea yllätys tulla kotiin ja löytää väärän väriset seinät! Tsemppiä!

Minulla kp1, mutta sitä toki odotinkin. Onneksi päästään sinne hoitoihin. Muuten varmasti jo itkettäisi. Luteaali jäi 12 päivään. Mutta eikös se ole ihan ok? Tosin esikoista yrittäessä se oli aina 14 päivää. Seuraava kierto (Yk12:arghh:) menee mahdollisesti aikalailla ohi, kun ovulaatio oletetusti osuu sille viikkoa, jossa miehellä on ensin se simppatesti ja sitten lähtee reissuun. Pitää yrittää hyödyntää ne päivät mitä voidaan siinä välissä sitten. Ajattelin kuitenkin tikuttaa sen oviksen että jotenkin pääsen kartalle tästä kierrosta nyt.

Mun käsityksen mukaan myös väh. 10 päivän luteaali on ihan ok. :) Mulla ehti pillerien jälkeen olla nuo muutamat kierrot, joissa luteaalivaihe oli 11 päivää. Yk4 tärppäsi silti, vaikka stressasinkin, että saattaa olla liian lyhyt. Mulla myös ovis oli yleensä aika myöhään ehkä kp 18-19, mutta tärppikierrossa oli ilmeisesti "jo" kp16.
 
Kp 8 ja nyt jo nippailee kivasti munasarjoja, kasvukipuja ilmeisesti. Limailut alkoi eilen. Pitää vissiin varuuksi testailla ovista jo nyt päivittäin, ehkä se on tuo greippi mikä sen pitää paikallaan siinä kp 13-14. Kun 2 kiertoa olin ilman ja niissä ovis oli vasta kp16-18.










Meillä sit melkein samoissa mennään, mulla kp10 tänään ja limailut Alko tänään. Viimekierrossa ovis kp18 :) onko sun kierrot ollu minkä pituisia?


Vausa: mulla ainakin tuntuu vaihtelevan tuo limailut, Viimekierrossa tuntu että limat tuli jotenkin tosi myöhään ja nyt tuntuu et ne on alkanu tosi ajoissa o_O


Ps, en nyt tiedä miksi tää näyttää tän tekstin tuohon lainaukseen, en varmaan oikeen osaa käyttää tätä..
 
Tämä.. Oon kun ilmapallo oviksesta mekkoihin :banghead:


Onko kellään kokemusta noista gelee royal tabuista? Onko selkeyttänyt ovulaatioo jotenkin? Mulla oli eilen menkka kipuja vaikka kp 10 tänään, ja valkovuotoo kauhee klöntsä. Ehkä se ovis tosiaan on noin viikonpäästä. Pitääpä yrittää kallistella miestä siellä reissussa usein:angelic:

Mulla on myös ollut vatsavaivoja oviksen aikaan sekä lisäksi menkkojen aikaan. Myös alkuraskaudesta oli maha ihan sekaisin, mutta nyt onneksi vähän rauhoittunut (ainakin hetkeksi).
 
Mäkin oon käsittänyt että luteaali 10 tai alle voi olla liian lyhyt, sitä pidempi on normaali. Mulla ei ole koskaan ollut 14 päivän luteaalia vaan yleensä luokkaa 12 tai lyhyempikin, ja kolme raskautta kuitenkin alkanut.

Jostain syystä hirveän huono olo muutaman päivän ajan aamuisin ja aamupäivisin. Joo on flunssa, mutta ei siihen yleensä ole oksettavaa oloa liittynyt. Ja tietysti herää täysin harhaisia toiveita. Ei yhtään auta vaikka kuinka kertoisi itselleen, ettei ole varmaa onko ovuloinut eikä ainakaan ole ovuloinut siinä vaiheessa että nyt voisi olla mitään raskausoireita. Ja näillä lämmöillä tuskin on edes toimivaa keltarauhasta kehissä vaikka olisi ovuloinutkin ja ja ja...... Mutta se on tätä vauvakuumepsykoosia, kun kuvittelee raskausoireita joka vaiheessa kiertoa vaikka kaikki järki puhuu vastaan. :rolleyes:
 
Takaisin
Top