Inseminaatio/muut hoidot 2018


Linnea 84
Joo. Maanantai aamuna oli ovulaatio testi positiivinen ja tiistaina inssi ja siihen samaan syssyyn se irrotuspiikki. Varmaan on tapauskohtaista?

Carris
kiitti, sitä tarvitaan. Toivottavasti jaksaa itekki vaan puskee eteenpäin läpi harmaan kiven.

Mitähän mahtaa tapahtua?
kroppa/vatsa vähän ehkä jännitystilassa ja turvottava olo.
Tänään tuli/tulee myös menkkamainen vuoto, liekö sitä tiputteluvuotoa?
Voiko muka 2 vuorokautta inssin jälkeen olla kiinnittymisjuilintaa ja vuotoa?
En haluais nostella ajatuksia pilvilinnoihin joten mietityttää...
 
Niksu: mulla menossa inssin jälkeinen piina, lopuillaan itseasiassa- nyt kp. 26/28. Mulla aika lyhyehkö kierto siis yleensä 26-28pvää. Koska keltarauhashormoni aloitettiin heti inssin jälkeen, niin eipä tässä kauheesti mitään uskalla olettaa raskausoireiksi. alotettiinko sulle keltsu? Mulla se on tehnyt ainakin tissit niin kipeiksi että auts ja mieliala heitelly niin et mies ottaa varmaan pian eron!:wink
Mieli suojaa itteään ja koko ajan ajattelen et menkat alkaa milloin vaan. Menkkaoireita on, mut toisaalta melkein samanlaista juilimista on ollut koko ajan. Alkoi jo yli vko sitten ja inssin jälkeen oli kaikenmoisia nippailuja ja viiltoja tuolla alavatsan seudulla. Että ei auta kuin siis odotella. :wideyed:
Aikamoista piinaa tää kaks viikkoa inssin jälkeen, kun ihan eri tavalla kuin normaalikierrossa seuraa kaikkea ja odottelee ja toivoo jotenkin. Ja JOKA päivä asia mielessä. :shifty:
 
Kysyn nyt vielä, eli onko muille määrätty keltarauhashormonia inssin jälkeen aloitettavaksi? Mulle määrättiin inssistä seuraavan päivän iltana aloitettavaksi ja lääkäri sanoi, että syö niitä niin kauan kun menkat alkaa tai jos tuut raskaaksi, niin jatka vielä syömistä. Lueskelin vaan noilta muilta keskustelualueilta, että menkat ei oo monilla alkanu just ylim. keltarauhaslisän ottamisen takia ja kun lopettavat, menkat tulee muutaman pvän päästä!?! :wideyed:o_O niinku miten että!?! Mietin että voiko toi nyt pidentää mun normikiertoa... perhanan Terolutit!
:anyone
 
Tuikku84, mulla oli inssi sillon pe, ja su aamuna alotin lutinuksen.mulla olis to pitänyt alkaa menkat, mutta olivat 5 päivää myöhässä ja alkoivat vasta ti.ykeensä mun kk ovat kestäneet max 4 päivää , mutta nyt vuodan edelleenkin ihan hulluna jo 5 päivää, eikö loppua näy.Eli mun kierto ainakin aivan sekasin :sad001
 
Tuikku84, mulla oli inssi sillon pe, ja su aamuna alotin lutinuksen.mulla olis to pitänyt alkaa menkat, mutta olivat 5 päivää myöhässä ja alkoivat vasta ti.ykeensä mun kk ovat kestäneet max 4 päivää , mutta nyt vuodan edelleenkin ihan hulluna jo 5 päivää, eikö loppua näy.Eli mun kierto ainakin aivan sekasin :sad001

Voi höh! Ja onko sulla aikasemmin ollut täsmällinen kierto? Voi siis pidentää kiertoa keltsut nyt täälläkin!
Eipä paljoa jaksa enää raskautta miettiä, kun tulin kipeeks kunnolla ja viikon ajan nyt lämpöä ollu 37-37,4 koko ajan. ja nyt viikonloppuna iski flunssan oireet kunnolla. Tämäkin vielä!
Nyt siis kp 28/28(mikä mun max kierto) ja negaa näytti testi aamulla. Pakko oli kuitenki tehdä haha!:rolleyes::banghead: Menkkaoireet loppui pe kuin seinään ja nyt vaan odottelua. En jaksa testejäkään tuhlata enää... tulkoon menkat jos on tullakseen! nm. vähän turhautunut :confused::hungover:
 
Peruna86: Kiitos kannustuksesta :happy: Se inssi sattui mua siinä kohtaa, kun veivät katetria sisään. En tiedä, meneekö se sinne niin helpolla, et menee liian helposti liian pitkälle tai jotain, mut tuntui kuin joku ois viiltänyt/nipistänyt kohtua. Lekuri vaan kommentoi, että sehän liukui oikein helposti sisään... Mutta tosiaan onneksi se inhottava tunne ei kestänyt kuin ehkä viisi sekuntia. Vähän vastaava tuntemus oli aukiolotutkimuksessa ja silloin toinen lekuri kommentoi, että se joku katetrin pussukka, jonka ne täyttää vedellä meni liian syvälle ensin, vissiin kohtuontelon puolelle... :facepalm:

Tuikku84: Pahoittelut negasta :sorry: Mulle määrättiin Lutinusta, inssi oli to ja Lutinukset aloitettiin la (oisko annostus ollut 2x100mg/pvä puolitoista viikkoa). Menkat alkoivat pari päivää käytön lopetuksen jälkeen.
 
Mitenkäs täällä muilla menee? Meillä oli eilen lääkärikäynti ja laitto meijät nyt ifv jonoon :) toukokuun menkoista ilmottaudutaan ja sit loppukierrosta sumuttelut ja sitten kesäkuussa ois eka ivf :) eli keritään vielä tekemään ennen kesäsulkua. Meille oli varattu ihan lyhyt käynti joka venyi sitten tunnin mittaseksi kun oltiin vikat niin siinä samassa käytiin kaikki läpi niin ei enää tarvi mennä erilliseen infokäyntiin yes! Oli otettu käyttöön digitaalinen palvelu justiinsa, niin ilmottautuminenkin tehdään netissä missä kaikki ohjeet ja varaukset tehdään. Edistystä siis tapahtuu julkisellakin puolella :)
 
Muokattu viimeksi:
Mitenkäs täällä muilla menee? Meillä oli eilen lääkärikäynti ja laitto meijät nyt ifv jonoon :) toukokuun menkoista ilmottaudutaan ja sit loppukierrosta sumuttelut ja sitten kesäkuussa ois eka ivf :) eli keritään vielä tekemään ennen kesäsulkua. Meille oli varattu ihan lyhyt käynti joka venyi sitten tunnin mittaseksi kun oltiin vikat niin siinä samassa käytiin kaikki läpi niin ei enää tarvi mennä erilliseen infokäyntiin yes! Oli otettu käyttöön digitaalinen palvelu justiinsa, niin ilmottautuminenkin tehdään netissä missä kaikki ohjeet ja varaukset tehdään. Edistystä siis tapahtuu julkisellakin puolella :)

Hienoa! Homma etenee!:)
Minkähän hintaista ivf-hoidot julkisella on? Henkisesti latautuu siihenkin mahdollisuuteen jo.

Meillä ei tärpänny ekasta inssistä. Testit negoja vaikkei menkkoja vielä ole kuulunutkaan, nyt kp 31/26-28. Luulenpa että ne on nyt myöhässä vasta pari päivää sitten lopetetun keltarauhashormonin vuoksi. Kaiken lisäksi tulin niin kovaan kuumeeseen ja influenssaan, että koko kroppa aivan loppu. No ehkä ens inssiin jotenkin muka rauhallisemmin mielin. Tosta ekasta oli kai salaa toiveet niin suuret sitten kuitenkin. :rolleyes::angel8
Huomenna soittelen klinikalle, jos menkat alkais ja tehdään taas seuraavan kierron suunnitelma ja aikataulutus pistoksia ja inssiä varten. ja taas palaa se reilu 200€ ainakin. No suht pieni raha se vielä on, jos sattuisi tärppäämään.:dance018
 
Mun inssiodotus vaan jatkuu! Mulla siis se tilanne, että kävin luovuttaan munasoluja helmikuun alussa ja päätin pitää yhden välikierron ja aloittaa sitten omat hoidot. No se punktion jälkeinen kierto sitten olikin ovuloimaton ja venyi ja venyi ja oli lopulta 41 päiväinen (mun kierrot normaalisti 28-30 päiväisiä). Mä en oo ikinä ollut niin iloinen menkoista, kun ne viime sunnuntaina alkoi! Ei haitannut krampit ja kivut! Olin ihan innoissani soittamassa klinikalle, että nyt aloitetaan hoitokierto ja varataan folliultra. Laskeskelin kuitenkin eka ite, että mille päivälle ultra ja inssi osuisi --> pääsiäisviikonlopulle! Koko hoito! Ja klinikka on tietysti kiinni pe-ma! Ette usko miten paljon ottaa nyt päähän ja ärsyttää!! Joudun odottaan vieläkin yhden kierron, että pääsisin piinailemaan! Harmittaa ja ärsyttää älyttömästi!!!

No ehkä tällä kaikella odottamisella on joku tarkoitus! Nimim. jokaisella pilvellä on hopeareunus ☺

Tsemppiä muille omiin vaiheisiin!
 
Kiitti Mapsukka vastauksesta. :)

Peruna86:voi paska, tuo viikonlopulle/pyhille oviksen sattuminen on niin turhauttavaa! tsemppiä! :schocked028

Mulla alkaa lauantaina kp3 taas pistokset ja 75yks. mennään. just ennen pääsiäistä ehditään kattella munien tilannetta.o_O
Huhheijaa! etiäpäin sano mummo lumessa ja kaikkia muita typeriä sananlaskuja!:wink
 
Linnea 84
Joo. Maanantai aamuna oli ovulaatio testi positiivinen ja tiistaina inssi ja siihen samaan syssyyn se irrotuspiikki. Varmaan on tapauskohtaista?

Carris
kiitti, sitä tarvitaan. Toivottavasti jaksaa itekki vaan puskee eteenpäin läpi harmaan kiven.

Mitähän mahtaa tapahtua?
kroppa/vatsa vähän ehkä jännitystilassa ja turvottava olo.
Tänään tuli/tulee myös menkkamainen vuoto, liekö sitä tiputteluvuotoa?
Voiko muka 2 vuorokautta inssin jälkeen olla kiinnittymisjuilintaa ja vuotoa?
En haluais nostella ajatuksia pilvilinnoihin joten mietityttää...

Mitäs Niksu sulle kuuluu?:) Taidat olla ainoa piinailija tällä hetkellä :rolleyes: Täytyyhän sitä minun jotain jännittää, kun joutuu vielä reilu pari viikkoa mahdollista seuraavaa hoitoa oottelee...:p
 
Oonko mä ainut kenellä on välikiertoja, ettei tehdä hoitoja/toimenpiteitä? Mulla siis alkaa seuraavat hoidot seuraavista menkoista? Tuikku84 ?
 
Oonko mä ainut kenellä on välikiertoja, ettei tehdä hoitoja/toimenpiteitä? Mulla siis alkaa seuraavat hoidot seuraavista menkoista? Tuikku84 ?

Mulla on nyt just se välikierto eli vasta seuraavista menkoista aloitetaan seuraava hoitokierto. Kivempi kyl ois, jos ei tarvis ootella näiden välikiertojen takia... En tiedä, onko oikeasti niin, että kropan on hyvä aina "palautua" lääkkeellisen kierron jälkeen, kuten mulle sanottiin, vai onko se vaan julkisen puolen tapa tms. o_O

No kyllähän me tietty tässä luomukierrossakin yritetään ja toivotaan, että tärppäis!:rolleyes:
 
Oonko mä ainut kenellä on välikiertoja, ettei tehdä hoitoja/toimenpiteitä? Mulla siis alkaa seuraavat hoidot seuraavista menkoista? Tuikku84 ?

Ei oo välikierroista puhuttu mitään. :wideyed:
sen käsityksen oon puheista saanu, että aina uutta putkeen vaan.
Mutta en tosiaan tiedä voiko olla eroja yksityisen ja kunnallisen välillä. Mehän siis tosiaan yksityisellä, kunnallisen maksusitoumuksella, koska täälläpäin ei kunnal. tee inssejä.

Huomenna alkais pistelyt. Ainut mikä rasittaa hoidoissa on se keltarauhashormoni. Laitto mun pään ja kropan kyllä ihan sekaisin.:oops:
 
Ok, pakko sanoa kans et mut lääkkeet saanut ihan sekasin(en normaalisti käyttäydy näin), tekee mieli sexiä koko ajan??what? Otin nyt tähän välikiertoon käyttöön macan ja pari muuta.esikoisen kohdalla (sama mies siis edelleen) macan käytöstä tärppäs, voi olla toiveajattelua myös :)
 
Tuikku84:
niinniin. Ei mulla mitään alettu. se oli se irrotuspiikki ja se oli ainoo operaation jälkeinen lisä yhtään mitenkään.
Todellakin joka päivä mielessä!
Oon yrittäny keksiä kaikenmoisia hienon hauskoja tekemisiä ja ne onkin saanut muutamiksi tunneiksi ajatukset muualle mutta sieltä ne hiipii korvan taa aika altayksikön! :O nää 12 päivää on ollu niin hitaita, ett tuntuis että olis menny jo kuukausi ja ei, 5 päivää vielä pitäs jaksaa.
Tsemppiä pistämisiin!

Carris:
Kiitos sulle! :love7 Ihanaa että täällä on myötäeläjiä.
Se että joku kysyy mitä sulle kuuluu, tuntuu aivan tämän h*lvetin pitkän ja tuskastuttavan kaks viikkosen pelastukselta!
Lähimmät ystävät tietevät että hoitoihin ollaan menossa, mutta vain kaksi tietää että nyt tapahtuu.
kukaan ystävistä/kavereista ei ole kysellyt minun kuulumisia.
kun kysyit niin tuli mieleen, että minä omassa kriisissäni olen aina huomioinut ystävät. Etenkin ne joilla on lapsia, olen kysellyt heidän kuulumisiaan ja jaksamisiaan ja miten he voivat. Nyt havahduin siihen että minä olen aina se joka tekee aloitteen kuulumisista ja oikeasti haluan tietää miten toiset jaksavat, mutta juuri koskaaan he eivät kysele minun kuulumisia ennenkun olen kysellyt heidän. kauhea vuodatus, mutta kun tällaiseen havahtuu niin järkyttäähän se.

jaksamisia "väliaikaan".
Mulle kyllä sanottiin että jos ei nyt tärppää, niin seuraavaan kiertoon voidaan kyllä heti yrittää uusiksi.
 
Niksu: jei... kutkuttavaa odottelua ja hyvä kun säkin pääset heti yrittää uudestaan jos ei tärppäis!
Toivotaan että tulis tärppi tästä!:):angel8

Ja sama juttu täällä liittyen noihin kuulumisiin/kavereihin. Kukaan ,paitsi työkamut, ei kysele mitään. En sitten itekkään ole enää kauheesti kertonu. Luulen että ihmiset vähän pelkääkin kysyä,koska aihe hieman arka. Mä en viitti kaikille kertoa inssistä, koska sitten monelta suunnalta taas vois tulla kyselyitä”tärppäskö?”, ootko jo raskaana?” jne. Saa toisaalta olla rauhassa kun ei puhu kauheesti ja elää ne mahd. pettymyksetkin itekseen pois.
Täältä ois mukava lukea ihan kaikenlaisia kuulumisia muiltakin... niin fiiliksistä kuin toimenpiteistä ym.! :smiley-bounce013
 
Takaisin
Top