Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itselle olisi kyllä kova pala mennä nt-ultraan toteamaan kohdun ulkoinen ja että toinen munanjohdin pitäisi tästä syystä poistaa, jos tämä olisi ar-ultran seurauksena voitu todeta hyvissä ajoin ja estää. Näin olen tälläkin forumilla lukenut joillekin käyneen, että kohdun ulkoinen raskaus on ennättänyt liian pitkälle.
Näin ollen tässä kohtaa en olisi itse enää ansaitsemaani rahaa paremmin voinut sijoittaa, varsinkaan kun en selkeästi kuulu Hannu Hanhiin yritysajan enkä edes keskenmenokokemusten osalta :happy:

Mä myös ensin mietin että en menisi varhaisultraan, mutta halusin sitten kuitenkin mennä varmistamaan sen että alkio on oikeassa paikassa. Perhe-Artessa käytiin (oli hyvä kokemus) ja ultra sai miehenkin tajuamaan että jotain siellä kasvaa. :)

Me ei mennä ar-ultraan. Ei vaan yksinkertaisesti ole varaa. Oishan se kivaa mut mä keksin sille rahalle muutakin käyttöä(mm. Ruokaa tuolle taaperolle)..

Täällä 8+5 ja huomenna eka neuvolakäynti. Mitähän siellä sanotaan, vähän jännittää. Mua on alkanut epäilyttää tää mun mahan koko. Voiko tää olla pelkkää turvotusta? Mies jo epäili että jos siellä onkin kaksoset... Kyllästyin tunkemaan itseni "tavallisiin" vaatteisiin ja kävin tänään ostamassa kasan äitiysvaatteita lisää. Pukukopissa totesin että kylläpä maha näyttääkin isolta :grin... Ennestään lapsia mulla ei ole, ja koko ikäni urheilleena kuvittelin ettei maha edes paisuisi kovin paljoa, eikä ainakaan vielä. Ja entäs tissit... Huoh. Kyllästyin ja ostin jo mammaliivitkin, nää paisuu kuin pullataikina!

Nempsu87, mäkään en kyllä menis, jos ei olis rahaa eli kyllä se ruoka on tärkeempi, joskin terveydelliset asiat menevät mulla heti sen perään :joyful:

Me varmaan mennään kans tonne perhe arteen jos niille viikoille asti päästään. Katoin et sinne saa aikoja netistä varattua aika lyhyelläkin varoitusajalla, mutta jotkut kätilöt on ihan täyteen buukattuja kun taas toisilla paljon vapaita aikoja. Voiko tästä päätellä jotain, onko antaa suosituksia vai onko kaikki ihan yhtä hyviä?

Me ei kans käyty ekan kanssa varhaisultrassa kosja ei ollu ylimäärästä rahaa. En sillon ees osannu sit siinä tilanteessa kaivatakaan sitä :)

Ootteko huomannu et tuhdimman aterian jälkeen on ähkyolo koko päivän. Vaikka oliskin syöny ihan normaalin aterian. Mulla näin nyt jonkun pari päivää jo ollu. Voi olla et loppupäivänä ei voi syödä mitään jos on syöny lounaan esim yhden aikoihin. Mahallaan makaamisesta tulee myös paha olo ja täällä kans turvotusmaha jo ihan jättikokoinen. Rv 7+5

Hei vahva suositus perhe artesta. Ihan huikea paikka. Kätilöt ultraa siellä eli luulen et siksi hinta edullinen. Kävin ar ultrassa kati vaahterasalolla ja aivan ihana ihminen. :smiley-bounce016
Me käytiin myös siellä ja juurikin Katilla! Aivan ihana oli :) ihana, kun puhui koko ajan hänestä tai ihan vauvasta<3

Me käytiin myös siellä ja juurikin Katilla! Aivan ihana oli :) ihana, kun puhui koko ajan hänestä tai ihan vauvasta<3

Kiitti vinkistä! Pitääpä varata hänelle aika jos nyt päädytään ar-ultraan[emoji4]

Mulla on huomenna eka ultra ja sitten toivottavasti selviää uskallanko lisätä itteni tohon laskettu aika listaan :) oon päässä käyny läpi kaikki huonoimmat vaihtoehdot mitä se voi olla niin en sitten ehkä pety niin pahasti jos siellä ei mitään olekaan

Mulla on huomenna eka ultra ja sitten toivottavasti selviää uskallanko lisätä itteni tohon laskettu aika listaan :) oon päässä käyny läpi kaikki huonoimmat vaihtoehdot mitä se voi olla niin en sitten ehkä pety niin pahasti jos siellä ei mitään olekaan
Tsemppiä ultraan! <3

Tervetuloa kaikille uusille! Meitä on mahtava porukka täällä :joyful: toivotaan että kaikilla sujuu odotus mallikkaasti :smiley-angelic003
Mulla huomenna ar ultra, ihan sen takia koska en tiedä raskauden tarkkaa kestoa. Muuten en olisi varmaan mennyt mutta nyt kun ei tarvii maksaa mitään vaan lääkärin määräyksestä niin tosi jännää kyllä:rolleyes: esikoisen kanssa en mennyt.

Tervetuloa kaikille uusille! Meitä on mahtava porukka täällä :joyful: toivotaan että kaikilla sujuu odotus mallikkaasti :smiley-angelic003
Mulla huomenna ar ultra, ihan sen takia koska en tiedä raskauden tarkkaa kestoa. Muuten en olisi varmaan mennyt mutta nyt kun ei tarvii maksaa mitään vaan lääkärin määräyksestä niin tosi jännää kyllä:rolleyes: esikoisen kanssa en mennyt.
Jee! Tsemppiä sinnekin siis ultraan :) jännittävä päivä teillä parilla huomenna!

Tsempit huomisiin ultriin! Mulla on vielä kaksi viikkoa odotusta. Mitenhän sitä sais ajan juoksemaan..

Katilla kävin minäkin-aivan :love017ihana!!
Jätti kyllä ne hyvätkin terkkarit taakseen,kätilö on kuitenkin kätilö ja se nainen on oikeella alalla:love017:binkybaby

Me päädyttiin viime viikolla reumalääkärin kanssa siihen,että keskeytetään biologinen lääkitys ja katsellaan,mihin tilanne kehittyy. Tuo Cimzia,joka mulla oli plussaan saakka käytössä on sellanen,jota nykytietämyksen mukaan vois käyttää loppuun asti. Toki oishan siinä sitten ne vauvan rokotevaroajat sun muut. Toivon,että pärjään pelkällä kipulääkkeellä; sain luvan muuten ottaa tarvittaessa myös Burana 600, lyhyinä kuureina. Kannattaa pyytää aika lääkärille; luulen,että sen saat nopsaa,kun olet raskaana. Tsemppiä :oops:

Mäki toivon että pääsisin pian lääkärin kans juttelemaan. Oon nyt ollut yhteydessä neuvolaan, reumapolille ja jopa yhteispäivystykseen, ku en oo saanu vastauksia. Viimeisin vastaus oli yhteispäivystyksestä että "me ei olla mikään puhelinpoli". Ja oon vaan yrittänyt saada vastausta tuohon Buranan käyttöön tai vahvempiin kipulääkkeisiin. Ku tiiän että Burana auttais mulla. En ymmärrä miksi reumapolillakin hoitaja oli tosi nihkeänä, aiko selvittää asiaa, mutta mitään ei oo kuulunut eikä vastattu enää kun olen itse yrittänyt soittaa. Pitää taas huomenna yrittää hoitaa asiaa... Jos muu ei auta ni raahaan itseni päivystykseen ja vaadin päästä lääkärille. Älytöntä, että mulla on ollut diagnoosi kymmenen vuotta ja nyt en mistään saa apua tämmösen akuuttiin tilanteeseen.. mutta ehkä minäkin voin sitten tuon Buranan sillon tällöin ottaa pahimpaan kipuun....

Takaisin