Toista tai kolmatta lasta odottavat <3

Miel tulee olee si (jos tulee) ni kolme alle 2,5 vuotiasta.. kolme lasta ja ikäerot 1v2kk.
 
Meillä 2v6kk ja toinen lapsi.

Minkälaisia mietteitä muilla on tulevasta, kun lapsia on useampi? Mua meinaa ainakin välillä jännittää, että miten saa asiat rullaamaan ja jaksaa pyörittää nelihenkisen perheen arkea. Mies onneksi auttaa ja osallistuu paljon, joten eiköhän ne asiat siitä ala sujua. Mutta toki jännittää!:)
Varmaan alkuun saa mies aika paljon keskittyä esikoisen hoitamiseen, kun mä varmaan taas imetän ja hoidan enemmän vauvaa.
Toivottavasti sitä ehtii antaa huomiota myös tuolle ihanalle esikoiselle, se vähän kans mietityttää.
 
1v7kk suunnilleen.

Kyllä täälläkin on jännittyneet fiilikset et miten sit pärjää ja ehtiikö huomioimaan esikoista tarpeeksi mutta eiköhän me pärjätä :happy: raskauksissa ja lasten kans löytyy aina jotai jännitettävää kyl :joyful:
 
Meille toinen ja ikäeroa tulee 2v9kk. Vähän kanssa jännittää et miten riittää aika kummalleki sitten :) Mies kuitenkin touhuaa ja hoitaa tosi paljo kaverina niin kyllä me pärjätään :)
 
Meillä tulee ikäeroa 2v3kk , eli toinen tulossa :)

Kyllä jännittää miten kaikki tulee sujumaan! Eniten pelottaa synnytys että mitä jos mies on töissä (esikoisen syntymän aikaan oli työtön) ja en saa tänne ketään olemaan esikoisen kanssa ja joudun sen ottamaan sairaalaan mukaan :D ja synnyttää yksin! Miehellä ei töissä saa pitää puhelinta mutta ehkä tässä tapauksessa vois tehdä poikkeuksen.

Tosiaan arkikin jännittää ja mietin koko ajan miten parisuhteen käy. Mutta sitä mä pelkäsin ekassakin raskaudessa mutta tässä sitä jo toista odotetaan ja ollaan lujemmin yhdessä kuin koskaan! :) tuntuu vaan että tuleeko sitä linnottauduttua kotiin kahen kanssa kun yhen kanssa on ollu niin helppo mennä joka paikkaan :D mut uskon että kaikki kyl lutviutuu ja arki alkaa nopeesti tuntumaan jo ihan tavalliselta :) välillä tulee olo että mitä ihmettä sitä on tekemässä onks tässä mitään järkeä mut sitten samaan aikaan on tosi tosi onnellinen tästä raskaudesta :Heartred
 
Meillä tulee ikäeroksi noin 2v10kk.

Minua jännittää eniten arjen sujuminen. En ole vielä päättänyt, jätänkö ensimmäisen lapsen osa-aikahoitoon vai pidänkö kokonaan kotona. Helpompi olisi itselle kun ei tarvitsisi miettiä aikatauluja, mutta sitten se oma jaksaminenkin mietityttää kahden kanssa. Miten muut meinasitte päivähoidon kanssa vanhempien lapsien kanssa?
 
Meillä tulee ikäeroksi noin 2v10kk.

Minua jännittää eniten arjen sujuminen. En ole vielä päättänyt, jätänkö ensimmäisen lapsen osa-aikahoitoon vai pidänkö kokonaan kotona. Helpompi olisi itselle kun ei tarvitsisi miettiä aikatauluja, mutta sitten se oma jaksaminenkin mietityttää kahden kanssa. Miten muut meinasitte päivähoidon kanssa vanhempien lapsien kanssa?

Meillä isoin on varmaan hoidossa.
Eli 2v4kk ikänen hoidossa
1v2kk ikänen kotona
Ja tietty vauva kotona.

Tai ehkä ois helpompaa jos keskimmäinen ois hoidossa mut se ois taas sit uuden opettelemista ku vierastaa tosi paljon. Vanhin on nytki ollu hoidossa ni ei toisaalt viittis vaihtaa.
 
Oon kans miettiny, että pitäsikö esikoisen osa-aika hoidossa. Viihtyy siellä tosi hyvin ja sais paljon aktiviteetteja. Onhan tässä aikaa miettiä
 
Mä olen vielä hoitovapaalla. Oon miettinyt että menisinkö töihin syksyllä, mutta en kauaa ehtis töissä olla. Mietin vaan että onko oikein esikoista kohtaan kun ei saa olla muiden ikäistensä seurassa, kerhoissa toki käydään ja kavereita nähdään, mutta silti. Ehkä jos en nyt töihin mene ja lapsi maaliskuuhun asti kotihoidossa, niin ehkä sitten kun hän on n. kolmevuotias, voisin miettiä vaikka osa-aikaista päivähoitoa.

Mullakin tuli tänään aamulla mieleen, että mihin me esikoinen laitetaan synnytyksen ajaksi. Varmaan sitten hänen ukille, mut onhan hänelläkin työt. En tiiä. ehkä sen ehtii suunnitella myöhemminkin.:D
 
Meillä esikko menee vasta syyskuussa tarhaan, tähän asti ollu mummulla ja papalla hoidossa. Pitää nyt kattoa et jos jaksasivat syksyn vielä hoitaa niin ei tarttis ollenkaan tarhaan laittaa ku jäis kuitenki kotiin ku jäisin äitiyslomalle. Ens vuonna (syksyllä) vois mennä sitten kerhoon ku olisi jo 3v.
 
Helou. Kolmas lapsi tulossa, esikoinen 1/14, toinen 2/16 ja kolmannen laskettuon 3/18. Ikäeroa kaikilla lapsilla siis 2v1kk

Olen ollut kotona jo lokakuusta 2013, että pitkä kotiäiti ura tässä työelämän välissä
 
Mä oon kanssa vielä hoitovapaalla ja esikoinen nyt 1v7kk :) töihin en oovielä menossa kun ei oo varsinaisia töitä mihin palata. Oon miettiny kanssa jos esikoinen menis välillä esim johonkin kerhoon ettei sillä pää hajoo äitin ja vauvan kanssa kotona :D
 
Meillä toi esikoinen aloitti viime keväänä srk-kerhon kerran viikossa. Tammikuusta eteenpäin saa sit käydä 2x viikossa.

Täällä noihin kerhoihin on ikärajana 3v niin, siksi vasta silloin. Ihan hyvin hän toi on viihtyny kotonaki. Kavereita meillä kuitenkin on muutamia, joiden luona käydään. Mutta kyllä toi poika tykkäs hirveesti kerhostaki. :)
 
Niin joo, ehkä täälläkin voisi kolmevuotias mennä kerhoon.:) olis osa-aikaista päivähoitoa parempi ratkaisu varmasti.:)
 
Mä en sillä halua päivähoitoon, koska sit menettää käsittääkseni sen hoitolisän :D Jokainen euro on kotiinpäin, varsinkin kun on kotihoidontuella
 
Meillä oli kans ongelma, et mihin sit laitetaan esikoinen, kun synnytys koittaa. Mun sisko onneksi pääsi nyt opiskelemaan samaan kaupunkiin. Pakko hänen ottaa siks aikaa
 
Meillä tulee ikäeroksi noin 2v10kk.

Minua jännittää eniten arjen sujuminen. En ole vielä päättänyt, jätänkö ensimmäisen lapsen osa-aikahoitoon vai pidänkö kokonaan kotona. Helpompi olisi itselle kun ei tarvitsisi miettiä aikatauluja, mutta sitten se oma jaksaminenkin mietityttää kahden kanssa. Miten muut meinasitte päivähoidon kanssa vanhempien lapsien kanssa?

Meillä tulee kans sama ikäero, esikoinen on supervilkas enkä kyllä oman mielenterveytenikään takia pysty kahden kanssa olemaan täysipäiväisesti kotona, eikä olisi reiluakaan isoveljeä kohtaan. Päiväkodissa on kuitenkin kaverisuhteet jo ehtineet muodostua ja ohjelmaa koko päivän, olisi kurja juttu hänelle jäädä kotiin. Ehkä täysihoidon voisi muuttaa osa-aikaiseksi, mutta pitää vähän miettiä vielä, onneksi aikaa on vielä. :)
 
Takaisin
Top