Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä 9+5 ja paha olo tuntuu vähän väistyneen. Nukkuminen on tosi pätkittäistä ja levotonta ja alavatsan ”kasvukipuja” enempi ku ennen.
 
Onko muilla tullut haju/maku yliherkkyyksiä? Kahvia en voi juoda enää ollenkaan, se maistuu aina ihan kuralta. :depressed: Välillä mun nenään haisee ihan selkeästi veri (tai rauta), mutta en oo keksinyt että mistä se haju voisi tulla. Esikoisen aikaan en kestänyt hammastahnan hajua ollenkaan, ja piti ostaa aika monta tuubia ennenkuin löytyä mahdollisimman hajuton tahna. :rolleyes: Kaikki hammasharjatkin meni vaihtoon ja huuhtelin ne joka ilta huolellisesti kun koko vessa haisi aamulla ihan kuivineelta hammastahnalta. Tässä raskaudessa oon ainakin toistaiseksi voinut pestä hampaani yökkomättä :p
 
Superhajuaistia en ole huomannut ja olisin halunnut itse kokea miltä se tuntuu:D hetkittäin tuntuu, että hajut on voimakkaampia, kuten röökin savu kadulla tai roskis jne, mutta muuten ei mitään erikoista.
 
Niin ja kahvista vielä, että hassusti ajatus siitä on vastenmielinen, vaikkei varsinaisesti ällötä haju eikä maku niin en pysty juomaan yhtään...
 
Mulla on tuota superhajuaistia myös. Hammastahnat haisee pahalle, suurin osa saippuoista myös, vaikka olen itse valinnut ne hyväntuoksuisina kaupasta. Miehen ja oman isäni olen lähettänyt monta kertaa suihkuun, koska en ole voinut olla heidän lähellään. [emoji23]
 
9+5. Väsyttää ihan helvetisti ja yököttää. Nälkä, vaikka syö, eikä mikään ruoka ole tarpeeksi. Vatsan turvotus, etenkin illalla aika vaikea peitellä tätä tilaa.
Tosin, tämä onkin kaksosraskaus
 
Mua ei ällötä hammastahnan haju, mutta hampaiden harjaus pistää helposti yökkimään ja pari kertaa oon oksentanutkin hammaspesun päätteeksi. Muuten ei ole onneksi tarvinnut oksentaa, vaikka etova olo onkin pitkin päivää.
 
Mua ei ällötä hammastahnan haju, mutta hampaiden harjaus pistää helposti yökkimään ja pari kertaa oon oksentanutkin hammaspesun päätteeksi. Muuten ei ole onneksi tarvinnut oksentaa, vaikka etova olo onkin pitkin päivää.

Joo toi hampaiden harjaus on kyllä paha:D!
 
Mulla tekee lähinnä pahaa kahvin sekä kosmetiikan hajut. Yleensä rakastan kaikkia tuoksuvia suihkusaippuoita, rasvoja ym mut nyt jouduin vaihtaan tuoksuttomiin tai mahd neutraaleihin ettei mee vallan yökkimiseks kylppärissä olo
 
Toi hampaiden pesu on kauheeta, silti on pakko koittaa pestä monta kertaa päivässä kun suussa on koko ajan paha maku :hungover:

Ja kyllä on hajuherkkyys, pahimman pahoinvoinnin aikaan en pystynyt kestämään mitään ruokien hajua tai melkein mitään hajuja, ihan kauheeta, nytkin joutuu vielä pidätellä hengitystä kun avaa esim.maustekaapin oven.. Paras tais olla se kun terassilla haistelin ruusunkukkaa ja meinas laatta lentää :hilarious:
 
Hampaidenpesu ja yskiminen tuo mullekin oksennuksen kurkkuun. Eli joka aamu ja ilta kun otan astmalääkkeet, ne pistää yskimään ja sit pitää mennä sikiöasentoon hengittelemään hetkeksi. Ja sit pitäis vielä pestä hampaat ja sama rumba alkaa.

Mutta jotain hyvääkin! Viime yönä, kun vihdoin parin tunnin pyöriskelyn jälkeen nukahdin ehkä yhdeltä, nukuinkin aamukymmeneen asti melkeinpä yhtäjaksoisesti! Vieläkin kyl väsyttää, ei taida univelat kuittaantua yhdessä yössä.

Pahoinvointikin on lääkkeillä pysynyt kurissa eikä ole moneen päivään tarvinnut oksentaa. Mut vielä ku sais ruokahalun takaisin... Ja painonlaskun loppumaan
 
Onko teil päivittäin kasvukipuja?

Mulla on vaan turvotusta, joka ulottuu rintojen alle saakka, varsinkin syömisen jälkeen on tukalaa kun turvotus on alamahalla ja ruoka tos rontojen alla :D. Pari tuntemusta nivusissa päivittäin, ei mitään merkittävää. Housut ahdistaa myös.
 
Onko teil päivittäin kasvukipuja?

Mulla on vaan turvotusta, joka ulottuu rintojen alle saakka, varsinkin syömisen jälkeen on tukalaa kun turvotus on alamahalla ja ruoka tos rontojen alla :D. Pari tuntemusta nivusissa päivittäin, ei mitään merkittävää. Housut ahdistaa myös.

Joo ihan samaa vaivaa täällä. Ruoka ei ”asetu” vaan jää tosi ylös ja sitten meinaakin helposti tulla kokonaa ylös. Nyt muutaman päivänä päivittäin johonki päin nippailee ja rintojen arkuus ”levinnyt” nännien ulkopuolellekin.
 
Minulla ei oo päivittäin kasvukipuja, saattaa olla päiviäkin ettei tunnu mitään ja sit joinaki päivinä tuntuu hitokseen. Toissapäivänä ultrattu ja kaikki hyvin. :)
 
Tänään ja eilen ihan uutena ilmestynyt tietokoneella istumisesta alkava oksetus..ei pysty mitään sivuja nopeasti selaamaan, kun heti pitää juosta vessaan :eek:
 
Mulla palaa kiinni ihan just. En tiiä onko se vaan tää helle vai onko tää vaan mun versioni pahoinvoinnista mut vatsa aivan löysällä koko ajan. Tätä oli ihan alkuraskaudessa tyyliin viikolla 4-5 ja nyt sit tehny comebackin. Eipä tarvii kärsiä ummetuksesta mun onhan tää ny ihan persiistä kun ikinä ei tiiä koska tulee täystyhjennys. Koska raskaudessa tulee se vaihe et vois vaan nauttia olostaan? Tällä hetkellä on aika kaukana siitä... ugh olen puhunut :D lohduttaudun ajatuksella et toukka kasvaa ja kehittyy kerta oireita on näinkin paljon.
 
Toi hampaiden pesu on kauheeta, silti on pakko koittaa pestä monta kertaa päivässä kun suussa on koko ajan paha maku :hungover:

Ja kyllä on hajuherkkyys, pahimman pahoinvoinnin aikaan en pystynyt kestämään mitään ruokien hajua tai melkein mitään hajuja, ihan kauheeta, nytkin joutuu vielä pidätellä hengitystä kun avaa esim.maustekaapin oven.. Paras tais olla se kun terassilla haistelin ruusunkukkaa ja meinas laatta lentää :hilarious:

Ootko yrittäny juoda enemmän, jos paha maku häviäis ihan sillä? Mulla oli pahimpaan pahanolonaikaan aika kova nestehukka ja suussa maistu ihan hirveelle koko ajan. Nyt, kun saan juotua enemmän, tuo ongelma katosi heti.
 
Takaisin
Top