Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onnea Anskulainen:) mä en kestä ku kaikki vaa synnyttää, mäki haluun:) mut ehkä viikon päästä tai maks kahden:) mut saleen lueskelen tääl muiden vauvauutisia viel uuden vuoden jälkeenki:)
Nyt alkoi taas kunnon iltajomottelut alavatsalla/häpyluussa/reisissä, auu. On ollu niin kivutonta muuten, niin jännittää kauheena että onko nää kivut ns. normaaleita vai enteileekö jo muka synnytystä. Vauvan pää tuntuu melko alhaalla joten voihan sekin olla että painaa jotain hermoja. En ole varma onko kuitenkaan laskeutunut kunnolla koska ei ole sitä kuuluisaa 'pallo haarojen välissä' oloa ja vatsa ei roiku alhaalla vielä. En malta oottaa tiistain lääkäriä, jos sinne saakka pääsen :D
Viime yönä kääntäessä kylkeä tuntu ku jotain lähti liikkeelle tuolla haaravälissä. Nousin ylös ja tuli samanlainen tunne. Mä olin ihan varma, että limatulppaa pukkaa (koska automaattisesti aattelen kaikki tuntemukset aina jonain merkkinä synnytyksen lähestymisestä ) Mut sitten vessassa paljastukin ihan märät alkkarit ilman mitään ekstra limoja. Ikävä tunne, kun ei oo varma mitä se oli... ei oo meinaan vaikuttanu tulevan lisää. Lapsivedeks sitä tuli vähän ja tosiaan vaan ton kerran, ja valkovuodoks sitä tuli paljon ja TOSI vetisenä... oon myös naureskellu että ehkä oli jääny ilmaa jumiin ja säikähdin sitä ilman lähtemisestä tulevaa tunnetta niin pahasti että päästin vähän alleni (mulla meinaan oli hirvee vessahätä)
Mutta joo, mä vähä toivon, että synnytys alkaa supisteluilla, eikä lapsivesien menolla. Liian dramaattista. Mä nyt vielä tarkkailen tilannetta, ja jos käy niin että tulee lisää niin sitten varmaan tarkistaan, ettei oikeesti oo sitä lapsvettä.
Tämän lisäksi vatsa on sekasin, mutta se voi todellakin johtua siitä, että nukuin yön tosi huonosti, kun mietin pitääkö lähteä tarkistuttaan tai soittaa miehelle... neuvolakorttikin jäi miehen autoon. Vähemmästäkin menee vatsa sekasin.
Minäkin ihan väitin sairaalaan tullessani, ettei lapsivettä ole tullut, mut testi oli +, eli kyllä sitä jostain tihutti kuitenkin. Loput vedestä tulikin vasta vauvan vartalon mukana. Tyyppi tuli ikäänkuin vesiliukumäestä!! :)