Millaisia raskausoireita sinulla on?

Viikko 9 menossa ja kuvottavaa oloa on jos syöntiväli pitenee liikaa. Selkä on välillä kovilla, tätä samaa oli esikoisen kanssa alusta asti. Jossain välissä selkäkipu helpotti. Puuskuttaa kyllä tarttee kun vähän tekee jotakin mikä vaatii vähän ponnistelua.
 
8+6 tänään, huonovointisuus vaan pahenee. Koko ajan matkapahoinvointiolo, mutta eilinen oli jo yhtä oksennuksen pidättelyä. Ainoastaan nukkuminen ja syöminen sillä hetkellä kun syö, auttaa. Lukeminen alkaa olla mahdotonta, kun heti iskee yökkäys. Tämä aamu taas vähän helpompi, sillä pystyn nyt hetken näitä lukemaan. Eilen oli ihan toivotonta edes yrittää vilkaista ruutua... Ja jääkaapin avaaminen, voi ällötys! Silti sitä on koko ajan avattava jotta saa syötävää. Kunnon väsymys on myös tullut, päiväunet jo muutamana päivänä ollut tarpeen. Kaikesta huolimatta olen tosi kiitollinen oireista, pitää vähän uskoa yllä, että pieni kasvaa.
 
Täällä nyt muutamana päivänä vähän käyty halailemassa pönttöä, tissit edelleen kipeät ja väsyttää..

Eilen oli eka neuvolakin..

Doppleri löytyy kotoa jo, mutta en oo vielä saanut sykkeitä kuuluviin, istukan kyllä löysin.. vauvan sykkeetkin näytössä taisi pari kertaa vilahtaa, mutta ei tarpeeksi että olisi ihan kuullut..

Nyt menossa 8+3
 
Pahoinvointi ehkä helpottanut hiukan. Ei enää montaa kertaa päivässä tarvitse jännittää, tuleeko oksennus. Merkittävin oire on tällä hetkellä väsymys. Voisin nukkua ihan älyttömästi, enkä vaan jaksa tehdä oikein mitään.

Jospa 2. kolmannes olis pahoinvoinnista ja väsymyksestä vapaa. Tai edes pahoinvoinnista.

Rv11+4
 
Odotan todella toista kolmannesta, rupee rassaamaan tää väysmys, energiattomuus, jatkuva etova olo, pienessä rasituksessa alkaa puuskutus kun jollain nolla kuntoisella yms..
 
Oireileeko muilla iho? Miulla on hartiat ja rintakehä kun kynnöspelto, täynnä punasia näppyjä.:mad: Ikinä ei oo hartioissa ollu mitää, ni nyt iha järkyttävä.
 
Hep, mulla kans hartiat! Mutta mulla tota aikuisiän aknea on ollutkin, ja varsinkin silloin pillereiden lopettamisen jälkeen selkään alkoi tulla taas näppyjä. Oire kai sekin että naaman iho on puhdistunut täysin :) se on poikkeuksellista.

Tajusin kans yhden oudon oireen. Monella on vessassa ravaamista. Mä tajusin etten tunne enää pissahätää. Sellasta paineen tunnetta ehkä, ja sit kun menee vessaan, tajuaakin että tais ollakkin aika hätä :wideyed:
 
Mulla kasvot, hartiat, yläselkä ja rintakehä täynnä finnejä. Tosi kiva kun reilun kk päästä häät. Peikolta tuun näyttää :troll: aiemmin siis pari pikku näppyä oli.. :meh:
 
Mulla yläselkä, hartiat, käsivarret ja leuan alus.. iho muutenkin normaalia rasvaisempi...

Pahoinvointi ollut tällä viikolla aivan hirveää, ja väsymys.. toivottavasti helpottaa pian..
 
Mulla on naamaan ilmestyny finnejä joita mulla ei normaalisti oo :bored:
eiks sitä sanota et on tyttö tulossa ku vie äidin kauneuden :joyful:
 
Heippa. Rv 9+0 täällä meneillään ja pahoinvointi siedettävänä pahoinvointilääkkeiden voimalla. Hieman huolta ja huonoa omaatuntoa lääkkeiden syömisestä, mutta vakuuteltiin olevan vaarattomia.. (vaikkakin keskushermoston kautta vaikuttava lääke onkin) :/

Itseäni hämmästyttää nyt kohdun koko, kohdunpohjan korkeus on häpylyyn ja navan keskivaiheilla. Kohtuni on eteenpäin kallellaan ja raskaus neljäs, liekö siis ihan normaalia? Tuntuu vain hurjalle kun ihan raskauspömpötys näkyy jo selälläänkin maatessa vaikka viikkoja vasta vähän..
 
Heippa. Rv 9+0 täällä meneillään ja pahoinvointi siedettävänä pahoinvointilääkkeiden voimalla. Hieman huolta ja huonoa omaatuntoa lääkkeiden syömisestä, mutta vakuuteltiin olevan vaarattomia.. (vaikkakin keskushermoston kautta vaikuttava lääke onkin) :/

Itseäni hämmästyttää nyt kohdun koko, kohdunpohjan korkeus on häpylyyn ja navan keskivaiheilla. Kohtuni on eteenpäin kallellaan ja raskaus neljäs, liekö siis ihan normaalia? Tuntuu vain hurjalle kun ihan raskauspömpötys näkyy jo selälläänkin maatessa vaikka viikkoja vasta vähän..


Miten tuota kohtua voi itse tunnustella ja mistä sen tunnistaa? Nolona kyselen , mutta itsellä kun ensimmäinen raskaus nii ei oo kokemusta.:grin
 
Mulla nuo oireet palasivat. Tänään taas halailtu pönttöä ja jäätävä väsymys. Vois jo helpottaa!
 
Itsellä nyt meneillään rv 34.

Ensimmäinen kolmannes: Täyttä tuskaa. Alkuraskauden hyperemeesin seurauksena oksensin ensimmäiset 4½ kuukautta putkeen, 5-20 kertaa päivässä. Ripuli tuli myös mukaan kuvioihin, perussairautena ennestään IBS. Kylkiluut olivat pahimmillaan mustelmilla ja vatsa niin hellänä ettei aina voinut peittoa päällänsä pitää. Verenpaine nousi aivan järkyttävästi ja hampaatkin sain aika hurjaan kuntoon. Paino tippui alussa n. 5 kiloa, mutta väkisin syömällä ja juomalla lähti sitten lopulta nousuun. Ainoa mikä helpotti oli syöminen (siis sen syömisen ajan) ja nukkuminen. Kotona liikuin enimmäkseen kontaten tai seiniin nojaillen, ulkona liikuin vain pihapiirissä ai autosta lääkäriin koirankakkapussi korvista roikkuen. Aivan hirveä kokemus.

Toinen kolmannes (loppuosa): Ahh sitä ihanuutta kun pahoinvointi hellitti! Ensin kylläkin säikähdin hirveästi, koska se loppui kuin seinään ja eka ajatus oli että nyt se raskaus sitten meni kesken. Onneksi ei käynyt näin. Verenpaine taas normaali ja tissit tietenkin hellänä + selkä ym. vaivat alkoivat pikkuhiljaa astumaan kuvioihin, mutta ne eivät tuntuneet miltään mihinkään pahoinvointiin verrattuna. Palasin töihin ja uskalsin jo liikkua kodin ulkopuolella. Kaikki hajut eivät enää etoneet ja pikkuhiljaa pystyin siirtymään monipuolisempaan ruokvalioon. Vatsan toiminta tasaantui ja elämä oli ihanaa.

Viimeinen kolmannes: Tässä sitä pinnistellään, onneksi jo lomalla. Painoa on nyt kertynyt jo 25 kiloa ja kuulemma lääkärin mukaan ihan normina mennään. Nivelet huutavat jo hosiannaa, varsinkin kun se paino alkuraskaudesta oli vielä niin matalalla. Nukkuminen on taitolaji; hikoilen kuin pieni sika vaikka olisi kuinka kylmä ja kyljen vaihtaminen on muutaman minuutin prosessi. Kädet ja jalat turvonneet niin paljon että kengät menivät vaihtoon ja korut ovat jääneet pois. Mutta en valita, paha olo pysyy aisoissa säännöllisen ruokailun avulla ja verenpaine on ainakin vielä ihan ok. Loppu sentään jo häämöttää. :)
 
Huh huh shooky90 sulla ollu aikamoinen pahoinvointi :hungover:

Juuh, helpoimman kautta ei tässäkään asiassa menty. :facepalm: Nyt tässä vaiheessa voi itsekin jo vähän nauraa asialle, mutta kieltämättä oli aika rankkaa aikaa. Masennus alkoi jo painamaan päälle ja sitä ei osannut nauttia raskaudesta yhtään. Jotenkin sitä kuitenkin aika nopeasti unohtaa tuonkin ikävyyden kun lasta on pitkään toivonut...mutta en pahimmalle vihamiehellenikään tällaista toivoisi. Voimia kakille äideille jotka joutuvat koko sen 9 kk sellaista kestämään.
 
Täällä alkaa olemaan kohta jaksaminen vähissä. Pahoinvointi on ollut seurana jo muutaman viikon, mutta nyt kuluneen viikon aikana oikein mikään ruoka ei enää kestä sisällä. Helatorstai meni oksentaessa kerta toisensa jälkeen,edes vettä ei voinut juoda oksentamatta. Tänään on kestänyt sisällä jopa vadelmavichy ja puolikas roiskeläppäpitsa :depressed:Viikkoja on nyt 9, ja alkaa jo huolestuttaa, miten kauan tämä pahoinvointi ja heikotus oikein kestää. Tähän asti oon jotenkin sinnitellyt töissä, mutta nyt alkaa antaa periksi kroppa ja mieli molemmat enkä enää jaksa. Itkeskelen ja oksennan vuorotellen ja kaiken vapaa-ajan makaan mahdollisimman paikallani ettei vaan tarvitsisi oksentaa lisää. Miten ihmeessä te muut jaksatte tätä? :banghead:

Mulla kanssa viikkoja nyt 9+2 viimeviikolla oli pahin eli kaikki mitä söi niin tuli ulos. Tällä viikolla etominen jatkuu ja lisäksi ummetus ja ilmavaivat. Lopuksi tuskissa auttoi kanaliemeen keitetty riisi, mustikkakeitto ja kamomilla tee. Joka viikko eri mieliteot muuttuu
Toisaalta kun on oireita niin sitä miettii, että kaikki on hyvin.
Aamuisin alkaa etomaan , mutta kilpparipilleri pitää vaikuttaa ennen kun syö ja Se puoltuntinen on aika pitkä aika kun etoo.
Mutta positiivisena Jos muutaman viikon jälkeen oireet vähän helpottaa, luin , että viikko 9 olis pahin kun hormoonitaso on silloin korkeimmillaan
 
Viikkoja nyt 9+3. Tuntuu et kaikki etoo, mitään ei tee mieli mut jäätävä nälkä ja sit kun oot ollut liian kauan syömättä olo on jotain ihan järkkyä.
Esikoisesta en muista tällaista.

Tän viikon vielä potenu kunnon flunssaa ja tuntuu et kaikki voimat veks. Nukahdin tänää esikoista nukuttaes päiväunille ja olin nukkunu jotai 3.5h. En yhtää tiiä onko esikoinen nukkunu kans sen 3.5h vai leikkinyt tyytyväisenä hetken. Mut alkaa tää jäätävä väsymys jo ärsyttää. :shifty:

Onneks nyt alkoi 3vko.n kesäloma... :happy093
 
Mä herään 2 tai jopa 3 kertaa yössä pissahätään, yöt on tosi katkonaisia :sad001 Päivisinkin ehkä vähän useammin pissattaa. Tämä oire ei taidakaan mennä ohi...varmaan nyt johtuu hormoneista ja myöhemmin kohtu alkaa enemmän painaa rakkoa. Väsymys jatkuu edelleen. Pahoinvointia ei onneksi ole :) Nyt on rv 10+4
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top