Toisen odottajia?

Keskustelun 'Kesäkuiset 2018' aloitti maaris, 17 loka 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. -pallokala- Rakastunut foorumiin Kesämammat 2018

Meillä myös pikku kakkonen tulossa :). Esikoinen nyt 1v 3kk. Esikoisen raskaus tai alkutaival eivät olleet niitä helpoimpia. Ekat kolme kuukautta koliikki-refluksi-keskosen kanssa on vieläkin melko hämärän peitossa. Muistan hytkytelleeni huutavaa poikaa jatkuvasti joko sitterissä tai kantoliinassa. Keskosuus johtui raskausmyrkytyksestä, ja nyt ihan syystäkin hieman jännittää tämä raskaus. Kuulemma pre-eklampsian riski on huomattavasti pienempi toisessa raskaudessa, mikä hieman rauhoittaa mieltä. Ajattelin kuitenkin minimoida riskit, ja jäädä mammalomalle maksimiaikaisin :).
  2. KM89 Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2015 Kesämammat 2018

Marjahei, mää oon kans miettinyt samoja asioita! Meillä esikoinen on hyvin iholla olevaa sorttia, koko ajan sylissä, ei hetkeäkään yksin. Ja erittäin vahvatahtoinen ollut aina. Pitää alkaa miettimään että missä vaiheessa aletaan esikoiselle puhua sitte vauvan tulosta ym. Odotan kyllä, että varmasti tulee olemaan mustasukkainen kun ei saakaan äidin kaikkea huomiota enää!
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. maaris Peruskäyttäjä Kesämammat 2018

Mun ratkaisu on todennäköisesti joku kantoväline - isompi nukkuu päikkärit kantorepussa ihan lähellä ja sitten taas pikkuinen on kantoliinassa (tissitakiaisena) kun ehkä jotain voin puuhailla isomman kanssa. Kai se jotenkin onnistuu.. :D
    • Tykkää Tykkää x 2
  4. Silvergrinda Tuttu foorumilla Toukomammat 2018

Täälläkin odotellaan toista, esikoinen 02/16 :)
  5. kadonnut Peruskäyttäjä

Onneks mun kohdalla ei lääkkeitä tarvittu ja suurentuneesta keskenmenoriskistä ei oo mitään faktaa löytynyt, joten enpä siihenkään usko :)
    • Tykkää Tykkää x 5
  6. savonemäntä Ihastunut foorumiin Kesämammat 2016 Kesämammat 2018

En ole ajatellut huomion jakamista. Toki tulee mustasukkaisuus tilanteita, mutta tulkoot. Nytkin jo poju joutuu jakamaan huomiota eläinten kanssa, joten eiköhän yksi sisarus siinä mene :) Eiköhän sitä tule samalla tavalla huomioitua molempia.
  7. vilttitossu Tuttu foorumilla Kesämammat 2018

Täällä kanssa toinen tulossa. N. 2,5v. tulis ikäeroa. Meillä on esikoisen kanssa sujunut kaikki ihan hyvin. On ollut sairasteluita, korvatukehduksia yms paljon, mutta ei mitään vakavempaa.
    Alunperin ajattelin että ikäero voisi olla hiukan isompikin. Nyt elämäntilanne kuitenkin oli sopiva lapsen yritykseen ja ei tästä enää nuorennukaan, niin päätettiin, että antaa tulla vaan, jos tulee.
    Huomio asiat on mietityttänyt paljonkin, mutta varmasti tekee hyvää esikoiselle oppia jakamaan niin aikaa, kuin aikanaan lelujakin :) Veikkaan luonteen perusteella, että tulee paljon mustasukkaisuuttakin, mutta eiköhän sekin ole vain opiksi. Kaksi vanhempaa ja kumpikin tykkää huomiota antaa, niin kyllä siinä sitä kahdelle on riittämiin :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. KM89 Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2015 Kesämammat 2018

Ootteko jo miettiny vauvasta kertomista sisarukselle? Mulla vasta niin alussa, ettei ihan vielä oo ajankohtasta. Oiskohan esimerkiksi jotain hyviä kirjoja lapsille aiheesta? :)
  9. Emir Naimisissa foorumin kanssa Kesämammat 2018

Musta tuntuu et mein toi 2v. Ei kyllä tajuais vaikka sanoisinkin. Sit ehkä kun maha on iso niin saattaa hoksata.
    Kun odotin esikoista niin mun kaveri sano pojalleen (4,5v), että mun mahassa on vauva. Poika katto mua hetken epäillen ja nosti sitten mun paitaa nähdäkseen onko totta.
    • Hauska Hauska x 2
  10. Tintuska Tuttu foorumilla Joulukuun äidit 2019 Lokakuunmammat 2015 Kesämammat 2018

Juu ei kyllä meilläkään tajuais vaikka mistä ratakiskosta koittais vääntää! :hilarious:
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  11. vilttitossu Tuttu foorumilla Kesämammat 2018

Niin, ei oo vielä meilläkään ymmärrystä moiselle. Ollaan kyllä hänen kuullen asiasta puhuttu. Hän vasta tavailee sanoja, niin luotetaan siihen ettei aiheesta vielä saa lausetta kenellekään kertoakseen.
    Kysymys siis ei varmaan koskenut meitäkään :D
  12. KM89 Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2015 Kesämammat 2018

Jospa nämä sitte lähempänä kesää jo hoksais :D
    • Tykkää Tykkää x 2
  13. Neenuli Aloittelija

Meil ei olla viel puhuttu niin että poika kuulis meinaan sen jälkeen tietäis varmasti kaikki puhuu pölisee kaiken minkä kuulee :joyful:
  14. vastavirrassa Rakastunut foorumiin

Meillä ei myös vielä varmaan ihan ymmärtäis kunnolla.. Mutta ei olla kyllä puhuttukaan hänen kuullen mitään, koska varmasti toistais sanoja/lauseita joku kaunis päivä jossain ei niin sopivassa tilanteessa tai paikassa :D
    • Tykkää Tykkää x 1
  15. sallahaa Addikti Elomammat 2016 Lokamammat 2018

Ei oo kyllä meilläkään vaaraa että tajuais saati osais möläytellä vauvauutisia :P
  16. Celavii Peruskäyttäjä Kesämammat 2018

Hei vaan kakkosen odottajat! Mulla myöskin toinen tulossa :) esikoinen 8kk vasta, täällä jossain bongasin oliko se marjaheillä myös kasikuinen?

Meillä lapsettomuustaustaa, joten ei ikinä ois arvattu et yk 2 plussaisin ja vielä luomuna kun alettiin tjot meiningillä hommailees :D eli aika yllätys, mutta ihana sellainen jos pysyy matkassa mukana :Heartred km taustalla myös, mutta haluan uskaltaa nauttia..

Niin ja eipä huolta esikoiselle kertomisesta :grin

Ps. Mä oon ihan uus täällä vaussa, et oon vähän sekasin vielä miten nää keskustelut täällä toimii, joten älkää kivittäkö jos vaikutan derpiltä :wacky:
    • Tykkää Tykkää x 7
  17. Huvitutti Ihastunut foorumiin Kesämammat 2018

Onnea plussasta Celavii ja napakat vyöt masuasukille! :) meillä on kans nyt 8,5kk poika :)ei pidäkää antaa pelolle valtaa vaa koittaa nauttii raskaudesta ni stressiki pysyy minimissään :)
  18. Snygis 15 Naimisissa foorumin kanssa Syyskuunmammat 2015 Kesämammat 2018

Täällä myös toisen odottaja :hello2 Meillä edellinen on 2v 1kk nyt. Uskon että hänelle tekee tosi hyvää saada sisarus joka jakaa äidin ja isän huomiota. Aikamoisen tempparamenttinen tapaus meillä. Ekan kanssa kaikki muut on sujunut tosi hyvin, mutta hän on aika ylivilkas ja hieman nukahtamisongelmien kanssa ollaan jouduttu painimaan ja painitaan edelleen.
    • Tykkää Tykkää x 2
  19. marjahei Tuttu foorumilla Kesämammat 2018 Helmimammat 2017

Juu meillä myös 8kk esikoinen :) Taisin jo sulle mainita asian toisessakin keskustelussa! Mutta tervetuloa mukaan ja kyllä varmasti opit vaun käytön! :) 30 viestiä kun tulee täyteen pääsee salaiselle puolelle jota ei siis ulkopuoliset näe.
  20. minnicrue Naimisissa foorumin kanssa Syyskuunmammat 2015 Kesämammat 2018

Täälläkin toinen tulossa :) ehkä sitä sitten kun alkaa olla mahaa voi alkaa puhuun pikkusisaruksesta. Nyt ei voi kyllä vielä puhua mitään koska saattais alkaa pälpättää siitä jossain väärässä paikassa :p
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu