Suurperhe kuumeilijat

Mä jo kerkesin hetken ajatella että vieläkö teillä ois tilaa ollu seiskalle mutta johonkin kai se raja on vedettävä :D ehkä :D

Nyt on taas koko päivän ajatukset pyörinyt vauvassa. Meidän kuopus on siis jo 2,5 vauhtiveikko, puhua pälpättää ja vuoden ollut jo vaipaton ukkeli. Esikoinen starttaa kakkosluokan ja keskimmäinenkin lähtee eskariin niin olis jotenkin tosi luonnollinen siirtymä vielä neljännelle kun nää vanhemmat on jo niin isoja :D vaatis tosin paljon töitä et saisin opinnot pysty jossain järjessä silti koko ajan ja pysyttyä oman porukan matkassa, mutta mutta.. :D tosin ei meän luokalta oo tullut läheiseksi monikaan niin ei sen väliä vaikka jatkaisin loppuun toisen porukan kans :D helpompi ois silti olla äitiyslomalla koulun ohella entä sit heti kun pääsee työelämään kiinni. :D
 
Mä jo kerkesin hetken ajatella että vieläkö teillä ois tilaa ollu seiskalle mutta johonkin kai se raja on vedettävä :D ehkä :D

Nyt on taas koko päivän ajatukset pyörinyt vauvassa. Meidän kuopus on siis jo 2,5 vauhtiveikko, puhua pälpättää ja vuoden ollut jo vaipaton ukkeli. Esikoinen starttaa kakkosluokan ja keskimmäinenkin lähtee eskariin niin olis jotenkin tosi luonnollinen siirtymä vielä neljännelle kun nää vanhemmat on jo niin isoja :D vaatis tosin paljon töitä et saisin opinnot pysty jossain järjessä silti koko ajan ja pysyttyä oman porukan matkassa, mutta mutta.. :D tosin ei meän luokalta oo tullut läheiseksi monikaan niin ei sen väliä vaikka jatkaisin loppuun toisen porukan kans :D helpompi ois silti olla äitiyslomalla koulun ohella entä sit heti kun pääsee työelämään kiinni. :D

Meillä menee keskimmäinen 2lk:lle ja nuorin eskariin. Esikko menee vitoselle. Iltatähti olis siis hakusessa :)
 
Voi paljon onnea niemja! :Heartred Ihanaa kun kaikki meni meni vielä nappiin:happy:
Marsupilami, älä turhaan pyytele anteeksi, kiva vaan lukea miten kaikilla menee. Pidetään sormet ristissä ja peukut pystyssä että vuoto pysyisi poissa ja tulisi plussa tikkuun!

Twisted, minäkin muistan sut tuolta olikohan imettävät kuumeilijat:pompus: ihanaa että mies on suostunut!:love017 olit niin murheen murtama ja tuli itsellekin niin surullinen olo puolestasi. Nyt vain itse päätät mitä haluat ja missä aikataulussa :)
 
Huh, sain pidettyä eilen itseni herkkuhimon kanssa kurissa! Söin vain kaksi eskimo puikkoa :p nyt ei tee mieli enää mitään, ja olo on semmonen kuin olisi eilen oikeasti herkutellut urakalla, turvottaa kauhiasti ja vatsa sekaisin o_O
Mä oon käyttänyt reilu vuoden verran semmosta sovellusta kuin "flo", se on semmonen kalenteri mihin merkataan menkat ja oireet, ja se ennustaa seuraavan menkkojen alkamispäivän. Niitä muistiin panoja katselin niin viimme plussa kierrossa merkintä kp25 "turvotus ja pyörryttää", nyt ei oo kuin tuo turvotus. Mutta sitä en oo merkkinnyt mihkään muuhun kiertoon :nailbiting: tänään menossa kp22. Jotenkin on taas toiveikas olo, vaikka eilinen herkkuhimo toivon poistikin, mutta sitä nyt ei oo enää, josko se olisi johtunut vain väsymyksestä :rolleyes: yleensä se herkkuhimo on kestänyt menkkojen ekaan päivään asti.
 
Toivotaan marsupilami että oireet oliskin plussaa eikä menkkoja :happy:

Joo, Metsätähti, siellähän minä olin kun kuopusta imetin, meillä loppui imetystaival vuosi sitten ja sitähän tässä kaipaa myös. Tosin ne ei saa olla syyt vauvaan. Mies on sanonut että kun oon valmis tai jos oon valmis niin saan ottaa laastarin pois. Se on jo kattellut 7 paikkasia autojakin :wacky:
 
Twisted aina voi jatkaa koulua :D

Mullahan kävi niin, et halusin yhtä aikaa kouluun ja lapsen, sain molemmat, mutta koulupaikka jäiki sitte terveyssyistä saamatta. Nyt jahka imetys loppuu ja ei tehdä heti sitä 4ttä niin käyn silmäleikkaukses ja haen uudesta kouluun, toki se 4 lapsi olis fiksumpi tehdä ennen koulua mut toisaalta voin hakea sinne jo ja alottaa vasta äitiysloman jälkeen, katotaan miten käy. Nyt ku on vakipaikka ei sen koulun kans ihan niin kiire oo enää, vaikka alaa tuun vaihtamaan.

Marsupilami toivotaan plussaa!

Kiitokset kaikille, ihanaa olla kotona ja isot veljet hoitais vauvaa koko ajan :Heartred
 
Joo, Metsätähti, siellähän minä olin kun kuopusta imetin, meillä loppui imetystaival vuosi sitten ja sitähän tässä kaipaa myös. Tosin ne ei saa olla syyt vauvaan. Mies on sanonut että kun oon valmis tai jos oon valmis niin saan ottaa laastarin pois. Se on jo kattellut 7 paikkasia autojakin :wacky:

Meillä on jatkunut imetys vielä(kin). Musta tuli ekaa kertaa tandemimettäjä, tosin keskimmäinen 2v10kk käy enää 1krt/vrk tissillä ja ei edes joka päivä, joten eiköhän se vieroittuminen kohta puoliin ole ajankohtainen :happy:
 
No niin nyt on taas hetki aikaa istua alas ja kirjoittaa vähän enemmän. :happy: tuntuu välillä jos on aktiivisempaa keskustelua, ettei ehdi niin paljon kommentoimaan, kun haluais, vaikka kaikki kommentit käyn kyllä aina lulkemassa. Onneks alkaa kohta loma. :)

Mäkin muuten muistan sut Twisted, tosin itse en vielä kirjoitellut silloin, kun olit täällä viimeksi. Stalkkasin alkuun pitkän aikaa tätä ketjua ennen, kun uskalsin itse kirjoittaa mitään. :hilarious: Tervetuloa siis takaisin ja kiva että miehesi mieli on vihdoin muuttunut! Muistan kanssa kuinka murheen murtama olit, kun ei seuraavalle ollut lupaa miehen puolelta. Yrityksen alottamista kannatan minäkin, koska koulua voi aina vauvan jälkeen jatkaa ja vauvan teko vaikeutuu todennäköisesti, jos liian kauas pitkittää yritystä. :)

Marsupilamilla niin jännät paikat taas! :nailbiting: äläkä suotta pahottele oireiden kirjaamista! Niitähän on kiva lukea ja pohtia josko jokin jotain tarkottais. :) koska aattelit testata?

Omaa vielä että, tästä taitaa tulla taas pitkä kierto, kun ei ole ollut oviksesta vielä mitään merkkejä vaikka mennään jo kp17 muistaakseni. Tikuttaa en aikonut, mutta nyt tekis mieli koittaa, että miltä näyttää, malttamaton kun olen.:oops: Nyt oli taas veristä vuotoa ja tuhruttelua kp13-14 ja se pelottaa, ettei kaikki taida olla kunnossa. :sorry: Normaalimpaa ja yleisempää taitaa olla ne ylimääräiset vuodot juuri ennen kuukautisia.
Onks kellään muulla teistä ollut alkukierron vuotohäiriöitä?
 
Omaa vielä että, tästä taitaa tulla taas pitkä kierto, kun ei ole ollut oviksesta vielä mitään merkkejä vaikka mennään jo kp17 muistaakseni. Tikuttaa en aikonut, mutta nyt tekis mieli koittaa, että miltä näyttää, malttamaton kun olen.:oops: Nyt oli taas veristä vuotoa ja tuhruttelua kp13-14 ja se pelottaa, ettei kaikki taida olla kunnossa. :sorry: Normaalimpaa ja yleisempää taitaa olla ne ylimääräiset vuodot juuri ennen kuukautisia.
Onks kellään muulla teistä ollut alkukierron vuotohäiriöitä?

Mä oon lukenut että veristä vuotoa saattaa tulla oviksen aikaan. Tämä on lainattu iltasanomista kun en löytänyt tähän hätään muualtakaan:
"Verinen vuoto kuukautisten ulkopuolella saattaa kertoa alhaisesta progesteronitasosta ja kierrosta, jonka aikana ovulaatiota ei tapahdu.
On kuitenkin yksi ajankohta, jolloin välivuoto on normaalia: tasan puolivälissä kiertoa, kun nainen ovuloi. Kun munasolu irtoaa munasarjasta, joillakin naisilla ilmenee kevyttä veristä vuotoa."

Sulla ainakin ajankohdallisesti vois tuo täsmätä? :)

Etsin mä vielä tämmösen duodecim.fi sivustolta:"Välivuoto (intermenstrual bleeding) on tavallista ovulaation aikana, kun estrogeenipitoisuus pienenee tilapäisesti ennen keltarauhasen muodostumista "
 
Mä ajattelin testata lauantaina, silloin on kp26/26-29.
Tekis mieli jo hakea joku superherkkä testi jolla testata heti :nailbiting: välillä on semmonen varma olo että olis tärpännyt. On semmonen täyteläinen olo kohdussa, joka toki voi olla vain paksulimakalvo joka vlopun jälkeen suihkuaa irti :bored: välillä vähän jomottelee menkkamaisesti, mutta siitä ei voi päätellä mitään kun sitä on ollut sekä raskaana ollessa ja ei raskaana menkkojen lähestyessä :woot: lupaavaa on se ettei tänäänkään oo herkkuhimoa :p

Jos menkat alkaa niin tämän kierron jälkeen en kyllä enää laske meitä tjotailioiksi, vaikka en oo ovis tikkuja hankkimas tm vippaskonsteja käyttämäs, mutta kyllähän tämä tahtominen jo yrittämisestä menee :shy:
 
Toivotaan Marsupilami plussaa, testiä ootelles! Oireet on lupaavia. :wink

Mä elän niin vauvakuplas tällä hetkellä, mutta kyllä tuli olo että vielä 4 lapsi on pakko saada. Vaikka toivoinki nyt poikaa, niin nyt tuli olo, että haluan vielä sen tytönki. Toivotaan että mies ei enää kauhiasti vaihtelis mieltään vaan pitäis lupauksensa siitä 4 lapsesta!

b9c91b9502854bc98365d6009921971c

Kuvaa miten innoissaan isot veljet hoitaa vauvaa :Heartred
 
Kiitos marsupulami! Tuotahan mulle neuvolastakin sanottiin, että olis ovulaatiovuotoa, mutta viimekskin mulla tuli ovulaatio vasta 7päivää noiden välivuotojen jälkeen. :confused004 niin oletan ettei kyse ole kuitenkaan siitä, ehkä ovulaatio yrittää tapahtua, mutta jokin estää sen. :confused005 aika turhauttavaa, kun on näitä ongelmia ja ei tiedä mistä ne kuitenkaan johtuu.
 
Korjaus tohon duodecim juttuun, kun eikös estrogeenin määrä nimenomaan lisäänny ovulaation aikaan, tainnut tulla joku kirjoitus virhe tohon juttuun o_O
No, tässä on ehkä luotettavempi lähde
Arkelterveyteen.com:

"Ovulaatio tunnetaan yhtenä epätavallisen verenvuodon aiheuttajana kuukautistenvälisenä aikana. Kun nainen ovuloi, hänen kehonsa lisää estrogeenin tuotantoa – tämä on se hormoni, joka vastaa munasolun irtoamisesta munasarjasta.

Tämä estrogeenin määrän kasvu voi aiheuttaa kuukautisten välistä vuotoa etenkin silloin, kun se tapahtuu kuukautiskierron 13.-16. päivän aikana.

Yleensä näissä tapauksissa veren väri vaihtelee vaaleanpunaisesta ruskeaan, ja joskus ilmenee sen lisäksi valkoista limaista vuotoa ja kramppaamisen tyyppistä tunnetta alavatsassa."

Höh Nuppunen :confused: stressihän myös voi aihauttaa välivuotoja? Onko sulla joka kierto tuota vuotoa?
 
Korjaus tohon duodecim juttuun, kun eikös estrogeenin määrä nimenomaan lisäänny ovulaation aikaan, tainnut tulla joku kirjoitus virhe tohon juttuun o_O
No, tässä on ehkä luotettavempi lähde
Arkelterveyteen.com:

"Ovulaatio tunnetaan yhtenä epätavallisen verenvuodon aiheuttajana kuukautistenvälisenä aikana. Kun nainen ovuloi, hänen kehonsa lisää estrogeenin tuotantoa – tämä on se hormoni, joka vastaa munasolun irtoamisesta munasarjasta.

Tämä estrogeenin määrän kasvu voi aiheuttaa kuukautisten välistä vuotoa etenkin silloin, kun se tapahtuu kuukautiskierron 13.-16. päivän aikana.

Yleensä näissä tapauksissa veren väri vaihtelee vaaleanpunaisesta ruskeaan, ja joskus ilmenee sen lisäksi valkoista limaista vuotoa ja kramppaamisen tyyppistä tunnetta alavatsassa."

Höh Nuppunen :confused: stressihän myös voi aihauttaa välivuotoja? Onko sulla joka kierto tuota vuotoa?

Viime kierto meni ilman välivuotoja, mutta sitä edelliessä oli vuotoa just samaan aikaan. Viimeks se vuoto oli niukempaa, nyt joutu ihan suojan laittaan.
 
Takaisin
Top