Oireet?

Oireita... peräpukamat (yäääh). Välillä kivutonta supistelua, jos rakko on liian täynnä tai kävelen pidemmän pätkän liian reippaasti. Muuten edelleen (32+2) todella kivuton ja jaksavainen olo.
 
Mulla on kans supistellu kivuttomasti useita kertoja päivässä n. Rv24 saakka. Ja pari kertaa oon saikulla ollu vaikka mtn ihmeempiä muutoksia ei oo tullukaan.. Töissä on tunnit vähentyny selvästi ja myös supistukset on vähentyny vaikka päivittäin tuleeki edelleen. Yhen kerran on tuntunu sellasta menkkamaista jomotusta ja supistanu samaan aikaan, oli aika inhottava tunne. Vielä ois viikko ja sit alkaa äippäloma!!

Alaselkää säerkee ja iskias särkyä on ollut, toisina päivinä enempi, riippuen just siitä kuinka paljon oon ollu jalkeilla ja välillä vihlasee nii kipiästi maatessa asentoa vaihtaessa tuolta jostaki syvältä sisältä et itku on päässy ja särkylääkettä on pitäny ottaa. Puoliso onneksi hieroo melkeempä joka ilta pakaraa ja lonkkaa ja se auttaa jomotukseen. :Heartred

Nii ja eilen tuli tosi palijo sellasta ”valkovuotoa” joka oli väriltään ihan hintsusti vaaleanpunaista ja se oli tosi sellasta sitkiää.. erilaista ku normaali valkovuoto.

Rv 33+5
 
Onko muilla sellaista kummallista heikotusta? Itellä on muutaman viikon vaihtelevasti ollut sellaista kummallista heikotusta. Tuntuu kuin happi loppuisi ja jalat menee ihan voimattomaksi yhtääkkiä. Välillä tää liittyy ihan huonoon oloon, kun oksennan välillä vieläkin, mutta välillä johtuu kyllä jostain muusta? Heittäisikö verenpaineet tai jotain?

Tänään oon ollun niin väsynyt, että oon vaan nukkunut ja lepäillyt sairaslomapäivää viettävän tytön kanssa. Oon nukkunu kahet päikkäritkin, mutta olo edelleen tosi väsyny. Johtuu kai huonosti nukutusta yöstäkin, kun yöt menee pyöriessä ja vessassa rampaten. Monesti jäänkin sohvalle katselemaan telkkaria ja koitan torkkua välissä.

Mulla alkoi perjantaina äitiysloma, mutta oon jo muutaman viikon ollut saikulla ennen sitä jaksamisen ja supistusten takia. Supisteluja tulee herkästi jos liikaa touhuaa, mutta onneksi ovat vielä aika kivuttomia.

Mulle Naistenklinikalla luvattiin, että viimestään viikon 39 alussa käynnistellään, mutta voi olla että käynnistetään jo viikolla 38. Eli ei tässä montaa viikkoa olisi enää, mutta jotenkin jaksaminen on ihan nollassa tällä hetkellä. Tänään 35+0
 
Hypno84: mulla ihan samaisia tuntemuksia tänään! Hirvittävä väsymys päällä, tunnin päiväunet ei auttanut mitään. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa, vaikken tee edes mitään. Koko päivä mennyt nuokkuessa. Jotenkin tosiaan ahdistava olo, tuntuu ettei happi kulje vaikka kuinka vetää ilmaa sisään.. toivottavasti ei jää nyt tällänen päälle loppuajaks :wideyed:
 
Mulla kans tollasta huippausta ja sydämentykytystä välissä. Saatan olla kuorimassa perunoita ku yhtäkkiä tarviiki istua tms.

Saako kysyä et miten ootte 'saaneet' sovittua käynnistyksen?
Mulla edellinen synnytys päätty kiireelliseen sektioon ja tästä tapauksesta povataan kovinkin isoa vauvaa mut silti ei mitään puhetta mistään muutaku et odotellaan. Ite mielelläni ottasin ton käynnistyksen.. tai vaikka sovitun sektion. Mutta ei.
 
Mää oon tänää touhunnu vähä enempi ja parit päikkärit ottanu ku tuntuu että väsyttää nii palijo.. supistuksia on tänää tullu tosi palijo ja nyt illasta on tullu kivuliaitakin, oikeestaan puol ysistä asti tihiään ja menkkamaista jomotusta melkeempä koko ajan.. pitää jo vähä hengitellä rauhallisemmin ja mietin että lähenkö lämpimään suihkuun :D
 
Hui ompas aika menny nopeaa viimeksi kirjotellut ihan alkuraskaudesta plussauksesta ja pahoinvoinnista ja sitten rakenneultrasta :D tänään rv 35 ja liitoskivut painaa päälle. Selkä ollu jo heinäkuusta kipeenä ja kyljet tuntuu että poksahtaa mutta ei enää kauaa että näkee tuon pienen myllääjän :love7 ei malttaisi enään oottaa :Heartred viikko sitten alkoi äitiysloma :) ihan loppuun asti pärjäsin, kerran tuli rv28 kolme kipeää supistusta jota säikähin vähän mutta kaikki hyvin
 
Mulla iskee nykyään outo heikotus jos joutuu vähänkään kauempaa seistä paikallaan esim kaupassa jonossa.
 
Mulla on tota seisoskelusta johtuvaa heikotusta ollut jo jostain viikosta 20. Nyt oppinut hieman hallitsemaan sitä. Muunmuassa kun vaihtelee jalkaa tarpeeksi usein eli vähän niinku keinuu paikoillaan niin se ainakin auttaa mulla :)
 
Kerrankin hyvä tuuri. Soittelin neuvolaan, kun su-ma yöstä saakka kärsinyt menkkamaisesta jomotuksesta alavatsalla ja ristiselässä (toki satunnaista pitkin päivää) ja tänään sattuu olla lääkäri paikalla niin pääsen tarkistuttamaan johtuuko tämä jostain tulehduksesta vai onko paikat alkaneet kypsyä. Viime yönä neöjän aikaan heräsin supistuksiin ja viiltävään kipuun, eikä enää unta sen jälkeen. Paracetamol auttoi pahimpaan vaikkei kokonaan vienytkään kipua ja sain aamulla nukuttua vielä hetken.
Edellisestä toki supisteli viimeisinä viikkoina aika usein, mutta ei sentään ollut tämmösiä kipuaaltoja näin aikaseen (tänään 33+3).
 
Ai kauhee voiks toi menkkakipu särky johtuu jostai tulehduksesta!? :/ mul on sitä ollu nyt muutamii päivii enemmän.. aattelin et olis ehkä normaalii, ku supistelee ja vihloo paljon muutenki.. ja öisin tuntuu et oli kesto supistusta päällä..
 
Ai kauhee voiks toi menkkakipu särky johtuu jostai tulehduksesta!? :/ mul on sitä ollu nyt muutamii päivii enemmän.. aattelin et olis ehkä normaalii, ku supistelee ja vihloo paljon muutenki.. ja öisin tuntuu et oli kesto supistusta päällä..

Eiks toi menkkakipu yleensä aavistele loppuraskaudessa synnytystä?
 
Joillain voi enteillä paikkojen kypsymistä ja synnytyksen lähestymistä tai tulehdus voi aiheuttaa kivuliaita supistuksia tms.
Ite vien tänään labranäytteet joista katotaan tulehdukset.
Lääkärin tarkistuksessa ei kyllä ollut paikoissa tapahtunut mitään, kohdunkaula lyhentynyt yhellä sentillä mutta se nyt on aika normaalia että alkaakin lyhentyä näillä viikoilla.
Että omalla kohdalla saa tapahtua aika paljon ennenkuin vaikuttaa kypsyttävästi kohdunkaulaan. Niin se oli viime kerrallakin, että supistuksia tuli, verta vuosi, limatulppaa lähti ja vaikka mitä pari viikkoa ennenkuin alkoi lapsivesi tiputella ja lopulta lempeä käynnistys että vauva tajuaisi tulla pihalle. :D
 
Mulla ollu menkkajomoa öisin usein mutta paikat pysyneet visusti kii :D
 
Joo, siis mäki oon vaan kuullu tuosta, itelläni ei oo menkkajomotuksia ollenkaan, ei ollu esikoisestakaan.
 
Mulla ollu menkkajomoa öisin usein mutta paikat pysyneet visusti kii :D

Mullakin öisin erityisesti menkkajomoja! :sad001
36+0 oli kyl paikat pehmennyt, kohdunkaula lyhentyny vähä ja sormelle auki. Mut nää on myös uudelleensynnyttäjälle iha normaalia ni en oo ajatellut et tää olis viel pitkää aikaa syntymässä.
 
Välillä tulee ihan mieleen aika ennen plussaamista. Kaikki oireet voi olla merkki siitä, että jotain jännää on meneillään mut yhtä hyvin voi olla olematta :hilarious:
Mulla on tällä hetkellä pientä alamaha kipua mutta taitaa olla vaan vatsanväänteitä... :rolleyes: :joyful:
 
Katlera hyvin sanottu :)

Mullakin on ollu muutamana yönä ja välillä päivälläkin menkkajomoa, mut terkka ei ollu huolissaan kun on pissa ollu tosi puhdas. Ja en kyllä itekään oo osannu siitä olla huolissani.
 
Takaisin
Top