Laskettu aika tammikuussa 2020

Täällä myös iltaisin jäätävä mahaturvotus. Aamulla vaan pieni pömppis. Maanantaina olisi sitten np-ultra ja luonnollisesti jännittää ihan hirveesti, että onko kaikki hyvin. :nailbiting:

Tsemppiä ultrajännitykseen! Täällä myös tänään ultra. Vähiin jäi unet viime yönä...
 
Tsemppiä ultrajännitykseen! Täällä myös tänään ultra. Vähiin jäi unet viime yönä...

Mites teillä meni lillimaaria? Meidän tyyppi siellä rauhassa köllötteli, välillä vähän volttia heitteli ja venytteli sekä hörppi lapsivettä :love017 niskaturvotus oli kuuleman normaali, seulonnan tulokset saadaan loppuviikosta. Me ollaankin pidemmällä, mitä luultiin: viikolla mentiin etiäpäin, joten nyt rv 13+4 ja laskettuaika tarkentui 9.1.2020 :love7:love7:love7

Nyt voi taas hetken huokaista ja ehkä jopa nauttia tästä raskaudesta :cheers
 
Ihanaa pikku@nni!!

Meilläkin oli kaikki hyvin! ❤ Ihan uskomaton helpotus. Eihän se menetyksenpelko kokonaan katoa, mutta taas välietappi saavutettu. Pieni aktiivinen jumppaaja siellä puuhaili, tarmokas sydän sykki ja kaikki oli kunnossa. Mekin päästiin muutama päivä eteenpäin, vastasikin jo viikkoja 11+6. Ehkä nyt uskallan lisätä itseni tuonne laskettujen aikojen listaankin. ❤

Tsemppiä Appelsiini84 jännityspäiviin!! Milloin sun ultra olikaan tulossa?
 
Kiva lukea hyvistä ultrakokemuksista :)

Mullakin oli tänään ultra ja jännitin aikalailla, löytyykö sykettä, etenkin kun ensimmäinen asia, mitä ultraaja sanoi oli "näyttää vähän pienemmältä kuin viikkojen mukaan pitäisi olla." Mutta oli syke ja lopulta myös viikkojen mukaisesti kasvanut (en tiedä vaihtoiko asentoa vai oliko eri mittauskohta vai mikä). Kaikki kuulemma oli hyvin :happy:

Ultra jouduttiin lopulta tekemään alateitse, että saatiin viimeisetkin asiat tarkistettua. En oo koskaan kuullu, että näillä viikoilla tartteis tehdä alateitse mutta ilmeisesti niinkin voi käydä :hilarious: Nyt siis menossa rv13+3.
 
Kävin tänään neuvolassa lääkärillä ja yritettiin kuunnella sydänääniä. Eihän sieltä kuulunut kun pikaisesti syke kun istukka on edessä ja juniori tuntuu olevan kova kääntyilemään. :woot: Miuta tää tilanne lähinnä huvitti kun tarvittiin kaksi ihmistä niitä sydänääniä etsimään. Onneksi edes hetken kuului vaikka en paniikissa olisi ollut vaikka ei olisi kuulunutkaan. Ultrassa oli jo sen verran haastavaa saada mittoja, että arvasin ettei tule heti kuulumaan. Ja onneksi ultrassa tosiaan sanoi siitä, että istukka on etupuolella et ne liikkeetkin tuntuu luultavasti vasta myöhemmin. Nyt menossa siis rv 13+2. Nt-ultra oli jo rv 11+3. Sillon ultrattiin alakautta kun vatsan päältä oli vaikea saada mittoja ja pyöri tosiaan niin kovasti ettei meinattu mitenkään saada mittoja kunnolla.
 
Kävin eilen työterveydessä juttelemassa hoitsun kanssa työstä ja raskaudesta. Ihmettelin sitten, kun on vähän seisoen työskentely heikottanut ja on ollut pakko käydä istumaan, no, verenpaineet olikin vaan 106/66. Ilmankos huippaa.
 
Hei! Täällä myös yksi tammikuun odottaja; nyt menossa rv 12+6! Raskaus on saanut alkunsa inseminaatiolla, joten päästiin jo kuukausi sitten varhaisraskauden ultraan. Siellä meille isona yllätyksenä selvisikin kaksosraskaus! Eilen oli niskanturvotusultra, jossa kaikki edelleen vauvoilla hyvin; rakenteet ja turvotus kunnossa!

Lapsettomuustaustan vuoksi on ollut vaikea luottaa siihen, että kaikki sujuu hyvin ja alkuraskaus onkin ollut omalla tavallaan raskasta aikaa. Vatsa pompahti näkyviin jo useampi viikko sitten ja toive siitä, että olisimme saaneet raskauden pidettyä vain meidän kahden välisenä mahdollisimman pitkään, ei kyllä toteutunut!

Nämä ovat meidän esikoiset (ja ehkä sitten ainoat lapset)! Minä olen 36-vuotias ja mies on 40, ollaan siis tämmöinen iäkkäämpi esikoisen saava pari!

Oliko täällä muita lapsettomuushoitotaustaisia? Olen seurannut palstaa pidemmän aikaa, mutta en kaikkea lukemaani muista! :oops:

Mukava on ollut lukea teidän muiden kuulumisista ja raskauksien etenemisestä!:hello
 
Yarn tervetuloa ja onnea kaksosista! :love017
Meillä ekan icsin pasista alkanut raskaus. Ei tuoresiirtoa eikä muita hoitoja ennen sitä ja esikoinen tulossa. Tarkemmin oon selittänyt tuolla salaisella puolella :) Lapsettomuus on kyllä jättänyt arvet eikä ne heti parane kun raskaus alkaa. Jos täysin koskaan. Mutta helpottanut on jo paljon.
 
Hei! Täällä myös yksi tammikuun odottaja; nyt menossa rv 12+6! Raskaus on saanut alkunsa inseminaatiolla, joten päästiin jo kuukausi sitten varhaisraskauden ultraan. Siellä meille isona yllätyksenä selvisikin kaksosraskaus! Eilen oli niskanturvotusultra, jossa kaikki edelleen vauvoilla hyvin; rakenteet ja turvotus kunnossa!

Lapsettomuustaustan vuoksi on ollut vaikea luottaa siihen, että kaikki sujuu hyvin ja alkuraskaus onkin ollut omalla tavallaan raskasta aikaa. Vatsa pompahti näkyviin jo useampi viikko sitten ja toive siitä, että olisimme saaneet raskauden pidettyä vain meidän kahden välisenä mahdollisimman pitkään, ei kyllä toteutunut!

Nämä ovat meidän esikoiset (ja ehkä sitten ainoat lapset)! Minä olen 36-vuotias ja mies on 40, ollaan siis tämmöinen iäkkäämpi esikoisen saava pari!

Oliko täällä muita lapsettomuushoitotaustaisia? Olen seurannut palstaa pidemmän aikaa, mutta en kaikkea lukemaani muista! :oops:

Mukava on ollut lukea teidän muiden kuulumisista ja raskauksien etenemisestä!:hello
Oih, onnea kaksosista! :dummy1::dummy:

Meillä on myös esikoinen tulossa, mulle on kolmen vuoden yrityksen aikana tehty yksi tulokseton inseminaatio, 1 tulokseton ivf-alkionsiirto ja 2 keskeytynyttä ivf:ää, joissa ei päästy siirtoon asti. Hoitojen välissä on tullut yhteensä kolme luomuplussaa, joista tämä viimeisin toivottavasti saadaan maaliin asti (eka raskaus päättyi kromosomiperusteiseen keskeytykseen ja toinen kkm: oon.)

Mulla hoidot ja edelliset huonot kokemukset on jostain syystä tuonut mukanaan tietyn rauhallisuuden - itse on vain kasvatusalustana, ja vaikuttamismahdollisuudet siihen miten kaikki etenee, on melko minimaaliset. Jostain syystä tää ajatus on pitänyt pienen kontrollifriikin rauhallisena. :p
 
Oih, onnea kaksosista! :dummy1::dummy:

Meillä on myös esikoinen tulossa, mulle on kolmen vuoden yrityksen aikana tehty yksi tulokseton inseminaatio, 1 tulokseton ivf-alkionsiirto ja 2 keskeytynyttä ivf:ää, joissa ei päästy siirtoon asti. Hoitojen välissä on tullut yhteensä kolme luomuplussaa, joista tämä viimeisin toivottavasti saadaan maaliin asti (eka raskaus päättyi kromosomiperusteiseen keskeytykseen ja toinen kkm: oon.)

Mulla hoidot ja edelliset huonot kokemukset on jostain syystä tuonut mukanaan tietyn rauhallisuuden - itse on vain kasvatusalustana, ja vaikuttamismahdollisuudet siihen miten kaikki etenee, on melko minimaaliset. Jostain syystä tää ajatus on pitänyt pienen kontrollifriikin rauhallisena. :p

Minuakin on helpottanut tieto, että en voi itse tehdä mitään, mikä mahdollisesti vauvoja vahingoittaisi! Mutta on se tuo oma pää kummallinen, kun keksii huolestua kaikesta (turhastakin).:laughing002 En ole ikinä ollut raskaana ennen; yritimme miehemme kanssa sen vuoden ilman yhtään alkanutta raskautta ja lopulta sitten hoidot aloitettuamme toinen inseminaatio (jo!) toi tulosta. Olemme siis päässeet moneen muuhun verrattuna vähällä ja koetan muistuttaa itseäni siitä, että olemme onnekkaita! Teillä onkin ollut pitkä tie tähän raskauteen! Toivotan kaikkea parasta! :love017
 
Onnea kaksosista! Tuplaonni :) Meillä myös ivf icsi tuoresiirto, heti ekasta hoidosta tärppäsi, ei muita hoitoja taustalla. Mielestäni aika helpolla päästiin myös. Meillä oli monta pientä syytä taustalla mutta merkittävimpänä leikkaus, joka mulle tehty lapsena ja siksi suoraan ivf.
 
Onnea Yarn kaksosista, ihan mahtavaa!
Mulla tänään np-ultra, jännittää ihan hirveesti ja joudun mennä yksin kun ei saatu lapsille hoitajaa :sad001
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä, kohta se nähdään :)
 
Hei pitkästä aikaa! Ollut niin häsellystä etä unohtanut käydä täällä, nyt kuitenkin pääpiirteittäin kävin uudet viestit ym läpi

Onko muilla ollut raskauden aikana pyörtymistä tai tunnetta tajunnan menetyksestä? Mulla on nyt kahtena aamuna peräkkäin tullut, eilen ihan silmissä alkoi pimentyä ja oli käytävä äkkiä istumaan :s Taustalla mulla korkea verenpaine johon lääkitys. Oon miettinyt nyt et käykö kuitenkin aamulla paineet niin alhaalla lääkkeiden oton jälkeen että se aiheuttaisi tämän? :/

Tänään rv 15 :)
 
Onnea kaksosista ja tervetuloa joukkoon! Meillä oli yksityisen kautta käytössä Letrozol-lääke ja toisesta kierrosta tärppäs. Esikoisesta 3 tuloksetonta inseminaatiota ja taulokierrolla raskauduin.

Meillä oli eilen nt-ultra, kaikki oli kunnossa :) piti olla 12+5 alkuraskauden ultran mukaan, mutta vastasikin 13+4 mitä itsekin olin arvellut, joten la muuttui, nyt 11.1. :) Vähän jännittää kun esikoinen syntynyt 5.1.!
 
Hei pitkästä aikaa! Ollut niin häsellystä etä unohtanut käydä täällä, nyt kuitenkin pääpiirteittäin kävin uudet viestit ym läpi

Onko muilla ollut raskauden aikana pyörtymistä tai tunnetta tajunnan menetyksestä? Mulla on nyt kahtena aamuna peräkkäin tullut, eilen ihan silmissä alkoi pimentyä ja oli käytävä äkkiä istumaan :s Taustalla mulla korkea verenpaine johon lääkitys. Oon miettinyt nyt et käykö kuitenkin aamulla paineet niin alhaalla lääkkeiden oton jälkeen että se aiheuttaisi tämän? :/

Tänään rv 15 :)

Sekä korkea että matala verenpaine aiheuttavat pyörtymisen tunnetta. Jos sinulla on ollut aikaisemmin korkea verenpaine, voisiko sitten kuitenkin olla sitä? Ja verensokeri vaikuttaa myös; itse huomaa, että rupeaa huippaamaan silloin, kun on rupeamassa syömään ja verensokeri varmasti jo alhaalla! Ja tätä tapahtuu nimenomaan aamuisin! Eli on kai ihan normaalia?!

Minä tulen sinua viikon jäljessä; tänään alkoi rv 14 :smiley-bounce013
 
Onnea kaksosista ja tervetuloa joukkoon! Meillä oli yksityisen kautta käytössä Letrozol-lääke ja toisesta kierrosta tärppäs. Esikoisesta 3 tuloksetonta inseminaatiota ja taulokierrolla raskauduin.

Meillä oli eilen nt-ultra, kaikki oli kunnossa :) piti olla 12+5 alkuraskauden ultran mukaan, mutta vastasikin 13+4 mitä itsekin olin arvellut, joten la muuttui, nyt 11.1. :) Vähän jännittää kun esikoinen syntynyt 5.1.!

Kiitos! :smiley-bounce012 Minulla oli myös käytössä Letrozolit ensimmäistä kertaa tässä toisessa inseminaatiossa ja olivat varmasti vaikuttamassa useamman munasolun kypsymiseen ja sitä kautta kaksosraskauteen. Toki meillä on suvussakin kaksosia, että olisivat voineet tulla ehkä sitten muutenkin, kuka näistä tietää! Minä olin yllättynyt, että inseminaatiot toivat meillä toivottua tulosta. Olin ajatellut, että käymme ne läpi ennen ”oikeasti tehokkaita” hoitoja! :laughing002 Mutta niin kuin teidänkin luomuplussasta huomaa, ei voi aina tietää, mikä saa sen raskauden alkamaan!:rolleyes:
 
np-ultrassa kaikki kunnossa :Heartred pikkunen oli oikein mallikkaasti alkuun, kun oli ihan oppikirja-asennossa köllötteli masussa just oikein päin niin sai kätilö mittailtua. Kaikki oli kunnossa, niskaturvotus 1,3mm eli sekin normaali. Nyt pitää vielä odotella ne verikoetulokset, toivottavasti nekin on ok :) Oon niin onnellinen!
 
Takaisin
Top