Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos tsempeistä! Kamala jännitys kyllä vaikka oireita on mutta kun ei ikinä voi tietää :nailbiting:

Mulla oli itellä just tuo fiilis ennen ultraa! Toivotaan että sulla menee kaikki myös hyvin :joyful:
Paljon tsemppiä ja yritä saada myös nukuttua hyvät yöunet :)

Mulla on huomenna eka ultra ja sitten toivottavasti selviää uskallanko lisätä itteni tohon laskettu aika listaan :) oon päässä käyny läpi kaikki huonoimmat vaihtoehdot mitä se voi olla niin en sitten ehkä pety niin pahasti jos siellä ei mitään olekaan

En kanssa uskalla ennen ar-ultraa lisätä listaan.

Jos joku asuu pohjoisessa niin suosittelen menemään Oulussa Meri-Oulun neuvolaan alkuraskauden ultraan. Ultran tekee kätilö ja maksa vain 60€. Se on jo melko edullinen:grin
Itellä kävi viime syksynä niin että käytiin ultrassa rv 8+3 ja syke näkyi ja kaikki oli hyvin, vastasi viikkoja ym. Niskapoimu-ultra oli sitten rv 11+4 ja siinä todettiin että sikiön kehitys pysähtynyt rv 10+6. Eli myöhäinenkään alkuraskauden ultra ei takaa mitään. Toki noin myöhäinen keskenmeno on melko harvinainen, taisi olla 2% kun menee enää kesken noilla viikoilla.
Ite käyn ultrassa kahden viikon välein np-ultraan asti, ihan vaan oman mielenrauhan takia. Seuraavaan reilu viikko aikaa.

Rv 6+6

Ibuprofeiini on alussa sallittu,yhden raskauden hampaan poiston jälkitila oli viedä järjen,kun pelkäsin lääkkeitä ja kipu oli mieletön:dead:

Me päädyttiin yksityiseen neuvolaan et saadaan joka käynnillä ultra,et tiedetään pikkuisten olevan kunnossa,jotenkin pääni takia,ettei käy niin,et "kaikki hyvin"ja öö...eihän nää ookkaan kasvanu enää viikkoihin :wideyed: vika raskaus ja yritän henkisen olonikin vuoksi pelata "varovaisen varman päälle"ja jos jokin menee vikaan niin ainakin tiedän kuka mulle kertoo,ettei tuu enää satunnaista kylmäkiskoista ylirutinoitunutta lekuria:shifty:

Ibuprofeiini on alussa sallittu,yhden raskauden hampaan poiston jälkitila oli viedä järjen,kun pelkäsin lääkkeitä ja kipu oli mieletön:dead:

Nyt ku oon lukenut pakkausselosteita ja kysyin kätilö-siskoltani ja päivystyksen hoitajalta ni Buranaa ei suositella alkuraskaudessa, ku se voi vaikuttaa sikiön sydämen kehitykseen. Terkkari ja farmaseutti taas sanoi että voi silloin tällöin syödä. Eli luulen, että niitä huonoja tutkimustuloksia on saatu silloin ku käyttö on ollut säännöllistä ja pitkäkestoista. Siksi haluaisin päästä lääkärin kans juttelemaan, että minkäasteinen käyttö olis vielä ok. Ja toisaalta pitää myös aina punnita sitä, ettei sekään tue sikiön tervettä kasvua ja kehitystä jos äiti ei pysty nukkumaan.... Nää on hankalia asioita. :(

Laitoin tän saman jo tuonne neuvola ja ultra-palstalle mutta laitanpa tännekkin :) elikkä olisko kukaan täältä tamperelainen ja osaisi suositella että mihin varhaisultraan? Netistä kun oon koittanut katsella niin kaikissa näyttää olevan n. 250e hinta.. ja kun täällä lukee keskusteluja niin muilla paikkakunnilla saa paljon halvemmalla? :D

Kai minäkin nyt uskallan liittyä tänne. Ikää 35, muksut 7 ja 9 vuotiaat. Ennen esikoista yks km varhaisilla viikoilla. Nyt ilmeisesti menossa 5+2. Kierrot on vähän mitä sattuu, yleensä 2 kiertoo jotain 30-32pv ja kolmas noin 45 ja sit taas 2 normia. Tääkin on vaihdellut vähän iän ja elämäntilanteiden mukaan. Kuopuksen syntymän jälkeen tais olla melkeen vuoden säännöllinen kierto. Sitten meinattiin erota ja sairastin myyräkuumeen ja kaikesta stressistä suolisto ärtyi ja nyt noudatan fodmap ruokavaliota. Teen melko rankkaa fyysistä työtä ja majoneesi on tuonut kivaa makua ja energiaa tykittää koko päivä, nyt joutunut vähän miettiä mitä söis että maha kestäs ja energiaa piisais. Kauheasti en edellisistä raskauksista muista mut onhan tää ihan hillitöntä tää turvotus ja tissien kipuilu. Tulipahan taas seliteltyä.

Laitoin tän saman jo tuonne neuvola ja ultra-palstalle mutta laitanpa tännekkin :) elikkä olisko kukaan täältä tamperelainen ja osaisi suositella että mihin varhaisultraan? Netistä kun oon koittanut katsella niin kaikissa näyttää olevan n. 250e hinta.. ja kun täällä lukee keskusteluja niin muilla paikkakunnilla saa paljon halvemmalla? :D

Tampereella Ovumia (entinen fertinova) on halvin ja maksoin just pe n.110e :) Sijaitsee Tayssin alueella FinnMedi 5ssa. Käytiin Katja Pentillä ja oli tosi mukava :) Ne ottaa muita kun omia asiakkaita jos on jääny aikoja yli ja mekin saatiin tosi nopsaa aika!

Jaloissa tuhat itikanpistoa, onkohan näille mitään tehtävissä. Allergialääkkeet ja kortisoni taitaa ollq nounou?:nailbiting:

Jaloissa tuhat itikanpistoa, onkohan näille mitään tehtävissä. Allergialääkkeet ja kortisoni taitaa ollq nounou?:nailbiting:

Mun käsityksen mukaan 1% kortisonivoidetta voi käyttää pienille alueille, kuhan se ei ole jatkuvaa ja pitkäaikaista :) Et varmaan ole saanut niitä puremia ihan koko kroppaan :grin

Ehkä mäkin nyt uskallan varovaisesti liittyä tänne kun sain tänä aamuna jo selvän plussan tikkuun (sain siis jo viime viikolla verikokeista tietää, mutta hormonipitoisuudet oli sen verran matalat, että halusin odotella ja katsella miten tämä tästä lähtee sujumaan). Oon siis 20-vuotias ja ensimmäistä kertaa raskaana :-) raskaus oli sinänsä yllätys, koska mulla on krooninen suolistotulehdus, joka on ollut aktiivisena nyt kymmenisen kuukautta (eli siis keho on koko ajan tulehtuneessa tilassa). Sain lääkäriltä heti luvan aloittaa kortisonikuurin että saataisiin tulehdusta ainakin lievenemään ja pikkuiselle paremmat kasvuolot, toivotaan että kortisoni alkaisi nyt tepsimään! Olipas muuten kiva löytää tällanen foorumi ettei tarvi yksin pohtia asioita (ja sitä pohdittavaa varmasti tulee kun aikaa kuluu!) :-D

rv 5+5

Hydrokortisonia saa käyttää satunnaisesti. Ittellä talvisin tosi paha atopia mihin on joutunu käyttää hydrokortisonia

Lasten kanssa pitää matkustaa bussissa ja mä oon nähny siitä painajaisia siitä lähtien ku asia tuli tietoon eli kuukauden. Mulle tulee muutenki helposti huono olo just bussissa ja nyt on päälle tämä raskauspahoinvointi. Oksennuspussi mukaan.

Kiitti vinkistä! Pitääpä varata hänelle aika jos nyt päädytään ar-ultraan[emoji4]

Mulla on juurikin Katille varattuna aika perjantaina. Huh kun jo jännittää ja meinaa tulla melkein itku kun jo mietti sitä. :eek: En ole aikaisemmissa raskauksissa käynyt vaan jännittänyt vaan nt-ultraan asti. Nyt päätin kokeilla tätä, tuolloin pitäisi olla 7+6 viikot. Mulla on takana yksi km ennen esikoista, jolloin olin jo viikolla 10 kun vuoto alkoi, todellisuudessa kehitys oli loppunut jo viikolla 5, mutta en vain itse tiennyt kun ei ollut mitään vuotoja ennen sitä :sorry: Tuulimunaraskaus. Ehkä siis siinäkin mielessä hyvä nähdä heti että onko kaikki vielä näihin viikkoihin nähden kunnossa, saa siitä mielenrauhaa taas eteenpäin.

Tampereella Ovumia (entinen fertinova) on halvin ja maksoin just pe n.110e :) Sijaitsee Tayssin alueella FinnMedi 5ssa. Käytiin Katja Pentillä ja oli tosi mukava :) Ne ottaa muita kun omia asiakkaita jos on jääny aikoja yli ja mekin saatiin tosi nopsaa aika!

Kiitos!! Varasin ajan tuonne :) ens viikon torstaina vasta, mitenköhän jaksan odottaa sinne asti :D jos en nyt väärin muista niin myöskin Katja Pentille!

Takaisin