Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:( toi on inhottavaa kun ei pääse purukkaan mukaan. Meillä ei oo näköyhteyttä kun yhteen naapuriin ja hän on yksin elävä mies. (Tosi mukava kyllä ja esikoisen jalkapallovalmentaja)

Mut sillai meidän pojat ei kotioloaikana nää muita lapsia juurikaan.. puistot täällä aina tyhjillään.. pikkupaikkakunnan ominaisuuksia. Matkaa ei esikolla olis koulukavereille paljoa (2km) etteikö vois päästää mut tosiaan kun pitäis kävellä tiellä missä noi rekat menee ni en päästä kyllä.. kesällä pitäs tul pyörätie tuohon ni pääsee esikoinen vapaammin kavereita kattoo.. (tossa on 2 alakouluikäistä menehtynyt tän talon kohilla kun jäi koulumatkalla rekan alle.. (meille kuuluu nyt vaarallisuuden takia taksi kyyti)

Ai kamala m-inski! Aivan hirveää! Mulla olis varmaan sellaiset lukkoviritykset ovissa, ettei lapset pääsisi millään vahingossakaan ulos. Meillä ei autotietä ole tässä, mutta esikoinen on jo kertaalleen kalastettu joesta tänä vuonna.

Twisted, tuli vähän surku lukea teidän pihakuvioista. Toivottavasti saatte sen kämpän nyt myytyä!!!

Menninkäinen eikä, onko? Onko iso joki? Meillä oli lapsena Kemijoki heti kämpän vieressä, siellä me pompittiin aina rannassa, jäiden lähdön aikaan sinne ei saanut mennä. Toi autotie on kans kamala. Me muutetaan silleen et tontti tulee tien kulmaan, mutta siinä on 60 alue ja kaavoitettu kävelytie. Esikoinen voi kulkea pururataa pitkin kouluun jos ei tuu sitä pyörätietä vielä kun sinne muutetaan. Ihan kauheaa noi kuolemat :( Alko ihan sikana ahdistaa :(

Joo, meän naapurit on mukavia mut lapset ei aina. Tosin joka paikassa on ne lapset jotka ei muista välitä. Ja naapureitakin osaa olla aikamoisia. Nyt kun maalle muutetaan niin meillä on vaan muutama naapuri mut ne on tosi mukavia kun ollaan käyty tutustuu! :) Lapsia ei lähellä oo, mut eiköhän sieltä löydy muutama mukula koulusta ja bussilla poika pääsee näille eskarikavereille sit esim viikonloppuna, tosin onpa meillä auto ja kaikki nää tän kylän kaverit kulkee kans autoilla paikoissa kun ei asuta nytkään niin lähellä keskustaa :)

Toivotaan kovasti, on aika epätoivoinen olo, mut pakko valaa uskoa! Sisko möi aikoinaan okt, joka oli tosi pikkuinen, 80m2 2v ja nekin sai sit myytyä kuitenkin sen. Toivotaan et joku tulis ja tykkäisi <3 on meillä muuten järvi vieressä, sinne on 30m matkaa, mut hyvin puskilla aidattu piha, eikä noilla apinoilla oo mitään asiaa sinne, onneks ei oo koskaan mennyt..

Hyvin lapset oppinu kyl ettei tielle mene. Onhan se rekka pelottava näky aikuisistakin kun pyyhältää ohi 80 nopeudella. :( mut sen takia on pakko olla tosi tiukka ulkona säännöistä ettei tuu haaveria. Esikoinen odottaa taksia tien vieressä mut oon kyl niin selväks tehny ettei saa asvaltin puolel mennä et uskoo sen. (Piha soraa) keskimmäistä en kyl uskalla päästää yksin odottamaa taksia.

Hui kamaluus noi tiet/joet/järvet :o meilläkin tossa takapihan takana menee tie mutta siinä onneks ”vaan” 40 rajoitus... jos vaan kaikki sitä noudattais! Meillä piha aidattu nii vaaraa varsinaisesti oo muttamutta... vilkkaita lapsia :/
Me asutaan rt ja pihapiirissä PALJON lapsia, kaikissa ikä luokissa! Hyvin alkanut kavereita löytymään mutta huolta vanhempana aina että lapsille tulee jotain kärhämää tms että välit menee ja alkavat kiusaamaan:( meidän esikko on kans tosi herkkä sielu et sen puolesta pelkään eniten, 3 muuta onkin sitten aika tulisieluja:) siiristä vielä oikein osaa sanoa kun on vielä mun hali vauva;)
Twistedin tarinasta tuli tosi paha mieli:( jospa pääsisitte pian uuteen kotiin ja sieltä löytyis sielun veljet teidän lapsille!
M-inski en kestä sitä teidän tietä, pelottais pistää noita omiakaan sinne tienvarteen seisomaan!!! Mä pelkään jostain syystä noita rekkoja ihan kamalasti... :(
Menninkäinen mulla nous ihan karvat pystyyn kun luin tosta teidän pikkasen naaraamisesta:o kunpa tajuis pysymään pois sieltä vedestä!!!
Meillä kyllä ulkoillaan aika ahkerasti 2 isointa viettää suurimman osa viikonlopusta pihalla ja 3 pienemmän kaa ulkoillaan semmonen 3h... viikolla ulkoilut enemmän kävely edes takas (kerho/koulu/koti tms) ja sit esikon koulun jälkeen jäädään vielä aika usein pihalle... mulla meinaa palaa käämit sisällä kun nää huutaa ja nahistelee!!! Ärsyttää :/ siis tappelee ja huutaa nää pihallakin mutta siellä se on siedettävämpää kun se ääni hajoaa erilailla:D
Muskalle vielä vauvaliimoja ja onnea:) mahdatkohan olla aattona synnärillä?;)

Mulla huomenna neuvola lääkäri...
Jänskättää tosi paljon kun en vieläkään niitä liikkeitä tunne, mahan koko vaihtelee päivittäin ja muutenkin semmonen epätodellinen olo...

Onnea Muska :Heartred

Mä en oo yhtään ulkoilija enkä mee ulos jos ei oo pakko. Ja pakkohan se on joka päivä edes hetken käyttää pienet ulkona. Nyt oon kyllä viihtynyt itsekin, kun on ollut tekemistä. Inhoon sitä keinun vieressä seisomista, hiekkalaatikon vieressä seisomista, leikkimökin vieressä seisomista.... Nyt kun piha on sula niin pääsee kuopsuttamaan kasvimaata, siivoomaan kasvihuonetta, laittamaan pihajuttuja kuntoon jne :)

Meillä menee myös vilkkaasti liikennöity tie etupihalla ja takapihalla on järvi ja kaksi syvää, vettä täynnä olevaa ojaa :nailbiting: Isot saa ulkoilla itsekseen, mutta on nekin aika monta kertaa tässä kevään aikana tulleet sisään "oho, putosin ojaan" -meiningillä. Ja kielletty on tuhat kertaa päivässä, että ojan penkoille ei mennä leikkimään, mutta etenkin tuon melkein 6 vuotiaan on sitä vaikea muistaa 5 sekuntia kauemmin :rolleyes: Rantaan onneksi tietää olevan menemättä, eikä sinne onneksi pian taas enää pääsekään, kun on niin umpeen kasvanutta ryteikköä edessä, talvisin naapurin setä ajaa moottorikelkalla sinne ladut meidän pihasta :)

Onnea Huli menkoista! Josko ne mullakin kohta, että pääsis tosissaan kuumeilemaan :smiley-angelic001

On kyllä oudot menkat, pikkusen vaan tulee vuotoa. Yleensä mulla on synnytyksen jälkeen ollu ihan kauhee vuoto ekoissa, mut ei nyt. Varmaan vaikuttaa imetys ja noi minipillerit tähän?

Huli ns luomu menkat (ilman pillereitä/imetystä) ollu ehkä hiukan niukemmat kun ennen raskautta mutta mulla kyllä todella runsaat menkat normaalisti... minipilleri menkat onkin sit ollut enemmän viikkojen tiputtelua kun varsinaista vuotoa:/ lapsia oon onnistunut vaan osittain imettämään joten siitä en sit tiiä miten imetys vaikuttaa menkkoihin... mulla menkat on alkaneet synnytyksen jälkeen (jos ovat kerenneet alkamaan ennen uutta raskautta ;) ) n 1,5kk päästä...
Jälki vuoto kestänyt n 3 viikkoa

Huli, mulla kans ekat menkat, ehkä jopa ekat kolme, oli ihan niukat, hyvä et siteeseen asti tuli ja pikkuhousunsuojalla pärjäs. Sit tuli monen kk tauko ettei menkkoja tullu ja sit alkoi normaalit menkat, mut huomattavasti niukemmat mitä ilman pillereitä. Myöskin kierto saattaa olla 2 tai kolme viikkoa vaan. Siks mä vihaan minipilleireitä mut muutakaan ei oo nyt tarjolla, mä en kumilla ala touhuaa, ihan paskaa hommaa se. :D

Mulla on ollu runsaammat menkat synnytysten jälkeen ku normisti. Ja 3:sen jälkeen kun söin minejä niin vuoti jatkuvasti n. 3kk, sit meni hermo ja vaihdoin yhdistelmiin. Mut nyt sit on vaan tollasta ihme tuhrua, mitä en kyllä edes menkkoina pitäs, mut kai nää menkoiks lasketaan kun useempana päivänä vuotaa? Ja varmasti toi imetys sotkee horminitoimintaa vielä, vaikkei jätkä syö kun aamulla ja illalla enää tissiä:) Mutta kuitenkin jotain edistystä asiaan. Mulla oo koskaan näin pitkään menny synnytyksen jälkeen menkkoihin, yleensä alkanu 8-10 kk jälkeen.:)

Ja mulla siis ihan imetys on pitäny menkat yleensä poissa, joten varmaan sekin vielä vaikuttaa:)

Mulla ei oo ikinä imetys pitäny menkkoja pois. :( ja kierto käynnistynyt heti synnytyksestä.. :( Ainoo millä on pysyny pois on ollu kierukka ja raskaus. :D mulla tullu pieni halu kokeilla kierukkaa taas jospa se ei tulehtus mut aika varmasti tulehtuu.. :(

M-inski, mulla myös 7 viikkoa synnytyksestä alkanu menkat vaikka täysimetys sillon vielä, yötä päivää 2-3 tunnin välein... Oikein välillä harmittanu kun ei voinee pysyä pois..:grin

On se tietyö taval ärsyttävää kun ne ei voi ees hetkeä pysyä poissa. :( mulla on tosi kivuliaat kuukautiset aina ja pahin on oireista mikreeni joka ovulaation aikaa ja kuukautisten Aikaan . :( menee taas kohta suurin osa kuukaudesta mikreenin kouris:(

Oi! Tsemppiä m-inski!
Mulle joskus joku vanhempi nainen kertoi että synnytyksen jälkeen kuukautiskivut helpottuu... Ei pidä kyllä paikkaansa... Mää ainakin tunnen vaan herkemmin kivut(kärsin siis myös kipeistä menkoista), ovulaationkin vasta 3 synnytyksen jälkeen...

Hui, noi autotiet ja joet! Meillä menee kans tässä autotie, nopeusrajoitus 50 mutta harva noudattaa...

Mulla kuukautiskivut helpottui ja vuodon määrä väheni, mutta ovulaatiosta tuli jotain ihan kauheaa! Molemmista alkoi kunnon kierto aika suorilteen jälkivuodon jälkeen, että ei päässyt juuri menkattomuudesta nauttimaan :/

Mie oon ihan aivot puurossa ja silmät ristissä, kun on taas muutama yö valvottu normia enemmän. Hyvä yö taitaa nykyisellään olla 3-4 herätyksen yö. Ja mitähän ensi yöstä tulee, kun oli tuo kolmen piikin rokotuspäivä juuri.

Oi! Tsemppiä m-inski!
Mulle joskus joku vanhempi nainen kertoi että synnytyksen jälkeen kuukautiskivut helpottuu... Ei pidä kyllä paikkaansa... Mää ainakin tunnen vaan herkemmin kivut(kärsin siis myös kipeistä menkoista), ovulaationkin vasta 3 synnytyksen jälkeen...

Joo mäkin kuullut tän legendan ja ei kyl sit pidä paikkaansa alkuunkaan!!! Mulla menkkojen alku/kesto/loppu on yhtä h*lvettiä!!! Koskee, turvottaa ja vuotaa sit ihan kamalasti:( p*rseestä olla nainen!!! Raskauden parhaita puolia onkin se että menkkoja ei oo:D ovis oireet mullakin tulleet synnytyksien jälkeen selkeämmiksi;)

Menninkäinen tunnen tuskasi, lapset nukkuu minä en... tai siis Siiri ehkä herää kerran yössä huutelemaan unissaan mut se ei vaadi toimen piteitä! Mut sitten minä... minä herään vaan möllistelemään hiljaisuutta muutaman (2-3) kerran yössä... miksi?!?!?
Suunnattoman ärsyttävää! Sit Siiri nykyään herää jo siinä 6 maissa (ennen nukkunut 7-7.30 asti) eikä suostu nukahtaa millään uudestaan... tunnin jokeltelee sängyssään ja sit 7 alkaa isommat nousemaan...
toivon, syvästi toivon että huomen aamulla Siiri nukkuis edes vähän pidempään kun vasta sain sen nukkumaan!

Täällä kans yks yökukkuja.. 2-3krt yössä herään ja pyörin sit pirteenä 30min - 1,5h.:( varmaan syntyvän vauvan unirytmin mukaa nyt heräillään.. ainaki edellisis raskauksissa tuli vauvan käyttämät unirytmi ja heräilyt jo raskausaikana arjeks

Täällä kans yks yökukkuja.. 2-3krt yössä herään ja pyörin sit pirteenä 30min - 1,5h.:( varmaan syntyvän vauvan unirytmin mukaa nyt heräillään.. ainaki edellisis raskauksissa tuli vauvan käyttämät unirytmi ja heräilyt jo raskausaikana arjeks

Sama täällä... oisin kyllä toivonut että vielä muutama kk ois odoteltu ennenku vauvan rytmit alkaa vaikuttaa... huomenna rv 17

Takaisin