Millaisia raskausoireita sinulla on?

Okei no kaikenlaista hassua oiretta sitten tää raskaus aiheuttaa, enpä olisi heti uskonut :D

Villasukista tuli mieleen, että mulla ilmeisesti lisääntynyt verenkierto aiheuttaa sen, että jalkojenpohjissa tuntuu koko ajan kuin olisi villasukat jaloissa. Ne on ihan kuumat koko ajan. Ja sitten jalkapohjista ja kämmenistä lähtee ihoa irti. Ainiin ja suupielet on auki. Mä hajoon tähän raskauteen kirjaimellisesti :D
 
Migreenikohtaus iski. Olen maannut koko illan pimeässä oksennusta pidätellen. Voi kunpa tämä eka kolmannes olisi pian ohi.
 
Järkyttävä väsymys, sellainen että nukkumalla ei meinaa virkistyä lainkaan.. Ja nyt jo hieman helpottavana oireena jatkuva paha olo, ei ole sentään tarvinut oksentaa.. Herkistynyt hajuaisti.. Nämä nyt tällä hetkellä päällimmäisenä..
 
Mulla nyt 10+2 ja vihdoin pari helpompaa päivää takana eli pahoinvointia ei ole ollut häiritsevästi :) Ja mikä tärkeintä: nukuin viime yönä jopa 8h!:dance011Wuhuu, kuin olisi uudesti syntynyt!:joyful: Näillä unilla tuntuu että jaksan pahoinvointiakin jos se vielä tulee :headphone:

Eli toivoa on että paha olo joskus ainakin helpottaa ja ehkä jopa loppuu, tsemppiä kaikille joilla tänään huono olo :Heartred
 
Onko muilla jo näkö heikentynyt?

Mä oon huomannut näön heikentymisen aina raskauden jälkeen vasta ja jokaisen raskauden jälkeen olenkin joutunut vaihtamaan uudet linssit. Mulla raskauden aikainen näön heikentyminen ei siis palaudu synnytyksen jälkeen kuten toisilla saattaa käydä. Ootko Eloinen ite huomannut nyt näön heikentyneen?
 
Musta tuntuu et mulla on näkö parantunu :grin Ei mulla kovin huono näkö oo ees ollu, mut nyt on tuntunu paremmalta olla ilman laseja. Oikeestaan näytän ihan tyhmältä jos laitan taas lasit päähän :think005
 
Täällä myös pahoinvointi helpottaa jo pikkuhiljaa. Monta peräkkäistä päivää jo että ei ole tarvinnut oksentaa tai ollut ällöttävää ja etovaa oloa. Hurraa!! :) juuri vaihtumassa rv11.
Täällä ollut myös näön kanssa ongelmia, entisiä piilareita en pystynyt enää käyttämään. Kävin optikolla ja tilattiin vähän erilaiset piilarit koekäyttöön. Vanhat silmälasit menee onneksi vielä.
 
10+2 ja tämän viikon ollut kuvotus poissa! Tosin tänä aamuna kun päätin että tänään olen toimelias, niin aloin siivoamaan ennen aamupalaa -> oksensin kaks kertaa. Noh mutta sinne pyttyyn jäi ne pahat olot. Nyt ruokaa naamariin enkä enää KOSKAAN tee mitään tyhjällä vatsalla.
 
Mulla huonoon oloon auttoi jäätyneet viinirypäleet. :) tai siis osittain jäätyneet, ei ihan umpijäiset. Varsinkin helteillä aivan ihania.
 
Moikka!
Kirjoitinkin innoissani näistä oireista tuonne toiseen ketjuun ‍♀️
Eli mun oireita: Tissit arat ja kipeät eli kestäny noin 7vk nyt kun oon viikolla 8+4 niin ei enää niin kipeät,lähinnä tissien päät kosketus arat... Menkkamaisia vihlontoja alavattassa,välillä jomottaa ja kihelmöi...Sekin olo välillä aaltoilee..Nivusistakin välillä vihloo...Ei kuitenkaan onneksi mitenkään kivuliaalta tunnu... Vessassa pitää ravata useemmin ja tuntuu,että on jano useemmin...
Aamupäivisin on vähän etova olo.. (laatannut en ole kertaakaan) Jotkut hajut kuvottaa kyllä tosi paljon ja muutenkin hajuaisti herkistynyt ja terävöitynyt..On nälkä useammin...
Sitten jossain vaiheessa päivällä rupee väsyttään,pitää mennä sänkyyn,en oikeestaan nuku, ehkä vartin tai puoltuntia,mutta on virkeämpi olo heti sen jälkeen... Onneksi oon kesälomalla,että voin mennä lepäileen heti,kun siltä tuntuu... Aamulla,kun pitäis nousta,niin sillon tuntuu että vois vaan nukkua... Ja naama kukkii vähän ja etenkin kaulan iholle on tullut paljon finnejä.
Maha pömpöttää,välillä rupee ottaan päähän ihan mitätönkin asia..Sitten hetken päästä ei enää mitään..Pelottaa vähän koko ajan,kummittelee se kohdunulkoinen mielessä taustalla.. (se tapahtui vuonna 2016)
Semmosta kivaa nyt yht’äkkiä tulee mieleen...
 
Tintti, sun oireet kuulostaa tosi tutuilta. Laskin itse, että mun tissit on ollut kipeät nyt 8 viikkoa putkeen, parasta! Mulla ei tosin naama kuki, vaan oon katsellut kuinka ihmeen virheetön se on. En oo olotilojen takia käyny juuri missään (oon kans lomalla) joten en oo meikannut aikoihin eikä ole kyllä ollu tarvettakaan. Kiva että jotain positiivistakin oiretta tässä :D

Semmosta tulin tänne vielä ihmettelemään, että mikä on kun pissakäynnit on vähentyeet noin puolella tässä kahden päivän aikana? Viikkoja on nyt 10+2. Öisin oon käynyt kolmesti pissalla, nyt vain kerran. Ja päivällä ei enää tunnu että jatkuvasti tarvisi vessassa ravata, vaan ihan normaalin verran mitä ennenkin raskautta.
 
Mulla ei oo ollenkaa tullu tota, et pitäis vessassa ravata useammin. Ehkä pari kertaa yöllä käyny, mut aamusin on sit yleensä aika kova hätä jo. Tätäki neuvolantädille kriiseilin, ku ei oo tätäKÄÄN oiretta, et onkohan kaikki hyvin. Yritän kyl iltasin juoda vähemmän, mut en tiiä vaikuttaako asiaan. Ärsyttävää, oispa jo ultra!
 
Minä oon nyt muutamana yönä nähny ihan ihmeellisiä unia:eek:. Lie joku raskaushomma tämäkii:oops:
 
Minä oon nyt muutamana yönä nähny ihan ihmeellisiä unia:eek:. Lie joku raskaushomma tämäkii:oops:

Todellakin! Mulla ainaki raskausaikoina aina ihan villejä unia ja ne myös muistaa hyvin selvästi herätessä!

Mieletön turvotus vatsassa, ihan ähkypöhky olo... ja silti on nälkä :confused:

Kova paine myös alavatsalla, liekö johtuu turvotuksesta/ilmasta vai ihan vaan kohdun kasvusta....o_O
 
Turvotus on täälläkin iltaa kohti kova. Olo on epämukava ja tän edelleen jatkuvan kuvotuksen kanssa tooodella ikävän tuntuista. Hajuaisti on terävöitynyt ja niiiin monet asiat tuoksuu epämiellyttäviltä! Töissä varsinkin työkavereiden ja asiakkaiden hajusteet tökkii kovin.

Sitruunavesi tuntuu täälläkin aina hetkellisesti lievittävän ällötystä.
 
Mulla ei oo ollenkaa tullu tota, et pitäis vessassa ravata useammin. Ehkä pari kertaa yöllä käyny, mut aamusin on sit yleensä aika kova hätä jo. Tätäki neuvolantädille kriiseilin, ku ei oo tätäKÄÄN oiretta, et onkohan kaikki hyvin. Yritän kyl iltasin juoda vähemmän, mut en tiiä vaikuttaako asiaan. Ärsyttävää, oispa jo ultra!

Ei oo mullakaan vessassa ravaamista, menen nukkumaan n klo 22 ja ekan kerran sen jälkeen käyn vessassa klo 4-5. Eli kerran yössä jos tuota aamuyötä voi enää edes yöksi laskea. Enkä päivälläkäänn ravaa normaalia enempää. Oon kans ihmetellyt tätä mutta syyttänyt asiasta helteitä ja hikoilua.
Turvotusta ei myöskään oo ollu normaalia enempää, lähinnä joskus yksittäisiä päiviä ku turvottaa. Niin ja tissit ei oo olleet missään vaiheessa sen kipeämmät ku normaalistikaan ennen menkkoja ja nyt siitä on useampi viikko ku viimeksi ovat olleet kipeät. Lähinnä nännit arat välillä. Apua nyt muakin alkoi huolettaa oonko enää raskaana ollenkaan :nailbiting::sad001 pahoinvointi ja nälkä ollu niin selkeät oireet etten oo jaksanut aiemmin edes murehtia näiden muiden oireiden vähäisyyttä..
 
Mullakaan ei oo ollu tissit kipeet missään vaiheessa. Niin hermoja riipivää hommaa tää alkuraskaus
 
Tissit on kyllä on nii turvoksissa hyvä kun mahtuu rintsikoihin. Ja kipeät on joka puolelta ja ei passaa paljoo hyppiä kun tuntuu että irti lähtee o_O vessassa saapi juosta yöllä riippuen tietty iltajuomisen määrästä niin joko kerran aauyöllä tai sitten läpi yön.
 
Takaisin
Top