Itse tehtyä vauvalle <3

Muakin ärsyttää kun en osaa virkata ja ohjeista en ymmärrä kun oon vasenkätinen :sad001
 
Muakin ärsyttää kun en osaa virkata ja ohjeista en ymmärrä kun oon vasenkätinen :sad001

Olen itekin vasuri, mutta aloitin hiljattain virkkaamisen ihan tyhjästä. Teen vain peilikuvana ohjekuvat eli vasuristi virkkaan.
Neuloessa opettelin ensin perussilmukat vasurina ja opettelin sitten oikeakätisesti neulomaan siltä pohjalta. Neuleohjeita on helpompi seurata kun tekee oikeakätisesti. Toki hidasta kun ei ole luontainen oikeakätinen. :)
Ommellessa taas ei ole väliä kumpikätinen on, siinä tarvitaan paljon molempia käsiä. :D
 
Mun äiti tekee myöa paljon käsitöitä niin meen aina sen luokse tuskailemaan mun neuleiden kanssa jos joku kohta ei toimi tai menee pieleen :grin

Virkkaaminen on mun mielestä jopa helpompaa kuin kutominen. Pitää vaan ne perus silmukat opetella, niin loput on ihan helppoa.

Nyt kun tietää sukupuolen, niin helpompi valita lankojen värejä. Oon nyt silti kallistumassa että teen uuden neulepeiton tälle uudelle tulokkaalle, vaikka noita peittoja, täkkejä jne on jo kauheesti. Ei kaikki saa olla isosiskon vanhaa :p

Aattelin myös noin miljoonat villasukat, tumput, pipot tehdä ja sen lisäksi semmoisen toukkapussin :happy: nyt projektina on lasten uusimmalle serkulle villasukat tehdä, mutta sitten palaan oman perheen neulosten pariin. Miehelle pitäis talveksi tehdä villapaita ja esikoisen villatakki on kesken koska hermot menee sen kanssa. Ohjeet on jotenkin tosi epäselvät ja jostain vuoden yksi ja kaksi lehdestä.

Ihanaa kun tulee talvivauva niin voi pukea pelkkää oma tekemää neuletta päälle :hilarious:
 
Mä oon tän viikon taas pyörähtämässä töissä yövuoroa tekemässä. On ollu ihanan rauhallista ja aikaa tehdä erilaisia villasukkia. Nyt ei kyl tyypin varpaat ainakaan jäädy:) mä oon ihan villasukkafriikki, kuljen itekin niis suunnilleen vuoden ympäri:) ihanaa ku noin pienet sukat tekee niin äkkiä:)
 
Oon alkanut tekemään vauvalle tähtipeittoa/vilttiä virkaten :) Tässä ohje: http://janitankatosista.blogspot.fi/2015/06/vauvan-uniriepu-ohje.html

Jättää vaan tuon pupun pään tekemättä ja tekee paljon enemmän kerroksia kunnes on tarpeeksi iso :) Aika helppo alun muotoilun jälkeen ja helppo ottaa esim hiekkalaatikon reunalle mukaan, että voi multitäskää ja leikittää samalla esikkoa :grin
 
Pookkana sä oot tehokas! Ja onpa kaunis tuo ohjeen valmis työ. Siitähän vois tehdä vaikka maton myös.
Tollanen unirätti pitää tilata sukulaiselta muuten. Esikoisella on nyt sellainen kaupasta ostettu, mutta toi ois ihana. Ja meillä se tykkää hiplata sitä sängyssä. Ei oo muita uni- pehmoleluja nimittäin nukkuessa
 
ImageUploadedByVau Foorumi1500882380.112989.jpg
Mä olen virkannut yhden torkkupeiton isoäidinneliöistä. Muuta en sit oikein osaakaan :D
Nuo isoäidinneliöit on tosi helppoja ja YouTubesta löytyy tosi helppoja ohjeita eli suosittelen muillekin joilla on haasteita aloittamaan esim noista :)
 
Ihania juttuja ootte tehny vauvoille! Mulla on peukalot puikkojen ja koukkujen kans ihan keskellä kämmentä, tyydyn sitten vaan leipomaan vierailijoille :happy:
Mun sisko on heti näppärämpi kutomaan, ja tilasinkin vauvalle jo villahaalarin :wink
 
Mä tein tänään keskeneräiset aikuisten villasukat puikoilta valmiiksi ja aloitin tossujen neulomista vauvalle. :) saa hyvin jämälankakeriä kulumaan kun on niin pieniä töitä. :)
 
Mustakin olisi ihanaa jos osaisin jotain "rättikässä" juttuja tehdä, mutta se on aina ollut heikkous!
Puutyöt, remontointi ja kokkaus onkin sitten se vahvin ala, no onneksi edes jotain osaan :laughing025 Ehkä se selittää miksi olen teräsrakennesuunnittelija
 
Pookkana sä oot tehokas! Ja onpa kaunis tuo ohjeen valmis työ. Siitähän vois tehdä vaikka maton myös.
Tollanen unirätti pitää tilata sukulaiselta muuten. Esikoisella on nyt sellainen kaupasta ostettu, mutta toi ois ihana. Ja meillä se tykkää hiplata sitä sängyssä. Ei oo muita uni- pehmoleluja nimittäin nukkuessa

Pakko olla tehokas, että saa mitään aikaan tuon taaperon kanssa :p Se kun tuppaa sotkemaan samaa tahtia kuin minä siivoan ja kaiket päivät tuntuu mennä touhutessa. Iltasin ehkä tunnin ehdin vähän netittään, kattoa sarjoja ja tehdä käsitöitä. Muuten pitää hyötykäyttää automatkat ja hiekkalaatikon reunalla istumiset. :)

Tein tolla samalla ohjeella just tollasen unirättipupun miehen serkun vauvalle :) Tuli tosi kiva. Niitähän on nykyään myös semmoisia mustekaloja, mitä monet tekee vauvoille, kun vauvoilla on luontainen refleksi tarttua äidin ''turkkiin'' :grin
 
Meil on kans mustekaloja, yks on pojan oma, sai kummitädiltään. Ja sit saatiin kaks uudelle tulokkaalle naapurin mummolta :) Oli jäänyt sille pari nurkkii pyörii kun oli niitä sairaalalle joskus tehny. Toinen on pinkki ja toinen vaaleansininen. Aattelin et riippuen kumpi meille tulee, niin toisen vien myös laitokselle, ja saa sen sitten joku toinen vauva :)
 
Ois kans kiva kun saisi automatkat hyödynnettyä käsitöihin silloin kun isäntä ajaa, mutta on aika tuskan ja työn takana ettiä puhelimestakin joku reitti jonnekin kun nopeesti alkaa tehä todella huonoa.

Mutta sain keskeneräiset aikuisten villasukat valmiiksi ja nyt suunnittelen meidän neidille neuletakin tekoa (se onkin elämäni eka sukkia isompi työ puikoille).

En oikein tiedä mitä tekisin vauvalle, kun unipesänkin tein viime syksynä. Ehkä omat junasukat ja niihin sopivat tumput, varsinkin jos onkin poika. Junasukat on kätevät kun varsi pidempi niin ei heti valu pois jaloista. :)
 
Mä tekisin mielelläni jotain mut ei tahdo aikaa löytyä kun jos esikko nukkuu kahdet päikkärit ni toisilla teen kotitöitä ja sit toisilla lepään ite ja illalla meen yleensä pojan kaa yhtaikaa nukkumaan joten jää kyllä virkkausjutut tekemättä :sad001
 
1da18b5f2cf05af5a7fcaf7993d8235f
Tuommoiset sain nyt parissa illassa tehtyä. :) voi kyllä olla että nämä menee ristiäispakettiin miehen siskon lapselle kun tuli vähän turhan isot ihan vastasyntyneelle. :) mutta äkkiä noita sitte pienemmätkin tekee.
 
1da18b5f2cf05af5a7fcaf7993d8235f
Tuommoiset sain nyt parissa illassa tehtyä. :) voi kyllä olla että nämä menee ristiäispakettiin miehen siskon lapselle kun tuli vähän turhan isot ihan vastasyntyneelle. :) mutta äkkiä noita sitte pienemmätkin tekee.

Ihanat töppöset! Onks noi helppo virkata? Osaiskohan sitä tollaset tehdä... :D
 
Mä tein tulevalle kummipojalle unirievun:

2017-07-26-09-33-11.jpg

Ja toisen ystävän pojalle oranssi-valkoisen meduusan. En vaan tajunnut siitä sitten kuvaa ottaa itselleni muistoksi.

Omalle pienokaiselle ajattelin neuloa peiton ja varmaankin samanlaisen pupusen virkata, mutta vaaleanpunaisen. :dummy1: Ja ehkä jotkut töppösetkin tekasen ja mitähän sit keksinkään ja ehdinkään. :p
 
Takaisin
Top