Synnytystä ennakoivat oireet

Täälläpä turautettii klo 7aamulla verta pönttöön. Klo 8 neuvola-aika josta laitto lähetteen äippäpolille tutkittavaks. Käyrät ok, ultrassa näytti kaikki ok. Sisätutkimuksessa todettiin että 2sormelle auki ja pelkkä reuna jäljellä :eek:
Nyt tarkkailussa muutama tunti oltava, että alkaako supistukset tai meneekö vedet. Sanoivat kyllä että tästä tilanteesta voi mennä vielä viikkokin eteenpäin ennenku alkaa synnytys. N. Kuukaus sitten äidilleni veikkasin 20.12 syntymäpäiväks. Jostain syystä pyörinyt tuo päivämäärä mielessä, että katotaan kestääkö sinnekkään asti :wink viikkoja nyt 37+3 eli LA olis vasta 1.1.2018
 
Täälläpä turautettii klo 7aamulla verta pönttöön. Klo 8 neuvola-aika josta laitto lähetteen äippäpolille tutkittavaks. Käyrät ok, ultrassa näytti kaikki ok. Sisätutkimuksessa todettiin että 2sormelle auki ja pelkkä reuna jäljellä :eek:
Nyt tarkkailussa muutama tunti oltava, että alkaako supistukset tai meneekö vedet. Sanoivat kyllä että tästä tilanteesta voi mennä vielä viikkokin eteenpäin ennenku alkaa synnytys. N. Kuukaus sitten äidilleni veikkasin 20.12 syntymäpäiväks. Jostain syystä pyörinyt tuo päivämäärä mielessä, että katotaan kestääkö sinnekkään asti :wink viikkoja nyt 37+3 eli LA olis vasta 1.1.2018

Huih. Oliko ihan kirkasta verta ja tuliko paljon? Selvittikö ne mistä se tuli? Jännää. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja ei tiiä vaikka saisit vauvelin kohta jo syliin ♡♡
 
Joo ihan kirkasta oli. Ei ne oikeen muuta osannu sanoa ku että limatulppa, vaikkakin tuossa jo eilen ja toissapäivänä vaaleenpunasen pitkän liman päästin ja eilen pienen veriviiruisen.
Toi sisätutkimus ei kyllä ainakaan auttanut asiaa.. kävin just vessassa niin verta tulee ihan kivasti.. jospa joku tulis kohta katsomaan niin vois jutella vähän.
Mitään kipeitä supistuksia ei ole vieläkään tullut eikä vesistä tietookaan. Pikkumiäskin liikkuu kivasti. Jännittäny sielt klo 7 asti niin et koko akka vaan tärisee xD
 
Se verentulo on kyl ihan normaalia jos sitä ei saavillisia tule. Kohdunsuu kun alkaa avautua niin niin pienet verisuonet voi vuotaa verta kun menevät katki. Mulla esikon synnytystä edeltävänä päivänä alko vuotaa verta, eikä neuvolassa oltu moksiskaan asiasta kun siihen ei liittyny mitään kovia vatsakipuja eikä se vuoto ollut mitään tolkuttoman runsasta.
 
Mä oon aina aatellu että kirkas verinen vuoto ois pelottavaa että jos jotain vaaleenpunasta/verensekaista pienempää vuotoa niin ois ok. Mutta en tosiaan tiedä eikä kokemusta. Ihana tietää jos ei tarvi säikähtää vertakaan mikäli semmosta sattuu tulemaan. Mulla tulee vaan ekana kaikki kauhuskenariot istukan repeämisestä yms mieleen ja että kauheella kiireellä pitäs sairaalaan lähtee makuuasennossa :D
 
Ite viime raskaudessa vuosin verta viikon ennenkö alkoi tapahtua. Toivotaan, että teillä muilla ei oo niin pitkässä liemessä touhu. Sen takia olenkin aika skeptinen kaikenlaisten synnytyksen alkamiseen viittaavien oireiden kanssa. Että en usko synnytykseen kuin vasta lapsivedenmenon tai säännöllisten ja kipeiden supistusten alkaessa. :D
 
No täällähän supistukset laantu vähän turhankin hyvin. Joudun kuitenkin jäämään yön yli tarkkailuun kun tuo veren vuoto ei ole kokonaan loppunut. Vois tietty ajatella ettei laannukkaan jos vuoto on kohdun suulta joka on lähtenyt jo avautumaan niin venyessä varmaan vuotaa lisää... tai viimeistään kun joutuu vessassa käymään isolla hädällä ja vähänkin pinnistää.. hirveen turhauttavaa jäädä tänne kun ei kerta tapahdu ainakaan nyt mitään ja kun ei se vuoto niin voimakasta ole enää...:sorry:
 
Mulla alkoi synnytys supistuksilla, alkoi aika säännöllisesti ja kipeästi kello 18, kello 21.00 kävin vessassa ja pyyhkiessä paperiin jäi vaan kirkasta verta, varmistin vielä uudella paperilla ja huutoitkien tulin vessasta pois kun olin ihan varma, että nyt on istukka revennyt tms. - lähdettiin samontein sairaalaan ja samalla reissulla synnyteltiinkin, mutta tosiaan veri tuli kohdunsuulta - sanoi, että jos tulisi vauvan puolelta niin sitä yleensä tulisi reippaammin, ihan lorahtamalla pönttöön.
Hieman säikäytti, mutta siinä kun olin jo jonkun tunnin arponut pitäskö lähtä vai ei niin oli helppo päätös siinä vaiheessa :grin
kätilökin sanoi, että siksi veri on punaista, että sitä säikähtää :)

Olisin todennäköisesti arponut lähtöä muuten vielä tuntitolkulla ja siinä vaiheessa 1h ajomatka sairaalaan ois voinut olla melko mielenkiintoinen...
 
Etkö synnyttänyt OYSissa JuustoNaksu? Ollaan oltu sitte osastolla samaa aikaa. :) me päästiin torstaina iltapäivällä kotiin. Ties vaikka tietämättä ollaan törmätty? :) Nimimerkillä se yks vaaleanpunatakkinen vaippahousu. :D
 
Viime yönä heräilin harvakseltaan supistuksiin ja polttaviin aaltoihin, lähti alavatsalta ja reisien kautta ristiselkään. Yritin nukkua aina kun helpotti. Aamusta ei ollutkaan enää mikään, lonkat vain jumissa.
Tää on nyt varmaan sitten tätä taas muutama yö ennenkuin tulee se lähtö oikeasti. :-/
Voi sitten tosi "pirteänä" lähteä synnyttämään. :D
 
Mulla on ruvennu pohkeet ja takareidet kramppaamaan. Ja joka kerta kun käännän kylkeä vihlasee alavatsaa molemmin puolin. Veikkaan että vauva ois jo kiinnittyny. Tänään selviää neuvolassa.
 
Etkö synnyttänyt OYSissa JuustoNaksu? Ollaan oltu sitte osastolla samaa aikaa. :) me päästiin torstaina iltapäivällä kotiin. Ties vaikka tietämättä ollaan törmätty? :) Nimimerkillä se yks vaaleanpunatakkinen vaippahousu. :D

Joo OYSissa olin, siellä 13/2 puolella :) Ke aamuna kärrättiin sinne ja sunnuntaina saatiin lähteä, meni kyllä ihan huuruissa ja märistessä koko reissu niin en hirveästi ole rekisteröinyt ketään :hilarious:
 
Joo OYSissa olin, siellä 13/2 puolella :) Ke aamuna kärrättiin sinne ja sunnuntaina saatiin lähteä, meni kyllä ihan huuruissa ja märistessä koko reissu niin en hirveästi ole rekisteröinyt ketään :hilarious:

Niin ja siellä tuskin muita vaaleanpunaisia takkeja ja vaippahousuja oli. :wink Olin yksin yhden yön (se oli ihan hirveää :sad001 ) siellä kakkospuolella ja sitten saatiin 13/1 perhehuone. :) se oli ihanaa kun ei tarttenu yksin siellä öisin itkeä hormoonihuuruissa. Mulla jäi OYSista ja synnytyksestä plus vierihoito-osastosta kyllä erittäin lämmin ja hyvä mieli. :)
 
Mäkin oon nyt kaks kertaa synnyttäny Oysissa ja tosi hyvät muistot jäi molemmilta kerroilta sekä synnytyssalin että vierihoito-osaston henkilökunnasta. Oikeella alalla ihmiset siellä :)
 
Sitte Diann kun sun nännit huutaa siellä osastolla imetyksestä hoosiannaa niin muista pyytää, että tekevät sulle niistä ihanista verkkohousuista semmoset kätevät liivit, joihin ujutetaan minigrip-pusseista tehdyt lämpöhauteet. :) Ne auttoi oikeesti! Lypsyhuoneessa on ohjeet hauteisiin, mutta ne liivit värkkäs mulle joku kätilö. :D otin parit alkkarit kotiinkin mukaan.
 
Sitte Diann kun sun nännit huutaa siellä osastolla imetyksestä hoosiannaa niin muista pyytää, että tekevät sulle niistä ihanista verkkohousuista semmoset kätevät liivit, joihin ujutetaan minigrip-pusseista tehdyt lämpöhauteet. :) Ne auttoi oikeesti! Lypsyhuoneessa on ohjeet hauteisiin, mutta ne liivit värkkäs mulle joku kätilö. :D otin parit alkkarit kotiinkin mukaan.

Okei!! Täytyypä muistaa. Kiitos vinkistä :)
 
SIlloin 11 vuotta sitten OYS osastolla olo oli ihan hirveä ja ne kätilöt siellä ei tuntunut ottavan ollenkaan huomioon äitiä tai äidin mielipiteitä tai tunteita, nyt jäi kyllä henkilökunnasta positiivinen kuva, ainut miinus että tuohonkin viiteen päivään mahtui monta hoitajaa, taisi kaksi hoitajaa olla kaksi kertaa, muuten tuntui että vähän väliä sieltä tulee "Minä olen se ja se, onneksi olkoon! Olen nyt tässä päivä/ilta/yöhoitajana..."
Jossakin vaiheessa jo tuskastutti, kun oli vähän niitä traumoja/ennakkoluuloja siitä vuosien takaisesta. "Pelotti" että jos oli ihana hoitaja päivässä, niin onko iltahoitaja sitten minkälainen?

Hienosti ottivat tosiaan huomioon nuo hormoonihuurut :hilarious: Minä kun olen ilman hormoonejakin melkoinen herkkis, niin se potenssiin sata :grin

Kovasti lähtiessä toivotettiin tervetuloa uudelleen, vaan en taida olla menossa :hilarious:
 
Takaisin
Top