Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin, nyt on käyty neuvolassa. Terkkari tutki mahaa ja mietti miksi se on jo noin ylhäällä. Tuli toinen terkkari joka päätyi varaamaan ajan lääkärille. Sain siis nyt sen ultrankin jo. Tulos kyllä hieman järkytti, sillä selvisi että meillekin on tulossa kaksoset! :excited001

Eli ekassa neuvolassa käsikopeloidaan mahaa? Miten se oli "ylhäällä"?

Paljon onnitteluja! :)

Hurjasti taas tullu tekstii, mut matkustamiseen, me ollaan lähdösse kreikkaan heinäkuussa ja loppu kesästä viroon, haaveissa ois ollu lähtä viel jonnei syksyllä mut nyt taijetaa laittaa rahat säästöön :D

Esikoisesta rasvailin hullunlailla mahaa ei tullu arpia mut sit reidet ja tissit on kyl arpia täys o_O

Mä en esikosta rasvannu mahaa yhtään eikä tullu arpia.. Tai yks tuli mut se on iha tuol alavatsalla. Oon siitä nii ylpee. Muuten mun maha on iha juovikas ku on tuota ylipainoo..

Kiitos onnitteluista! Itseä tällä hetkellä hymyilyttää ja hirvittää. Hmm, en tiedä yhtään neuvolakäytänteistä mutta täällä terkkaritäti kokeili mahaa käynnin lopuksi. Ilmeisesti sen pitäisi tuntua alempana kovalta, mutta mulla kiristää navan kohdalta. Ja kuulemma syynä siis nämä kaksi höpsinkäistä :smiley-bounce022 ilmanko pissattaakin koko ajan kun ne on mun rakon päällä.

Oi Onnea kovasti tuplsuutisista!

Mä en rasvaillut eikä muutamaa minijälkeä lukuunottamatta ole arpia. Toisaalta iho on tottunut jojoiluun muutenkin:shifty:

Mullakin oli neuvola tänään:) ihan kiva eka käynti. Eipä siellä paljon uutta. Huomenna voisi sitä ultraa varailla.

Onnea kaksosista Pantse! Juu kyllä nuo raskausarpiasiat on netin luotettavempien tietolähteiden mukaan ihan geeneistä kiinni, mut tuskin rasvauksesta haittaa on. Se ei vaan valitettavasti estä arpien saapumista, jos on niille altis.

Minä kävin tänään pahoinvoinneista lääkärissä omalla terkkaasemalla. Ihana omalääkärini ohjasi mut kolleegalleen ultrattavaksi. Siellä se pieni oli sydän lepattaen ja viikkoja kai 8. Tää kolleega oli maailman tylyin venäläinen eikä puhunut mulle tyyliin sanaakaan. Tein valituksenkin hänen tympeästä käytöksestään että noin ei raskaanaolevia eikä ketään saa kohdella. Mutta pääasia että pampula hengissä.

Kai minäkin nyt uskallan liittyä tänne. Ikää 35, muksut 7 ja 9 vuotiaat. Ennen esikoista yks km varhaisilla viikoilla. Nyt ilmeisesti menossa 5+2. Kierrot on vähän mitä sattuu, yleensä 2 kiertoo jotain 30-32pv ja kolmas noin 45 ja sit taas 2 normia. Tääkin on vaihdellut vähän iän ja elämäntilanteiden mukaan. Kuopuksen syntymän jälkeen tais olla melkeen vuoden säännöllinen kierto. Sitten meinattiin erota ja sairastin myyräkuumeen ja kaikesta stressistä suolisto ärtyi ja nyt noudatan fodmap ruokavaliota. Teen melko rankkaa fyysistä työtä ja majoneesi on tuonut kivaa makua ja energiaa tykittää koko päivä, nyt joutunut vähän miettiä mitä söis että maha kestäs ja energiaa piisais. Kauheasti en edellisistä raskauksista muista mut onhan tää ihan hillitöntä tää turvotus ja tissien kipuilu. Tulipahan taas seliteltyä.

Ihanaa että joku muukin on isommalla ikäerolla mukana... Mäkin 35 ja tytöt on 11v ja 9v <3 Tuntuu että kaikilla on ihan pieniä kotona jo valmiiksi.. Mistä päin sä olet? Itse olen Turusta.

No niin, nyt on käyty neuvolassa. Terkkari tutki mahaa ja mietti miksi se on jo noin ylhäällä. Tuli toinen terkkari joka päätyi varaamaan ajan lääkärille. Sain siis nyt sen ultrankin jo. Tulos kyllä hieman järkytti, sillä selvisi että meillekin on tulossa kaksoset! :excited001

Onnea tuplasti :happy:

Onnea kaksosista! :) Se on varmasti samaan aikaan pelottavaa ja ihanaa. :D

Mulla oli eka neuvola tänään. Ihan kiva neuvolatäti oli, ainakin siltä vaikutti näin aluksi.

Vau upeeta, onnittelut x2 :dummy::dummy1:

Ihanaa että joku muukin on isommalla ikäerolla mukana... Mäkin 35 ja tytöt on 11v ja 9v <3 Tuntuu että kaikilla on ihan pieniä kotona jo valmiiksi.. Mistä päin sä olet? Itse olen Turusta.
Myös meillä on 7 ja 9 v lapset, eli ei pieniä enää :)

Itselle olisi kyllä kova pala mennä nt-ultraan toteamaan kohdun ulkoinen ja että toinen munanjohdin pitäisi tästä syystä poistaa, jos tämä olisi ar-ultran seurauksena voitu todeta hyvissä ajoin ja estää. Näin olen tälläkin forumilla lukenut joillekin käyneen, että kohdun ulkoinen raskaus on ennättänyt liian pitkälle.
Näin ollen tässä kohtaa en olisi itse enää ansaitsemaani rahaa paremmin voinut sijoittaa, varsinkaan kun en selkeästi kuulu Hannu Hanhiin yritysajan enkä edes keskenmenokokemusten osalta :happy:
Minä myös suosittelen alkuraskauden ultraa, vaikka aina se ei ehdikään pelastamaan kohdunulkoisen tuhoilta. Edellisessä raskaudessa me mentiin ar-ultraan n. rv 7+1 ja siellä todettiin kohdun ulkoinen raskaus. Sairaalassa selvisi että alkio oli kehittynyt 6+5 kokoiseksi ja sykekin siellä näkyi. Harmi vaan että se sijaitsi vasemmassa munanjohtimessa ja se oli ehtinyt venyä jo niin pahasti että koko munanjohdin jouduttiin poistamaan. Tässä raskaudessa mut ultrattiin jo 5+2 että ehdittäisi välttyä vastaavalta kohtalolta jos olisi ollut taas väärässä paikassa.

Äh. Meillä on muutto perjantaina. Olen tässä pakkaillut ja kantanut laatikoita ja ikeakasseja. Nyt tänään sitten sattuu ihan hitsisti tuonne ihan alavatsaan. Todettiin juuri etten sitten kanna mitään enää.. ei viimeksi tälläistä ollut yhtään. Nyt on muutenkin ollut paljon enemmän sellaisia viiltäviä pistoja. Viikkoja siis 8+4.

Äh. Meillä on muutto perjantaina. Olen tässä pakkaillut ja kantanut laatikoita ja ikeakasseja. Nyt tänään sitten sattuu ihan hitsisti tuonne ihan alavatsaan. Todettiin juuri etten sitten kanna mitään enää.. ei viimeksi tälläistä ollut yhtään. Nyt on muutenkin ollut paljon enemmän sellaisia viiltäviä pistoja. Viikkoja siis 8+4.

Höh. Nyt lepoa ja toivotaan et kivut lakkais

Takaisin