Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla samat oireet jatkuu eli väsymys ja kokoaikainen kuvotus. Rintojen arkuus on kait vähän lievittynyt. Äsken kävin pitkästä aikaa halailemassa pönttöä, ei oo onneks ollu hirveesti oksentelua vaikka kuvotusta on koko ajan. Ja tää painottuu yhä iltaan. Noh, tietääpä et masussa on kaikki kunnossa kun on huono olo :D

Menossa siis rv 10+2.
 
Mä vaan odotan koko ajan tota ummetusta että pääsisin syömään mielin määrin kiiviä :laughing002 se tekee mulla normaalisti liian löysän vatsan. Siitä myös vinkki ummetuksesta kärsiville.
 
Mulla on nyt iso ongelma juomisen kanssa, kun en meinaa saada mitään juotua. Kaikki tökkii ja yököttää. Pissillä käyn harvoin, päätä särkee jne varmasti juomattomuudesta johtuvaa. Onneks ei oo helteet, sit olis pakko saada nesteitä menemään paremmin. Mehujää vois upota..

Mulla oli kanssa viime viikolla haasteita saada mitään juoduksi. Sitten kokeilin vichyä (novelle sitruuna) ja join sitä jääpalojen kanssa. Se meni hyvin alas, etenkin ihan sellainen vastakorkattu, jossa on paljon kuplia.
 
Eilen käytiin illalla hesellä ja nyt oon sitten oksentanut kerran aamulla ja kaks kertaa äsken.. epäilen ruoassa olleen taas jotakin ja herkkämahaisena minä ainut joka reagoin..
Vai voiko se kuvotus muuttua oikeesti yhdessä yössä tälläseks et oksennan vaan kaiken pihalle? :O
 
Hellou ! En jaksanut aivan koko keskustelua selata läpi nyt näin uutena tulokkaana. Itse olen siinä asemassa että mennään viikoilla 9+3 ensimmäinen neuvola käynti on takana ja ekaan ultraan on viellä odottelua (1.7 ) Tähän mennessä oma odotusaika on olut täysin oireetonta, tai jos nyt jotain pitää mainita niin syödä täytyy tieheämmin tai tuntuu et taju menee mut muuten ei kyllä mitään, mikä toisaalta pelottaa ja harmittaakin . mutta kuten neuvolan tätikin sanoi, se ei ole merkki mistään. Ei auta kun odotella että pääsee ultraan
 
Täällä kans ongelma vedenjuonnin kanssa vaikka ennen raskautta join ihan hirveesti vettä, nyt ei vaan mene alas. Siitä varmaan osiks johtuu tää hillitön turvotus ja paisuminenki. Ja on mulla ollu nyt nelisen viikkoa tosi etova olo, pönttöä en onneks oo joutun halailemaan vielä mutta välillä on lähellä käyttäny.
Ruoista maistuis kaikki roskaruoka ja epäterveellinen mut karkkia ei tee yhtään mieli, ennen tätä raskautta kun söin salaatteja, keittoja ja välttelin vehnää niin voin sanoo et nyt heittää mun ruokavalio häränpyllyä ettei ihme että vatsa on välillä sekaisin ja pierettää varsinkin iltasin ihan kauheesti ja maha mouruaa omiaan!
Oottelen josko tää olo tästä jossain kohtaa vähän helpottais että sais ruokavalion taas suht normaaliks ja jaksais ees kävelylenkille lähteä niin auttais tähän turvotukseen ehkä vähän..
 
:sleep011Voisin vaan, nukkua, nukkua ja nukkua. En voi ymmärtää miten voi ees näin paljon väsyttää :laughing001
 
Mulla ei oo vesi meinannut myöskään maistua, mutta sitruunaa kun laitoin veteen ni alkoi mennä alas. Nyt kun viikkoja 11+2 niin vihdoin alkaa olot olemaan suht normaalit. Etova olo tulee jos ei tarpeeksi usein muista syödä.
 
Kiva kuulla että Sanssella kaikki hyvin vuodoista huolimatta!
Täällä päin tehdään np-ultra vasta viikon 13 aikana, ajanvarauksen ohje oli että se kannattaa tehdä 12+6 - 13+4 välillä ja mieluiten tuolla vko 13 puolella niin silloin pitäisi olla rakenteet suht hyvin jo näkyvillä. Mulla siis nyt menossa rv 10+1 joten tuntuu ihan älyttömän pitkältä ajalta ootella heinäkuun puoleen väliin että pääsee ultraan ja näkemään että kaikki on hyvin toivottavasti.

Pakko kysyä teiltä, että ressaako kukaan muu päivittäin, että onko mahassa kaikki hyvin? Mulla siis kyllä oireita on mutta en jotenkin vielä osaa luottaa niihin. Oonki miettiny että jos sen kotidopplerin hommaisin mutta mitäs sit jos en saa sydänääniä kuuluviin niin tuleeko siitä vielä enempi ressiä, ääh! Kyl täytyy sanoo et miehet pääsee niin helpolla, ne ei turhista ressaa (ainakaa mun mies)

Millä viikoilla ootte saanu sydänäänet kuuluviin kotidopplerilla?
 
Esikoisesta ressasin päivittäin. Aina keksi uuden huolen aiheen :angelic: mies melkein jo kyllästyi itkuihini ja murheisiini sillon. Täydellinen tyttö kyllä tuli murheista huolimatta :angel7

Tämän Kakkosen kanssa paljon rennommin olen ollut. Itsellä rakenne ultra sitten elokuussa rv 21 joten siihen asti saakin taas odotella että Kakkosen näkee :cat:
 
Appelsiini todellakin ressaan joka päivä että onko kaikki hyvin. Olen todella oireeton ollut melkein koko raskauden ajan. Alkuviikolla väsytti ja etoi, mutta se meni ohi ja nyt ei ole oikeastaan kuin pissillä ravaaminen ja tissien pieni arkuus. Todellakin huolettaa että onko kaikki hyvin, ihana mies jaksaa tsempata että kaikki todella on hyvin, varhaisultrassakin näin pienen sykkeen niin toivon että se sieltä vielä ensi viikolla löytyy:Heartred

Mutta, onko muilla sellaista "oiretta", että bongailette raskaana olevia naisia ja pieniä vauvoja kun kuljette esim. Kaupungilla?? Mä teen sitä alitajuisesti koko ajan! Ja jos mies mukana niin sille aina pitää sanoo että Hei katopa tuollaki yks raskaana oleva, tai kato miten pieni ja söpö vauva:laughing002:love017
 
Miä oon huomannut, että raskaana olevia huomaan paljon helpommin nyt..

Mut kiva kuulla etten oo ainoo stressaaja, jospa se helpottais jossain kohtaa.
Mietin kyllä sitäkin, että jos ensviikol raaskis käydä vielä yksityisellä ultrassa kattoos että sydämen syke näkyy ja kaikki on ok, niin sitten voisi ehkä vähän ottaa iisimmin..täällä vaan toi yksityinen ultra maksaa 167e niin ehkä harkitsen vielä sen dopplerin ostoa..
 
Me tilattiin doppleri joka tuli meille kun oli 10+2 ja sydän äänet saatiin kuulumaan silloin ihan selkeenä :) mietin että se on halvempi kuin Ultra ja sillä voi aina tarkistella jos tulee huoli.
 
Mä viimeks tänä aamuna testasin doppleria ja mitään järkevää en saanut kuuluviin. Jotain sykkeen/suhinan tapaista kuuluu kyllä keskeltä alamahaa, mut ei se musta sikiön sykkeeltä kuulosta... Kyllä sitä vähän stressaa et onko kaikki hyvin ja varsinkin kun en oo järkeviä sydänääniä kuullu dopplerilla. Oireita mulla kyllä on jonkin verran mut ei enää niin voimakkaina. Toki mulla menossa jo rv 11+1 et sinänsä voi hieman helpottaakin.
 
Täällä yksi joka stressaa aivan koko ajan et onko kaikki hyvin ja onko vatsassa oikeesti joku. NO
Toissa iltana tilasin dobblerin ja tänään se sitten tuli. Hirveellä kiireellä hakemaan se postista ja kotiin testaamaan.
Voitte vaan kuvitella sen tunteen kun oman sykkeen lisäksi sieltä löytyi toinenkin syke:Heartbigred onneks tilasin sellaisen joka näyttää sykkeen puhelimen näytöllä niin helpompi erottaa sykkeet toisistaan. Ja nyt viikot 10+0 että sikäli ihan varhaisessa vaiheessa syke kuuluu.
 
Mulla tuo doppleri näyttää sykkeitä ihan miten sattuu. Tai siis se sovellus. Sain ehkä iltapäivällä bongattua sikiön sykkeet, ne kyl hävis aika nopeasti...

Mulla on alkanut ilmaantua ikenien arkuutta. Huomaa et kun syö jotain niin ikeniä koskee. Jännä oire :D
 
Mulla helpottumisen trendi jatkuu, tänään 10+1 on jopa ollut hetkiä missä kuvotus on poistunut ihan kokonaan. Jee/apua.

Uutena oireena on hengästyminen: pulssi nousee ja puuskututtaa jo leppoisassa kodinjärjestelyssä.

Saan dopplerin lainaan heinäkuun alussa, ja samoihin aikoihin on NIPT- neuvonta johon toivottavasti kuuluu myös ultra. Jos siihen asti jaksaisi olla panikoimatta vaikka oireet väheneekin...
 
Mulla on tollanen karvahattuversio, mut kyllä ne sydänäänet tunnistaa kun kerran löytää. Löysin täältä sivustolta vanhan dopplerikeskustelunkin jonne muut oli ladanneet klippejä, niihin oli hyvä verrata :)
 
Mulla tuo doppleri näyttää sykkeitä ihan miten sattuu. Tai siis se sovellus. Sain ehkä iltapäivällä bongattua sikiön sykkeet, ne kyl hävis aika nopeasti...

Mulla on alkanut ilmaantua ikenien arkuutta. Huomaa et kun syö jotain niin ikeniä koskee. Jännä oire :D


Miullakin näky sykkeet hetken ja sit katos ,mutta luulen sen johtuvan ehkä siitä kun löysin tuon sykkeen läheltä napaa , (vaikka monet sanoo, että se yleensä löytyy todella alhaalta.) sit taas katos ja siirtyki miun omaan sykkeeseen , et ne on jotenkin niin lähekkäin et häiritsee sitä kuuntelua / sykkeen mittausta . Se taas selittäis senkin et miun alamaha ei oo kyl pyöristyny yhtään ( kaikki vanhat housut menee jalkaan ) mut just toho mahan( napa akselille) on tullu tollanen ”reppu” :laughing002 En tiiä , mut näin vaa ite pohdiskelin .
 
Takaisin
Top