Vaivat

Vauva ilmeisesti kääntynyt rt. Kun alkaa selkä prakata totaalisesti. Aamusin pääse sängystä kunnolla ylös ja tänään jouduin töissä soittaa apuja kun selkä veti lukkoon. Marssin sitten työterveyteen ja piikkiä kankkuun (kortisonia ja puudutetta) häntäluun viereinen jänne puristuksissa.

Sama vika kuin edellisissä raskauksissa. Ja tämän ihanan vaivan aiheuttaa vauvan rt tila jolloin lantio alkaa liikkua ja mulla löysä lantio :/
 
Mulla on ensimmäinen raskaus ja jotenkin tuntuu oudolta, kun ei oo paljoon vaivojakaan. :eek: nukun yöni hyvin herään tuurilla kerran ainoastaan yöllä vessaan, mut saan unen kiinni heti.

Löytyy harjoitussupistuksia joka päivä, mut ne on onneks kivuttomia, ja välillä selkää saattaa särkee mut se katoo nopeesti särkylääkkeen avulla.

Mul on vaa melkein 2 vuotta kestäny polvikipu joka on ollut raskauskipujakin pahempi :/ ni en sit kai huomaa itse raskausvaivoja kun keskityn polveen sen verran paljon?
 
Mulla on ensimmäinen raskaus ja jotenkin tuntuu oudolta, kun ei oo paljoon vaivojakaan. :eek: nukun yöni hyvin herään tuurilla kerran ainoastaan yöllä vessaan, mut saan unen kiinni heti.

Löytyy harjoitussupistuksia joka päivä, mut ne on onneks kivuttomia, ja välillä selkää saattaa särkee mut se katoo nopeesti särkylääkkeen avulla.

Mul on vaa melkein 2 vuotta kestäny polvikipu joka on ollut raskauskipujakin pahempi :/ ni en sit kai huomaa itse raskausvaivoja kun keskityn polveen sen verran paljon?

Mulla ei ollut esikoisen raskausaikana ollenkaan mitään vaivoja. Ei edes harjotussupistuksia. Nyt toista odottaessa niitä on sit ihan laidasta laitaan..
 
Mä en osaa olla huolissani vaikka nukkuisin selälleen. Tai siis en ikikuunapäivänä mene siihen asentoon kun en tykkää siis ilman raskauttakaan. Mutta jos herään siitä asennosta ni en ota stressiä. Kyllä sitä heräis jos asento ois oikeesti huono.
Ja nukun normaalisti mahalleen ja pitkään tätä raskauttakin vetelin ihan surutta. Nyt ei enää ihan samalleen onnistu ja tunnu hyvältä ni nukun yläkroppa mahalleen ja sit jotenki oudosti semi-kyljellään ja tyynyllä tuettuna
 
Mulla on ensimmäinen raskaus ja jotenkin tuntuu oudolta, kun ei oo paljoon vaivojakaan. :eek: nukun yöni hyvin herään tuurilla kerran ainoastaan yöllä vessaan, mut saan unen kiinni heti.

Löytyy harjoitussupistuksia joka päivä, mut ne on onneks kivuttomia, ja välillä selkää saattaa särkee mut se katoo nopeesti särkylääkkeen avulla.

Mul on vaa melkein 2 vuotta kestäny polvikipu joka on ollut raskauskipujakin pahempi :/ ni en sit kai huomaa itse raskausvaivoja kun keskityn polveen sen verran paljon?

Tai sitten sulla vaan ei ole niitä raskauskremppoja:) mullakaan ei ole ollut ja oon kyl siitä ollu sairaan tyytyväinen:)
 
Mulle on ilmaantunu menkkamaista jomottelua ja pakko sanoa, että en nauti :smiley-ashamed004 Eihän se nyt mitenkään hirveen kipeetä ota mutta tekis mieli liikkua, ettei vois keskittyä tohon jomotukseen, mutta liikkuminen tuntuu johtavan pahempaan kipuun... Säikähdin kauheesti, kun osu yks kevyt supistus samaan aikaan ton jomotuksen kans ja se tuntu kovin erilaiselta kun aikasemmat supistukset. Ei tarttis vielä täs vaihees kypsyä minkään. (rv 31+6) Onneks huomenna on neuvola-aika.
 
Mulla ei ole juurikaan ollut vaivoja tässä raskaudessa. Ainoastaan käsien turvotus välillä jomottelee nivelissä, mutta ei mitään siihen verrattuna, kun esikoista odottaessa en tuntenut kummastakaan kädestä kuin kaksi sormea. Silloin alkoi myös vasen lonkka vaivata jo puolessa välissä, nyt ei mitään. Mutta vauva on ilmeisesti pienempi tai ainakin vilkkaampi, koska oli perjantain neuvolassa kääntynyt yhtäkkiä takaisin perätilaan, vaikka en ollut itse sitä edes huomannut. Nyt kun olen viikon lopun ajan tarkkaillut, niin tuntuu kyllä pyörivän ihan miten tahtoo tuolla mahassa. Aamulla olin tuntevinani potkuja oikeassa kyljessä aika ylhäällä ja nyt taas vasemmalla nivusen alueella. Torstaina on aika äitipolille tarjonnan tarkastusta varten.
 
Voisko vaan irrottaa kädet loppuajaks??? Päivät menee, mutta yöt on aivan sanonko mistä kivun ja puutumisen kanssa :meh: päivääkään en vaihtais pois raskaudesta, mutta muutaman yön vois...
 
Viime yö oli levoton. Välillä särki mahaa ja välillä selkää. Välillä lonkat kipuili. Onneksi näitä öitä on vaan aina silloin tällöin. Huomaa taas kun on aamulla pakollista menoa niin nukun niin paljon levottomammin.
 
Ei paljon nukuta ei, en edes muista milloin oisin viimeksi nukkunut kunnolla :dead:

Kovasti särkee selkä ja lonkat, lantio kokonaisuudessaan on ihan tulessa ja aina kun yrittää vaihtaa asentoa tulee ihme vihlontaa koko alamahaan ja -päähän.

Iltaisin olen yrittänyt ottaa 1g paratabsia mutta ei mitään vaikutusta :banghead:
Ja olokin on semmoinen huono, johtuuko lie väsymyksestä, ei okseta mutta yleisesti "on vaan huono olo"

Ei ois enää montaa viikkoa , jos kaikki sitten unohtuis :love7
 
En tiedä, auttaako muilla, mutta mulla on lonkkasärkyä helpottanut kylmägeeli... Eli kannattanee kokeilla ainakin, jos mahdollista.
 
Onkohan kuinka haitallista/vaarallista, kun mulle tullut yhteen kohtaan suonikohjua tuonne alakertaan. Siinä kohdassa ollut luomi,joka nyt sitten "paisui" sen suonikohjun takia äärimmilleen ja poksautti itsensä rikki, veret tuli pihalle.
Muilla ollut tämmöistä?
 
Tai sitten sulla vaan ei ole niitä raskauskremppoja:) mullakaan ei ole ollut ja oon kyl siitä ollu sairaan tyytyväinen:)

Välillä tuntuu ettei oliskaa raskaana ku ei oo samanlaisii oireita mitä muut sanoo et heil on. Mutta oon tottakai tyytyväinen etten kärsi jokaisesta kolotuksesta
 
Mulla ei ollut esikoisen raskausaikana ollenkaan mitään vaivoja. Ei edes harjotussupistuksia. Nyt toista odottaessa niitä on sit ihan laidasta laitaan..

Mulla on harjoitussupistuksii välillä useita kertoja / päivä, mut ei onneks oo kipeitä ollenkaa. Väsymys painaa välil, mut tiedä johtuuko siitä et yläpaine 100 ja alapaine 60 ollut ny aika pitkää ja viikol 33+3 menossa
 
Mulla on harjoitussupistuksii välillä useita kertoja / päivä, mut ei onneks oo kipeitä ollenkaa. Väsymys painaa välil, mut tiedä johtuuko siitä et yläpaine 100 ja alapaine 60 ollut ny aika pitkää ja viikol 33+3 menossa

Mulla on ollu harjotussuppareita tässä raskaudessa n viikolta 20 asti ja joka päivä ja paljo, etenki nyt lopussa..
Mulla verenpaine kohdallaan mut pulssi huitelee taivaissa. Normaalistikki kova mut tänään neuvolassa mittas 117.... ja olin istunu n 15 min ihan rauhassa.. heh.
 
Mulla on ollu harjotussuppareita tässä raskaudessa n viikolta 20 asti ja joka päivä ja paljo, etenki nyt lopussa..
Mulla verenpaine kohdallaan mut pulssi huitelee taivaissa. Normaalistikki kova mut tänään neuvolassa mittas 117.... ja olin istunu n 15 min ihan rauhassa.. heh.

Pieneltä kuulostaa mun verenpaine eikä lääkäri paljoo ihmettele sitä, aluks oli 110 ja sit laski 100:n
 
Mulla paineet ollu 90/40 ja 100/50 välillä. Ei matalatpaineetoo pahasta. Pitää vaan muistaa juoda entistä enemmän.
 
Mulla on paineet aina siinä 100/60- 110/70 ja siis en TODELLAKAAN istu sitä 15 min vaan tuun viimeminuuteilla ja yleensä puolijuosten rappuset kolmanteen kerrokseen ja siltä suoraan mittaamaan :D :D

Ja jos kerkeen toisen mittauksen ottaa heti perään ni ne arvot laskee entisestään. En oo siis koskaan kokeillut ees mitä ne ois sen 15min jälkeen. Paitsi kun kerran terkka mittas. Tuli joka kerta korkeat lukemat. Mä en siis tietoisesti jännitä, mutta se vaikuttaa kun joku muu ne ottaa. Vaikka siis mittaisen esikoinen sylissä puhuen ja liikkuen ni ne tulokset on paaaaaljon matalammat.
 
Mulla siis paineet aina n 126/76 luokkaa.. mut pulssi kova. Aina ollu kova, normaali n 80, mut tosiaan eilen oli 117. Ja se siis sen 15 min istumisen jälkeen. Välissä tuntuu et sydän lyö rinnasta läpi.
 
Mulla on paineet aina siinä 100/60- 110/70 ja siis en TODELLAKAAN istu sitä 15 min vaan tuun viimeminuuteilla ja yleensä puolijuosten rappuset kolmanteen kerrokseen ja siltä suoraan mittaamaan :D :D

Ja jos kerkeen toisen mittauksen ottaa heti perään ni ne arvot laskee entisestään. En oo siis koskaan kokeillut ees mitä ne ois sen 15min jälkeen. Paitsi kun kerran terkka mittas. Tuli joka kerta korkeat lukemat. Mä en siis tietoisesti jännitä, mutta se vaikuttaa kun joku muu ne ottaa. Vaikka siis mittaisen esikoinen sylissä puhuen ja liikkuen ni ne tulokset on paaaaaljon matalammat.

Onko sulla minkälainen mittari? Mulla rannemittari antaa tosi alhaisia lukuja, tuo normaalimittari antaa oikean (seurantaa varten tehtiin mittaus neuvolan mittarilla ja heti perään omalla, anto samat lukemat)
 
Takaisin
Top