Painonnousu

Mulla ei ole onneksi noussut paino vasta kuin pari kiloa ja enkä ole stressannut edes sinänsä vaikka kiloja tulisi, niitä kyllä on jo valmiiksikin :D Eniten rupesi vain ahdistamaan eräs ihminen kun suuttui siitä että sanoin tarkkailevani syömistäni järjellä ja herkuttelevani myös vain järjen kera.. Raskaus aikana pitäisi kuulemma vain syödä sitä mitä mieli tekee ja paljon.. nauttia raskaus ajasta.. just joo.. painoa tulis tonni kaupalla jos antais armon pelkälle suklaalle ja jäätelölle ja kun nauttiminen muutenkin kaukana kun ei pysty kipujen ja supistelujen takia liikkumaan kunnolla..
 
Miä lohduttaudun jatkossa sillä, että herkuttelevien ja runsaammin syöneiden äitien lapsille ei tule niin herkästi diabetes aikuisena. Tai näin väitettiin prisman sikiödokumentissa :D Pitää huomenaamulla käydä pitkästä aikaa puntarilla :wideyed: Mutta miellummin kerään itselleni ylimääräisiä kiloja kuin myrkytän lapseni stressillä. Silläkin on yllättävän suuret vaikutukset.
 
Joo ei sitä stressata kannata ja omalla kohdallani se että tarkkailen syömisiä edes jonkun verran ei onneksi aiheuta stressiä mitenkään, moni muu asia kylläkin.. esim juuri tuo yks ihminen.. eilen taas suuttui kun vastasin hänen mielestä väärin kysymykseen.. estäisin koko ihmisen jos se ei aiheuttaisi kauheata sotaa sitten..
 
Just neuvolasta kotiuduin ja rv 26 ja painoo tullu lisää 6 kg. Kyllähän tuo painon tulo ressaa mut eipä sille mitään mahda. Kuitenki syö terveellisesti ja liikkuu. Aina tullut silti sellanen 15 kg mut kyl se sit lähteeki nopeesti. Lähinnä tää kömpelyys rasittaa. :wink Tasan 2 kk mammalomaan!! :)
 
viimeviikolla neuvolassa 24+1 ja +8kg
Jotenkin tuosta painon noususta on tullut hirvee stressi, meillä on nimittäin marraskuussa häät ja toiveissa mahtua hääpukuun jonka oon jo ostanut ajat sitten
 
viimeviikolla neuvolassa 24+1 ja +8kg
Jotenkin tuosta painon noususta on tullut hirvee stressi, meillä on nimittäin marraskuussa häät ja toiveissa mahtua hääpukuun jonka oon jo ostanut ajat sitten
Meillä on elokuun lopussa! Mutta en ota stressiä, otin tarkoituksella puvun jossa malli leikkaa hyvin vatsan kohdalta ja puku on yhtä kokoa isompi.

Nyt tullut +8kg
 
28+0 ja paino tullut 6kg. Ihan ok painonnousu mun mielestä. En oo stressannut syömisistä, koitan vaan syödä sen nyt neljä kertaa päivässä (yleensä syön kolmesti) ja herkuttelua on mahtunut lähes joka päivään :joyful:. Yleensä koitan yhdistää makeat herkut ruokailun yhteyteen niin pysyisi sokerit ja hampaat vähän paremmassa kunnossa. Ihanaa kun voi taas pahoinvoinnin loputtua syödä lähes normaalisti! Sen oksetuksen takia oli pakko olla koko ajan syömässä että olo pysyi kohtuullisena.
 
Luulin jo että 10kg raja neuvolassa paukahtaa, mutta vain +9kg. Oon oikeesti syönyt maaliskuussa tosi paljon herkkuja ja laiskotellut, joten hyvältä näyttää. Enää sais tulla 7kg niin olisin esikoisen kanssa tasoissa.
 
Mulla viimeks lääkärissä oli noussu paino +9kg, vaikka omasta mielestäni oli noussut jo enemmän kun kotivaaka näyttää ainakin enemmän kuin sen lääkärin vaaka :D ens viikolla taas neuvola ni sitpä taas näkee. Kotona en oo vaivautunut enää edes puntarille kun loppujen lopuksi ole mitään merkitystä ku vaan sillä et jaksaa ja voi hyvin. :)
 
Tänään rv30+3 painonnousu yht. 6,4kg :love017

Esikoisesta samalla viikolla oli jo 13,5kg ja tosiaan totaalisaldo sen +35kg, joten tää pieni painonnousu tuntuu ihan mahtavalta:happy093
 
Viikolla 30 mennään ja painoa tullut nyt +9kg, esikoisesta oli tässä vaiheessa kilo enemmän joten aika samoissa mennään!
 
Mulla pysyi paino samana ensimmäiset 18 viikkoa ja sen jälkeen on tasaisesti tullut vajaa 3kg. Olin kyl henkisesti varautunut paisumaan valaaksi mut parempi näin. Pikkuinen kuitenkin kasvaa oikein hyvin :)
 
Mulla viime neuvolassa viikot 32+1 ja painoa tullu yhteensä 10,1 kg. Yllättävän maltillisesti tällä ruokavaliolla :D
 
Mulla paino noussut 32+3 mennessä 10 kg. Painon nousu tasaantunut onneksi jo huomattavasti ja en usko että montaa kiloa tuosta ehtii enää noustakaan. Toivon ainakin niin.
 
Takaisin
Top