Joo aikalailla keskikäyrän ellei jopa vähän alle. :) mun Radi vauva oikee:D
Yks meidän ”sokeri vauva” oli mahtavat 2,6kg ja synty rv 38:D hurjan suuri siis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joo aikalailla keskikäyrän ellei jopa vähän alle. :) mun Radi vauva oikee:D
Yks meidän ”sokeri vauva” oli mahtavat 2,6kg ja synty rv 38:D hurjan suuri siistoinen 3kg, tuskin tästäkään kovin suuren suuri tulee
![]()
Meillä muksut olleet siis 2980g rv 38+5, 3160g rv 37+3, 3030g rv 39+2, 1955g rv 32+6 ja sit tää jötkäle 3940g rv 40+1. Ja ehdottomasti helpoin synnytys oli tää viimeinen! Nelonen, pikkuisin, oli vaikein. Vitonen on myös ollu melkeinpä lunkein vauva näistä kaikista ja niin ihanan jämäkkä oli käsitelläkin vastasyntyneenä, ainakin nyt neloseen verrattuna
Mulla on kaikki just melkein luiskahtanut ulos varoittamatta
Jos ei olis mullakin vesien menolla käynnistynyt, niin ainakin kolmas ja vika olis syntynyt kotiin, kolmannen synnytys kesti 2h14min ja aukesin 3cm->10cm 20minuutissa parilla supistuksella
Ja Viidennen synnytys kesti 39min (vedenmenosta 55min). Siinäkin ehti yksi ihan tosissaan kipeä supistus tulla ennenkuin tuli ponnistuksen tarve. Eka ja Toka kesti molemmat 3,5h ja näissä ehdin jopa saada epiduraalin! Nelosen synnytys oli pitkä (mun synnytykseksi) ja tuskainen 4,5h. Ponnistukset olleet kolme viimeistä sellaisia alle minuutin kokovartalo-oksennuksia, ja vauva on vaan tullut, ei oo tarvinnut ponnistaa ja tehdä töitä ollenkaan 

Mulla oli herätyskello soinut 7.15 :)
Nelonen on tänään tosiaan vielä oksentanut kerran (meidän sänkyyn tietty
). Mutta eilen illalla mä aloin sit juoksee vessassa ja Johtaja yöllä
Mä oon nyt joka välissä pyyhkinyt pintoja kloritella ja holvannut käsidesiä ja höyrypesurilla desinfioinut lattioita, ja oikeestaan kaikkee mahdollista oon sillä suihkinut