Itse tehtyä vauvalle <3

Löysin kaikki nää kankaat kirpparilta :) mulla lainassa meidän mummon saumuri.
 
Mä ostin tänään kankaan, jolla kuvittelen päällystäväni unipesän uusiksi... En todella ole mikään käsityöihminen, et saattaa olla, et lentään kankaat ja pesät tuhoutuneina roskiin. :) Toivotaan parasta. Ajatus ois sijoittaa unipesä sohvan divaanille, et ois vähän rajattuna siinä, kun on toi innokas isosisko. :Heartred
 
Mä eilen virkkasin tuttinauhoja! Tein niitä neljä erilaista ja ajattelin antaa lahjaksi ystävien pienokaisille. Teen kyllä vielä meidänkin pikkuiselle pari erilaista. :happy: Pitää vaan tilata materiaaleja lisää! Kuvaa en saa lisättyä, koska en osaa pienentää puhelimella kuvaa. :shifty: Lisäksi aattelin tehdä vaunukoppaan sellaisen sydän-helminauha -koristeketjun jajaja... Töppöset ja sukat neuloa ja sen peiton. Ja uniriepukin oisi kiva.. :p
 
Mie aloitin eilen neulomaan villiksiä. Yritin tehdä ohjeen mukaan, mutta sain jo kaksi kertaa purkaa, kun näyttivät niin pieniltä vaikka silmukkamäärä täsmäsi. Nyt saa koko luvan kelvata, teen sitten toiset isommat kaveriksi. :grin Ompelukonettakin kyselin jo anopilta lainaan, että pääsisin ompelemaan lakanoita ja vaippoja. En ole koskaan ollut mikään käsityöihminen, joten outoa tämä hirmuinen into päästä tekemään kaikenlaista pientä käsillä. :wideyed:
 
Pikkunen peitto tuli valmiiksi. Ei siitä täydellinen tullut, mutta hyvä niin. :Heartred

7961a6279bcdbda0bbcf889a3b5b2639
 
7ae31d8f67ed059081e7c0a6a40aa12a
Päällystin äippäpakkauksen makuupussin enemmän meidän näköiseksi ihanaksi Marimekoksi. ♡ Vaikka monen makuun tuntui tuo pöllö olevan. Meille tuo raita on kuitenkin täykky. ♡
 
Upeita luomuksia täällä! Mulla harmittaa kun en ole kerennyt juuri neuloa kun päivät menee esikoisen kanssa viilettäessä, ja kun ei ole semmoista tarvetta kun kaikki on sen jäljiltä valmiina :wink
 
En ole muuten saanut tehtyä niitä vauvan sukkia, vaikka taisin täällä jo kesällä uhota, et kudon sellaiset... :sad001
 
Itse kun en käsityöihmisiä ole, niin tehnyt sen sijaan muuta sisustusta lastenhuoneeseen :)
Vanhasta ikkunasta tein valotaulun, jossa erään tuutulaulun sanat. Samoin myös kunnostin 80 vuotta vanhan kehdon ja pinnasängyn uuteen elämään, jotka miehen isoisä aikoinaan tehnyt,pääsevät taas käyttöön:) Hienoja tuli kaikista vaikka itse sanonkin :happy:
 
Mä aloitin muutama viikko sitten tekee vauvalle peittoa, mutta enää ei oo pahemmi tullut sitä tehtyä. :hilarious: Enää ei telkkaria katsoessa tuu tehtyä käsitöitä, koska oon mieluummin makuillaan kuin istuillaan. Varsinkin, kun päivisin oon touhunnu kaikkea, esim siivonnut, ja sohvalle kun käyn nii löhööminen kuulosta vaan paljon houkuttelevammalta. :p
 
Miä aattelin kans itse tehdä kaukalopussin :)
Tuli tuossa kudottua elämäni ensimmäiset villasukatkii, pikkaselle yllättäen tietty ^__^ onnistui yllättävän hyvin ja ovat jopa saman kokoiset :D

Hmm... koitin ladata kuvan niistä tähän mutta on liian iso tiedosto.. en ossoo puhelimella pienentää :)
 
Hei onko kukaan tehnyt vaunuverhoa, johon käyttänyt addbaby monitoimirenkaita? Minkäkokoinen sirkkarengas siihen käy? Onko 8mm liian pieni? Ku 11mm sirkka vaikuttaa niiin suurelta :/ enkä oo ny nähny muita väli kokoja noist sirkoista.
 
Haittaako jos se on hieman iso? Mä tein joskus, mutta en enää muista mitään kokoja. Käytin siihen kaksipuolisesti kangasta, josta toinen puoli oli pimennyskangasta. Se oli muuten tosi hyvä, sillä kun se oli laminoitua pimennyskangasta niin piti sateen ja tuulen myös
 
Mulla tais olla tossa vaunuverhossa minkä tein niin jopa 14mm sirkat kun ei ollut Eurokankaassa 11mm mitä aattelin eka ostaa. Renkaat oli just addbaby mut tossa kuvassa ei vielä ollu niitä
ce2d163010c96faeeb0ccc3632549047
 
Pitäisi kans saada tuollainen verho aikaan sekä normivaunuihin että tupliin. Itelläni on vain suihkuverhon renkaita, mutta eiköhän nekin asiansa aja. Sirkkarenkaat pitäis hankkia..
 
Eiköhän mitkä tahansa passaa. Ja saahan sitä myöhemmin ostettua tollaisetkin. Moni paikka myy irtona niitä
 
Takaisin
Top