Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Meillä varmaan kutakuinkin on esikoisen ansiosta kaikki vauvalle noita muutamaa ehkä-juttua lukuunottamatta jo, tietty poikamaisempia vaatteita vois vähän kierrellä kirpparilta. Tiiän paljon ihmisiä jotka myy ison osan tai jopa kaikki esikoisen vaatteista ja hankkii sitten uusia tilalle, varsinkin jos tulee eri sukupuolta, mutta mä oon vaatteiden kanssa kaikessa niin nuuka ja laiska etten jaksais kun kerran on jo käyttökelpoisia vaatteita kaapissa. :D Enkä oo niin tyttö/poika-orientoitunut tässä että kovin erilaisia vaatteita eri sukupuolille hakisin. No ehkä jää nyt pinkit sentään käyttämättä...

Säilytysjärjestelmiä pitäis kyllä mammalomalla kehittää kun alakerta tulee olemaan yhtä kaaosta taaperon, vauvan ja kahen koiran kanssa. Kun se on yks yhtenäinen tila ja siellä pääasiassa vietetään aikaa koko lössi. Kaikki esikoisen lelut, vauvajutut, koiranpennun lelut ym. ja monet eri "toiminnot" on siinä samassa.
 
Nyt ois kaikki tarpeellinen kasassa. Kirpparilöytönä vielä bonuksena löyty rintareppu. Saa nähdä onko toimiva. Ei nyt ainakaan rahat menny hukkaan, kun makso vaan 2,5 euroo :D Turvakaukalokin nyt hankittu. Vois sitten rueta sitä kaukalopussia askartelemaan...
 
Mä nyt jotenki ressaan vaunuja kun yritän seurata torista hyvää diiliä.
Tiistaina sain kaverilta heidän tytölle pieneksi jääneitä vaatteita ja kaikkea muuta pientä (liivisuojia, mobile killuttimia ym.) Nännivoidekin sai heti korkkauksen ku harjasin tukkaa vähän ohi :D
 
Nyt tuli ostettua nxt60 koko pakettina. Jospa niillä nyt pärjäisi niin ettei tule käytössä haiku muiden vaunujenperään. Viimeksi oli britaks b-dual kolmepyöräsenä ja kaupaungissa liikkuessa tuntu, että oli runko kokoajan liian leveellä. Kaukalon ajattelin hankkia vähän käytettynä, se vielä ja jotain pikku tarviketta, lämpöpussi, rintapumppu, pinasängyn lakanoita, toppa haalari...
 
Kävi flaksi torissa ni saatiin tosi hyväkuntoiset emmaljungat 50e, ei tarvii niitäkään ressata enää. (Mun vanhemmat vaati jostain syystä emmaljungia, muuten mulle ihan sama)
Sit seuraavaks pohdintaan turvakaukalo, joka pitänee ostaa uutena. Hoitopöytä ja kantoreppu torissa hakusuosikkeihin lisättynä kans ni sitte lienee isoimmat. Turvis ainoo pakollinen, muut ehtii kyllä myöhemminkin.
 
Esikoisen vauvan vaatteita käyty läpi ja ei kyllä tartte ostella uusia :rolleyes: tai no terällisiä yöpukuja pitää jotkut ostaa pienessä koossa. Muuten alkaa jo kaikki olemaan. Vielä kun jaksaisi laittaa vauvalle hyllyt valmiiksi hoitopisteen päälle. Hoitopiste tällä hetkellä täynnä tavaraa niin täytyy kattoa mihin saan kaiken survottua :rolleyes:
 
Me käytiin eilen ostamassa ikeasta pinnasänky, kun ei ole löytynyt torista käytettynä se mikä haluttiin. Vielä ois turvakaukalo hankittava. Sitterin ajattelin myös hommata, mutta sillä ei ole niin kiire.
 
Onko teillä vaunukopan päälle sopivaa sadesuojaa? Ja jos on, onko ollut tarpeen ja millainen se on? Meillä on Thulen juoksuvaunut ja niihin sopiva sadesuoja oli kyllä sellainen muovipussi, että jäin miettimään, saako vauva henkeä sellaisen läpi. :confused: Mietin, että laitanko palautukseen sen...
 
Meillä oli Britax Go vaunuihin sopiva sadesuoja esikoisen vaunuaikana jossa oli edessä sellainen avattava läppä ja sivuilla aukot. Kyllähän se tarpeeseen tuli jos vettä tuli ulkona ja olo pakko lähteä ulos. Jos ei oo kauheesti sateella ulos menossa niin ei oo kyllä välttämätön hankinta.
 
Meillä oli Britax Go vaunuihin sopiva sadesuoja esikoisen vaunuaikana jossa oli edessä sellainen avattava läppä ja sivuilla aukot. Kyllähän se tarpeeseen tuli jos vettä tuli ulkona ja olo pakko lähteä ulos. Jos ei oo kauheesti sateella ulos menossa niin ei oo kyllä välttämätön hankinta.

Googlettelin eilen noita sadesuojia ja näköjään joissain on just kuvaamasi luukut ja aukot. Meillä on yhtenäinen, umpinainen suoja, niin en ainakaan itse sellaisen alla tykkäisi köllötellä :grin Laitan palautuksena takaisin ja ostan vaikka sellainen yleismallisen suojan pahimpiin keleihin. :)
 
Googlettelin eilen noita sadesuojia ja näköjään joissain on just kuvaamasi luukut ja aukot. Meillä on yhtenäinen, umpinainen suoja, niin en ainakaan itse sellaisen alla tykkäisi köllötellä :grin Laitan palautuksena takaisin ja ostan vaikka sellainen yleismallisen suojan pahimpiin keleihin. :)

Joo ei mustakaan yhtenäinen ilman aukkoja oo kovin järkevä jos ei ilma pääse kunnolla kiertämään..
 
Kysymys ammeesta: oisko hyvä olla jo ennen vauvan syntymää? Ja tarviiko se sen tuen?
 
Kysymys ammeesta: oisko hyvä olla jo ennen vauvan syntymää? Ja tarviiko se sen tuen?

Meillä tais anoppi tuoda ammeen kun kävi ekan kerran kattomassa esikoista kotona (alle viikko synnytyksestä). Nyt saan ammeen mun äidiltä joten varmaan on meillä jo ennakkoon.
Meillä ei ole ollut tukea, siis sitä kylpytukea vauvalle eikä jalkoja ammeelle.
 
Joo siis sitä kylpytukea vauvalle tarkoitin :D en edes ajatellut että tuki voisi myös tarkoittaa ammeen jalkoja :D
 
Ite ostin nyt ammeen ja kaupantekijäisenä tuli se kylpytuki. Turhakkeelle vaikuttaa ainakin näin äkkiseltään...
 
Me käytettiin esikoisella varmaan alle kymmenen kertaa sitä kylpytukea. Toki ihan alussa kiva kun ei vielä luottoa omiin kykyihin vauvan käsittelyssä :)
 
Okei, eli amme voisi hyvä olla jo vaik valmiina, ettei tarvi sitä alkaa metsästää pienen vauvan kanssa, mutta erikseen en osta sitten sitä kylpytukea ellei sitten tule valmiina mukana :)
 
Okei, eli amme voisi hyvä olla jo vaik valmiina, ettei tarvi sitä alkaa metsästää pienen vauvan kanssa, mutta erikseen en osta sitten sitä kylpytukea ellei sitten tule valmiina mukana :)

Me ollaan mietitty samaa. Amme hommataan ihan piakkoin jo ja tukea ei nyt aleta ainakaan alkuun ostamaan.
 
Me mietittiin jos olisi pärjännyt pesuvadilla ja käymällä suihkussa vauva sylissä kun jotkut aikaisemmin neuvoivat ettei oo välttämätön toi amme. Meillä on todella pieni kylppäri, niin toivon mukaan pärjättäisi näin. Muuten mies saa mennä ostoksille heti sitten kun on todettu eitoimivaksi. :D
 
Meillä oli viimeksi stokken flexibath ja tuki, tuki oli meille kyllä hyvä ison vauvan kanssa ahtaassa kylppärissä.. Nyt ajattelin kokeilla tota pesuvatitekniikkaa ja katsoa sit tarviiko sitä ammetta ylipäänsä..
 
Takaisin
Top