Inseminaatio/muut hoidot 2018

Voi odottelun tuskaa myös pääsyssä itse inssiin!:shifty: Kai sitä alkaa malttamattomaksi kun viimein saa jotain konkreettista apua tähän lapsettomuuden hoitoon...:wacky:

Tuntuuko inseminaatio miltään, sattuuko?Mulla sattui viimeksi munanjohdinten aukiolotutkimuksessa niin maan perhanasti. Itse mietin sitä että jatkanko työpäivää normaalisti heti toimenpiteen jälkeen vai olisiko parmepi vaan mennä kotiin kuitenkin. Kaikkea sitä pohtii tässä tuoksinassa.:wink
 
Hei kaikki, inssikokemuksesta sen verran , että mulla ei sattunut vaikka joutui erikseen vielä jotain ” nupikkaa” (en muista mikä nimeltään) jollain välineellä siirtämään, sanoi että tyypillistä jos rakko tyhjä, eli olisi helpompi lääkärille tehdä toimenpide jos rakko vähän täynnä, tää kannattaa tarkistaa, mutta näin asian ymmärsin...mulla pitäs keskiviikkona alkaa menkat eli jännittelen tässä aikalailla. Edelleen oireina itkuherkkyys, menkkamaiset olot ja nyt uutena oireena satunnainen vihlonta peräsuolessa??? Palailen keskiviikkona :) zemppiä kaikille hoitojen suhtee :) -Linnea
 
Minä soittelin tänään klinikalle niinku hoitsu pyysi kun sitä ovis plussaa ei tullut, noh tässä sen viisaamaks tullu. Käski soittaa sit kun menkat alkaa ja sitten vasta juttelee lääkärille ja mennään sit varmaan suoraan ivf jonoon, on kuulemma tällä hetkellä naikkarilla 4kk. Tietääkö muuten joku milloin siellä on se kesätauko? Muistaakseen oli heinäkuussa. Tässä nyt sitten odottelua odottelun perään.... vähän kyllä pettynyt olo kun ei sitä yhtä inssiä ees päästy nyt tekemään, mutta toisaalta nyt sitte päästään järeimpiin keinoihin, hoitsukin sano että kun 6kk jo letroila menty ja ei onnannu ni tuskin sitte inssilläkään kun miehen tavara priimaa... huoh. Täällä osalla jänskät paikat :) pidetään peukkuja!
 
Muokattu viimeksi:
Jänniä aikoja teillä monella. Meillä alkaa kans jännääminen sitten huomisesta kun (toivottavasti)tehdään inssi. Tänään tuli vahva plussa ovistikkuun. :smiley-bounce012
Kyllä sitä tärppäämistä niiiin kovasti toivoisi, voi jestas! Mutta samalla mieli jo valmistautuu pettymykseenkin.
No... huomista odotelleen. Jaan sitten teillekin tänne tietoa miten lopulta kävi.:confused005
 
Taitaa naikkarin kesäsulku olla juhannuksesta elokuun alkuun. Vähän saattaa vaihdella vuosittain, mutta karkeesti tolla välillä.
 
NONNIH... inssi ohi :wideyed:
follit oli 21 ja 22mm, eivät olleet vielä puhjenneet. Pari tuntia inssin jälkeen äsken tuli kauheet alavatsakivut.. meinas ihan kipukynnys loppua hetken aikaa! outoa!:eek::arghh: Ja nyt vielä lieviä juilimisia päällä. Aloitettiin keltarauhashormoni myös.
 
Sulla Tuikku84 sit jännät pari viikkoa :) mulla tänää kp 1!!! Siis 25 viiden päivän kierto, ei koskaan oo ollu näi lyhyt, ihmekkään jos ovis jäi bongaamatta vai oliko sit ollenkaa. Tänää sit taas soitin klinikalle ja hoitsu konsultoi lääkäriä et päästäänkö ivf jonoon ja lääkäri haluu nähdä mut ja miehen vielä ennen. Saatiin aika parin viikon päähän maanantaille.... ja taas odotellaan. Mut nyt eka kk ilman hormooneita 6 kk :D
 
Mulla on testipäivä tänään, mutta tyhmänä en ostanut testiä mukaan ja ollaan keskellä ei mitään lomamatkalla, toistaiseksi ei ole ainakaan täti tullut, mutta en odota liikoja :) on nää menkat ennenkin ollu pari p myöhässä .-Linnea
 
Jännittävää, Linnea! :happy: Ois kyllä ihana alku teidän lomalle :Heartpink Enteet ainakin hyvät :wink

Mulle tuli tänään (kp25/dpo13) ensimmäistä kertaa ikinä kauhea kiukkupuuska, kun mun mies tuli kertomaan, että meidän tuttavapariskunta on juuri saanut tietää odottavansa toista lasta. "Kiva, kun kaikki muut saavat lapsia paitsi me!" :arghh: oli mun vastaus. Mieheni oli aika ihmeissään mun reaktiosta, koska tähän asti olen ihan oikeasti ollut onnellinen muiden puolesta. Mut nyt on selkeästi joku raja ylitetty :sad001 Surullista...no sit mä mietin, mikä voisi piristää mun mieltä ja menin tekemään raskaustestin samantien. Mulla ei ollut muuta kuin sellaisia Clearbluen hedelmällisyysmonitoriin laitettavia testejä, niin tein sit sen ja katoin, että ei ilmesty kuin yksi viiva :sad001 En voinut laittaa sitä masiinaan luettavaksi, kun se antaa tehdä sen testin vain aamuisin...

Et sellasta tänne nyt sit :smiley-ashamed008 Enää ei oo tuhrutellut, se loppui eilen - kesti siis tasan viikon se. Ihan kiva, vaikka nyt on kyllä viimeisetkin uskon rippeet plussaa ajatellen menneet :dead:

Rauhallisempia aikoja ja toivotaan kaikille nyt mahdollisimman paljon niitä onnistumisia :smiley-angelic001:Heartpink
 
Carris, ymmärrän fiilikset erittäin hyvin! Mulla ollut hetken ns. tasaisempaa noissa fiiliksissä... ehkä siksi kun vihdoin päästiin aloittamaan inssit. mutta vielä parisen kk sitten kaveri laittoi kuvan plussasta raskaustestissä ja meikäläinen ei osannu kuin purskahtaa itkuun. Porasin sitten silmät päästäni kymmenen minuuttia ja koin koko maailman epäreiluuden, mutta sitten taas helpotti. syksy oli herkkää aikaa itselle. nyt vähän pelottaa sit se, että jos insseillä ei tärppää. Tiedän jotenkin romahtavani jos niin käy. :arghh::grumpy:
Yks tapaus oli kans kun työkaveri sanoi tulleensa tuosta vaan raskaaksi luultavasti jo ennen ehkäisyn lopettamista! justiinsa niin! :wideyed:o_O
Tsemppiä kaikille hirmusti näihin asioihin!
Tuntuu hyvältä kirjoitella tänne, kun tietää että ymmärrätte paljon tilanteesta ja tunteista!:Heartbigred
 
Tuikku mulla oli kanssa inssien jälkeen kovia kipuja. Kerroin siitä polilla lääkärille, niin selvisi että oli supistelua. Meillä ainakin esti alkion tarttumisen, tai näin lääkäri epäili, täyttä varmuuttahan on mahdotonta saada. (Ja toivottavasti sulla jotain muuta, vaaratonta.)
Sama kipuilu myös toisessa inssissä, minkä seurauksena päästiin suoraan ivf jonoon, kun muuten ois pitäny 4 inssiä tehdä eka.
Ekasta ivf:stä tuoresiirto ja terve poika nyt 1kk.
Eli puhu tuosta kivusta polilla ja vaadi että se huomioidaan! Tsemppiä piinapäiviin!
 
Perhana, edelleenkin täällä metsän keskellä, ilman raskaustestiä ja menkat 2 päivää myöhässä??? Kovat kuukautismaiset kbit, äsken tuli ihan hullu kramppikohtaus ja olin ihan varma et tulis litra verta, ei mitään? Voi kun mä niin toivoisin parasta :) ? Voiko nää olla jo nyt jotain kohdun kasvukipupuja? En muista esikoisesta juuri mitään tuntemuksia, kun silloin vasta testin tein joskus vk 6-7 enkä sillai odottanut mitään ??
 
Täällä tärppäsi ensimmäisestä inseminaatiosta plussa :) ja tuli oikeastaan täysin puskasta tuo plussa kun lääkärin juttujen perusteella ois voinu paremminkin olla tilanne. Täällä syötiin ennen inssiä letroja +irrotuspiikki.
Nyt menossa rv 10+1 :)

Toivottavasti teillä muillakin tärppää! :)
 
Helou!
Voisin kans tänne tulla kirjotteleen. Eli oon 31-v. pienen pojan (8/16) äiti. Olen itsellinen nainen eli sain pojan inseminaatiolla tuntemattoman luovuttajan siittiöillä. Poika tärppäsi ekasta inssistä (tosin kaksi vuotta aiemmin mulle tehtiin kolme tuloksetonta inssiä) eli siis oikeestaan neljännestä ja lääkkeinä siinä oli Clomifen+Pregnyl+Lugesteron.
Nyt viime syksynä päätin lähteä kokeileen pojalle täysin biologista sisarusta. Tentiin yksi inssi lääkkein Letrozol+Ovitrelle+Lugesteron --> ei tärpännyt! Nyt olisi tarkoitus kokeilla vielä max kaksi inssiä (saman luovuttajan siittiöitä riittää mulle vielä tohon kahteen kertaan), kunhan menkat alkaa.

Plussaonnea kaikille! :)
 
Täällä tulos oli sitä, mitä aiemmin uumoilinkin eli valitettavasti ensimmäinen inssi ei tuonut meille plussaa. :sad001 Kuukautiset alkoivat dpo 16 ja kierron pituus oli 27. Nyt vuorossa "välikierto" ihan luomuna ja sitten todennäköisesti toinen inssikierto alkaa n. kuukauden kuluttua.

Jään tänne taustalle kuitenkin jännäilemään teidän muiden tuloksia:signs003 :p

Onnea teille, jotka olette plussanneet ja kiitos, kun tulitte tänne luomaan meihin uskoa! :joyful::Heartpink
 
hei. olen 27 vuotias ja seuraavien menkkojen tullessa lasta toivottu mieheni kanssa tasan 3 vuotta.
Ensiviikolla ensimmäinen folliultra ja avain pihalla kaikesta uudesta mitä tuleman pitää.
Tarkotus olis tehdä inseminaatio omaan kiertoon, lahjasiittiöillä.

Vähän pelottaa jo valmiiksi miten pääkoppa selviää mukana, jos inssit ei tuota tulosta,
vaan joutuu pettymään kerta toisensa jälkeen.
Tsemppiä meille kaikille!
 
hei. olen 27 vuotias ja seuraavien menkkojen tullessa lasta toivottu mieheni kanssa tasan 3 vuotta.
Ensiviikolla ensimmäinen folliultra ja avain pihalla kaikesta uudesta mitä tuleman pitää.
Tarkotus olis tehdä inseminaatio omaan kiertoon, lahjasiittiöillä.

Vähän pelottaa jo valmiiksi miten pääkoppa selviää mukana, jos inssit ei tuota tulosta,
vaan joutuu pettymään kerta toisensa jälkeen.
Tsemppiä meille kaikille!

Moi!
Käytätkö mitään tukilääkitystä buustaamaan ovista tai kiinnittymistä helpottamaan?

Mulle tehdään inssit kans lahjasiittiöillä, kun ei ole miestä, yksin siis lasta haaveilemassa.

Hoitoihin lähtiessä mietin tota samaa, että kuinka kovaa pettyy, jos tulosta ei tule, että kestääkö pää. Että entä, jos minussa onkin jotain vikaa? Mitä jos en voikkaan saada lapsia? Ja yhtenä painavana asiana oli rahanmeno! Yksi hoitokierto mulla maksaa n. 1450€ eikä mun palkalla tollasia rahoja hetkessä säästetä!
Kolme ekaa inssiä oli tuloksettomia ja varsinkin niistä viimeisin oli tosi kova paikka! Mietin jo, että näinkö jään kokonaan lapsettomaksi ja tästä syystä tulevaisuuteni näytti tyhjältä ja synkältä! :/
Suurin haaveeni ikinä on olla äiti!

Pidin pari vuotta taukoa hoidoista, laitoin elämäni uusiksi ja säästin rahaa. Ekasta inssistä tärppäsi! Nyt poika on 1v 7 kk ja hän on elämäni suurin rakkaus! :)

Tällä kertomuksella yritän sanoa, että älkää antako periksi! Äläkä ressaa onnistumista etukäteen! Tiedän, että on helpommin sanottu, kun tehty, mutta omalla kohdalla tämä toimi! Heti onnistui raskautuminen, kun olin löytänyt sisäisen rauhani!

Paljon tärppionnea hoitoihin! :)
 
peruna86
Toistaiseksi ei ole mistään tukilääkkeitä edes ehdoteltu.
Onneksi on hieman säästöjä, mutta ei nekään kauhean moneen yritykseen riittäne...
Todellakin helpommin sanottu kun tehty, sillä stressin sietokyky on vähän olematon,
mutta hoitojen lähestyessä olen hommannut itselleni aikuisten värityskirjan ja hyvän mielen vuosikalenterin.
Jos niillä sais ajatuksen aivan muualle ja johonkin positiiviseen.

Kiitos!
 
Ja hei miten se nyt meni, pitikö ilmoittaa hoitavaan paikkaan(Naistenklinikka ), jos negatiivinen tulos? En viittis turhaan soitella sinne?!
 
Takaisin
Top