Viimeisin neuvolakäyntisi

Täällä ensimmäinen neuvolakäynti takana. Terkkari vaikutti tosi mukavalta ja kaiken kaikkiaan jäi hyvä fiilis, vaikka vähän harmitti, kun mies ei päässytkään töiden takia tulemaan. Kaikista hienointa oli kyllä saada se oma neuvolakortti, en ois koskaan uskonut, et sen saan :Heartred aikaa käynnille oli varattu 1 h 45 min, mut ihan niin pitkään en edes minä jaksanut jutella :p

Huomenna labroihin ja 8.7. sitten ultraan. Odottavan aika on kyl pitkä.

Ainiin. Paino oli 0,5 kg enemmän neuvolan vaakassa kuin kotona. Varmaan siis piti ihan paikkansa, kun kotona otan aina aamupainon noin kerran viikossa. Yhteensä noussut jotain 2-3 kg.

Ja tosiaan hemoglobiini oli vaan 117 eli tää mamma joutuu jo nyt rautakuurille. Viime syksynä miulla paljastui tosi alhainen lukema myös (83) ja kuurilla sain sen nostettua 130. Jospa se nyt sitten tästä...
 
Muokattu viimeksi:
Onks teistä moni saanut neuvolakortin? Meillä ei enää saa mikä on musta ihan typerää.. en tykkää yhtään siitä ipana ohjelmasta minne kaikki tiedot tulee..
 
Miäkin sain sen vanhanaikaisen neuvolakortin mullakin huomenna verikokeet ja ultra sitten 11.7.
Neuvolakäynnillä mitattiin hemppa, mulla oli 119 mutta ei kuulemma tartte ottaa lisärautaa, oudosti vaihtelee kunnittain suositukset samoin kuin tossa np-ultrassakin..
 
Neuvolakortin sain. Jotain pitää nettiin synnytyssairaalaa varten täyttää.
 
Päijät-Hämeessä saa vielä pahvisen kortin ja terkka sitä hehkutti. Onneks se on käytössä kun nythän Lahdessa oli se tietoturvaisku ja labrassa kun kävin niin jännitin et onnistuuko se kun joka paikassa ilmoitettiin et kaikki järjestelmät ei vielä toimi kunnolla.
 
Mä sain myös pahvisen neuvola kortin :) mulla esikosta laski hb 119 ja neuvola täti hyppi siitä jo seinille että heti vain rautaa. Mulla tosin normaali hb on 146 että olo oli surkea tuolloin. :depressed:
 
Minäkin sain pahvisen neuvolakortin, mutta terveydenhoitaja puhui myös Ipana-ohjelmasta, jonne myös täytetään tietoja. Mulla otettiin PVK toukokuussa pian plussan jälkeen ja hb oli 128. Ekassa neuvolassa sitä ei sitten mitattukaan.
 
Täällä käytiin keskiviikkona ekassa neuvolassa. Saatiin myös pahvinen neuvolakortti, onneksi :)

Hb oli 117 ja sanoi että 110 olisi raja.. mutta aloitin itse jo raudan kun ollut ferritiini alhainen..
 
Täällä käytiin keskiviikkona ekassa neuvolassa. Saatiin myös pahvinen neuvolakortti, onneksi :)

Hb oli 117 ja sanoi että 110 olisi raja.. mutta aloitin itse jo raudan kun ollut ferritiini alhainen..

Mulla on myös alhainen ferrit, mutta en ole oikein löytäny mahalle sopivaa rautavalmistetta. En ole jaksanut myöskään selvitellä, sopiiko kaikki raskausaikana niin ollut vähän jäissä koko rautakuuri nyt hetken. Mitä sä oot käyttänyt?
 
Mulla on myös alhainen ferrit, mutta en ole oikein löytäny mahalle sopivaa rautavalmistetta. En ole jaksanut myöskään selvitellä, sopiiko kaikki raskausaikana niin ollut vähän jäissä koko rautakuuri nyt hetken. Mitä sä oot käyttänyt?

No nyt ostin apteekista ferrodan fe2+, pitäisi sopia myös raskaana oleville ja tuossa samassa c-vitamiini.. aikaisemmin oli maltofer käytössä
 
Oli mukava terkkari, jonka kanssa oli helppoa jutella. Tää on nyt toinen raskaus, ensimmäinen meni syksyllä rv 6+ jotain kesken, joten tämän uuden kanssa olen hermoillut alkuun aivan älyttömästi. Neuvolaan pääsy tuntui jo saavutukselta, oli jotain rv 8+3 muistaakseni. Nyt ollaan menossa rv 11+1. Ylihuomenna ensimmäinen ultra! Jännittää.. Terkkari myös otti asiaksi tarkistaa astmalääkityksen sopivuuden ja vaihdoin pari viikkoa sitten raskauteen sopiviin lääkkeisiin. Onneksi tuntuvat toimivan muutenkin hyvin. Heinäkuun alussa onkin lääkäri ja vasta elokuussa uudestaan neuvolaterkkari.
 
Mulla oli tänään eka neuvola. Neuvola laittoi la 1.2.20, mutta luulen kyllä että tammikuussa tämä syntyy :)
 
Huomenna eka ultra!! Toivottavasti kaikki on hyvin... :Heartbigred

Mulla oli muuten leukosyytit koholla, ikinä edellises raskaudes ei ollu. Tänään kävin labrassa. Onko kellään kokemusta, mitä meinaa? Pelottaa sekin :dontknow
 
Amandae, taitaa olla aika yleistä, että raskaana olevalla on leukosyytit koholla, ihan fysiologinen juttu :)
 
Takaisin
Top