Neuvolahommia

Nyt meni ehkä vähän liian pitkälle asiassa kun ekaa neuvolaakaan vielä taputeltu :D hyvähän se tietysti jo asiaa miettiä ja henkisesti valmistautua supistuksiin ”pitkän” automatkan saattelemana, oijoi... aikasemmin automatka synnärille kesti vaan 5-10 min joten toi 30 min tuntuu ikuisuudelta :p

Toivottavasti ei oo tarvetta mennä;) oon kyl miettinyt koti synnytystä aiemmin mutta ei tunnu turvalliselta edes ajatus asteella:p esim meidän esikko on ylläri perätila ja napanuora tiekasti kaulan ympäri... oli lähellä että meille olis enkeli syntynyt:o mitä jos semmoinen tapahtuu uusiksi ja ollaan kaukana sairaalasta? Ei siis kotisynnytyksiä meille, kiitos!

Imme tsempit sullekin huomiseen :)
Cirrus sullapa neuvola ollu ajoissa :eek:
Juu ku mut haluttiin laittaa heti tarkkailuun kun edellises raskaudes sain TIA-kohtauksen ni joutunu käymään jo hyytymishäiriöyksikössä ja sydän ultrataan ens viikolla

Juu ku mut haluttiin laittaa heti tarkkailuun kun edellises raskaudes sain TIA-kohtauksen ni joutunu käymään jo hyytymishäiriöyksikössä ja sydän ultrataan ens viikolla

Toivotaan että kohtaukset pysyis pois tällä kertaa! Hyvä että tutkiivat noin hyvin heti alkumetreistä lähtien:)

Toivottavasti ei oo tarvetta mennä;) oon kyl miettinyt koti synnytystä aiemmin mutta ei tunnu turvalliselta edes ajatus asteella:p esim meidän esikko on ylläri perätila ja napanuora tiekasti kaulan ympäri... oli lähellä että meille olis enkeli syntynyt:eek: mitä jos semmoinen tapahtuu uusiksi ja ollaan kaukana sairaalasta? Ei siis kotisynnytyksiä meille, kiitos!

Unelma ois jos vois synnyttää aamulla ja pääsis kotiin illalla. Harmittaa kun tuo porvoon synnytysosasto lopetettiin, ystävä synnytti siellä ja kerto pelkkää hyvää

Toivotaan että kohtaukset pysyis pois tällä kertaa! Hyvä että tutkiivat noin hyvin heti alkumetreistä lähtien:)
Juu vähän kauhulla odottelen et mitä tää raskaus tuo tullessaan kun tokassa oli tuo ja ensimmäisessä istukka pääsi hiukan repeämään et jouduin olemaan 8 viikkoa vuodelevossa ettei irtoa enempää :nailbiting:

Edellisen synty klo 00.00 ja olin kotona samanpäivän klo 12;)
Mieluiten synnytys vois käynnistyä ei ruuhka aikaan mutta jos lähtö tulee pahimpaan ruuhkaan meen ambulanssilla:p

Juu vähän kauhulla odottelen et mitä tää raskaus tuo tullessaan kun tokassa oli tuo ja ensimmäisessä istukka pääsi hiukan repeämään et jouduin olemaan 8 viikkoa vuodelevossa ettei irtoa enempää :nailbiting:

Hui kauheeta:o toivotaan leppoisaa raskautta (jokaiselle) ilman mitään kummempaa rempaa!

Mitenkä Äippäx5:n neuvola meni? Oliko niin että olitte muuttanut ja myös neuvola vaihtui?

Juuri tulin itse ekasta neuvolasta. Muuton vuoksi neuvola vaihtui ja en voi olla kuin tyytyväinen uuteen neuvolatätiin. Voi hyvänen aika mikä hanhiemo! Eikä ollut milläänsäkkään vaikka oma paino on noussut ekan kuukauden aikana 4 (!!!!!!!) kiloa :hilarious: kiitos jatkuvan napostelun ja ummetuksen :smiley-ashamed005

Neuvola meni ihan kivasti, 8 kk nukku koko ajan, 2v leikki nätisti ja mieskin pääsi mukaan (3 isointa oli kerhossa/eskarissa) saatiin nippu papereita ja labra lähetteet:) odotellaan ultra aikaa ja joudun 2 sokrurasitetta taas kestämään o.O
Oma Th on sama kun lapsilla ja mukava täti:) ihana yllätys oli että täällä Th tulee kerran raskaus aikaan meille ja samoin vastasyntyneen tarkastus tehdään kotona + perhetyö tulee kotiin loppu raskaudessa:)
Tosiaan muutettiin tänne kesällä joten ihan eka raskaus tässä neuvolassa:) niin ja tosiaan ultra Porvoossa (kellään kokemusta?) ja synnytys Jorvissa:)

Meillä eilen ensimmäinen neuvola. Oikeen mukava tuo meidän neuvolan täti. Mutta unohdin neuvolassa kysyä niin kysyn täällä onko kellään tietoa että miten menee jos kaupungin sisällä muuttaa toisen neuvolan toimipisteen alueelle. Onko neuvolaa pakko vaihtaa vai voiko jatkaa samassa neuvolassa käyntiä? Itselle kun tulee todennäköisesti kaksi muuttoa tässä raskauden aikana (tai toinen muutto voi mennä hieman tuon lasketun ajan jälkeen) niin en haluaisi koko aikaa olla neuvolaa vaihtamassa. Jos pääsisi yhdellä vaihdolla esim niin että raskauden ajan käy toisessa ja sitte synnytyksen jälkeen vaihtaa toiseen...

Niin ja tosiaan 6.3 on nt-ultra ja ensi viikolla pitäisi verikokeissa käydä. Seuraava neuvola vasta 3.4 mikä mut kyllä yllätti... Ja silloin siis ensimmäinen lääkäri myös.

Äippäx5, mä oon käynyt yhdessä ultrassa porvoossa viime elokuussa. Ihan kiva ja normaali paikka, se ultraaja oli vähän tympee mut eiköhän niitä oo muitaki ku se yks siellä. Mulla on maanantaina ultra, sitten lisää kokemusta:nailbiting:

Meillä eilen ensimmäinen neuvola. Oikeen mukava tuo meidän neuvolan täti. Mutta unohdin neuvolassa kysyä niin kysyn täällä onko kellään tietoa että miten menee jos kaupungin sisällä muuttaa toisen neuvolan toimipisteen alueelle. Onko neuvolaa pakko vaihtaa vai voiko jatkaa samassa neuvolassa käyntiä? Itselle kun tulee todennäköisesti kaksi muuttoa tässä raskauden aikana (tai toinen muutto voi mennä hieman tuon lasketun ajan jälkeen) niin en haluaisi koko aikaa olla neuvolaa vaihtamassa. Jos pääsisi yhdellä vaihdolla esim niin että raskauden ajan käy toisessa ja sitte synnytyksen jälkeen vaihtaa toiseen...

Me muutetaan toisen neuvolaterkkarin alueelle, mut terkkari ei vaihdu, ku kysyttiin terkkareitten esimieheltä lupa pitää sama terkkari. Sama on ollu jo esikoisen raskauden alusta asti.

Takaisin