Itse tehtyä vauvalle <3

Mä tekisin mielelläni jotain mut ei tahdo aikaa löytyä kun jos esikko nukkuu kahdet päikkärit ni toisilla teen kotitöitä ja sit toisilla lepään ite ja illalla meen yleensä pojan kaa yhtaikaa nukkumaan joten jää kyllä virkkausjutut tekemättä :sad001

Meillä vauva viihtyy lelujen kanssa lattialla sen aikaa kun tiskaan tai lyön pyykit koneeseen ym. :) Kaksi muuta lasta on sen verran isompia että viihdyttävät jo toisiaan.
Ja välillä istahdan nojatuoliin ja laitan telkun päälle niin vauva viihtyy siinäkin lelujensa kanssa jos haluan tehä käsitöitä.
Meillä esikoinen oli aika viihdytettävä pienenä ja halusi lukea kirjoja ym. Kun oisi silloin tajunnut häntäkin vähän opettaa siihen että itekseenkin voi hetken olla. Muiden muksujen kanssa olenkin niin tehnyt, että viihtyvät itsekseenkin.
Mutta sitä sanotaan, että esikko on vähä niinku "harjoituskappale". :D
 
Mä oon aivan avuton kaiken käsityöhön viittaavankin kanssa, mutta ajattelin ehkä jotain helppoa yrittää ite nykertää. Mein yksi kaveri on oikea käsityöihme, ja se on jo väsännyt meillekin kaikkea :).
 
Meillä ei viihdy kun max 5min itekseen sen takia ei mikään onnistu. Tiskit hoidan esikon roikkuessa jaloissa, imurointi ja pyykkäys onnistuu poika repussa selässä.
 
Huhhuh nyt on eka hippo esikoiselle tehty! 6kertaa purkasin ja alotin uudestaa. Ei enää illalla pimeessä ja väsyneenä siitä kokoamisesta tuu mitää. Ei vieläkää menny ihan nappii mut nyt alotan uuden jos se olis sitte priimaa! :D
 

Liitteet

  • 1501786077486.jpg
    1501786077486.jpg
    76.1 KB · Katsottu: 66
Mä päätin etten teekkään hippoa vaan teen tytölle peiton ja sit aion virkata norsu vaunulelun jos vaan siis osaan noista ohjeista jotain tehdä. Peiton teen 6 sakaraisista afrikankukista :)
 
Risunen, tosi kiva lopputulos! :) Oliko miten helppokäyttöinen tuo kalvo? Miettinyt tässä parinkin huonekalun tuunausta, mutta maalaushommat ei nappais...
 
Risunen, tosi kiva lopputulos! :) Oliko miten helppokäyttöinen tuo kalvo? Miettinyt tässä parinkin huonekalun tuunausta, mutta maalaushommat ei nappais...

Viivottimen kanssa kun pikkuhiljaa kalvotti menemään, niin suht kivuttomasti meni. Toiselta sivulta piti aloittaa alusta, kun lähti kupruilemaan, joten hermoja vaan mukaan tuohon hommaan niin hyvä tulee Itsellä ei ainakaan maalauksesta tulis mitään, kun kerran valkoista seinää yritin maalata valkoiseksi ja lopputuloksena oli raidallinen seinä ehkä pysyttelen näissä kalvoissa
 
985ce66becf7a5ec4a5a069ca240b6d8
oon aloittelija käsityöjuttujen kanssa. Tänään kokeilin helpolla ohjeella tumppujen tekoa. Sain kun sainkin valmiiksi saakka, vaikka ei mitkään super nätit olekaan :D oon vaan niin ylpee. Kaikkien niitten kesken jääneiden sukkien jälkeen yksi valmis käsityö :)
 
.
 
Muokattu viimeksi:
Apua näitä on tullut monta. Foorumi jotenkin tökkii eikä näyttänyt että ois kertaakaan mennyt läpi.
 
Muokattu viimeksi:
Enkä osaa poistaa kun muokata vaan :D
 
Muokattu viimeksi:
Enkä osaa poistaa kun muokata vaan :D

Muistaakseni täällä ei edes pysty poistamaan viestejä, vaan jos haluaa jotain pois ni pitää just muokata.
 
8f250cb37ebb7471b0d840c591ed23a8
tänään tein vauvalle ekaa kertaa elämässäni saumurilla kahdet housut. Paljon jäi parantamisen varaa mm sinisissä liian isot jalkaresorit ja saumat ei ihan osu kohdalleen. Nää oli onneksi vaan mun harjoittelukankaita. Ehkä jossain vaiheessa uskaltais ostaa ihan merkkikankaitakin ja kokeilla :D tuo sinisten housujen läntti on sitten vettä.
 
Kiva, nyt saa tämänkin osion auki. :) Ois kyl kiva vauvalle jo tehä jotain mutta inspistä tässä odotellaan.
 
Ei kyllä ole saanu mitään aikaan mutta tilasin tässä jo langat sukkiin ja myssyyn mutta samalla kun tilasin esikoiselle ja menin sille sanomaan että teen sille sukat niin piti ne ensin aloittaa kun neiti kärttää nyt koko ajan niitä sukkia.
 
Mä aloin virkkaamaan vauvalle siksakpeittoa :)
Toistaiseksi tuntuu kivalta työltä, oon vaan aivan peukalo keskellä kämmentä kaikkien käsitöiden kans, silmukatkin piti googlettaa että millasia niien pitikää olla :hilarious:
 
Minä oon nyt opetellu saumurin käyttöä ja peruasiat alkaa olla ihan ok hallussa, vaikka ei nää vieläkään ihan kaupan tuotteille vedä vertoja :D ihana kun saa nähdä oman käden jäljen. Seuraavaksi vuorossa ois tehdä pussilakanasetti. Kannustan kaikkia joilla on mahdollisuus lainata saumuria jostain niin kokeilemaan. Itse en ole koskaan käyttänyt aikaisemmin.
b870adb80f62412ad08252aa091c9b36

129e8ad7a8af69f86480896715f9ebe8

820e07edaac0fa32cf7879d41af32f11
 
Ihana toi heppa-tunika. Mä niin haluisin saumurin! Kai mä sillä jotaa saisin aikasiks. Paapiillä on niin ihania kankaita et niistä keksis vaikka mitä.
 
Takaisin
Top