• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä keskiviikko 11.2. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yks meidän ”sokeri vauva” oli mahtavat 2,6kg ja synty rv 38:D hurjan suuri siis;) toinen 3kg, tuskin tästäkään kovin suuren suuri tulee:p

:D joo meillä oli esikoinen rv 41+4 = 4180g
Keskimmäinen oli 37+4= 2980g
Kuopus 37+2 = 3490g

Ja kaikki ollu Radi vauvoja:D

(Voi olla sinnepäin päivät tai painot mut kun muistin varas on)

Liikkeet, ihanaa äippä että ne tuntuu vihdoin <3 nyt tuli kyllä taas sellainen fiilis että voi kun joku omassa masussa mönkis jo. :D

Meilläkin tää 4.5 kiloinen syntyi 39+1. Ruokavaliohoitoinen radi, kotimittaukset ok ja otettiin pitkäaikaissokereita ja nekin koko ajan ok. Isäntä ollu yli 4 kilon syntyessään mutta silti se taitaa mennä vaan radin piikkiin kun rasituksessa paasto inan yli eli diagnoosin sain vaikka hyvin voinu geeneistäkin olla(?)... :(
Painoarvio oli rakenneultrassa jo yli 500 g..:D Voikun saiskin joskus sellasen just ja just 3 kilosen pienen mutta luulen että toi 3.4 jää pienimmäksi...

Kyl se alle 3kg oli onneton rääpäle.. kaikkii vaatteisiin hukku. :) saa nähä minkä kokone tää on ja Kui pitkä tehokäynti tulee sokereista. :)

Huh huh, minä en kyllä 4 kg beibiä synnytä:D (niinku se musta kiinni;) ) meidän isoin ollu 3.6kg ja hän tuntuu jättiläiselle synnyttyään;)
Mun Radi vauvoilla ei onneksi ollut sokrujen kanssa mitään ongelmaa niin kotiuduttiin suht nopsaan(kopkop)... toi 2.6kg kylläkin kellastu mut saatiin perustettua kotisairaala niin tarvinnut senkään takia turhia jorvissa maata;)

Noh, kyllä se aika suoritus oli se 4.5 synnytys..:D

Meillä ei oo kans ollu vauvojen sokruissa koskaan mitään mut kaikki jostain syystä hiukan kellastunu, sinivaloa kuitenkaan ei oo tarvittu mut sitä aina jännätty että onko laskussa että pääsis kotiin. Esikoisesta oli hilkulla se valohoito mutta 4. päivän jälkeen päästiin kotiin. Muista olin se 2 päivää...

Toivottavasti! <3 Vauva vuodelle 2019 eli eikös oo ens vuoden maaliskuuhun aikaa päästä tähän tavoitteeseen..:D

Meillä oli tää viimeinen liki neljä kiloinen, eikä mitään radia oo todettu. Sokerirasituksessa tunnin arvo oli inan alle rajan. Oli tosi hassua, että meille syntyi niin iso vauva! hän oli kaksi kiloa painavampi kuin edellinen :wacky: Meillä muksut olleet siis 2980g rv 38+5, 3160g rv 37+3, 3030g rv 39+2, 1955g rv 32+6 ja sit tää jötkäle 3940g rv 40+1. Ja ehdottomasti helpoin synnytys oli tää viimeinen! Nelonen, pikkuisin, oli vaikein. Vitonen on myös ollu melkeinpä lunkein vauva näistä kaikista ja niin ihanan jämäkkä oli käsitelläkin vastasyntyneenä, ainakin nyt neloseen verrattuna :rolleyes:

Kyl Mä mielummin pukerran sen 4kg vauva ulos kun alle 3kg joka vaan luiskahtaa ulos varoittamatta:D mulla ollu joka synnytys nopea niin käytännössä sillä niin väliä sitten minkä kokonen tulee :D (pisin synnytys vajaa 8h ja nopein 3h)

Meidän lapset on ollu 3280g (37+5), 3760g (38+5), 3147g (37+5) ja 3665g (39+3). Radia mulla ei ole ollu koskaan.

Synnytykset on ollu nopeita 3h, 4,5h, 5,5h ja viimesin 2,5h. Kaikki alkanu vesien menolla niin on osannu lähteä sairaalaan ajoissa ;) viimesin eteni niin nopeesti että kätilö vielä tunti ennen syntymää pohti onkohan synnytys edes käynnissä ja pitäskö meidän mennä vielä kotiin! :O

Hahhah :hilarious: Mulla on kaikki just melkein luiskahtanut ulos varoittamatta :hilarious: Jos ei olis mullakin vesien menolla käynnistynyt, niin ainakin kolmas ja vika olis syntynyt kotiin, kolmannen synnytys kesti 2h14min ja aukesin 3cm->10cm 20minuutissa parilla supistuksella :hungover: Ja Viidennen synnytys kesti 39min (vedenmenosta 55min). Siinäkin ehti yksi ihan tosissaan kipeä supistus tulla ennenkuin tuli ponnistuksen tarve. Eka ja Toka kesti molemmat 3,5h ja näissä ehdin jopa saada epiduraalin! Nelosen synnytys oli pitkä (mun synnytykseksi) ja tuskainen 4,5h. Ponnistukset olleet kolme viimeistä sellaisia alle minuutin kokovartalo-oksennuksia, ja vauva on vaan tullut, ei oo tarvinnut ponnistaa ja tehdä töitä ollenkaan :grin Eka ja Toka oli 18min ja 4min, että ei ihan hitaita nekään.

Apua mitä synnytyksiä:( mulla on kaikki käynnistetty ja kalvot puhkaistu salissa.. :( meiltä ajaa synnäril sen 45min ja pelkäänki et en ehdi synnyttää sinne kun en tajuu lähtee ajois. :) monet kätilöt on sanonu et luomuna lähteny synnytys on yleensä nopeampi. :(

Mut syntyy missä syntyy.. ei siihe ite voi vaikuttaa kuinka vauhdilla tulee... :D mulla on vaa toive etten siihe pirun tippaa joutus.. lääkkeelliset supistukset kun mulla ei ainakaan varotaan et supistus alkamas vaan heti 100lasissa kivut päälle ja loppuuki kun seinää..

Johan työ ootte pikaisia :D mun synnytykset teihin verrattaen ikuisuus hommia:p esikkoa tussasin 14h ja muita semmoset 6-7h o.O ei nyt siis mitään järin nopeita oo olleet;)
Siiriltä lähtee muuten huomenna tutti veks! Sinkos toisen tuteistaan jonnekin tonne tien varteen ja enää vaan yks ja en viitti enää sille uusia ostella... pitäkää peukkuja että tää menee kivuttomasti!

Mulla on kaks käynnistettyä synnytystä ja kaks ite lähtenyttä synnytystä takana. Käynnistetyt kestäny 5h ja 9h ja ite alkaneet 4h ja 5h, synnärille ajaa sen 1,5h vähä kelistä ja liikenteestä riippuen. Vika on vain kotona käynnistyny, kerettiin ihan hyvin sairaalaan vaiks vähä meinas jännittää, mut hyvä oli kun vedet meni niin tiedettiin lähtee jo sinne päin menee..:)

Hurjia supersynnyttäjiä! Ette oo varmaan kivunlievityksiä kerenneet saamaan?

Mää nyt kirjotan tähän nää mun pitkät maratoonini..:grin Eli esikoista synnytin 13 tuntia (3790g), toista 4 tuntia(3418) ja tämä kuuluisa jättiläinen näki päivän valon 17 tunnin päästä. Ponnistukset ollu 20 min, 13 min ja 1h 15 min...:grin Mää olen kaikista ottanu vaan ilokaasua koska korkeella kipukynnyksellä pärjännyt sillä...:)

Peukut pystyyn äippä tuttivieroituksen onnistumiselle! Mää oon kans suunnitellu meidän 8 kuisen tutista luopumista kun menee hermot kun tuo 2.5 vee varastaa sen aina kun mää selkäni käännän! :sad001 Hän siis luopunu tutistaan 1 vuotiaana mutta silti se vaan alkoi kiinnostamaan kun kolmonen synty...

Pötti mie sain ekassa synnytyksessä vain ilokaasua, tokassa en mitään, kolmannessa epiduraalin (joka oli virhe) ja neljännessä kipupiikin ja ilokaasun.

Mä sain neljässä ekassa epiduraalin. Kahdessa ekassa ehti jopa vaikuttaa :grin Kolmosen kanssa ehdin just puolikkaan annoksen saamaan kun aloinkin yllättäen ponnistaa, Nelosta tehdessä epi meni väärään paikkaan eikä puuduttanut _mitään_. Vitosesta tulikin ponnistamisen tarve jo ennen kuin päästiin sairaalan ovista sisään... Kätilö sanoikin tästä vikasta, että jos synnytys olisi käynnistynyt supistuksilla ja vedet menneet vasta autossa, niin vauva olisi tullut vesien mukana o_O Vähän jännittää, että jos tässä kuudetta alkais tekeen, että miten ehittäis sairaalaan. Ei sinne onneks oo kun 10-15min matka, mutta jos mies on töissä (niinkuin vitosesta), niin sillä kestää puoli tuntia ajaa kotiin, sitten miten mahdollinen lapsenvahti pääsisi, vai pääsisikö kukaan :oops: Toisaalta oon lukenut muista monisynnyttäjistä, ja vaikka olisi syöksyjä alla, niin se seuraava ei välttis tulekaan niin nopeasti. Mulla varmasti ainakin viimeisin synnytys olisi ollut paljon hitaampi jos ei olisi mennyt niin lähelle laskettua. Olin käynyt lauantaina (vauva syntyi siis tiistaina) äitipolilla kaatumisen ja vauvan huonojen liikkeiden takia ja olin jo silloin kolme senttiä auki.

Kuopus muuten nukkui sittenkin taas viime yönä! Nukahti normaalisti siinä 20.30 hujakoilla ja heräsi 7.17 :Heartred:Heartred:Heartred Mulla oli herätyskello soinut 7.15 :)

Apinalauma alkaa olla ok kunnossa Nelosta lukuunottamatta. On noilla kolmella pienimmällä maha ihan kuralla, mutta poskissa alkaa olla taas väriä ja jugurtti, banaani, sipsit, mehu jne uppoo. Ja Kolmonen ja Vitonen jaksaa vähän leikkiäkin :Heartpink Nelonen on tänään tosiaan vielä oksentanut kerran (meidän sänkyyn tietty :dead:). Mutta eilen illalla mä aloin sit juoksee vessassa ja Johtaja yöllä :facepalm: Mä oon nyt joka välissä pyyhkinyt pintoja kloritella ja holvannut käsidesiä ja höyrypesurilla desinfioinut lattioita, ja oikeestaan kaikkee mahdollista oon sillä suihkinut :grin

Pahoittelut jos kirjoitan epäselvästi ja pomppien asiasta ja aiheesta toiseen, teen taas sataa asiaa samaan aikaan...

Millä tavalla hena epiduraali oli virhe? Hidasti?

Tuo zeni kuulosti musta niin hurjalta toi että vauva vesien mukana.. kääk! Tuo nopea synnytys tuo kans varmaan oman stressinsä että kerkeekö edes sairaalaan vai ottaako isäntä kopin patkalla..:joyful:
Menispä nyt se Yrjönen jo pois teiltä kylästä...:sad001

Ihanaa Zeni, että pienet voi paremmin! Mutta tsemppiä hallituksellekin!

Eka käynnistettiin vesien menosta ja pari vuorokautta meni, ponnistus 1h. Toinen käynnistyksellä 4h. Jälkimmäinen vaan liukui ulos. Molemmissa epiduraali, ekassa useampi toimimaton, toisessa täydellinen.

Takaisin