Hankinnat/ ostokset ja lahjukset

Mulla ei ollut hoitolaukkua, rattaisiin vaan kaikki kamat. Vauvakoppaan mahtuu vaippoja, harso ja varavaatteet helposti. Esikoiselle ostettiin joskus alle 1-vuotiaana Kånken mini -reppu ja muuten tavaraa oli kangaskasseissa yms. ihan missä vaan. :) Muutenkin tykkään käyttää isompaa laukkua itse, joten kyllä sinne harso, vaippa ja wipesit mahtuu. Pulloruokitulle vauvalle olisi ehkä kaivannut jotain pullotaskuja, joissa pullo pysyy pystyssä tai jopa niitä termostaskuja.

Meillä pitää hankkia kaikki, ja isoimpana uus auto. :joyful: mutta ajattelin metsästää käytettynä mahdollisimman paljon. Nuorimmaisella oli käytössä 3 in 1 rattaat. Eli runko, johon tuli mukana kaukalo, koppa ja istuinosa. Tykättiin paljo ja varmaan tälle hankitaan samanlaiset. :happy: itse pidän turvallisuuden lisäksi tärkeänä kaukalon keveyttä ja muutenki rattaiden siroutta. Sillä on aika iso merkitys meille kuinka näppärä ne on nostaa autoon ja kuinka paljon vievät tilaa.

Tuo äitiysavustuksen toppapuvun käyttö kaukalopussina oli aivan huippu idea. Tulee varmasti käyttöön!

Mulle koituu vielä suuren suuri ongelma ja vielä suurempi lasku kaikista hankinnoista ennen pikkuisen syntymää!! Olen viettänyt yli tunnin katselemalla pelkästään hoitolaukkuja :rolleyes: Oi miksi pitää olla niin kallis maku?? Oletteko suosineet ihan hoitolaukkua vai suurempaa ns normaalia käsilaukkua? :anyone

Meillä oli hoitolaukku, joskin sellainen musta konjakinruskeilla yksityiskohdilla mikä näytti vähän käsilaukulta. Ja juu minullakin on vähän kallis ja tarkka maku :grin minusta hoitolaukku oli kätevä kun se oli aina valmiiksi pakattuna jos tuli vaikka äkkilähtö johonkin niin tiesin että sieltä löytyy tarvittavat vaipat, vaihtovaatteet ym. Itselle riitti sit sellainen kevyt pieni olkalaukku kun isommat ostokset ym sai kätsysti vaunujen tavarakoriin.

Meillä oli hoitolaukku, joskin sellainen musta konjakinruskeilla yksityiskohdilla mikä näytti vähän käsilaukulta. Ja juu minullakin on vähän kallis ja tarkka maku :grin minusta hoitolaukku oli kätevä kun se oli aina valmiiksi pakattuna jos tuli vaikka äkkilähtö johonkin niin tiesin että sieltä löytyy tarvittavat vaipat, vaihtovaatteet ym. Itselle riitti sit sellainen kevyt pieni olkalaukku kun isommat ostokset ym sai kätsysti vaunujen tavarakoriin.

Tiedän jo valmiiksi, että äiti sekä iskä tappelee jo varmaan vuoroista koska pikkunen saa olla kummankin luona, eli laukku on ihan pakko hankinta ja suht iso sellainen :joyful: Onneksi tässä on vielä aikaa etsiä oikeanlaista :grin enkä kyllä vielä uskalla mitään ostaakaan.

Liberon lahjalaukkukin on hyvä ja monilla vaunuilla on omakin hoitolaukku tarjolla:wink iso ei ehkä oo se käytännöllisin...

Meillä esikoisen aikaan hoitilaukku oli alussa hyvä.
Mutta kyllä se siitä sitten ekojen kuukausien jälkeen vaihtui vaan pieneen reppuun tai muuhun laukkuun :D en aio nyt ostaa erikseen varsinaista hoitolaukkua.

Meillä esikoisen aikaan hoitilaukku oli alussa hyvä.
Mutta kyllä se siitä sitten ekojen kuukausien jälkeen vaihtui vaan pieneen reppuun tai muuhun laukkuun :D en aio nyt ostaa erikseen varsinaista hoitolaukkua.

Mä varmaan etsin kierosti itselle hyvää tekosyytä ostaa uusi laukku :shy:

Ostin tänään ekat äitiysfarkut. :D Ihanaa kun ei vyötärö purista.

Mä haluaisin ostaa jo sellasen täytettävän vauvakirjan, ne kun monesti alkaa jo raskausajalta. Mutta en oo löytänyt hyvää! Taidan ottaa tän liian vakavasti kun ei mukamas mikään kelpaa. :grin

Ostin tänään ekat äitiysfarkut. :D Ihanaa kun ei vyötärö purista.

Mä haluaisin ostaa jo sellasen täytettävän vauvakirjan, ne kun monesti alkaa jo raskausajalta. Mutta en oo löytänyt hyvää! Taidan ottaa tän liian vakavasti kun ei mukamas mikään kelpaa. :grin
Mä taidan tilata Oot niin ihana -kirjan!
Esikoisellekin on se ja se on kyllä iiiiihan paras :) kannattaa kurkata se!

Minäkin oon miettinyt vauvakirjaa, mutten oo uskaltautunut ostamaan vielä.

Mä taidan tilata Oot niin ihana -kirjan!
Esikoisellekin on se ja se on kyllä iiiiihan paras :) kannattaa kurkata se!

Musta siinä on liikaa varaa mielikuvitukselle kun mulla ei sellaista ole, kaipaan kirjaa missä on selkeät valmiit kysymykset. :D Mutta löysinkin jo sopivan ja tilasin. :)

Musta siinä on liikaa varaa mielikuvitukselle kun mulla ei sellaista ole, kaipaan kirjaa missä on selkeät valmiit kysymykset. :D Mutta löysinkin jo sopivan ja tilasin. :)
No sitten toki :D mä taas tykkään askarrella kaikkea :grin

No sitten toki :D mä taas tykkään askarrella kaikkea :grin

Sitten se on sulle varmasti sopiva. :D Onhan se söpökin kyllä. Tekis vähän mieli ostaa se Oot niin ihana -neuvolakorttikotelo. :D Tällaset tärkeet hankinnat mielessä.... :grin

Sitten se on sulle varmasti sopiva. :D Onhan se söpökin kyllä. Tekis vähän mieli ostaa se Oot niin ihana -neuvolakorttikotelo. :D Tällaset tärkeet hankinnat mielessä.... :grin
Sama erittäin tärkeät hankinnat täälläkin mielessä:hilarious:
Pakkohan se on tilata..

Mulla oli esikoisen kanssa se muumi vauvakirja, ite tykkään siitä kyllä :happy:
Meillä on kaikki isommat hankinnat kyllä vielä esikoisesta jäljellä eli tää kakkonen saa nyt tyytyä vanhaan hoitopöytään, turvaistuimeen, rattaisiin ja ammeeseen:hilarious: sitteri tarvitaan ja kantoreppu tai liina ja toki vaatteita... Ihan pikkuisen vaatteita meillä ei oo, annoin ne kaikki mun kaverille kun ajattelin että meillä jää yhteen lapseen :facepalm:

Tiedättekö muuten kuinka pitkän ajan jälkeen turvakaukalo on vielä käyttökelpoinen? Meidän esikoinen on tosiaan syntynyt 2012, eli ehtii täyttää 6v ennen tätä mahd kakkosta. Jotenkin muistelen että varoikä olis ollut viisi vuotta, mutta onko se totta vai yritetäänkö mulle vaan myydä uutta tavaraa? o_O Kaukaloa ja muitakin kamoja on kyllä säilytetty ihan kuivassa ja lämpimässä.

Tiedättekö muuten kuinka pitkän ajan jälkeen turvakaukalo on vielä käyttökelpoinen? Meidän esikoinen on tosiaan syntynyt 2012, eli ehtii täyttää 6v ennen tätä mahd kakkosta. Jotenkin muistelen että varoikä olis ollut viisi vuotta, mutta onko se totta vai yritetäänkö mulle vaan myydä uutta tavaraa? o_O Kaukaloa ja muitakin kamoja on kyllä säilytetty ihan kuivassa ja lämpimässä.

Oisko 5-7vuotta merkistä riippuen.. Kaukalon pohjassa pitäis olla kellot joista valmistusaika selviää :)

Jos sattuis kolari ni vakuutusyhtiöt ei korvaa yli 5v kaukaloa ja siinä sattuneita vahinkoja

Takaisin