Synnytystä ennakoivat oireet

Mullaki joku limamöykky tuijotti pikkareista tänään, illalla oli yks supistus joka jo jossaki tuntu. Eilen tosiaan lääkäri ronklasi kalvoja, niin ehkä se vähän yrittäis synnytyttää. Alkaispa vaan jo kunnolla!
 
Mulla eilisen sisätutkimuksen jälkeen vuosi ruskeeta ja vaaleenpunasta mutta lääkärikin sanoi että vaan niin herkät paikat että meni rikki joku suoni..
 
Mulla ollut parina päivänä alaselkä jumissa tai jotenkin särkenyt. En tiedä sit johtuuko jostain huonoista nukkumisasennoista tai muusta, vai onko jotakin synnytyksen ennakointia. Mitään poikkeavia vuotoja tai kivuliaita supistuksia ei oo ollut. Mut jotenkin erilainen fiilis (tai sit vaan kuvittelen). Lämmin (kuuma) kauratyyny kyllä tuonut jonkinverran helpotusta kolotukseen.
Mut on tää jännää, kun oottelee, et koska oikeesti alkaa tapahtua jotakin! Se kun voi käydä koska vaan.. 39+2 tänään.
 
Onko teillä kellääm pahentunut turvotus jotenkin huomattavasti juuri ennen synnytystä? Tänään on kyllä ollu rankka päivä mutta en tajuu miten voi turvota näin kohisten että oikein tuntee ku paikat tursuu:/

No jospa tää ois aamulla ohi ja huomisen makaan ja tilailen netistä jouluverhoja kun ne vaan koko ajan jää hommaamatta.
 
Onko teillä kellääm pahentunut turvotus jotenkin huomattavasti juuri ennen synnytystä? Tänään on kyllä ollu rankka päivä mutta en tajuu miten voi turvota näin kohisten että oikein tuntee ku paikat tursuu:/

No jospa tää ois aamulla ohi ja huomisen makaan ja tilailen netistä jouluverhoja kun ne vaan koko ajan jää hommaamatta.

Mulla!! En siis tiiä oireileeko synnytystä, esikoisen kanssa ei. Mutta Ai kamala!! Tänää huomasin, että pohkeessa meni järkyttävä kiristävän näköinen rantu. Aivankuin ois joku tukisukan raja vaan ei mitään. Hirveä turvotus toisessa jalassa. Ihan pisti huolestuttamaan. Samalla tuntuu, että koko akka on ihan pöhöttynyt turvotuksesta. Ens viikolla ois neuvola ja katotaan sit arvoja tarkemmin.

Mutta mulla ei oo äitiyslomaa, joten oon puolikkaita tai kokonaisia päiviä pystyssä tai istuma-asennossa. En tiiä vaikuttaako. Ainakin tukala on olotila kun ei pysty lepäämään kun öisin
 
Nyt ollaan jännän äärellä,lapsivedet meni ja nyt odotellaan aamuun asti et pääsen Koksiin näytille ellei sitä ennen ole mitään kovia supistuksia ja kipuja ja tuntuu vauvan liikkeet :nailbiting: saa poika hienon päivän syntyä kun juhlistetaan myös satavuotista Suomea:happy:
 
Nyt ollaan jännän äärellä,lapsivedet meni ja nyt odotellaan aamuun asti et pääsen Koksiin näytille ellei sitä ennen ole mitään kovia supistuksia ja kipuja ja tuntuu vauvan liikkeet :nailbiting: saa poika hienon päivän syntyä kun juhlistetaan myös satavuotista Suomea:happy:

Toivottavasti nähää huomenna! :D Epäilen kyllä... :rolleyes:
 
Tännehän sitä jäätiin synnyttämään,supistukset on ihan hirveän kivuliaat,on kokeiltu ilokaasua,lääkkeitä ja sähköimpulseja. Auttaa hetkellisesti mutta suppareiden aikana ei vaikutusta. Kohtu ei vielä hirveästi auennut,saa nähdä kuinka kauan koko prosessi kestää,meneekö huomiseen:nailbiting: mutta ihana tietää kuitenkn että täältä ei sitten lähdetä tyhjin käsin kotiin ja saan viimein olla äiti ihanalle pienelle pojalleni:Heartbigred
 
Tsemppiä Miracle. Toivotaan, että homma lähtee eteneen ja vauveli tämän pvn aikana sylissä ♡
 
Täällä nyt jonku aikaa supistellu kivuliaasti ja aika tiheesti, 5-7min välein heti. Housuissa aavistus jtn vaaleenpunasta ja maha vähän sekasin. Saa nähä jatkuuko tästä. Olin jo unohtanu miten kaameita supparit voi olla:sorry: Niin ja aluksi kuului joku ihme naksahdus mahasta, mut ei oo ainakaan mitään lapsivesiä hulahtanu.
 
Täällä tänään kipuja selässä ja häpyluussa ja tosi huono olo jotenkin. Aamulla maha löysällä. Ei kyllä varmaan vielä lähtö ole lähellä, mutta jotakin täällä harjoitellaan. 36+3
 
Meillä ainoa merkki mistään on, että (uros)koira on parin päivän ajan kuljetellut pehmolelua ympäri taloa ja nukkuukin sen vieressä :p Nyt on 37+6, joten ei haittaisi, vaikka koiran kuljettelut jotain merkkaisivatkin :) Alkaa olla tukala olo ison mahan kanssa eikä jaksa oikein tehdä mitään tai keskittyä mihinkään kunnolla...
 
Tuliko Miraclelle itsenäisyyspäivävauva? :)
 
Täällä tänään kipuja selässä ja häpyluussa ja tosi huono olo jotenkin. Aamulla maha löysällä. Ei kyllä varmaan vielä lähtö ole lähellä, mutta jotakin täällä harjoitellaan. 36+3

Mulla on ollut noi oireet jo lähes kuukauden :D. Ja just iltaisin supistaa paljon ja maha löysällä.
 
Mulla oli lääkäri ma 27.11 ja teki sisätutkimuksen. Sen jälkeen meni samana iltana vatsa aivan sekaisin ja alkoi vuotaa sellaista veren sekaista limaa. Sitä jatkuikin sitten koko viikon. Olo oli jotenkin tuskainen ja miehellekin itkin kuinka oon niin kypsä koko odotukseen.
Sitten lauantaina 2.12 koko aamun ja aamupäivän mulla oli jotenkin levoton olo ja piti kävellä edestakaisin. Selkää ja mahaa särki oudosti. Ei kuitenkaan supistellut. Piti lähteä pojan itsenäisyyspäivän juhlaan koululle klo: 10.30, mutta viimetingassa päätin jäädä kotiin, kun ajattelin etten pysty istumaan katsomon kovilla penkeillä tunnin verran.
Muut lähtivät juhlaan ja itse päätin mennä vähäksi aikaa pötkölleen. Kerkesin ehkä 5 minuuttia maata kun tunsin jotain valahtavan housuun. Onneksi kerkesin jotenkin nousta nopeasti pystyyn ja sängylle ei mennyt tippaakaan. Lapsivettä holahti oikeen kunnolla ja kokoajan lisää.
Soittelin miehelle, että lapsivedet meni ja synnärille ja halusivatkin mut samantien näytille. Onneksi en lähtenyt sinne juhlaan. Olisi ollut mielenkiintoista poistua katsomosta vesilätäköiden saattelemana ja housut litimärkänä :smiley-ashamed004.
Lopulta tyttö syntyi sunnuntaina 3.12 rv 38+6. Täytyy koittaa synnytyskertomus jossain vaiheessa laittaa.
 
Salaiselle puolelle justiinsa kirjoittelinkin...

Lapsivedet lurahti sänkyyn äsken. Lisää tuntuu lorahtelevan välillä.
Soitin synnytyssaliin, kun tilanne on minullekin uusi. Esikosta synnytys alkoi supistuksilla ja kalvot puhkastiin vasta salissa.
Koska strepto on nega, lapsivesi puhdas ja liikkeitä tuntuu niin saan jäädä kotiin. Ensin sanoivat, että tule iltapäivällä käymään. Mutta koska mulla ois ollu 9.30 äippäpolilla kasvukontrolli niin menen silloin sinne. Jollei tilanne tässä ennen sitä vaadi mennä jo :)

Vähän jänskättää, kun esikon ekoista suppareista meni 6 ½h ja tyttö syntyi. Onneksi sairaalaan on nytkin 10 min matka. Tosin anopilla menee tänne ajella tunti.

Supistuksia on nyt tullut vasta muutama, aika napakoita kylläkin. Niiden välissä selkää vaan jomottaa. Käskivät yrittää nukkua, kuka tässä nukkua voi kun vähän jännittää??
 
Takaisin
Top