Ultra-kuulumiset

Meillä nyt 34+1, vauvan painoarvio viime to 1890g, pieni kuin mikä, laskettuun aikaan ei päästetä kun radi ja toksemiavaara, eli syntyy varmaan reilusti alle 3-kiloisena. Jänskättää vähän kyllä, itsessään se käynnistyskin.

Mulla päästettiin juuri tuon takia esikko yliaikaiseksi kun oli pieni vaikka oli insuliinihoitonen radi. Annettiin syntyä kun lähtee itse tulemaam ja valmis.
 
Mulla oli taas tänään lääkäri ja ulta Naistenklinikalla. Pikkuinen tuo meidän vauveli tuntuu olevan edelleen ja jää varmaan alle 3kg syntymäpaino. Tänään painoarvio oli 2557g. Ottiat myös ktg käyrää, kun vauva oli uninen ja vähäliikeinen. Ensi viikolla käyrälle ja 27. päivä lääkäri ja ultra. Sitten annetaan varmaan tuolle samalle viikolle käynnistysaika, jos ei ole vielä itsekseen lähtenyt syntymään.

Mitkä vk:t:)
 
Ihan 'kauhee' lukee ku on niin pieniä vauvoja luvassa, itellä oli painoarvio vkolla 36 3350g !! :D
Lähinnä pelottaa millanen 5-kilonen jätti sieltä tulee jos menee yliajan..
 
Siis mistä noita painoarvioita oikein tulee kun täällä ei ole ollut mitään puhetta edes sellaisista. Ainoastaan sf-käyrää seurataan mikä ei välttämättä kerro hirveesti mitään?? :confused:
 
Siis mistä noita painoarvioita oikein tulee kun täällä ei ole ollut mitään puhetta edes sellaisista. Ainoastaan sf-käyrää seurataan mikä ei välttämättä kerro hirveesti mitään?? :confused:

Mä siis kävin naistenklinikalla synnytystapa-arviossa, koska esikoinen syntyi kiireellisessä sektiossa. Siellä ultrattiin ja pääteltiin tuo koko.

Mutta kyl mulla esikoisestaki oli kokoarvio vaikka oli normaali neuvolalääkärikäynti vaan.
 
Se riippuu ultraajasta aika paljon, pienikin heitto mitatessa kertautuu mittavirheenä. Eli jotkut antaa parempia arvioita kuin toiset, eri lääkäriltä voit saada erilaisen arvion. Ja tietty itsessään siinä on virhemarginaali (pehmytkudostahan ultralla on hiukan hankalampi arvioida), mut se ei kai oo ihan kiloa.
 
Esikoisen arvio n vkolla 36 oli 2451g, synty 42+0 4015g.
Nyt arvio n vkolla 36 on 3350g..

Toivon siis hartaasti että esikoisen arvio meni pieleen, tai mä väännän oikeesti nyt tyyliin 5kg vauvan :D
 
Esikoisen arvio n vkolla 36 oli 2451g, synty 42+0 4015g.
Nyt arvio n vkolla 36 on 3350g..

Toivon siis hartaasti että esikoisen arvio meni pieleen, tai mä väännän oikeesti nyt tyyliin 5kg vauvan :D

No ymmmärän :) mulle arvioitiin että olis max 3500g syntymäpaino kun sektio tehdään 39 viikolla. Saas nähdä :D välillä kyllä tuntuu sellaiselta jötkäleeltä :D
 
Ultra takana täälläkin, arvioi sinne 3500g-4000g tienoille, tosin tää täti mittaili että reisi vastaa viikkoja 33+5 ja pää hiukka enemmän mitä on viikkoja, tarkoitti 34+6 luulen, vaikka höpisi 36, mut toi ero olis jo pari viikkoo :wideyed: tarvii kysyy neuvolasta et jos sais saman suomeks.
 
Siskon keskimmäisen ultra-arvio heitti 1,5kg ja mun esikoisen 20g, et tosiaan voivat heittää miten vaan. Jossain esikoisen ultrakuvassa luki painon kohdalla +/-600g.
 
Itse käynyt koko raskauden ajan vähintään kerran kuussa ultrassa koska viime vuonna syntyi pieni poika ja hän eli vain vuorokauden. :sad001

:sad001 Millä viikoilla syntyi ja mikä oli syy tähän että vauva menehtyi? Oliko raskaudessa komplikaatioita tms.?
 
Itse olen riskiraskauden seurannassa ja käyn polilla säännöllisesti ultrassa. Alkuraskauden hematooman takia sekä etisen-ja lisäistukan vuoksi. Ja kolmas sektio tulossa.

Viime kontrollissa istukka oli vähän noussut kohdunsuulta eikä hematoomaa näkynyt. Lisäistukkakin oli siirtynyt ylemmäksi. Vauva oli 30+2 reilu 1500g. Eli keskikäyrän alapuolella alarajoissa. Huomenna kontrolli taas,katsotaan onko kasvanut riittävästi ja ilmeisesti sektiopäivää katsotaan. Huomenna 33+4. Sf mitta kumminki kasvaa neuvolassa tasaisesti yläkäyrällä kokoajan.
 
Takaisin
Top