Millaisia raskausoireita sinulla on?

Suosittelen käymään neuvolassa kuuntelemassa sykkeitä, meillä ainakin otti heti samalle päivälle.

En halua pelotella, mutta tuolla ultraketjussa mainitsinkin että mulla todettiin tänään kesken menneeksi. Eilen kävin neuvolassa omien epäilyksien ja oireiden takia eikä löytäny niiden laitteilla sykkeitä joten varasin ajan tälle päivälle yksityiselle. Siellä ultrattiin ja sykkeitä ei ollut ja alkion kasvu loppunut noin 1-2 viikkoa sitten eli samoihin aikoihin kun raskausoireetkin loppui. Tänään olisi 11+5. Niukkaa vuotoa ollut myöskin saman ajan (vain pyyhittäessä näkynyt). Ja vatsakipua pari päivää. Nyt odotellaan tyhjenisikö itsestään, jos ei viikossa tyhjene niin sitten laitetaan lähete naistenklinikalle lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Otan osaa ja toivon voimia asian käsittelyyn.
Minä kävin ultrassa ja vauva heilutti kovasti raajojaan. Lääkäri käski ottamaan nyt rauhallisesti, ei osannut sanoa mistä vuoto johtuu mutta yleistä se kuulemma on.
 
Ihan hermoheikkona nyt. Viime yön oon valvonu mahakipujen kanssa. Ei ollu supistuskivun tyyppisiä, lähinnä paineen tunnetta ja jomotusta, muutenkin eilen ollut sellainen fiilis että housut painaa. Ei oikein vatsallaankaan pystynyt olemaan. Tänään aamulla pyyhkäisin vaaleanpunaista ja nyt mietin kauhulla että minkälaisia tuhoja tuo kipu tekee... tiputteluja on ollut mennen, tullen ja palatessa viimesen kuukauden ajan, mut kipua ei... nt-ultraan on vielä ikuisuus, 2,5vk.

Fiille voimia :Heartred
 
Ihan hermoheikkona nyt. Viime yön oon valvonu mahakipujen kanssa. Ei ollu supistuskivun tyyppisiä, lähinnä paineen tunnetta ja jomotusta, muutenkin eilen ollut sellainen fiilis että housut painaa. Ei oikein vatsallaankaan pystynyt olemaan. Tänään aamulla pyyhkäisin vaaleanpunaista ja nyt mietin kauhulla että minkälaisia tuhoja tuo kipu tekee... tiputteluja on ollut mennen, tullen ja palatessa viimesen kuukauden ajan, mut kipua ei... nt-ultraan on vielä ikuisuus, 2,5vk.

Mä kans valvoin, mutta tiputtelua en ole huomannut. Alavatsa on tosi kipee. Äsken aivastin ja melkoiset vihlasut tuli. Piti hengitellä hetki ihan rauhassa. Onneks nt-ultra jo tiistaina.
 
Pahoittelut Fiille :sad001 ja toivottavasti Laalalla ei olisi kuitenkaan kyse mistään vakavasta!
 
Itse koin tänään, ettei se oireettomuus ole aina välttämättä merkki ikävistä asioista. Vkolla 9 loppui oireet kuin seinään ja neuvolatätikin totesi, että onpa merkillistä. Huolihan siitä nousi..
NT ultraan olin jo varautunut pahimpaan, enkä uskaltanut monitoria katsoa ennenkuin kätilö rohkaisi. Ja siellähän se kaveri vilkutteli ja kaikki oli vallan mainiosti. Turvallisin mielin eteenpäin siis täällä.
 
Itse koin tänään, ettei se oireettomuus ole aina välttämättä merkki ikävistä asioista. Vkolla 9 loppui oireet kuin seinään ja neuvolatätikin totesi, että onpa merkillistä. Huolihan siitä nousi..
NT ultraan olin jo varautunut pahimpaan, enkä uskaltanut monitoria katsoa ennenkuin kätilö rohkaisi. Ja siellähän se kaveri vilkutteli ja kaikki oli vallan mainiosti. Turvallisin mielin eteenpäin siis täällä.

Juu, ei se oireiden loppuminen kerro välttämättä mitään! Esikoisesta oli pahoinvointijaksoa 2-4viikkoa joka loppui kuin seinään jo 10viikolla ja kaikki oli kuten pitääkin. Tästä toisesta olen kärsinyt pahoinvointia paljon pidempään ja ollut ihan hajalla, niin erilaisia ja ennenkaikkea yksilöllisiä nämä raskaudet voivat olla jopa samalla ihmisellä. :dummy1:
 
Minulla on yksi raskaus takana jossa oireet loppu rv 10+ ja myöhemmin todettiin kuolleeksi juurikin noilla viikoilla kun oireet loppu. Mutta sitten taas tästä on ollut jaksoja jossa ei oo pahaolo viikkoon ja sitten se taas pamahtaa uudelleen ja kaikki ollut hyvin. Tällä hetkellä ei ole taas hetkeen ollut pahoinvointia ja viimeksi maanantaina ultrattu ja kaikki oikein mallikkaasti.
 
Kertyykö muille paljon ilmaa ts. röyhtäyttää? Ei ole aikaisemmin ollut tällästä ongelmaa. Nyt tuntuu että ilmaa kertyy.
 
Ihan hermoheikkona nyt. Viime yön oon valvonu mahakipujen kanssa. Ei ollu supistuskivun tyyppisiä, lähinnä paineen tunnetta ja jomotusta, muutenkin eilen ollut sellainen fiilis että housut painaa. Ei oikein vatsallaankaan pystynyt olemaan. Tänään aamulla pyyhkäisin vaaleanpunaista ja nyt mietin kauhulla että minkälaisia tuhoja tuo kipu tekee... tiputteluja on ollut mennen, tullen ja palatessa viimesen kuukauden ajan, mut kipua ei... nt-ultraan on vielä ikuisuus, 2,5vk.

Fiille voimia :Heartred

Voi, samaa kuin minulla oli. Käy päivystyksessä, saisit mielenrauhan? Itse kävin samojen oireiden takia, en voinut enää olla siinä epätietoisuudessa. Tsemppiä!
 
Voi, samaa kuin minulla oli. Käy päivystyksessä, saisit mielenrauhan? Itse kävin samojen oireiden takia, en voinut enää olla siinä epätietoisuudessa. Tsemppiä!

Kivut onneksi loppuivat mutta tiputtelee edelleen. Josko nyt jaksaisi odottaa sitte nt ultraan asti, ei siihen oo kun se 2,5vk mikä tuntuu kyllä ihan tosi pitkältä. Tuntuu että ei tää vaiva oo tarpeeksi paha että viitsisi päivystykseen lähteä, saa vaan tunti tolkulla odotella. Mitenkähän sitä oppisi olemaan ressaamatta? vai onko se nyt tätä seuraavat 18 vuotta? :D
 
Kertyykö muille paljon ilmaa ts. röyhtäyttää? Ei ole aikaisemmin ollut tällästä ongelmaa. Nyt tuntuu että ilmaa kertyy.

Ihan sama vaiva täällä. Hiukan ärsyttää. Oon yrittäny osan vedestä juoda vissynä mut ei vaan pysty eikä kykene, ku röyhyttää valmiiks muutenkin.
 
Onko muita, jotka joutuu lyllertämään paikasta toiseen ja kaikki istumista rivakampi liikunta aiheuttaa hengästymistä jo nyt? :rolleyes: Kävelytahti on yhtäkkiä hidastunut aikalailla ja puuskutan ja puhisen jo kävellessä, eikä nää helteet auta kyllä yhtään asiaa... Mieskin vaan valittaa että ompas mulla huono kunto, ettei raskaus vielä mitenkään vaikuta kävelyyn kun eihän se mahakaan mitään paina :shifty:
 
Onko muita, jotka joutuu lyllertämään paikasta toiseen ja kaikki istumista rivakampi liikunta aiheuttaa hengästymistä jo nyt? :rolleyes: Kävelytahti on yhtäkkiä hidastunut aikalailla ja puuskutan ja puhisen jo kävellessä, eikä nää helteet auta kyllä yhtään asiaa... Mieskin vaan valittaa että ompas mulla huono kunto, ettei raskaus vielä mitenkään vaikuta kävelyyn kun eihän se mahakaan mitään paina :shifty:
On hengästyttänyt jo kauan aikaa! Koiran kanssa välillä ihan tuskaa kun yritän lyllertää jotain ylämäkeä... :help Siksi olenkin mennyt nyt muutaman kerran pyörällä, kun tuntuu ettei kävellen pääse edes eteenpäin.
 
Täällä kans hengästyminen pienistäkin jutuista on uusi juttu, ei puhettakaan, että harkitsisin edes tekeväni mitään kovin aerobista :D pumppu hakkaa muutenkin näillä helteillä oikein mukavasti. Mulla menossa nyt 11+2, pahoinvointi on taas hetken ollut tauolla, mutta nyt tuntuu, kun juuri söin aamupalan, että alkaako taas velloa mahassa...
 
11+1
Eiks pahoinvoinnin pitäis alkaa jo hellittää? Mulla tuntuu pahenevan.. Selkäkin oli jo paranemaan päin kunnes se pamahti uudestaan eilen oksentaessa. Ja nyt oksettaa koko ajan. Edelleen elän pelkällä kreikkalaisella jogurtilla (ainoa happamampi maitotuote mitä tästä maasta löytyy) ja painoa on tippunut jo 4kg
 
En tiedä johtuuko vaan tästä helteestä, mutta nyt on ollut pahoinvointia taas pitkästä aikaa monena päivänä. :depressed: Pitäisi syödä non-stoppina, mutta mikään ei maistu (paitsi jäätelö).
 
Mulla tuntuu kans pahenevan, menee ihan käsikädessä helteiden kanssa. Viileemällä ja tuulisempana päivänä olo on ihan jees mut tämmösenä kun mittari näyttää yli 30 ja ilma ei liiku suuntaan eikä toiseen on öklö olo ja veto pois. Ja sit se on vähän arpapeliä päivästä toiseen mikä maistuu. Jääkylmää vettä menee litratolkulla ja sehän tietää ihan armotonta vessarallia :D
 
Mullakin 13+1 pahoinvointi jatkuu ellen puputa koko ajan jotain :sad001
 
12+3 ja pahoinvointi tuntuu olevan ohi, varovasti tuuletan :) olihan sitä vko:lta 6 alkaen ja välillä niin paha että töistä sairaslomalla. Väsymys myös poissa.
 
Takaisin
Top