Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Töihin matkalla.. taitaa tulla aika karu päivä, kun en sitten saanut unta klo 1.30-6.00 välisenä aikana. Sitten nukahdin ka herätty 6.35 :banghead: mahtavaa!

Jee, muutto saatu tehtyä ja asutaan nyt virallisesti yhdessä puolison kanssa :) Muuttopäivä oli raskas ja koko vatsa oli eilen pinkeä ja kipeä, selkäkin kertoi että ei niin raskaita kannettavia tavaroita mulle enää.

Mä olen aina ollut enemmänkin alipainoinen, 173cm pituutta ja painoa noin 57kg... nyt oon kyllä niin turvonnut mahasta, että varmaan on tullut jo lisää! En vaan omista vaakaa... mikä on ehkä nyt ihan hyvä :angelic: Luulen vaan, että tätä raskautta ei kauan peitellä kun kaikki ylimääräinen näkyy heti, iltaisin tää turvotuskin näkyy jo kilometrin päähän :confused:
Nyt vähän kyllä hirvittää, jos joutuu oikeasti alkaa miettimään ruokavalioita enemmän, kun oon aina tottunut syömään lähes mitä vaan, eikä mikään ole kertynyt ympärille :oops:
Kade..:bored:

Suosittelen kyllä rasituskoetta joka tapauksessa, ihan sekä sun että lapsen terveyden kannalta. Raskaudenaikainen diabetes voi olla jopa hengenvaarallinen tila, lapsi voi myös kasvaa ns. liian suureksi. Eikä pelkkä äidin paino kerro mitään, myös täysin normaalipainoinen voi saada radin, riippuu miten sun haima reagoi ja toimiiko insuliinin tuotanto. Se koe on lopulta pieni vaiva riskeihin nähden vaikka epämiellyttävä onkin.
Ehdottomasti:grin ja pikku juttu se kokonaisuudessa on:wink

Ihanaa,että täällä on muitakin ylipainosia jotka pähkäilee. Mulla on huomattava ylipaino ja 4 ja 5 mukana tuli +25kg jota en pois saanu.
Nyt,kun tiedän,että mukana onkin vaan yksi,niin senkin suhteen suurimmat pelot hävis. Päätin,että tämä on elämäni kesä ja elän nauttien mm.liikkumisesta,vuoden päästä 40mittarissa ja siihen selkeä tavote. Nyt hyvä olo on tärkein ja mun kohdalla siitä ei oo tietoakaan jos yhtään puputan sipsejä tms.päivittäiset lenkit on käytössä joten nyt voi vaan toivoa,et kaikki sujuu putkee:rolleyes:
Ja saan miehiltä hymyjä ja katseita joten en mä ehkä ihan menetetty (lue:totaalisen rupsahtanut)tapaus ole:joyful:

Mulla kilpirauhanen veti taas vajaatoiminnalle alussa. Tsh oli 3 vaikka pitäs olla alussa alle 2. Lääkettä lisättiin ja 4 viikon päästä kontrolli.

No eihän se mennyt sujuvasti. Jouduin nyt lähtemään kesken päivän kotiin.. väsymys ja rehkiminen teki tehtävänsä. Taas sai oksennella ja jestas kuin huippasi koko ajan. Ei kovin hyvä yhdistelmä, kun joutuu tikkaille kiipeilemään :(
Taas saa stressata sairasloman hakua maanataina.. hävettää ihan olla töistä poissa.

No eihän se mennyt sujuvasti. Jouduin nyt lähtemään kesken päivän kotiin.. väsymys ja rehkiminen teki tehtävänsä. Taas sai oksennella ja jestas kuin huippasi koko ajan. Ei kovin hyvä yhdistelmä, kun joutuu tikkaille kiipeilemään :(
Taas saa stressata sairasloman hakua maanataina.. hävettää ihan olla töistä poissa.

Tiedän tunteen! Ja ei kyllä varmasti oo hyvä juttu olla tikkailla, jos huimaa ja oksettaa. Mullekin tuli perjantaista huono omatunto, kun jouduin lähtemään heti aamusta töistä kotiin. Nyt en sit tiedä, pitäiskö hakea maanantaina saikkua vai ei. Tänäänkin oon vaan levännyt ja oksentanut kerran. No onneks vloppua on vielä jäljellä. :)

Siitä sokerirasituksesta, muistakaa ekakertalaiset että ei se aina ole niin kauheeta. Itse tykkään juoda esim makeaa mehua ja minusta se juoma maistui ihan vadelmamehulta. Oli vielä kylmääkin ja paastoamisen jälkeen oli kova jano joten minusta se meni aika kivuttomasti :happy:

Mun mielestä mikään työ ei saa mennä oman terveyden ja jaksamisen edelle. Eli sairaslomaa vain jos yhtään siltä tuntuu :happy:

Siitä sokerirasituksesta, muistakaa ekakertalaiset että ei se aina ole niin kauheeta. Itse tykkään juoda esim makeaa mehua ja minusta se juoma maistui ihan vadelmamehulta. Oli vielä kylmääkin ja paastoamisen jälkeen oli kova jano joten minusta se meni aika kivuttomasti :happy:

Siis missä sä oot saanu kylmää litkua sokerirasituksessa?? Joka kerta(kaikki ne kaks) se on ollu huoneenlämpöistä.. Mä oon luullu ettei sitä ees saa viilentää.. Täytyyki vissii seuraavaa rasitusta varatessa kirjottaa toiveisiin et kylmänä kiitos! Mulla se on joka kerta maistunu spritelle, en oikei ko. Juomasta tykkää muutenkaa, saati sit huoneenlämpöisenä.. Mut pakko se on vaa niellä ja sit seuraavat 2h menee ajatellen mantraa "ei saa oksentaa, ei saa oksentaa.." vaikka siinä on se porsaanreikä et kunha se aine pysyy 30min sisällä ni se riittää..

Mä oon myös saanut kylmänä toisella kertaa. Lämpinä oksensin ulos 5min päästä juonnista.

Joo, mullekin tarjoiltiin kylmänä. Jos oikein muistan niin suoraan jääkaapista sen otti :joyful: Eikä mun mielestä ollu ees niin pahaa kuin oli peloteltu :)

Ei munkaan mielestä itse rasitus ollut paha ollenkaan. Siis mulla se litku oli kuin jaffaa, tosi makeeta vain mutta kyllä sen joi. Eli ei musta kannata etukäteen sitä murehtia:happy:

Mulle labran täti viimeks sanoi et litkut on aamusta vielä kylmiä. Eli aamuaikoja vaan varailemaan. :flower

Mä oon ollu kummallakin kerralla heti 7 jälkee labrassa ja silti se on ollu lämmintä. Mut tarvii toivoo et ens kerralla ois kylmää!

Kyllä meidänkin lähilabrassa se otti sen purkin suoraan jääkaapista :woot: janoissani kulautin sen ykkösellä alas :laughing025

Takaisin