Inseminaatio/muut hoidot 2018

Paljon onnea tuplista! :) Onhan kaksosuutinen alkuun järkytys, mutta kyllä se on myös lottovoitto! :love7

Onko tietoa onko kyseessä millaiset kaksoset? Ovatko he omissa pusseissaan ja molemmilla omat istukat? Vai onko heillä jotain yhteistä?

Tsemppiä joka tapauksessa raskauteen! :)

Kiitos! Kyllä tätä pitää vielä ihan jonkin aikaa sulatella! :wink

Vauvat ovat omissa pusseissaan eli on kaksosraskauksista se turvallisin versio! Mies veikkaa, että ne olisivat eri sukupuolta, mutta sitä tietoa saadaan kyllä ihan jonkin aikaa odotella...

Olikos sinullakin kaksosraskaus menossa? Onko antaa vinkkejä? :grin Olisi kiva löytää täältä netistä joku keskustelupaikka, jossa vois kysellä kokeneemmilta vinkkejä esim. hankinnoista. Monikkoperheet ry:n jäseniksi ainakin aiomme liittyä, kunhan tästä päästään vähän turvallisimmalle vesille!
 
Heip.

Tupla onnet sinne Yarnille. Ihanaa että täällä kuulee näitä kaksosuutisia :love7


Moni taitaa olla jo jännän äärellä täällä. Eikös ainakin kolmella ala joskus ensviikolla dpo:t olla sitä luokkaa, että testit kehiin? :bounce

Ite kävin eilen progesteroni verikokeessa. Näkeepi sitten onko se O ollut. Ensi kierrossa saan Ovitrellen näillä näkymin. Ja nyt oli ystävällinen ja hieman perusteellisemmin asioista kertova ihminen puhelimessa. Sekin jo auttoi rutkasti rauhottamaan omaa mieltä.

No minä jännitän täällä teidän muiden puolesta :woot: ja koitan nauttia kesästä seuraaviin menkkoihin asti! :cat:
 
Kiitos! Kyllä tätä pitää vielä ihan jonkin aikaa sulatella! :wink

Vauvat ovat omissa pusseissaan eli on kaksosraskauksista se turvallisin versio! Mies veikkaa, että ne olisivat eri sukupuolta, mutta sitä tietoa saadaan kyllä ihan jonkin aikaa odotella...

Olikos sinullakin kaksosraskaus menossa? Onko antaa vinkkejä? :grin Olisi kiva löytää täältä netistä joku keskustelupaikka, jossa vois kysellä kokeneemmilta vinkkejä esim. hankinnoista. Monikkoperheet ry:n jäseniksi ainakin aiomme liittyä, kunhan tästä päästään vähän turvallisimmalle vesille!

Joo täällä menossa rv32+1, di-di kaksoset (molemmilla kaikki omia), tyttö ja poika tulossa! :Heartred

Mä en ole vieläkään oikein sisäistänyt, että vauvoja on kohta kaksi! :eek: Jotenkin ajatukset ei yletä niin pitkälle. Päässäni odotan vain yhtä vauvaa ja ajattelen, että kaikki menee ja tapahtuu niin kuin esikoista odottaessa. Vaikka hankintoja on tullut tehtyä kaksosia ajatellen, niin kovin pitkälle en ole niitäkään osannut tehdä. Kaksosten vaunut ja kaksi turvakaukaloa on. Muuten hankinnat on tehty yhtä vauvaa miettien. Käytännössä sen vasta näkee, mitä kaksosten kanssa tulee tarviimaan.
Teille, jos nää vauvat on esikoiset, niin tilanne on eri, kun kaikki pitää kuitenkin hommata alusta. Siksi Monikkoperheet Ry:n järkkäämillä valmennuksilla kannattaa ehdottomasti käydä! Sieltä saa tosi paljon käytännön vinkkejä hankintoihin ja vauva-arkeen!

P.S. Jos olet raskausoireiden puolesta päässyt vähällä tähän mennessä, niin ei kannata odottamalla odottaa "tuplaoireita". Mun raskausvaivat alkoi, kun maha alkoi tosissaan kasvaa. Muuten oon päässyt tosi helpolla! :wideyed:
Ja kiitä jotain korkeampaa voimaa siitä, että olen viimeiselläsi raskaana keskitalvella! Nimim. nää kesähelteet tuottaa tuskaa! :wacky:

Paljon onnea vielä tuplista! :Heartred
 
Mä täällä mun tikkujeni kanssa oon jo ihan purjeessa kun järestäin edelleen tulee viivan näköstä testiajalla mut sit valokuvaa niistä en saa ja enkä oo kyl ihan varma että onko niissä väriäkään :wacky: paitsi sillon 3min sisään milloin niitä kyylään mut kuivuessaan luettelen ne kyllä negoiks /viivanpaikoiks :bored: ja enää ei voi syyttää pregnyliäkään
 
Heip.

Tupla onnet sinne Yarnille. Ihanaa että täällä kuulee näitä kaksosuutisia :love7


Moni taitaa olla jo jännän äärellä täällä. Eikös ainakin kolmella ala joskus ensviikolla dpo:t olla sitä luokkaa, että testit kehiin? :bounce

Ite kävin eilen progesteroni verikokeessa. Näkeepi sitten onko se O ollut. Ensi kierrossa saan Ovitrellen näillä näkymin. Ja nyt oli ystävällinen ja hieman perusteellisemmin asioista kertova ihminen puhelimessa. Sekin jo auttoi rutkasti rauhottamaan omaa mieltä.

No minä jännitän täällä teidän muiden puolesta :woot: ja koitan nauttia kesästä seuraaviin menkkoihin asti! :cat:

Jääkö teiltä nyt inssi välistä sitten vai? :eek: mut ihanaa jos oot saanu jo parempaa palvelua :smiley-angelic003
 
Vaahtis, Onpa inhottavaa että oot saanut noin huonoa palvelua ja että lääkkeistä on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. :sad001
Mulla sekä letrot että gonal on aikaistanut ovista. Normaalisti mulla oli ovis vasta kp 16-18 (jolloin luteaalivaihe jäi kovin lyhyeksi 27 päivän kierrossa) mutta letroilla ovis tuli aina kp 13 ja gonalilla nyt ekassa kierrossa samoin.

Mä löydän oviksen kotitesteillä mutta kyllä mulla silti on ollut molempien lääkityksien ekoissa kierrossa tarkistusultra kp 10. Tosin yksityisellä sen maksaa itse eli ihan mielellään varmaan ultraavat :D

Täällä dpo 7, ja meinaa alkaa tiputtelemaan jo nyt teroluteista huolimatta, nyyh. Näin on käynyt usein ennenkin. En tajuu miten mikään voi koskaan kiinnittyä kun aina alkaa tiputtelee! :sad001 ja progesteronitasot mulla on testattu erittäin hyviksi ainakin yhdessä loppukierrossa verikokeella. Todella turhauttavaa!
Kellään muulla ongelmia tiputtelun kanssa?

Mulla on ollut tiputtelua vuosikausia (jopa viikko ennen kk alkua), ja ainakin kerran verikokeissa proge on ollut hieman viiterajan alapuolella loppukierrosta. Aluksi epäiltiin anovulatorista kiertoa tai keltarauhasen kehitysongelmaa, mutta nyt on alkanut vaikuttaa siltä, että jostain syystä johtofolli valikoituu jo ennen kk alkua ja ovis kp 7-11/23-25 -> keltarauhanen samoin kehittyy tosi aikaisin -> keltarauhanen ei ehkä enää loppukierrosta tuota tarpeeksi progesteronia. Kohdun limakalvo jää myös liian ohueksi.

Saatko Nopsu kuitenkin luomukierrossa tikutettua selvän oviksen kp16-18? Mietin vaan sitä, että todella hämärästi muistan lukeneeni jostain, että lh saattaa nousta hieman uudelleen loppukierrossa ja sitä saattaa luulla ovikseksi, mikäli ovis on tapahtunut tosi aikaisin ja on aloittanut tikutuksen sen jälkeen.
 
Mulla on ollut tiputtelua vuosikausia (jopa viikko ennen kk alkua), ja ainakin kerran verikokeissa proge on ollut hieman viiterajan alapuolella loppukierrosta. Aluksi epäiltiin anovulatorista kiertoa tai keltarauhasen kehitysongelmaa, mutta nyt on alkanut vaikuttaa siltä, että jostain syystä johtofolli valikoituu jo ennen kk alkua ja ovis kp 7-11/23-25 -> keltarauhanen samoin kehittyy tosi aikaisin -> keltarauhanen ei ehkä enää loppukierrosta tuota tarpeeksi progesteronia. Kohdun limakalvo jää myös liian ohueksi.

Saatko Nopsu kuitenkin luomukierrossa tikutettua selvän oviksen kp16-18? Mietin vaan sitä, että todella hämärästi muistan lukeneeni jostain, että lh saattaa nousta hieman uudelleen loppukierrossa ja sitä saattaa luulla ovikseksi, mikäli ovis on tapahtunut tosi aikaisin ja on aloittanut tikutuksen sen jälkeen.
Hei mielenkiintoista ! Pitää ehkä pyytää tuo keltrauhashormonin mittaus uusiksi ja vaikka parissa kohtaa loppukiertoa. Mullakin saattaa siis tiputella melkein viikon, mikä on todella raivostuttavaa!
Olen mielestäni kyllä löytänyt selvän oviksen aikalailla aina, myös luomukierrossa, tosin silloin aina monta päivää myöhemmin kuin lääkkeellisessä. Ja sekä viivatesteillä että digitaalisella. Voisinkin kokeilla tikuttaa ovista ihan kokonaisen kierron, niin näkee tuleeko siellä useampia huippuja. Kiitos kommentistasi! :)
 
Mä täällä mun tikkujeni kanssa oon jo ihan purjeessa kun järestäin edelleen tulee viivan näköstä testiajalla mut sit valokuvaa niistä en saa ja enkä oo kyl ihan varma että onko niissä väriäkään :wacky: paitsi sillon 3min sisään milloin niitä kyylään mut kuivuessaan luettelen ne kyllä negoiks /viivanpaikoiks :bored: ja enää ei voi syyttää pregnyliäkään

Niin jännää! ootko tänään testannu uudelleen?
 
Mulla on ollut tiputtelua vuosikausia (jopa viikko ennen kk alkua), ja ainakin kerran verikokeissa proge on ollut hieman viiterajan alapuolella loppukierrosta. Aluksi epäiltiin anovulatorista kiertoa tai keltarauhasen kehitysongelmaa, mutta nyt on alkanut vaikuttaa siltä, että jostain syystä johtofolli valikoituu jo ennen kk alkua ja ovis kp 7-11/23-25 -> keltarauhanen samoin kehittyy tosi aikaisin -> keltarauhanen ei ehkä enää loppukierrosta tuota tarpeeksi progesteronia. Kohdun limakalvo jää myös liian ohueksi.

Saatko Nopsu kuitenkin luomukierrossa tikutettua selvän oviksen kp16-18? Mietin vaan sitä, että todella hämärästi muistan lukeneeni jostain, että lh saattaa nousta hieman uudelleen loppukierrossa ja sitä saattaa luulla ovikseksi, mikäli ovis on tapahtunut tosi aikaisin ja on aloittanut tikutuksen sen jälkeen.

Tosi mielenkiintoista tietoa, kiitos kun jaoit! Täälläkin yks jolla aina tiputtelee vähintään muutaman päivän ennen menkkoja. Keltarauhasen kehitysongelmasta en ole kuullutkaan. Onko sulla sit ollu jotain tukilääkitystä loppukierossa?
 
Tosi mielenkiintoista tietoa, kiitos kun jaoit! Täälläkin yks jolla aina tiputtelee vähintään muutaman päivän ennen menkkoja. Keltarauhasen kehitysongelmasta en ole kuullutkaan. Onko sulla sit ollu jotain tukilääkitystä loppukierossa?

Toi keltarauhasen kehitys- tai toimintahäiriö on kai sama luteaali-insuffisienssi, eli keltarauhanen ei syystä tai toisesta tuota riittävästi progesteronia. Mulla ongelma alkaa jo siitä, että aikaisesta ovulaatiosta johtuen kohdun limakalvo ei kehity tarpeeksi, eikä kiinnittyminen tahdo onnistua. Sen takia mulla päädyttiin ivf-hoitoon, koska se loppukierron progetuki ei olisi ratkaissut limakalvon ohuutta.

Halusin jakaa tämän "johtofolli jo ennen kk alkua + aikainen ovis + ohut limakalvo + luteaali-insuffisienssi" -ongelmani, koska useampi lääkärikin on tässä jo sanonut, ettei uskoisi ennen kuin itse on nähnyt, missä vaiheessa kiertoa mulla johtofolli ja keltarauhanen kehittyy. :grin

Itsekin luulin pitkään, etten ovuloi, kun aloitin tikuttamisen tikkujen ohjeen mukaan, enkä saanut ikinä vahvaa ovisviivaa - koska aloitin tikuttamisen liian myöhään. Siksi suosittelen, että jos ei saa tahdo saada ovista testillä näkyviin, kannattaa parina peräkkäisenä kiertoja tikuttaa koko kierto, varsinkin jos kuitenkin huomaa muutosta esim. valkovuodon rakenteessa o_O
 
Mä edelleen pelleilen mun tikkujeni kanssa..hienosti tulee viivaa/viivanpaikkaa ja vaikka merkkiä vaihtaa ni sama tulos :hungover: kameraan niitä en saa ja en osaa päättää että onko niissä väriä vai ei :bored:... Tänään siis kp 24 /dpo13.. Huomenna on virallinen testipäivä mut mä varmaan odotan sit menkkojen alkua vaan ja sit soitan klinikalle sen negan kun pitää sinne ivf jonoon ilmottautua.. oireetkin on tasan aaltoilevat menkkajuilinnat jonka oon merkannu alkavaks kp 18 jo välillä tulee sellanen ihan kun nappipainais kohtua..välillä vasen ja välillä oikee ja voidemainen valkovuoto läpikierron..mitkä ei normaalisti kuulu mun kiertoon tossa määrin :bag: mut eiköhän taika raukee täs 3-4pvä sisään :wacky:

Millasia testipäiviä muut on saanu? Mulla oli 2vko inssistä?

Tossa alla on mun tän päivän päiväpissa tuherrus enkä tiiä näkyykö siinäkää mitään...mut siis mä oon saanu sielt dpo 9 asti kaikennäköst viivanpaikkaa :laughing025 et voipi olla et mä oon aina pikku tippa hcg veressä :schoked025
 

Liitteet

  • 20190611_125904.jpg
    20190611_125904.jpg
    15.2 KB · Katsottu: 206
Muokattu viimeksi:
Mä edelleen pelleilen mun tikkujeni kanssa..hienosti tulee viivaa/viivanpaikkaa ja vaikka merkkiä vaihtaa ni sama tulos :hungover: kameraan niitä en saa ja en osaa päättää että onko niissä väriä vai ei :bored:... Tänään siis kp 24 /dpo13.. Huomenna on virallinen testipäivä mut mä varmaan odotan sit menkkojen alkua vaan ja sit soitan klinikalle sen negan kun pitää sinne ivf jonoon ilmottautua.. oireetkin on tasan aaltoilevat menkkajuilinnat jonka oon merkannu alkavaks kp 18 jo välillä tulee sellanen ihan kun nappipainais kohtua..välillä vasen ja välillä oikee ja voidemainen valkovuoto läpikierron..mitkä ei normaalisti kuulu mun kiertoon tossa määrin :bag: mut eiköhän taika raukee täs 3-4pvä sisään :wacky:
Millasia testipäiviä muut on saanu? Mulla oli 2vko inssistä?

Ääh voi vitsi miten jännittävää ja raivostuttavaa, sähän oot saanut niitä jo vaikka kuinka monta päivää! Voikun tummenis vielä!! :nailbiting:

Mulle antoi testipäiväksi 2 vko + 1 pv, joka siis olis ylihuomenna, ovis ei ollu vielä tapahtunut kun tehtiin inssi. Mulla siis tiputtelua jo melkein viikko takana et aikamoinen selviytyjä pitäis olla että olis joku mukana roikkunut kun seinät putoilee ympäriltä.. huvikseen testasin tänä aamuna ja ei kyllä mitään näkynyt. Ensi kierto mennäänki sitten lääkkeiden (gonal+lugesteron) ja kotikonstien voimalla koska ovis osuu lomamatkalle, joten suunnitteilla ollut toinen inssi lykkääntyy.
 

Ääh voi vitsi miten jännittävää ja raivostuttavaa, sähän oot saanut niitä jo vaikka kuinka monta päivää! Voikun tummenis vielä!! :nailbiting:

Mulle antoi testipäiväksi 2 vko + 1 pv, joka siis olis ylihuomenna, ovis ei ollu vielä tapahtunut kun tehtiin inssi. Mulla siis tiputtelua jo melkein viikko takana et aikamoinen selviytyjä pitäis olla että olis joku mukana roikkunut kun seinät putoilee ympäriltä.. huvikseen testasin tänä aamuna ja ei kyllä mitään näkynyt. Ensi kierto mennäänki sitten lääkkeiden (gonal+lugesteron) ja kotikonstien voimalla koska ovis osuu lomamatkalle, joten suunnitteilla ollut toinen inssi lykkääntyy.

Pidetään silti peukkusia pystys huomiselle :nailbiting:

Meinaaks noi tiputtelu vuodot sitä et kohdun limakalvo lähtee "rapistuu" ennen aikojaan? Mä oon vähän Uuno noista tiputtelu vuodoista :bookworm:
 
Pidetään silti peukkusia pystys huomiselle :nailbiting:

Meinaaks noi tiputtelu vuodot sitä et kohdun limakalvo lähtee "rapistuu" ennen aikojaan? Mä oon vähän Uuno noista tiputtelu vuodoista :bookworm:
No ilmeisesti joo. Tai et se limis jotenki reagoi/käyttäytyy vaan väärin. Yleensä kyseessä on siis keltrauhasongelma, koska progesteroni on se joka ylläpitää sitä limakalvoa menkkojen alkuun asti. Mun kohdalla ei kuitenkaan ole kyse siitä, eikä lääkärikään oikein osaa sanoa mistä johtuis. Joskus tiputtelu voi myös kertoa esim. endometrioosista tai muusta sairaudesta. Gyne on kuitenkin vakuutellut ettei pienen vuotamisen pitäis estää raskautumista. Tuskin se sitä kuitenkaan helpottaakaan! :sad001 mut nyt sain kokeiluun lugesteronia ens kiertoon, pitää toivoa et se vaikka ihmeen kaupalla auttais!
 
Mä edelleen pelleilen mun tikkujeni kanssa..hienosti tulee viivaa/viivanpaikkaa ja vaikka merkkiä vaihtaa ni sama tulos :hungover: kameraan niitä en saa ja en osaa päättää että onko niissä väriä vai ei :bored:... Tänään siis kp 24 /dpo13.. Huomenna on virallinen testipäivä mut mä varmaan odotan sit menkkojen alkua vaan ja sit soitan klinikalle sen negan kun pitää sinne ivf jonoon ilmottautua.. oireetkin on tasan aaltoilevat menkkajuilinnat jonka oon merkannu alkavaks kp 18 jo välillä tulee sellanen ihan kun nappipainais kohtua..välillä vasen ja välillä oikee ja voidemainen valkovuoto läpikierron..mitkä ei normaalisti kuulu mun kiertoon tossa määrin :bag: mut eiköhän taika raukee täs 3-4pvä sisään :wacky:

Millasia testipäiviä muut on saanu? Mulla oli 2vko inssistä?

Tossa alla on mun tän päivän päiväpissa tuherrus enkä tiiä näkyykö siinäkää mitään...mut siis mä oon saanu sielt dpo 9 asti kaikennäköst viivanpaikkaa :laughing025 et voipi olla et mä oon aina pikku tippa hcg veressä :schoked025

Kyllä mun viivalasit näkee tossa kuvassa toisen haaleen viivan!! Toivon suuresti että se vahvistus :Heartred
 
Mä olin tänään kolmannessa ja viimeisessä inssissä. Limis oli eilen kp 10 jo 11mm, johtofolli reilut 20mm ja illalla pistin ovitrellen. Miehen näyte oli erinomainen ja parantunu edellisistä insseistä, hoitaja kyseli onko taustalla elämäntapamuutoksia kun näyte niin parantunu :eek:
Ylihuomenna alotan terolutit ja syön niitä testipäivään saakka, käyn verikokeessa 14vrk kuluttua. Mä vähän ihmettelen miks sain terolutit kun muille näköjään määrätty luget..
Syksyllä päästään sitten ivf-hoitoihin, arviolta syys-lokakuussa.. Niitä ootellessa, sehän on 85% todennäköisyys että hoidoissa jatketaan.. On nämä hoidot kyllä aikamoinen kestävyyslaji :sad001
 
Takaisin
Top