Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä lentänyt oksennus tänään ekan kerran :/ nyt 8+1. Mikään ruoka ei houkuta ja koko aika huono olo. Toivon että helpottaa sitte muutaman viikon päästä ku tekee voimattomaksi olon ja ens viikolla pitäis palata töihin.. Ja tämä tajuton väsymys..

Jäätävä pahoinvointi, sen kymmenen kertaa oksentanut päivässä, edes vesi ei pysy sisällä enää:depressed:, vie kyllä kaikki mehut. Mitään ruokaa ei tee mieli, välillä saattaa tulla mielikuva jostain ruuasta ja silloinhan laatta taas lentää:hungover:. Viimeksi tää kesti RV 16. Toivottavasti tää ei niin pitkään. Kertakaikkisen surkea olo:sad001
Mikä sulla vointi?? Täällä niin kohtalotoveri. Kävin tiputuksessa to-pe yön, perjantai olikin sit vähän parempi päivä mutta tänään taas mikään ei pysy sisällä. Tää on niin turhauttavaa ja jotenkin lamauttaa mut ainakin kun tietää että sama meno voi kestää vielä viikkoja. Mäkin oksensin esikoisesta melkein puoliväliin mutta en niin rajusti kun nyt. Sit kun tietää että kaiken oksentaa pihalle niin pistää miettimään mitä edes uskaltaa syödä. Mulle ei maistu mikään, ei edes juomapuoli. Kai tässä menee taas pari päivää ja uus reissu päivystykseen.

Täällä taas toisen ääripään oireilija - ei niitä ole! Ei rintojen arkuutta, ei levottomia jalkoja, ei pahoinvointia, ei väsymystä. Ruokahalu normaali, vatsan toiminta normaali, ei vilunväreitäkään ja tukka rasvoittuu normaalisti. Ei haise hikikään eikä hajuaisti paraantunut. Tänään kuitenkin 6+5. Huoh... on tääkin nyt valittaa oireettomuudesta :shifty: 5 päivää ultraan ja ylihuomenna esikoisen synttärit niin eihän tässä ole ehtinyt hirveästi omaa kroppaa kuuntelemaan.

Jos oikein pinnistelen miettimään oireita mielenrauhani ylläpitämiseksi niin nämä voisi laskea
- päänsärky jota ei ole aikaisemmin ollut, ennenmin oikealla puolella, tulee hetkellisesti
- yhtenä aamuna herännyt täysin tunnottomalla kädellä
- huonontunut näkö
- suoliston murahduksia ja kuplintaa
- vaikeuksia nukahtaa enää ”aamusta” (05-07)
- kohtu ehkä ihan hivenen pyöristynyt (mielikuvitusta?)

Hirnuisesti tsemppiä pahoinvoiville mammoille! Se on ihan kamalaa :oops:

Täältä vertaistukea kaljuuntuville ja oksentaville! Mulla melkein alusta asti lähtenyt ihan hirveästi hiuksia, kampaajakin huomautti asiasta...

Tiputuksessa oon käynyt itse nyt kahdesti, ekalla kerralla antoivat 0,5 litraa ja seuraavana päivänä litran suolaliuosta. Aion mennä herkästi uudelleenkin päivystykseen,jos ei mikään pysy sisällä. Verikokeet otettiin myös, sekä natrium että kalium-arvot oli alhaalla,vaikka verikoe otettiin siinä vaiheessa,kun olin jo edellisenä päivänä kerran käynyt tipassa. Mutta tiputus auttoi, koska sen jälkeen oksentelua ollut enää normaalit 1-2 kertaa päivässä ja ruokaa ja nestettä saanut jonkin verran menemään alas. Jos on rajua oksentelua,niin menkää ihmeessä päivystykseen, ei ole iso vaiva maata siellä tipassa parin tunnin ajan.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville!

Miulle iski eilen ihan puskista phv ja se kesti puolesta päivästä iltaan asti. En oksentanut, mutta lähellä oli. Muuten on pelottavan oireeton olo, tissitkään ei oo enää kipeet.

Hei vielä tuosta ummetuksesta! Väittäisin että tuo suolavesi auttoi, eli aamulla eilen laitoin pari reilua teelusikallista suolaa reiluun litraan haaleaa vettä, kuten jostain ummetuksen kotihoitovinkeistä löysin, join sen tyhjään vatsaan :yuck: ja aika pian pääsi vessaan istumaan. Olin aamupäivän syömättä, ei edes tehnyt mitään mieli ja sitten aloittelin piimällä ja muulla vatsaystävällisellä. Nukuin paljon, en tie liittyykö tähän ummetuksen hoito-operaatioon vai olinko sattumalta väsynyt. Joka tapauksessa, nyt olen kuin uusi ihminen, olo on kevyt ja suolisto taas toimii ainakin toistaiseksi kuten ennenkin. Jee!

Pahoinvointi on päivä päivältä herkemmässä, jos ruokaa ei pysty syömään heti kun nälkä iskee. Ja kun huono olo ehtii tulemaan, sen poisajaminen onkin sitten toinen juttu..

Ja nyt! Ihan hirveästi tsemppiä kaikille oikeasti pahoista oireista kärsiville ja jopa tiputukseen joutuville!! Onnekas saa olla kun pääsee näin vähällä (ainakin toistaiseksi), vähän hävettääkin täällä näistä pienistä vaivoista valittaa..

Mulla ei ummetusta oo, päinvastoin. Aamuisin saa juosta vessaan ja vatta on ihan kuralla, päivällä koostumus on ihan normaali :wtf:

Viilteleekö/kouriiko teillä alavatsaa jos teette varomattomia liikkeitä, esim venyttelette/ kääntelette lantiota? Mun ei tarvitse keskivartaloa paljon pyörittää niin heti jokin muistuttaa sisuskaluissa. Kasvava/venyvä kohtu? Toivottavasti :happy:

Minulla viiltelee välillä ihan muuten vaan ilman mitään venyttelyjä. Sitte se kuitenkin aina vähä jännittää että miksi viiltelee tai jomottaa. Heti koittaa onko tissit enää arat ja ei nyt kyllä paljoa ole. Pahoinvointiki täällä hellittänyt eilisestä. Kaksi päivää ultraan... Vähä pistää jännittään.
Muoks* pahoinvointi ei ole hellittänyt

Muokattu viimeksi:
Viilteleekö/kouriiko teillä alavatsaa jos teette varomattomia liikkeitä, esim venyttelette/ kääntelette lantiota? Mun ei tarvitse keskivartaloa paljon pyörittää niin heti jokin muistuttaa sisuskaluissa. Kasvava/venyvä kohtu? Toivottavasti :happy:

Joo ai kauhia ku erehtyy vaikka sängyssä vaihtamaan liian nopeiasti asentoa, viiltää niin pirusti. Ja aina säikähtää yhtä paljon.

Mikä sulla vointi?? Täällä niin kohtalotoveri. Kävin tiputuksessa to-pe yön, perjantai olikin sit vähän parempi päivä mutta tänään taas mikään ei pysy sisällä. Tää on niin turhauttavaa ja jotenkin lamauttaa mut ainakin kun tietää että sama meno voi kestää vielä viikkoja. Mäkin oksensin esikoisesta melkein puoliväliin mutta en niin rajusti kun nyt. Sit kun tietää että kaiken oksentaa pihalle niin pistää miettimään mitä edes uskaltaa syödä. Mulle ei maistu mikään, ei edes juomapuoli. Kai tässä menee taas pari päivää ja uus reissu päivystykseen.

Päivän yritin töissä olla, mutta aika tahmeeta on, koko ajan pala kurkussa. Vielä hirveemmän tuosta hommasta tekee sen, että oon asiakaspalvelu ammatissa ja yksintyöskentelyä suurimmaksi osaksi:banghead:... Eilen illalla oli väkisin juotava edes vissyä,että saa jotain edes sisuksiin. Se ihme kyllä pysyi sisällä, vaikkakin kokoajan oli olo, että helpottaisi jos kävisi yökkimässä pöntöllä:depressed:. Ihan voimaton olo. Just miehelle äsken sanoin, että pakko käydä tiputuksessa, jos ei ala olo kohenemaan. Viimeksi sekään ei kyllä auttanut... Onneksi saan kuitenkin yöt nukuttua, mitä nyt tää kuumuus vaivaa...

Ihan hirveä päivä tänään. Oon oksentanut neljä tai viis kertaa, menee jo vähän sekaisin. Kaikki mikä menee alas, tulee ylös. Sitten on vielä 2-vuotias taapero, kenelle kelpaa vain mamma, niin en saa oikein levättyäkään. Huomenna olis iltavuoro töissä, saas nähdä voinko mennä.

Alkaa huonovointisuus illalla helpottaa. Tänään vain väsy, muttei suurempaa ongelmaa. Aamut ja aamupäivät olen erittäin väsy, mutta silloinkin pahin huonovointisuus alkaa olla ohi. Jee :D

Ihan hirveä päivä tänään. Oon oksentanut neljä tai viis kertaa, menee jo vähän sekaisin. Kaikki mikä menee alas, tulee ylös. Sitten on vielä 2-vuotias taapero, kenelle kelpaa vain mamma, niin en saa oikein levättyäkään. Huomenna olis iltavuoro töissä, saas nähdä voinko mennä.

Voimia sulle, hanneri, tuo on rankkaa! Itsellänikin on vaja 1,5v nuorin, vanhemmat jo isompia. Mulla ei ole oksentelua, mutta erittäin väsy ja välillä huonovointisuus. Ei samaa sarjaa kuin sulla, mutta voin vain kuvitella, kun itsellekin tekee hetkittäin turhan tiukkaa.

Voimia sulle, hanneri, tuo on rankkaa! Itsellänikin on vaja 1,5v nuorin, vanhemmat jo isompia. Mulla ei ole oksentelua, mutta erittäin väsy ja välillä huonovointisuus. Ei samaa sarjaa kuin sulla, mutta voin vain kuvitella, kun itsellekin tekee hetkittäin turhan tiukkaa.
kiitos <3

Mulla on ollu rinnat ihan älyttömän turvonneet ja kipeät alusta lähtien. Mulla on normaalisti toosi pienet rinnat ja siis viimeksi eilen kaveri kysyi et mitä oon oikein syönyt kun rinnat kasvanut yhtäkkiä niin paljon :'D En oo siis vielä halunnut kertoa mitään ennen ku ens viikolla tulee rv12 täyteen. Vähän on vaikeeta selitellä tota äkillistä rintojen kasvua :D joskus RV 6-8 oli pahoinvointia varsinkin aamuisin ja hajut tuntuu tosi voimakkaina. Sen lisäks vatsa ihan turvonnut ja juilii välillä.

Mi^mi tsemppiä ihan hirveesti, muista ottaa saikkua herkästi jos et pysty olla töissä. Ite oon maannut koko päivän sohvalla ja saanut vähän syötyä välillä, reilu 1v vaan haluaisi niin kovasti leikkiä ja vähintäänkin kiehnätä sylissä.

Hanneri tsempit myös sinne, on raskasta olla kokoajan haluttu lasten osalta kun ne pienet ei ymmärrä tätä tilannetta. Yritän aina pyytää poikaa lukemaan kirjaa syliin tai muuta kun on hetkenkin parempi olo.

Miehellä olis huomenna töihinpaluu lomalta mutta venyttää sitä ainakin parilla päivällä. Yritän saada itelle huomiseksi lääkäriajan ja miettiä sitten miten ihmeessä selviän pitkät päivät pojan kanssa kahdestaan kun mitään tukiverkkoa ei ole (asutaan ulkomailla). Kumpa sais jotain kautta vähän apuja kotiin tai pojalle väliaikaisesti jonkun päiväkotipaikan, ne vaan tuntuu olevan niin kiven alla.

Tsemppiä kovasti pahoinvoiville, se on ihan kamalaa :sad001

Onko kenellekään univaikeudet riesana? Mulla on nyt jo yli kuukauden jatkunut silleen että nukun 3-6 h yö ja luulen että se on yks tekijä mikä pahentaa pahoinvointia . Vaikka sit toisaalta myös pahoinvointi vaikeuttaa nukkumista, ihana kierre...:shifty: Alkaa olla vaan niin väsynyt valvomiseen ja huonoon oloon :sad001

Takaisin