Oireet?

Tänään 25+0 ja nukun selälläni tai kyljelläni, koska en pysty enää sellaisessa puolivatsa-asennossakaan nukkumaan, tulee kyllä vastalause vatsasta siinä vaiheessa. :D
Mutta selällään olo ei ainakaan vielä ahdista.
 
Mulla on muutaman viikon ollut nilkka kipeä, mutta nyt se on aivan järkyttävän arka ja sitä särkee kokoajan. Hieman on myös turvoksissa. Kipu nousee myös ylös pohkeeseen. Huomenna työterkkaan näyttään. Onko kellään ollut veritulppaa jalassa ja miten oireillut?
 
Mäkun makaa selällään ni päässä tuntuu et olis pää alaspäin :/ välil jopa kylkiasennoissaki, varsinkin jos pää ei oo korkeemmalla. Kai se johonki verenkiertoo saa puristusta..
 
Mäkun makaa selällään ni päässä tuntuu et olis pää alaspäin :/ välil jopa kylkiasennoissaki, varsinkin jos pää ei oo korkeemmalla. Kai se johonki verenkiertoo saa puristusta..

Ei nyt mitenkään liity raskauteen mutta mulla tulee yhden kosmetologin tuolissa kun makuuasennossa oon niin tunne että se pyörittäisi minua koko ajan ympäri. Varsinki kun silmät pitää kiinni niin tuntuu että pyörisin vaan. Onneksi se menee sitten ohi kun ajattelen muuta mutta aluksi oli aika pelottavaa. Oliskin kiva jos koko sen puolituntisen/tunnin pari pyörisi päässä.
 
Närästys alkanut tosissaan vaivata:dead:
En ole ikinä aiemmin kärsinyt kyseisestä vaivasta. Todella pirullista.
Yöllä ja etenkin nukkumaan mennessä polte tosi kova ja oksennus meinaa nousta välillä röyhtäisyinä. Yäk :yuck:
Koittanut Rennietä, tyynyjä, välttää myöhäistä syömistä jne jne mutta ei ole ollut apua.

Onko kenellekään heittää vinkkivitosta miten tämän kanssa vielä pari kuukautta selviäisi?! :anyone
 
Mulle toimi ainakin alkuraskaudessa Reduflux niminen närästyslääke, jota saa käyttää raskauden aikana. Rennie, samarin tai gaviscon ei auttanut.
 
Tutulla jolla pahoja närästyksiä, jolla ei närästyslääkkeetkään auta, vannoo ruokasoodan nimeen. Haaleeta vettä lasillinen ja t-lusikallinen tai jopa ruokalusikallinen ruokasoodaa sekaan ja ääntä kohti :)
 
Lääkäriltä voi pyytää reseptin ihan oikeeseen närästyslääkkeeseen. Mä sain omeprazolia, ei närästä enään! :wink unohdinkin lisätä ton närästyksen mun vaivat-avaukseen, onneksi tosiaan ei kuulu mun listalle enään, muita vaivoja sit löytyy senkin edestä. Mun närästys oli sitä luokkaa että ei ollut mitään merkitystä söinkö ja mitä söin, vai enkö syönyt mitään. Koko ajan närästi..
 
Mulla närästi eilen ekaa kertaa ja kesti illasta yöhön asti oli tosi inhottavaa viilillä olo helpotti siedettäväks jonka jälkeen pysty nukkumaan. Tänään oon pelänny laittaa mitään suuhu ku pelkään et alkaa taas mut pitääpä kokeilla sit seuraavaks tuota ruokasoodaa :)
 
Mulla kans närästys helpottaa usein jollain viilillä tai jogurtilla, vähäsen. Ellikki85 jos kokeilet sitä ruokasoodaa niin kerro kui kävi :) ite testasin joskus ennen raskautta ja ainakin toimi. En ollu ees muistanu koko ruokasoodaa ennen tätä keskustelua :)
 
Kannattaa muistaa että ruokasoodaa ei ole suotavaa käyttää säännöllisesti närästyksen hoitoon, siinä kun on todella paljon suolaa. Omeprazolia saa myös käsikauppatavarana, joten ei tarvitse odottaa resepitä enää siihen :)
 
Nonni nyt sit jouduin jättää kihlasormuksen rasiaansa :sad001 sen verran ollu viime aikoina turvotusta et oli jo vaikeuksia saada sormusta aamusin sormeen ja iltasin pois. Mulla on nii luisevat sormet et ottaa nivelen kohdalla kiinni ikävästi vaik sormessa viel vois olla :/ mites muilla mahtuuko viel hyvin? :)
 
Juu mahtuu! Viimeks synnytykseen lähtiessä oli hankalata saada sitä sormeen (yöllä en sitä nimittäin käytä tai suihkuun mennessä otan aina pois) ja aamulla kun yritin laittaa niin sain tunkee kun en ilmankaan halunnut mennä.
 
Sormukset mahtuu nyt paremmin kuin ennen raskautta :hilarious: Tuli ostettua silloin hieman liian suuret ja aateltiin, että antaa olla, kun vaan pysyy sormissa (ja varauduttiin jo siihen että raskaana sormet kuitenkin vähä turpoaa). Mä otan pois oikeestaan vaan, jos on joku erikoinen syy, niinku ötökän purema tai haava ihan sormusten vieressä.
 
Mahtuu kans edelleen. En yleensä kans ota eriksee edes pois. Muutamia kertoja on joutunu ottaa pois muutamaks tuntii raskauden aikana turvotuksen takia. Näinä päivibä en oo yleensä juonu tarpeeks vettä
 
Mäkään en ota sormuksia yöksi pois. Mahtuu yhtä hyvin kuin ennenkin. Mulla ei edellisessä eikä tässäkään raskaudessa ainakaan vielä turvotuksia oo ollu. Synnyttämään lähtiessä otin pois viime raskaudessa :)
 
Vähän on alkaneet käydä sormukset ahtaiksi, mutta kyllä niitä vielä uutuuden viehätyksessä käyttää voi! :) Yöksi otan aina pois ja samoin pesulle mentäessä. Työpäivän aikana otan sormuksia myös pois, etteivät olisi ihan täynnä kaikkia mömmöjä. Onneksi nyt on ollut turvotus paaaljon vähäisempää, kuin esikoisesta. Ostin sormukset jo tukevasti raskaana ollessani, niin ovat varmasti ok kokoisia sitte jälkeenkin. Ehkä turvotuskin laskisi jos ottais tuon veden juonnin taas asiakseen...
 
Mulla ei o turvonnu sormet tms ollenkaan, eipä turvonneet esikoisestakaan.
Sormuksia pidän vaan kotoa poistuessa tai jos on vieraita. Muuten en viitsi kuluttaa ja naarmuttaa niitä, ku kaikki kolhasut ja mömmöt tekee hallaa ainaki nuihin valkokultasiin..
 
Ei oo sormuksia ainuttakaan sormissa niin ei tarvi miettiä mahtuuko...
 
Takaisin
Top