Plussa!

Mie oon ite laskenu oviksesta kun se oli vasta kp 19 testien ja oireitten mukaan :) Eihän siinäkään oo menkoista laskettuna kun 4 päivää heittoo, mut on se näin vähäsillä viikoilla paljon ja siks varasin ultrankin oviksen mukaan :)
 
Ei tuohon ensimmäiseen laskettuun aikaan kannata luottaa, päivämäärä tarkentuu sitten ultrassa. Loppujen lopuksi vauva itse viis veisaa lasketusta ajasta, ja syntyy yleensä juuri silloin kuin huvittaa. Minulle tuli esikoisen kanssa hieman yllätyksenä se, että lasketulla ajalla ei ole hirveästi merkitystä viikon 34 jälkeen, koska sitten lapsi saa syntyä milloin vain. Toisaalta monella raskaus meneekin viikolla yli lasketusta ajasta, joskus jopa kahdella. Ei tässä siis vielä tiedä, syntyykö lapsi toukokuussa, kesäkuussa vai heinäkuussa. :wacky:
 
Meidän kakkosen laskettuaika oli neuvolan laskujen ja ultrien mukaan kolme päivää ennen kuin tehtiin siinä kuussa minkään näköisiä seksuaalisia liikkeitä. :p pyhästä hengestä ilmeisesti saanut alkunsa. Mikä hassuinta, herra syntyi juurikin kyseisenä (vääränä) päivänä. :hilarious:

Eipä noilla päivillä lopussa vauvan syntymään mitään väliä ole, ihan niinkun Suski kirjoitti. Alussa ne on itselle sitäkin tärkeämpiä.

Rv 4+4
 
Suski tarkotit varmaan viikon 37 jälkeen, 34 on vielä reilusti ennenaikainen kuitenkin. Mutta tottahan se on, että muutamalla päivällä ei oo väliä ja harva tosiaan tasan laskettuna päivänä kuitenkaan syntyy.
 
Suski tarkotit varmaan viikon 37 jälkeen, 34 on vielä reilusti ennenaikainen kuitenkin. Mutta tottahan se on, että muutamalla päivällä ei oo väliä ja harva tosiaan tasan laskettuna päivänä kuitenkaan syntyy.

Jos vauva alkaa syntyä 34 viikon jälkeen, ei sitä enää pidätellä, vaan annetaan syntyä. Toki rv37 on täysiaikaisuuden raja.
 
Jos vauva alkaa syntyä 34 viikon jälkeen, ei sitä enää pidätellä, vaan annetaan syntyä. Toki rv37 on täysiaikaisuuden raja.

Onko tosiaan näin nykyään! :O Vielä pari vuotta sitten annettiin esim. supistusten estolääkettä vielä rv 35.
 
On kai toi rv 34 ollut jokinlainen etappi iät ja ajat. Ei missään tapauksessa ole suotavaa vauvan syntyä vielä silloin, joten varmasti supistusten estolääkkeitä annetaan tilanteen mukaan vielä senkin jälkeenkin.

Yleiseati 34 viikkoa pidetään kai jonkinlaisena rajapyykkinä, että sen jälkeen alkaa ns. "hyvät viikot" syntyä. Ja mitä oon ymmärtänyt, ehkä toi "saa syntyä" koskee konkreettisesti ainakin niitä äitejä, jotka makaa sairaalassa tukilankoje kanssa rv 20 lähtien??
 
Hei kaikille! Ehkä mäkin uskaltaudun tulla tänne puolelle. Maanantaina ja tiistaina plussattu. Ensimmäinen lapsi kyseessä ja saanut alkunsa IVF:n avulla. Toivottavasti kaikki menisi nyt tällä kertaa hyvin. :) Nyt on menossa 4+2 tai 4+5, riippuen kummasta päivämäärästä laskee.
 
Onko tosiaan näin nykyään! :O Vielä pari vuotta sitten annettiin esim. supistusten estolääkettä vielä rv 35.
Sekä Käypä Hoito -suosituksen että Terveyskirjaston ohjeen mukaan supistusten estolääkettä annetaan ennen rv35. Mutta eipä noita ohjeita ole pakko noudattaa, eiköhän kukin lääkäri saa itse ammattitaidollaan päättää, mikä hoito parhaiten sopii kuhunkin tilanteeseen.
 
Hei kaikki ! Varovasti onnensekaisin tuntein liityn mukaan ! Oonkin maaliskuu 2016 ryhmässä ennestään, ja muutama tuttu täällä odotteleekin samasssa kuussa :Heartred
3+6 näyttäis olevan oikea tällä hetkellä, la 29.6.Turvotusta on oviksesta asti ollut ja lisäänytynyt tässä viimeisen viikon aikana ja sitten tein testin tiistina ja tuli tositosi haalea viiva, mutta tänäänpä olikin jo tummaakintummempi. Erittäin toivottu kakkonen ja yritetty :joyful:!
 
Tervetuloa kaikille! Jee, sainkin lasketun ajan kaiman sinusta tanpit. :)
 
Moikka vaan mä liityn kans jo tänne keskusteluun mukaan!

Mä plussasin tänään illalla jippiii! :happy: esikoinen 8kk ja lapsettomuustaustalla ei uskottu et näin nopeesti ja vielä luomuna tärppäis!

Tein testin kun oudot hajut alko taas tuttuun tapaan käydä nenään ja sit katoinkin, että kuukautiset myöhässä viikon :grin

Neljät kuukautiset ehti tulla ja yk 2 tämä plussa.. Laskureiden mukaan 5+4
 
Hellurei kaikille. Tässä oon jo tovin käyny täällä lueskelemassa mutta ehkä nyt tohdin tulla mukaan keskusteluun :) toista odotellaan joka tuli meille täytenä yllätyksenä, tänään alkoi 9rv. Keskiviikkona kävin varhaisultrassa jonne pääsin neuvolan kautta kun oli vuoteluita, siellä selvis kuitenkin että kaikki on niinkuin pitääkin. La olis menkkojen mukaan laskettuna 1.6.
 
Moikka vaan mä liityn kans jo tänne keskusteluun mukaan!

Mä plussasin tänään illalla jippiii! :happy: esikoinen 8kk ja lapsettomuustaustalla ei uskottu et näin nopeesti ja vielä luomuna tärppäis!

Tein testin kun oudot hajut alko taas tuttuun tapaan käydä nenään ja sit katoinkin, että kuukautiset myöhässä viikon :grin

Neljät kuukautiset ehti tulla ja yk 2 tämä plussa.. Laskureiden mukaan 5+4

Hei mulla on samanikäinen esikoinen! Kiva kun jollain muullakin noin nuori :)

Tervetuloa uudet! Meitä on jo paljon! Nyt 30 viestii täyteen ja kaikki salaiselle puolelle :D
 
Takaisin
Top