Inseminaatio/muut hoidot 2018

Aanu: Saako kysyä mikä annos sulla on ollut letrozolia?

Mä kävin tänään ultrassa, kun ovista en oo saanut tikutettua, folli oli vain 14mm ja kp 18 tänään. Voi olla, että toi metformiini sekoitti kiertoa, sillä vatsa meni ihan sekaisin ja pahaolo koko ajan. Sovittiin, etten käytä sitä nyt ja ensi kierrosta sitten toi letrozol 2,5mg x2, kierron 3-7 päivät eli vaihdetaan clomifenin tilalle.

Tässä kierrossa otan nyt ovitrellen ma 1.7. ja inseminaatio sitten ti 2.7, vähän kyllä epäilen että onnistuuko toi ollenkaan, kun folli noin pieni kiertoon nähden, toki onhan sillä muutama päivä aikaa kasvaa..

Minulla on ollut käytössä 2,5mg x1, kp 3-5. Ekassa letrokierrossa käytin myös kp 3-7, mutta vaste oli liian suuri ja ultrassa kp 9 oli isompaa follia.

Toivotaan että Letrozol sopis sulle paremmin! Eiköhän follit ehdi kasvaa tässä viikonlopun aikana vielä tarpeeksi, pidän peukkuja inssiin :)
Vastailen väliaikaisella nimimerkillä, onnistuin lukitsemaan virallisen.
 
Hej

Pient päivitystä: tässä kierrossa jälleen letrot kp 3-7 (viime kiertohan kosahti kun ovista ei näkyny tikuilla, labralla tunnistettiin että oli ollut "muhkea" ovulaatio). Viime to kp12 ultrassa näkyi 16-17mm johtof, mutta viikonlopun lähestyessä jännitys aikamoinen.

Kun O:ta ei näkynyt lauantainakaan, pistin Ovitrellen la iltana. Eilen siis inssi. 22mm folli näkyi litteänä ja neste pisara. Miehen siemenneste sulatuksessa+pesussa kärsi pahoin. Todennäköisyys onnistumiselle häviävän pieni.

Mutta tulipa tehtyä. Hyvä olo jo pelkästään siitä, että jotain konkreettista tapahtuu.
 
Mulle tehtiin tänään inseminaatio, kaksi follia sittenkin kypsynyt. Loppu kiertoon sain duphaston 10mgx 2, testipäivä 18.7. mikäli ei kuukautiset ala ennen sitä. Nyt taas jännitetään. Kaikki oli hyvin kuitenkin lääkärin mukaan.

Mukavaa kesää kaikille!
 
Mä sain raskaustestiin haalean viivan! Oon kyllä vähän aikaisessa testaamassa, tänään dpo 13. Viime kierrosta en saanut edes haamua eli ehkä ainakin mun elimistö yrittää raskautta.
 
Muokattu viimeksi:
Hei!

Täällä takana nyt 4 inseminaatiota (3. inssistä tuli plussa ja kkm 6+0) ja vielä yksi olisi edessä.
Täällä mennään Letrozol 2,5 mg x 2 kp 2-6, uä kp 10-12 . Pregnyl ja inssi. Loppukierron tueksi Terolut 1 tblx 2.
Seuraavaksi sitten siirrytään ivf:än puoleen. Voi kun toivon että tää tärppäis.
 
Meillä onnistui toinen inseminaatio, mutta pelkään ihan kauheasti keskenmenoa. Nyt viikkoja 6+2, maanantaina pääsen neuvolaan ultralla katsomaan löytyykö sieltä mitään, todella pitkiä viikkoja odottaa..
 
Onnea kauheasti! Mäkin tuun tänne taas jännäileen. Kirjottelinkin viime syksynä tänne ku käytiin ekassa inseminaatiossa. Nyt on vuosi pietty taukoa ja tänään oli inseminaatio! Saas nähdä miten käy. Pregnyliä ei laitettu vielä tänään kun meinasivat, että hieman liian aikasessa ollaan vaikka eilen oli uä. Lauantaina pitää ite laittaa!
 
Onnea kauheasti! Mäkin tuun tänne taas jännäileen. Kirjottelinkin viime syksynä tänne ku käytiin ekassa inseminaatiossa. Nyt on vuosi pietty taukoa ja tänään oli inseminaatio! Saas nähdä miten käy. Pregnyliä ei laitettu vielä tänään kun meinasivat, että hieman liian aikasessa ollaan vaikka eilen oli uä. Lauantaina pitää ite laittaa!

Miksi pistätette pregnylin vasta inseminaation jälkeen? :O
 
Onnea kauheasti! Mäkin tuun tänne taas jännäileen. Kirjottelinkin viime syksynä tänne ku käytiin ekassa inseminaatiossa. Nyt on vuosi pietty taukoa ja tänään oli inseminaatio! Saas nähdä miten käy. Pregnyliä ei laitettu vielä tänään kun meinasivat, että hieman liian aikasessa ollaan vaikka eilen oli uä. Lauantaina pitää ite laittaa!


Kiitos, on kyllä uskomatonta, että raskaana ollaan. Toivottavasti saataisiin syliin asti, mutta positiivinen asia kuitenkin että ainakin raskaus alkoi.

Mietin myös, miksi vasta inseminaation jälkeen ja vasta lauantaina, tuo pregnyl. Mä otin ovitrellen päivää ennen inseminaatiota, eikös pregnyliä käytetä myös irroitukseen? Minkä kokoinen munasolu oli?
 
Viime kerralla pregnyl tosiaan pistettii inseminaation yhteydessä, mutta nyt oli vain 14mm munasolu vaikka eilen lääkäri uä:ssä näki 16mm. En tiedä minne se katos :D Käydään tosiaan eripaikassa uä:ssä kun on meitä lähempänä ja itse Oulussa on sitten toimenpide. Minusta uä lääkäri olikin vähän tietämätön eilen näistä asioista.

Mutta tosiaan tekivät inseminaation kuitenkin nyt (sanoi syyksi sen kun siittiöt elää kuitenkin päiviä) pregnyliä ei kuitenkaan kannattanut vielä laittaa, vaan tosiaan lauantaina ja pitää olla yhdynnöissä vielä vkl aikana. Ja ilmeisesti Oulussa parhaat tulokset on saatu kun pregnyl laitettu vasta toimenpiteen aikana/jälkeen.

Ja toivotaan todella, tsemppiä! :Heartred onko teidän ensimmäinen? En oo niin ajan tasalla tämän ketjun jutuissa. :D
 
Ainiin ja kp11 on tänään! Että huomenna tai ylihuomenna ois ollu varmaan inssin paras ajankohta. Mut jospa ne sen muutaman päivän siellä eläis:nailbiting:
 
Ainiin ja kp11 on tänään! Että huomenna tai ylihuomenna ois ollu varmaan inssin paras ajankohta. Mut jospa ne sen muutaman päivän siellä eläis:nailbiting:


Toivotaan, että onnistuu. Mulla oli ultra kp18 ja silloin munasolu oli 14mm ja löysi vaan yhden, pitkään etsi. Sitten kp 22, kun tehtiin inseminaatio, löysi ultralla kaksi kypsää munasolua, olisko niiden koko ollut 19mm. Ovitrellen otin kp 21.

Mietin, että voihan sulla olla ollutkin myös isompi munasolu, mutta jotenkin piilossa seuraavassa ultrassa?

Tsemppiä! Saitko jonkun lääkkeen vielä loppukiertoon?

Meillä on kaksi yhteistä lasta, 2009 ja 2011, hoidot yksityisellä.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tuli tänään RFSU:n herkällä testillä haamuviiva testiajan jälkeen :eek: Pessimistinen olo on kyllä silti, kun PMS-oireet jyllää. Oletteko muut saaneet RFSU:n testillä haamuja ja ovatko muuttuneet negoiksi vai plussiksi?
 
Mulla tuli tänään RFSU:n herkällä testillä haamuviiva testiajan jälkeen :eek: Pessimistinen olo on kyllä silti, kun PMS-oireet jyllää. Oletteko muut saaneet RFSU:n testillä haamuja ja ovatko muuttuneet negoiksi vai plussiksi?


Oon kuullut, että jotkut saaneet RFSU:n testeillä vääriä tuloksia. Kannattaa ostaa prismasta tai s-marketista pregcheck raskaustestejä, ne on halpoja ja sain jo dpo 13 haalean viivan testiin. Pidetään peukkuja, että onnistuisi!
 
Oon kuullut, että jotkut saaneet RFSU:n testeillä vääriä tuloksia. Kannattaa ostaa prismasta tai s-marketista pregcheck raskaustestejä, ne on halpoja ja sain jo dpo 13 haalean viivan testiin. Pidetään peukkuja, että onnistuisi!

Kiitos vinkistä :) Huomasin samalla että kirjoitin inseminaatioryhmään viestini, vaikka piti kirjoittaa IVF/ICSI-ryhmään :shy: Olen testannut vain Pregcheckin ovulaatiotestejä ja niissä ärsytti, ettei lue mikä herkkyys niissä on :sad001
 
Täällä nyt menossa kp 6 ja viimeinen päivä letroja. Ensi viikolla olisi viimeinen inseminaatio. Tunteet menee aika laidasta laitaan. Päällimmäisenä fiilis että ei se onnistu nytkään ja ivf:ään joudutaan :sad001

Maanantaina folliultra ja tiistaina todnäk inseminaatio.


Raskaustesteistä: Oon kans kuullut että RFSU:n testeillä sais vääriä tuloksia. Samoin oon ite saanut OneStepeillä ihan tosi räikeitäkin vääriä haamuja/viivanpaikkoja (ei oo näkynyt muissa testeissä). Pregcheck ja Clearblue on luotettavia.
 
Kävin tänään ultrassa ja siellä pieni sydän sykki, viikot 6+5 ultran mukaan. En olis uskonut, että päästäisi tähän asti edes, vielä kun saataisiin pieni syliin. :love017
 
Heips! Mulle on ihan tuntematon juttu inssit ja ivf jutut mutta eilen rupesin vähän tutkimaan ja miettimään asiaa... Mietin mikä idea inssissä, jos siinä sama todennäköisyys tulla raskaaksi, kuin luomuna? Olettaen että molemmilla kaikki hyvin. Ymmärrän, että siinä vähän parempi mahdollisuus, jos miehellä hieman huono sperma. Anteeksi jos tyhmä kysymys.

Itsellä yksi kierto letrot+terolut takana, tänään dpo13 ja sofin rtesti nega.
En tiedä milloin päästäisiin julkiselle, yritystä kohta vuosi takana, mutta ymmärtääkseni km maaliskuulta aloittaa vuoden laskemisen alusta. Yksityisellä inseminaatio olisi suht ok hintaista. Mutta onko siitä sitten hyötyä.. Spermaa ei ole vielä testattu, ehkäpä tässä tai ensi kuussa yksityisellä.
 
No meillä miehen sperma on muuten hyvä, mutta siittiöt ei tahdo liikkua nopeaa eteenpäin. Reilu viikko sitten tehdyssä inssissä oli 0% eteenpäin liikkuvia siittiöitä ja pesun jälkeen niitä oli melkeen 50%. Eli meidän kohdalla ainakin mahdollisuudet inssissä huomattavasti paremmat. Toki sperma on joka kerralla erilaatuista ja esim edellisellä inssi kerralla siellä oli eteenpäin liikkuvia tyyppejä ilman pesuakin.

Ja olen myös käsittänyt, että inssissä on ollut paljon onnistumisia selittämättömästä lapsettomuudesta oleville. Esimerkiksi yksi ystävä pariskunta kärsi edellä mainitusta ja ensimmäinen inssi tärppäs. :) Eli uskoisin, että onnistumisien takia sitä kokeillaan ensimmäisenä hoitomuotona ja onhan se huomattavasti helpompi ja edullisempi jos sattuu onnistumaan ennen rankempia hoitoja.
 
Takaisin
Top