Painonnousu

Vko 20 ja painoo tullu noin 4 kg. Aikaisemmista raskauksista tuli noin 15 kg, mutta lähtikin kyllä samantien. Synnärille jäi heti osa ja loput imetyksen käynnistyttyä. :happy:
 
Viime neuvolakäynnillä (20+5) oli nousua 5,2kg ekaan lokakuiseen äitiyskortin merkintään nähden. Kotivaaka taas näyttää niin eri lukemia neuvolan vaa'an kanssa, etten painoa viitti kotona seurailla ollenkaan. :grin

Esikoinen, 22+2
 
Hehhh mäkään en kotona paljon viitti käyttää vaakaa kun se elää aivan omaa elämää. Heittää 1-3kg riippuen siitä missä päin kämppää ittensä punnittee :D :D
 
Paljon on hajontaa! Meikällä nyt 20+1 +6kg, aika samoissa mennään kun esikoisenkin aikaan. Kokonaisuudessaan esikoisesta tuli reilu 12kg, joista 10kg jäi synnärille ja siitä pari päivää niin loputkin oli lähtenyt. Toivotaan, että nyt käy yhtä hyvä tuuri!
 
22+1 ja +6kg... Mitäpä tuohon sanoisi :D Esikoisesta tuli 16 kg enkä halua tämänkään kohdalla sen enempää kiloja haalia. En tajua miten jollakin voi jäädä laitokselle melkein kaikki raskauskilot. Miä olin laihtunut 0,5kg kun sairaalasta viimeeksi kotiuduin :D
 
Ei juurikaan nousua kokonaisuudessaan, sillö laihuin alkuraskaudessa niin paljon. Viime viikolla neuvolalääkärissä käydessä oli kuukaudessa tullut +2kg, joten nyt alkupainossa suurinpiirtein.. Veikkaan, että nyt alkaa tulla niitä kiloja rytisemällä o_O
 
Kolmas raskaus. Rv 19+5 ja +4kg eli aivan normaalisti edennyt painon suhteen. Kahdessa edellisessä raskaudessa tuli yhteensä 11kg ja lähti aikalailla samantien poiskin.
 
Joo se onkin jännä! Syön, juon ja liikun kuten ennenkin... Paino vaan nousee tasaista tahtia. Mutta eipä tuo ainakaan minua haittaa, kuuluu asiaan ainakin minun kohdallani :)

Joillakin se on hormonallista.
Sama täällä nousee ja nousee vaan.. nyt jo tosiaan +14kg. Esikoisesta tuli 26kg, ja sama tahti nytkin.
 
Rv22+2 ja edelleen miinuksen puolella :gen053

Esikoisesta paino nousi +35kg. Ei paljon naurattanut sen painon kanssa... Onneks se sit lopulta putos kaikki ennenkuin aloin tätä kakkosta odottelemaan. Sais nyt pysyäkki poissa:nailbiting:
 
Onkahan tämä normaalia .. rv 21 ja painan ”jo” 59kg ennen raskautta painoin 52kg. Ei sinällään haittaa koska sainkin lihota kun melkein alipainorajoissa mutta miettii että nyt jo noussut näinkin... voikohan viestiä jostain ongelmasta? Syönyt olen kyllä mielestäni niinkuin ennenkin... liikkunut ehkä vähemmän. Kaippa nämäkin niin yksilöllisiä juttuja. :)
 
Muokattu viimeksi:
Ei syytä huoleen Tiitu90! Mulle kävi esikoisen kanssa just tollein ja neuvolassa vaan sanottiin, että "kun olet ollut niin laiha", että painonnousu on suotavaa. En minä ainakaan mahda sille mitään, että paino nousee. Kaiken teen niin kuin ennenkin, mutta ennen paino pysyi aina samana. Toki kertyy nestettä ja kakkaa suolistoon, mutta jotenkin vaan ruoka jää mielummin vartaloon kuin häviäsi tuhkana tuuleen :D Alussa pyrin keräämään kiloja mahdollisimman vähän, mutta en enää jaksa vahtia. Nyt taitaa olla +7kg ja luovutan.
 
Onkahan tämä normaalia .. rv 21 ja painan ”jo” 59kg ennen raskautta painoin 52kg. Ei sinällään haittaa koska sainkin lihota kun melkein alipainorajoissa mutta miettii että nyt jo noussut näinkin... voikohan viestiä jostain ongelmasta? Syönyt olen kyllä mielestäni niinkuin ennenkin... liikkunut ehkä vähemmän. Kaippa nämäkin niin yksilöllisiä juttuja. :)

Mulla Tiitu sama, paitsi et nyt painan jo 61 kg. :eek: Oon kans ihan tyytyväinen et painoa on tullut, herkuttelua tosin pitäis vähän vähentää... Neuvolassa myös sanoivat, että on normaalia, kun tosiaan lähtöpaino ollut melko alhainen.
 
Oon esikoista alkaes odottaa painanu 64kg ja muistan kun neukku sano sillon et älä pelästy jos mennään lähelle 90kg odotuspainoa. :D asikoisista kuulemma nousee eniten kun lantio leviää ja rinnat kasvaa.. (ei kyl itellä pidä paikkaansa)

onneks ei menty kumminkaa. Jääny mieleen kun olin ite sillon 18v ja koin sillon olevani lihava... voi ku pääsis nykyää ees 70 kiloon:D
 
Onkahan tämä normaalia .. rv 21 ja painan ”jo” 59kg ennen raskautta painoin 52kg. Ei sinällään haittaa koska sainkin lihota kun melkein alipainorajoissa mutta miettii että nyt jo noussut näinkin... voikohan viestiä jostain ongelmasta? Syönyt olen kyllä mielestäni niinkuin ennenkin... liikkunut ehkä vähemmän. Kaippa nämäkin niin yksilöllisiä juttuja. :)

Ei hätiä! Mie oon normaali painonen (64kg) ja silti esikoisesta tuli +20kg, jotka kyl lähtiki kaikki puoles vuodes. Alussa tuli paljoki painoo kerral, mut huomas et suurin osa loppuajasta oli kehoon kertynyttä nestettä ku turvotus valtava. Hirvitti vähä ku vaaka näytti ennen synnytystä melkee 85kg :D nyt rv 22+0 ja paino +8kg.
 
Takaisin
Top