Inseminaatio/muut hoidot 2018

Linnea: mulle ohje ainakin että pitää ilmoittaa negasta/menkkojen alkamisesta klinikalle.

kiitos kaikille jotka olette täällä kertoneet myös onnistumisista!:Heartbigred Auttaa kyllä paljon lukea niitäkin tässä oman matkan varrella!

Mulla alkoi inssin jälkeen keltarauhashormoni Terolut. Kysyisinkin muilta, että on teille keltarauhashormonilääkkeet aiheittaneet mitään”sivuoireita”/tuntemuksia tms.???:dontknow
 
Tänään testattu negatiivinen:sad001 menkat edelleenkin uupuu , olis viime to pitänyt alkaa, varmaan johtuu tuosta Lutinuksesta?

Moi Linnea! Harmi, että plussaa ei ainakaan vielä näy :sad001 Käytätkö sä edelleen Lutinusta? Mulla alkoi menkat kaksi päivää lopettamisen jälkeen. Mut en kyllä sinuna vielä heittäisi kirvestä kaivoon - voihan se olla, että vielä ilmestyy plussa, jos menkkoja ei näy :p

Mulle sanottiin ekas ultrassa, että ilmoita myös negasta, mut sit inssissä sanottiin, että ei tarvii :dontknow
 
Linnea: mulle ohje ainakin että pitää ilmoittaa negasta/menkkojen alkamisesta klinikalle.

kiitos kaikille jotka olette täällä kertoneet myös onnistumisista!:Heartbigred Auttaa kyllä paljon lukea niitäkin tässä oman matkan varrella!

Mulla alkoi inssin jälkeen keltarauhashormoni Terolut. Kysyisinkin muilta, että on teille keltarauhashormonilääkkeet aiheittaneet mitään”sivuoireita”/tuntemuksia tms.???:dontknow

Mä olen käyttänyt inssien jälkeen Lugesteronia (myöskin keltarauhashormooni) ja siitä ainakaan mulle ei tullut muita oireita kun jatkuva herkistyminen ja itkeminen! Yksi kerta töissä (kaupan kassalla) oli jo tosi noloa, kun info kuulutti, että 5-vuotias poika (en muista nimeä) odottaa äitiään infon luona ja mä aloin itkemään! Pikkusen sai selitellä tilannetta kassalla oleville asiakkaille!
 
Linnea 84 oon pahoillani negasta.
Itsellä tunnin päästä irrotuspiikki ja
Inssi. Pelottaa... Kui normisti voi elää tän kaks viikkoo ennen testausta? Tarviiko ees testata jos olettaa ett menkat alkaa kuitenkin. Ärsyttää olla näin negatiivinen mieleltään.
 
Mulla loppu siis lutinuksen käyttö , tänään aamulla alko hyvin epämääräinen tuhruvuoto ja eilen illalla oli niin kovat vstsakivut että luulin että menee taju, ja mietin jo sairaalaan lähtöä....oottelen just soittoa naikkarilta :)
 
Niksu, onko sulla siis irtotuspiikki ja inssi samana päivänä? Mulla oli irrotuspiikki ke, ja inssi pe, tosin ovulaatio osui to! Onko tässä jotain eri käytäntöjä siis?
 
Missä tapauksissa tuo irrotuspiikki annetaan?
Mulla kun sitä ei tosiaan edes pistetty.o_O
Kun ovistesti näytti positiivista niin seuraavana päivänä menin insiin.

Äh... täällä jännäystä! su tai ma pitäis alkaa menkat ja viikonloppuna ehkä hätähousuna jo testaan!:confused:
Ärsyttävää kun ei tiedä miten kroppa reagoi tuohon keltarauhashormooniin...!??!? tissit pirun kipeet, mielialat sekasin, lämpöä ja mahassa jyllää jne. kaikki siis voi olla myös ylim.keltsusta johtuvia. Että turha yrittää mitään ”raskausvinkkejä” saada kropasta. Pettymykseen on valmistautunut mieli...:smiley-ashamed008
 
En tiedä tosta irrotuspiikin historiasta? En myöskään tikuta ovista, tunnen sen niin selkeesti ja lääkäri tämän vielä vahvisti sanomalla että sun ovulaatio oli eilen (to), minkä siis silloin tunnistin! Toki siis tietenkin lasken otollisia päiviä ovikseni lähestyessä :) toi inssikin oli niin jännä, sen jälkeen mukamas tuli kaikki raskausoireet :) onneksi meillä kuitenkin on tuo 5 vuotias , joka nyttenkin nukkuu mun vieressä ❤️Tuikku missä olitkaan hoidoissa?
 
Moi. Lueskelin anonyymisti ketjuanne ja päätin liittyä mukaan. Olen vasta 34 täyttänyt, yhden lapsen (2/11) äiti. Ensimmäisen lapseni olen odottanut ja kasvattanut yksin, raskaaksi tullut luomusti. Nyt olen hoidossa Oulussa Väestöliitolla ja maanantaina kävin siellä ultrassa. Tarkoituksena olisi tehdä inseminaatio luovutetuilla soluilla seuraavaan kieroon. Menkkojen pitäisi alkaa n 17.3 ja toisesta kiertopäivästä käyttöön Letrozol 2,5mg annoksella 2,1,2,1,2. Ovulaation pitäisi tulla n. 2-3.4.

Kovasti toivoisin toista lasta. Ensimmäistä aloin odottaa samantien kun olin jättänyt pillerit. Onko paikalla muita itsellisiä naisia joilla inssi tulossa?

Kiitos kun saan tulla ryhmäänne ja onnea kaikille tulevaan ❤
 
Bertta84 tervetuloa joukkoon!:)

ja Linnea84: ollaan kunnallisella, josta maksusitoumuksella nyt yksityisellä klinikalla näissä inssihommissa.
 
Linnea84: No hui :wideyed: Soittivatko sulle sieltä klinikalta?

Tuikku84 ja Niksu: Tsemppiä piinapäiviin!!:happy: Mulla oli kyl melkoista tuskaa ootella... Mut on se ollut jo jonkin aikaa ennen hoitoakin. Mulle tulee se fiilis, et en ole raskaana vajaa viikko ennen menkkoja ja sit alkaa mieli painua matalaksi. Viimeisenä oljenkortena yritän "piristää" itseäni tekemällä raskaustestin esim. päivää ennen kuukautisten alkua. Noh, ei se testi ainakaan vielä ole onnistunut mieltä piristämään (kun ei sitä plussaa oo näkyny) :grin Mut jotenkin sitä onneksi aina jaksaa pettymyksen jälkeen piristyä ja alkaa ajattelee positiivisesti seuraavaa kiertoa, et jospa se siitä sitten tärppäis :smiley-angelic003

Tervetuloa mukaan kaikille uusille!! :happy:
 
Moi. Lueskelin anonyymisti ketjuanne ja päätin liittyä mukaan. Olen vasta 34 täyttänyt, yhden lapsen (2/11) äiti. Ensimmäisen lapseni olen odottanut ja kasvattanut yksin, raskaaksi tullut luomusti. Nyt olen hoidossa Oulussa Väestöliitolla ja maanantaina kävin siellä ultrassa. Tarkoituksena olisi tehdä inseminaatio luovutetuilla soluilla seuraavaan kieroon. Menkkojen pitäisi alkaa n 17.3 ja toisesta kiertopäivästä käyttöön Letrozol 2,5mg annoksella 2,1,2,1,2. Ovulaation pitäisi tulla n. 2-3.4.

Kovasti toivoisin toista lasta. Ensimmäistä aloin odottaa samantien kun olin jättänyt pillerit. Onko paikalla muita itsellisiä naisia joilla inssi tulossa?

Kiitos kun saan tulla ryhmäänne ja onnea kaikille tulevaan ❤

Moi!
Mä olen myös itsellinen nainen, 31-v. Mulla on inssillä+luovutetuilla siittiöillä saatu poika (8/16) ja nyt ois hoidot taas edessä, heti kun tää ovuloimaton pitkä kierto päättyis. Ikinä en oo menkkoja näin paljon odottanut!
Mä käyn hoidoissa Tampereella yksityisellä. Tulevat inssit (max kaksi) tehään saman luovuttajan soluilla, kun esikoinenkin. Toivottavasti saatais täyssisarus pojalle!
 
Carris, soittivat joo , enkä kyllä saanut kyllä mitään varsinaisia ohjeita kipuun tai muutakaan apua, lähinnä ihmettelivät! Kysyin myös voiko johtua lutinuksesta, niin sanoivat että ei johdu! Mun mielestä outo tää mun tilanne, koska ennen hoitoja mulla ollu normi kierto ja vuodon määrä myöskin normaali.nyt kun laittaa tamponit ja siteen(yöside), niin max tunti ni pitää vaihtaa, tulee muuten läpi?? Oon myös miettinyt paljon hoitoja ja miettinyt ettei jos inssit auta, ni ollaanko valmiita seuraavaan askeleeseen hoitojen suhteen? Ne on kuulemma rankkoja myös henkisesti ja kun vikaa ei kummassakaan ollut , ni jätetäänkö hoidot insseihin, ja toivotaan sitten vaan luomu onnistumista?
 
Carris, soittivat joo , enkä kyllä saanut kyllä mitään varsinaisia ohjeita kipuun tai muutakaan apua, lähinnä ihmettelivät! Kysyin myös voiko johtua lutinuksesta, niin sanoivat että ei johdu! Mun mielestä outo tää mun tilanne, koska ennen hoitoja mulla ollu normi kierto ja vuodon määrä myöskin normaali.nyt kun laittaa tamponit ja siteen(yöside), niin max tunti ni pitää vaihtaa, tulee muuten läpi?? Oon myös miettinyt paljon hoitoja ja miettinyt ettei jos inssit auta, ni ollaanko valmiita seuraavaan askeleeseen hoitojen suhteen? Ne on kuulemma rankkoja myös henkisesti ja kun vikaa ei kummassakaan ollut , ni jätetäänkö hoidot insseihin, ja toivotaan sitten vaan luomu onnistumista?

Ouh! Pahoittelut tosiaan, että ne menkat nyt sitten sinullakin alkoi :sad001

Todella kummallista kyllä! Voikohan joku varhainen keskenmeno aiheuttaa noita kovia kipuja ja runsasta vuotoa..? Tai sit jos luteaalivaihe on venynyt Lutinuksen takia, niin olisiko sitten se limakalvo kasvanut paksummaksi kuin yleensä ja sen takia menkat kivuliaammat ja runsaammat. Joka tapauksessa ikävää...

Mä ajattelin silloin heti inssin jälkeen, että en tiedä, olenko valmis ivf:ään, jos nää inssit ei onnistu... Vaikka se viiltävä kipu inssissä kestikin vain pienen hetken, niin jotenkin aloin aattelee, että tulen jännittämään seuraavia kertoja ihan kauheesti. En tiedä, kestäisinkö niitä kipuja, joita ivf:stä mahdollisesti tulee :nailbiting:

Mut kyl mä nyt tän ekan pettymyksen jälkeen oon alkanut kelaa sitä ivf-hoitoa taas :shy: Me ollaan myös selittämättömiä, mitään esteitä raskautumiselle ei ole löydetty. Meillä on vaan sellainen "polte" tässä taustalla, että kun mulla on nyt tauolla sellainen lääkitys, jota ei alkuraskaudessa saa syödä. Ollaan nyt jo tosiaan 1v8kk yritetty ja mulla alkaa henkisesti olee tosi hankalaa, kun kivut vaivaavat lääkityksen poissaollessa.. Mietin jo, että jos toinenkaan inssi ei onnistu, niin jos kokeilisi sitten kerran ivf:ää yksityisellä ja jos ei onnistu niin luopuu koko unelmasta :depressed:

Noh, jos tästä taas pikku hiljaa piristyisi ja jaksaisi vaan reippaana käydä läpi kaikki kolme inssiä!!:hello2 Vaikeaa vaan yrittää pitää mieli positiivisena kaiken tämän keskellä!! :oops:

Tää foorumi on kyl ihan kiva, toivottavasti pystytään täällä edes hitusen auttaa toisiamme jaksamisessa ja tsempata :Heartpink
 
Mä ajattelin silloin heti inssin jälkeen, että en tiedä, olenko valmis ivf:ään, jos nää inssit ei onnistu... Vaikka se viiltävä kipu inssissä kestikin vain pienen hetken, niin jotenkin aloin aattelee, että tulen jännittämään seuraavia kertoja ihan kauheesti. En tiedä, kestäisinkö niitä kipuja, joita ivf:stä mahdollisesti tulee :nailbiting:

Hei saanko kysyä, että mikä siinä inssissä sua sattui? Tekikö lääkäri jotain, mikä aiheutti kipua? Lähinnä ihmettelen, kun omat inssit (viisi kpl) ei ole tuntunut normi sisätutkimusta kummemmilta! Ja mitä siihen IVF-hoitoihin tulee niin ainakaan munasolujen keräys ei satu! Ainakaan mua ei sattunut! Oli NIIN hyvät kipu-/rauhottavat- ja puuduttavat lääkkeet, että en tuntenut muuta, kun ultrakepin pienen paineen! Ja mulla oli kuitenkin kasvamassa 27 munarakkulaa, joista 20 oli kypsiä munasoluja! Eli sitä ei kannata etukäteen ressata.
Silti mun suositus on käymään ne kaikki kolme inssiä ekana! On paljon halvempaa ja onnistumiseenkin suht. hyvät mahikset! ☺

Ensimmäinen tappio kirpaisee aina, mutta siitä selviää! Ja jos ei toinenkaan onnistu, niin kolmas kerta toden sanoo! ...vai miten se nyt meni! :D

Tsemppia joka tapauksessa hoitoihin, oli ne millasia tahansa! :)
 
Joo ei muukaan inssi sattunut yhtään vaikka joutuikin siirtelee pihdeillä jotain nupikkaa? Mutta meillä kaikilla on erilaiset anatomiat/kipukynnyksen/toimenpiteet, ei niitä voi verrata :)
 
Voi vitsit täällä monella jänskät paikat, mullahan se viimekierron inssi meni plörinäks ku ei tullu ovisplussaa ja kierto oli vaan 25 päivää. Kyllä harmitti ku olis ollu eka inssi, letroja olin syöny sen 6kk ja aina tullu hymynaama mut tietty sit tossa vikassa kierrossa ei sit tullu. No mut nyt meillä ma aika naikkarille niin suunnitellaan jatkot toivotaan suoraan ivf, tällä hetkellä ei oo ku 3-4kk jono jee! Mut katotaan nyt mitä tuumaavat sitte maanantaina.
 
Takaisin
Top