Oireet ennen plussaa ja sen jälkeen?

Vaikka tämä on vanha ketju, niin ajattelin kysellä että millaisia outoja oireita teillä on ollut? Jotka saattavat olla raskauden merkkejä. Itse olen kömpelö, mutta nyt viime aikoina tuo käsi tiputtelee asioita. Tänään ja eilen kännykkä ei vain pysy kädessä, ei onneksi ole vielä mennyt rikki. Tänään meinasin kaataa kahvit töissä suoraan läppärin päälle.
 
Mulla ei ollut mitään semmoisia oireita ennen plussaa mistä olisin arvannut, että olen raskaana. Tein ekan positiivisen testin tosin jo dpo 12. Sen jälkeen on ollut lähinnä menkkakramppeja (kohdunkasvukipuja?), tissikipua ja lievää etovaa oloa joinakin päivinä, mutta nyt kaksi jälimmäistä oiretta on tyystin hävinnyt. Rv 5+2 siis tänään.
 
alavatsan repäisykivut tänään huomasin finnejå rintojen välissä eikä mulle kovin helposti tuu edes siihe alueeseen finnejå naamaan kylläkin mut ei onneks viä naamas oo :dead: alaselkä kipuja ja muuta lista on loputon :) en nyt varma oo mikä dpo on.mutta aika selviå merkkejå jo on ja uus kiertokin...
 
Mulla nyt ollut viikon verran ikään kuin flunssa tulossa, mutta mitään ei kuitenkaan tuu. Ehkä se on oire.. Ja toinen mun mielestä outo mahdollinen oire on atooppisen kurissa hyvin pysyneen ihon räjähtäminen aivan yhtäkkiä.
 
Niin siis oli pakko kirjoittaa tänne.. menkat alko 18.11.2018 ja oltiin 27.11 jolloin tuli iso limaklöntti sellainen iso ja valkoinen.. sit kirkasta limaa sunnuntaina 02.12. ja oviskivut oli la-ma 01.12-3.12. ja tänäänki vasemmalle alhaalla oli kova kipu poltteli oikee ja juili alaselkää.. sama eilen.. nyt kp17/? epäsäännölliset menkat joku n.KP28..
en tiedä mikä dpo? en osaa kattoo...ja limaa ei oo tullu eilisiltana sekä tänään..et oliko ovis jo?
ja mitä seuraavaks
 
Paljon tuntuu nää ovisoireet vaihtelevan henkilöstä ja kierrosta riippuen. Sanoisin että todennäköisesti ovis on mennyt, kun limat on loppuneet. Mulla on oviskivut yleensä vaan yhtenä päivänä niin en osaa sanoa minä päivänä se olisi sinulla ollut, kun kipuili pidempään. Kuukautiset tai plussa joka tapauksessa pitäisi tulla vähän alle kahden viikon sisään, jos luteaalivaihe (ovulaation jälkeinen vaihe) on sen yleisen kaksi viikkoa. :)
 
Plussasin DPO 10 ja miksi edes tein jo silloin testin: valkovuotoa oli tullut yli viikon verran (epänormaalia siinä vaiheessa kiertoa), olin todella viluinen iltaisin ja vatsan alueella oli tuntemuksia, vähän kuin menkkakipuja. Näistä tiesin jo ennen testiä. Testin jälkeen samat oireet on jatkuneet nyt 2 viikkoa, lisäksi älytön väsymys ja äkäisyys pikkuasioista, epänormaalia itselleni.
 
Aloin aavistella että vois olla muutakin kuin pelkkää pms:sää, kun palelin koko ajan älyttömästi, nälkä kalvoi vatsaa vähän väliä, ja tais olla jotain ärsyynnystä enempi ja rinnat kipeytyi. Selkää särki joka yön jälkeen hirveästi. Ainii ja vatsa veti kovaksi.

Tein haamuplussan ja oireita on nyt ollu vaihtelevasti. Välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta nännit edelleen tosi arat, jatkuva kalvava nälkä ja yölläkin voin joutua syömään, heräilen öisin ja näen kauheasti unia.VAtsan kovuus helpotti mut hartiat meni ihan jumiin hetkeksi. Sekin helpotti jo.
Selkäsärky on loppunut, ehkä hiukan turvottaa vatsasta... Ainii ja hiivatulehdus mulla on iskeny joka kerta ihan alussa, ja nyt myös. Se oli semmonen mistä totesin, että jaahas :D tää on varma keissi.

Oon lukenu et oireet voi vaihdella tässä vaiheessa, ja monesti hiukan helpottaa ku pitäis alkaa menkat, ja sit taas parin viikon päästä iskee pahemmin päälle.

Luulen ovuloineeni viikon normia aiemmin, mut kalenterin mukaan menkkojen pitäis alkaa vasta ylihuomenna. Plussasin ekan kerran tosi haaleasti jo 5pv ennen ku menkkojen pitäis alkaa. Aiemmin oon plussannu haamuviivan vasta menkkojen ekana päivänä, tai siis ku pitäis alkaa.
 
Esikoisesta ei ollut oireita.
Ja kakkosesta ensimmäinen olre ennen plussaa oli aivan järkyttävä horkassa PALELU aamuisin.
Keskenmenneestä oli oireena alkuun todella runsas valkovuoto, menkkamaisia jomoja mutta menkat jäivät pois, älytön turvotus ja rintojen arkuus.
 
Minulla on nyt 5+0, raskausoireet alkaneet nyt parin päivän sisällä nostaa päätään.

valkovuoto nyt vetistynyt ja himpun lisääntynyt, ilmavaivoja ja väsymystä niin ja naama täynnä finnejä. Sit oudoin, en voi enää syödä karkkeja jossa on jotai jauhoa, sokeria tai vastaavaa päällä, on niin ällöö suussa tuntuu tosi pahalle ja kylmänväreet iskee. Yöks. Ei saa olla siis ees toisista karkeista tarttunutta jauhoo.
 
On vanha ketju mutta tein haamun muutama päivä sitten ja eilen sit tummuneemman haamun niin aattelin kirjoittaa mitä mut pisti testin tekee :

Eka tuli VILU, oli niin kylmä koko ajan ja kipeä olo ja pää kipeä koko ajan
Sitte jano astu kuvioihin ja mahan erilaiset nippailut itse asiassa vasta kun tuli pikku tuhrua kp27 ja 28. Sen jälkeen on jos jonkinmoista niputusta ja kolotusta ollut joista oudoin takareisien puutuminen ja nivusiin ulottuva kipuilu.
Rinnat ei aristunut yhtään kuten yleensä vaan nyt vasta eilen hitusen muistutti olemassaolollaan.
Närästys alkoi 3 päivää sitten samoin ellottaa ihan mikä sattuu eikä ruoka maistu. Siinä ne, jatkoa odotellessa
 
Täällä yritystä takana lähes 5 vuotta, lääkkeillä viimeiset kaksi vuotta, inseminaatioita takana kolme. Nyt kaksi välikiertoa ja toukokuun lopulla ivf.

Nyt kuitenkin muutama päivä ennen menkkojen odotettua alkamista hikeni on alkanut haista aivan järjettömän pahalle! Vaikka en edes hikoile, lähinnä on kylmä jatkuvasti. Uusi t-paita kaapista, aamulla koiran kanssa kevyt kävely ja heti saa vaihtaa. Deodorantti ollut sama käytössä useamman vuoden.

En nyt haluaisi odottaa turhia, mutta onko kukaan muu huomannut vastaavaa "oiretta". Vai olenkohan nyt, kun sunnuntaina oli synttärit, muuttunut jotenkin vanhaksi, että hiki on alkanut haista pistävämmin. :laughing025
 
Täällä yritystä takana lähes 5 vuotta, lääkkeillä viimeiset kaksi vuotta, inseminaatioita takana kolme. Nyt kaksi välikiertoa ja toukokuun lopulla ivf.

Nyt kuitenkin muutama päivä ennen menkkojen odotettua alkamista hikeni on alkanut haista aivan järjettömän pahalle! Vaikka en edes hikoile, lähinnä on kylmä jatkuvasti. Uusi t-paita kaapista, aamulla koiran kanssa kevyt kävely ja heti saa vaihtaa. Deodorantti ollut sama käytössä useamman vuoden.

En nyt haluaisi odottaa turhia, mutta onko kukaan muu huomannut vastaavaa "oiretta". Vai olenkohan nyt, kun sunnuntaina oli synttärit, muuttunut jotenkin vanhaksi, että hiki on alkanut haista pistävämmin. :laughing025
Mullahan oli juuri ennen plussaa(plussasin joskus 4+2)ja vielä rv 5 lopulla ihan jäätävä hienhaju päällä, onneksi se ei kestänyt kuin muutaman viikon..
 
Tosi vanha ketju, mutta menkat pitäisi alkaa viimeistään maanantaina, mutta nyt on muutamia outoja tuntemuksia joita ei kuukautisten alkua odotellessa ole aiemmin ollut. Pohdin olisiko muilla samankaltaisia fiiliksiä, kun googlekaan ei tuottanut tulosta

Oireita on ollut nyt pari päivää:
- järjettömän levottomat/"kasvukipuiset" jalat, voi tosin johtua magnesiumin puutteesta kun on helteet
- alaselän ja alavatsan juiliminen
- huimausta
- herään aamuöisin eikä uni meinaa maistua enää sen jälkeen
- olen yllättävän virkeä eli ei ennen menkkoja olevaa jäätävää sänkyyn kaatavaa väsymystä. Normaalisti jäätävä väsymys alkaa viikko ennen menkkoja ja kestää menkkojen loppuun asti.

Oon koittanut kyllä viilennellä intoa, koska uskon että monet noista oireista voi liittyä kesän lämpöönkin mutta eihän sitä koskaan tiedä. Olen myös keuhkoputken tulehduksen kourissa ja en ole uskaltanut hakea lääkärin määräämää antibioottikuuria,jos käykin ihmeen kaupalla ilmi että olenkin raskaana! Jokohan uskaltaisi testata perjantaina
 
Taas tässä ketjussa!

Kertokaa mitkä ovat olleet teidän ihmeellisimmät oireet? Vaikka eivät ole olleet oikeasti raskauden oireita niin mikä on ollut sellainen asi mitä olet ajatellut että nyt ollaan paksuna?

Mun on kyllä epäusko. Molempina kertoina kun on tullut plussa testille, olen snonut että en satavarmaan ole raskaana. Ja samanlainen tunne nyt taas. Eilen olin sillai että 3 päivää kuukautisiin eikä vain ole yhtään sellainen tunne. Tänään alkoi sitten alapääkipu, alavatsakipu ja sellainen olo että kyllä se siellä on. En ole koskaan ollut oikeassa joten emmä nytkään usko omaan vartaloon :bookworm::hilarious:
 
Elohiiri toisessa silmässä alkaen dpo8 ja jatkui pari viikkoa eteenpäin. Lasken ehdottomasti raskausoireeksi. :laughing002
 
Takaisin
Top