Toisen odottajia?

Meillä neuvolatäti sanoi, että sillä oo oikeen ketään joka osais auttaa. Ilmeisesti eivät tee yhteistyötä kenekään tahon kanssa
 
Meilläkin toinen tulossa. Ehkä uskaltaudun enempi kirjoittelemaan varhaisultran jälkeen. Esikoinen nyt 2v 5kk. Eka raskaus sujui muuten hyvin mutta liitoskivut vaivasivat kovasti. Alkoivat jo ennen puoltaväliä, ja nyt jo hieman merkkejä et lantio alkaa jo löystyä :sad001

7+5
 
M
Meilläkin toinen tulossa. Ehkä uskaltaudun enempi kirjoittelemaan varhaisultran jälkeen. Esikoinen nyt 2v 5kk. Eka raskaus sujui muuten hyvin mutta liitoskivut vaivasivat kovasti. Alkoivat jo ennen puoltaväliä, ja nyt jo hieman merkkejä et lantio alkaa jo löystyä :sad001

7+5

Mä nopeesti luin eka et esikoinen 5kk mut olikin 2v 5kk :D
 
Tähän asti turvotusta on ollut mutta se ei oo fyysisesti tuntunut miltään, mutta tossa iltasella avasin hupparia kun tuntu että alko muka ahdistaan tai kiristään jotenkin.. Esikoinen tuli antamaan hyvän yön haleja ja alkoi silitteleen mun masua ja kyseli että mikä tuo on.. :eek: Vastasin että ”äitin paita” :D ”Mikä tuolla on?”
 
Tähän asti turvotusta on ollut mutta se ei oo fyysisesti tuntunut miltään, mutta tossa iltasella avasin hupparia kun tuntu että alko muka ahdistaan tai kiristään jotenkin.. Esikoinen tuli antamaan hyvän yön haleja ja alkoi silitteleen mun masua ja kyseli että mikä tuo on.. :eek: Vastasin että ”äitin paita” :D ”Mikä tuolla on?”

Huh, huh, aika tarkkanäköinen lapsi!
 
Meillä toinen kans tulossa. Esikoinen 5/16, loppukuusta syntynyt, joten ikäeroa tulee varmaankin aina tarkalleen 2.v
 
Huomenna olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Pakko myöntää etten millään jaksaisi kirjautua paikalliseen verkkopalveluun täyttämään esitietolomaketta ja suvun sairaushistoriaa (en edes muista sitä enää). Tekemistä olisi muutoinkin ihan riittävästi - tässä pitäisi muun muassa ehtiä valmista... Onko muilla motivaatiovaikeuksia toisen lapsen kohdalla tehdä kaikki ne samat jutut kuin ensimmäisenkin kanssa? Kysyin jo neuvola-aikaa soittaessa, että eikö tietoja voisi kopioida tarpeellisin osin vaan esikoisen papereista. :D
 
Maaris joo se on aika leipäännyttävää hommaa se lomakkeen täyttely.. ensin en ite meinannu saaha sitä ees auki ku keski-suomen alueelta oli just päivitys siihe tehty.. sai temputa hyvän tovin sen kaa..
 
Mä olin unohtaa ton esitietolomakkeen, joten kiitos muistutuksesta mä nyt sit täyttelin sen :grin
Kyllä se on vaa ihan eri fiilis nyt toisen kohdalla.. Ekaa kun sai odotella useemman vuoden niin sit senkin takia olin ihan hyperinnoissani ihan kaikesta, mut nyt maltillisempi fiilis ja toisaalta esikoinen pitää kiireisenä niin ei ees samalla tavalla ehdi käpertyä vaan sisäänpäin miettimään ja tunnustelemaan :happy: innoissani olen uudesta raskaudesta, mutta tosiaan selvästi eri tavalla
 
Mulla täysin samat fiilikset. Ekan odotus oli uutta ja ihmeellistä joka päivä! Raskautta mietti koko ajan. Mut nyt tosiaan tuo pian 9kk villiviikari pitää kyllä ajatukset pois raskaudesta! Ihanaa odottaa toista lasta, mutta ajatukset ei pyöri koko ajan raskauden ympärillä. Toisaalta ihan hyvä niin, koska mieli pysyy rauhallisempana eikä uskalla ajatella mitään pahoja ajatuksia :)
 
Sama täällä! Raskasta vaa juosta esikoisen perässä väsyneenä ja pahoinvoinnin velloessa... no jospa se ekan kolmanneksen loppuu helpottas [emoji26] onko muilla pinna kireällä nyt raskaana? Tuntuu et välil v*****aa ku pientä oravaa jonka käpy on jäässä >:-( ja iha pienistäki asioista..
 
Huvitutti, mulla on kans pinna aivan älyttömän kireällä! Räjähtelen vähä väliä miehelle ja lapselle, raukat joutuu kestään tätä :/ viime raskaudessa oli pinna kireällä vaan toisen kolmanneksen, toivottavasti tää ei jatku loppuun asti :sad001
 
Täällä on ihan kauhea morkkis kun kilahdan meidän murusille niin helposti, ovat varmaan ihan ihmeissään mikä äitiä oikein vaivaa :confused:
 
Täällä ärsyttää myös. Saas nähdä missä jamassa parisuhde on loppuraskaudesta :D :D Uskon että helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen jos nämä ollt helpottaa. Seesteistä aikaa se 3kk ehtii siinä välissä olla kunnes alkaakin jo todennäköisesti kaikki maailman kivut ja säryt ja kolotukset ja iso maha vaivaa ja kaikki on taas paskaa .... :D Voivoi säälin niitä ihmisiä jotka joutuu oleen mun rinnalla tän 9kk :wink
 
Täällä kans pinna kireellä. Osittain johtuu myös miehen töistä kun on aika paljon töissä. Tulee kyllä yöksi kotiin eli ei oo reissuhommissa.
Esikoinen kans joutunut muutaman kerran kuulemaan kun hermot menee.:sad001
 
Maaris joo se on aika leipäännyttävää hommaa se lomakkeen täyttely.. ensin en ite meinannu saaha sitä ees auki ku keski-suomen alueelta oli just päivitys siihe tehty.. sai temputa hyvän tovin sen kaa..

Mitä siellä lomakkeessa oli sellaista, minkä oikeasti olisi hyvä olla kirjattuna ennen neuvolaa? Vai voinko vaan mennä ja täytetään siellä yhdessä?
 
Meillä ei tarvi täyttää mitään esitietolomaketta, tai ainakaan ei käsketty täyttää ku neuvolaa varasin. Mutta mää oon outo, tykkään täyttää kaikkia lomakkeita :D ne voivavarakyselyt oli kyllä ihan höpöjuttuja ainaki meidän kohdalla, ehkä niistä jotku voi hyötyä :P
 
Takaisin
Top