Synnytystä ennakoivat oireet

Eikös se rusehtava vuoto oo kans mahdollinen limatulppa? Ainakin olin lukevinani jostain.. hirveen jännittävää kun niin moni on jo synnyttänyt ja niin monella ollaan jo ihan niillä näppäimillä :joyful:
 
Mulla lähti keskiviikko iltana limatulppaa. Ei varmaan kokonaa lähteny mut parilla kerralla tuli kivat limaklöntit.
Supistuksia ja tukalaa oloa ollu enemmän ja vähemmän. Sais alkaa jo tapahtumaan! :)
 
Lähdin tänään sit käymään äitipolilla. Ei kuulemma ollu lapsivettä, vaan mulla on ihan hillittömästi valkovuotoa. Mut eivät päästäneet takas kotiinkaan, kun oli kuulemma niin selkeitä supistuksia, kohdunkaula vähä lyhentynyt ja ISO vauva. Sain sitten varuiksi sen keuhkoja kypsyttävän piikin. Kukaan ei oo muuten sanonu että siitä tulee näin jännä olo! :confused:
Niin vietän nyt yön täällä ja aamulla kohti kotipaikkakuntaa.
 
Paukkuuko teidän maha? Mulla on paukkunu nyt muutaman viikon - siis tarkkaa syytä ei tiedetä, löysin netistä et se on mahd sitä et vauva paukuttelee kalvoansa.
Äsken nukutin esikoista n 15 min niin varmaan 6 kertaa napsu.. ja kauhee paine alakerrassa.. saas nähdä. Oishan se kiva jos lähtis itekseen eikä käynnistämällä, vaikka menis sektioonki..
 
Lähdin tänään sit käymään äitipolilla. Ei kuulemma ollu lapsivettä, vaan mulla on ihan hillittömästi valkovuotoa. Mut eivät päästäneet takas kotiinkaan, kun oli kuulemma niin selkeitä supistuksia, kohdunkaula vähä lyhentynyt ja ISO vauva. Sain sitten varuiksi sen keuhkoja kypsyttävän piikin. Kukaan ei oo muuten sanonu että siitä tulee näin jännä olo! :confused:
Niin vietän nyt yön täällä ja aamulla kohti kotipaikkakuntaa.

Jännä myös että antoivat vielä keuhkoja kypsyttävää kun on +35 viikot. Mä kun kävin viimeksi niin oli kans vähän lyhentynyt kaula ja kevyitä supistuksia piirtyi mutta ei kyllä epäilty silti että ois syntymässä. Paljon sulla oli tota kaulaa jäljellä?
 
Jännä myös että antoivat vielä keuhkoja kypsyttävää kun on +35 viikot. Mä kun kävin viimeksi niin oli kans vähän lyhentynyt kaula ja kevyitä supistuksia piirtyi mutta ei kyllä epäilty silti että ois syntymässä. Paljon sulla oli tota kaulaa jäljellä?

Tää lääkäri sano, ettei se haluu ottaa mitään riskejä (kuulosti just siltä että se menettää yöunensa jos se päästää mut kotiin tai ei anna tota keuhkoja kypsyttävää). Mutta kukaan ei tunnu oikeesti uskovan, että tää olis nyt syntymässä. Ja en itseasiassa muista paljonko ne sano että sitä on jäljellä... :smiley-ashamed004 se tuli ehkä pienellä aksentilla ja jäin itte miettimään niin sitä kokoarviota, etten muista muutaku että se mainitti siitä kohdunkaulasta.
 
Hoitaja kävi ja se sano, että mullehan annettiin myös supistuksia estävä piikki. En olis kyllä yhtään muistanu tai tajunnu vaikka kyllähän mä kuulin sen lääkärin siitä mainittevan. Pakko sanoa, että en ymmärrä, miksi sekin piti antaa :bored:
 
Paukkuuko teidän maha? Mulla on paukkunu nyt muutaman viikon - siis tarkkaa syytä ei tiedetä, löysin netistä et se on mahd sitä et vauva paukuttelee kalvoansa.
Äsken nukutin esikoista n 15 min niin varmaan 6 kertaa napsu.. ja kauhee paine alakerrassa.. saas nähdä. Oishan se kiva jos lähtis itekseen eikä käynnistämällä, vaikka menis sektioonki..

Täällä paikkunu kanssa jo viikkoja. Voi olla just ne kalvot tai sitte vauvan nivelet kun on niin löysät. :)
 
Täällä synnytys käynnistyi juurikin lapsivesien tihkumisella: en varmaan tänne julkiselle kirjottanutkaan vielä tästä? Mulla siis maanantaiaamuna lorahti jotain reisiä pitkin ja se oli hyvin nestemäistä, mutta tahmeaa. Neuvolasta ohjattiin synnärille luotettavampiin lapsivesitesteihin ja sinne mentiin ja sille tielle jäätiin! :) Vedet meni kunnolla tiistaiyönä ja loput synnytyksessä vauvan saapuessa tälle puolelle maailmaa. :Heartpink Mulla siis tihkutti lapsivettä jostain ylhäältä silloin aamulla ja pamahduksen kanssa tiistaiyönä tuli paaaljon vettä ja aivan tulvien. Onneks olin synnärillä tarkkailussa enkä kotona omassa sängyssä. :grin

Mulla kanssa maha napsahteli raskaana ollessa. Neuvolasta en selitystä siihen saanut.
 
Paukkuuko teidän maha? Mulla on paukkunu nyt muutaman viikon - siis tarkkaa syytä ei tiedetä, löysin netistä et se on mahd sitä et vauva paukuttelee kalvoansa.
Äsken nukutin esikoista n 15 min niin varmaan 6 kertaa napsu.. ja kauhee paine alakerrassa.. saas nähdä. Oishan se kiva jos lähtis itekseen eikä käynnistämällä, vaikka menis sektioonki..

Joo, siis kalvot ne on jotka siellä napsuu. Itelläni parissa edellisessä raskaudessa kuulunut sitä napsahtelua, ihan ku kala haukkais veden pinnasta jotain. :D Nyt olen kuullut ehkä kerran, pari napsahduksen. Joskus kun tokan odotuksessa ekoja kertoja ne kuulin niin pelästyin että nytkö alkaa kalvot poksua rikki kun kuulosti niin ikävältä paukkumiselta, mutta ei ne mihinkään hajonneet. :)
 
Mä muistan vielä miltä se tuntu kun kuopuksesta poksahti vedet. Esikosta puhkastiin kalvot synnärillä epiduraalin jälkeen, ja tosikosta olin jo niin kivuissa etten muista yhtää miltä tuntu. Mut kuopuksesta muistan; se tuntui siltä kuin joku olisi potkassu kohdunsuulle kunnolla ja ne vedet tuli sit ihan sillä samalla sekunnilla :grin Toi kalvojen napsumisääni on siihen verrattuna aivan erilaista ja tuntuista.
 
Joo, varmasti on ihan eri juttu kun ne kalvot oikeesti puhkee kerralla. Ei oo kokemusta, kun ekassa puhkaistiin epiduraalin jälkeen ja sen jälkeen on muut lorottelleet vedet hiljalleen pihalle. :D Eihän toi pelkkä napsuminen tunnu kipuna missään, on vain ääntä. :)
 
Mä nyt jatkan mun sairaalareissun lopun tänne, kun oon sen tänne alottanukin.
Eli tänään sain aamulla sen toisen keuhkoja kypsyttävän piikin ja sen jälkeen olin käyrillä 1 ja puoli tuntia. Ne olis varmaan pitäny pidempäänkin mutta musta tuntu että menetän järkeni, jos ne pitää siinä vielä (lonkkaa särki ja oli vessahätä). Onneksi ne oli nähny kaiken tarpeellisen. Vauva oli ilmeisesti karkaillu anturin alta niin paljon, ettei voinu heti sanoa kaiken olevan ok. Uus ultra ja sisätutkimus -> kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja yhdelle sormelle auki. Että hyvin voi mennä vielä vaikka yliaikaseks :hilarious: Sanoivat että saan lähteä jos parin tunnin liikuskelulla ei lähe supistukset voimistuun. Eikä lähteny. Olivat jo lähettääs pois kun vielä keksivät mitata verenpaineen. Yllättäen syke olikin 140! Seurauksena lisämittauksia, ja paljon. Syke kävi parhaimmillaan 160:ssä. Kaikki kuitenkin oli muuten ok ja ne päästi mut jatkaan matkaa kera kaikkien tulosten ja kertomusten :joyful:

Että sellanen reissu. (Syy sille, että ne piti mua siellä niin innokkaasti oli suht. pitkä matka siihen mun varsinaiseen synnytyssairaalaan. Ne olis siis lähettäny heti ambulansilla, jos olis alkanu näyttämään siltä, että lapsi syntyy. Mut muuten olivat haluttomia laittamaan matkaan, ennenku olivat varmoja, ettei lapsi oo nyt just syntymäs)
Kannatti käydä, selvis kaikkee hauskaa :p
 
Täällä esikoinen tulossa ja ei siis aiempaa kokemusta, joten kyselen teiltä viisaammilta ollaanko tässä nyt jännän äärellä?! :)
Yöllä hulahti housuun vaaleanpunaista limaa reilusti. Oletan että tämä oli limatulppa ?!
Sen jälkeen alkoi kipeät epäsäännölliset supistukset. Tuntui aiemmista poiketen selässä ja mahassa. Olo rauhaton. Supistukset yön jälkeen lähes loppuneet, mutta vatsa on sekaisin ja pinkeä yhtäjaksoisesti vähän kun olisi harkkasupistus päällä non stop.
Jännittää.
LA 5.12.
 
ElinaMariah kuulostaa siltä että vois jotain olla tapahtumassa!! Tsemppiä. Jospa saisit vauvan sinäkin ihan näinä päivinä syliin :)
 
ElinaMariah oisko voinut olla ihan lapsivettä? Ootko soitellut synnärille? Mut nimittäin ohjattiin lapsivesitesteihin joihin menin 8h päästä epäillystä vesien menosta. Ja positiivistahan se näytti. Ne otti samalla streptokokkinäytteen ja jos se ois ollu positiivinen niin ois pitäny antibiootit aloittaa heti.

Jännää, sun vauveli voi tosiaan alkaa syntyä! :happy::happy:
 
Niin ja mulla meni kalvot miltei kerralla rikki, jos sitä aamun pientä vesienmenoa ei lasketa. Aika jännältä kieltämättä tuntui, makoilin synnärin pedissä ja kuului poks-ääni ja vettä alkoikin tulvia jalkovälistä joka suuntaan. Pikkasen siinä tuli hämmentynyt olo, kun ei mitään voinut sille vuotamiselle! :joyful: Ja sen jälkeen ne supistelut sitten käynnisti todellakin.
 
Takaisin
Top