Puolison suhtautuminen raskauteen

Meillä mies on kyllä kiinnostunut ja mukana, mutta ei samalla palolla kuin esikoisen kanssa, varmasti vaikuttaa edelliset 3 raskautta jotka on mennyt kesken niin (molemmat) on vähän skeptisesti suhtautuvia tämänkin suhteen... toki ollaan jo aika hyvällä mallilla, ehkä rakenneultran jälkeen molemmat uskaltaa vähän hengittää ja nauttia enemmän

Sen tiedän, että viimeistään synnytyksessä on täysillä mukana! Tai nakkaan pihalle sieltä...
 
Mulla ei meinannu ees tulla esikoisen synnytykseen - ei oo tottunu et miehet ois sellasessa mukana - mut onneksi tuli. Koska se meni kiirelliseen sektioon ja hyvä ku lapsi säily hengissä. Oletan että hän oli tyytyväinen että oli paikalla - ja myönsi jopa säikähtäneen tilannetta.
Tästä synnytyksestä ei oo puhuttu, ois se kiva jos hän tulee mutta jos ei niin ei. Kunhan joku tuttu sinne tulee, mulla onneksi monta jotka mielellään tulevat.
 
Mun mies koko ajan enemmän sisäistää että vauva on tulossa! :) eilen just ihmetteli miten masu on alkanu ihan hetkessä pyöristymään ja näkymään enemmän!

Eilen kun käytiin lastentarvikemyymälöissä ni mies oli tosi kiinnostunut tarvittavista tavaroista :grin
ihana päästä yhessä näitä asioita miettimään ja valikoimaan!:joyful:
 
Mies yhtä innoissaan tästä kuin ensimmäisestä. Aamulla jo tuli töistä viesti etteikö noi olis hyvät tuplat ,eilen kun rupesin vaunuista puhumaan :) :)

Toivotaan että muidenkin miehet herää.. ainakin viimeistään kun vauva syntyy.
 
Meillä ei oo mitään suurta hypetystä tai uhkuvaa innokkuutta mitenkään erityisesti. Siis ei mulla eikä miehellä. Että ihan tavallista taaperoarkea me vietetään ja suunnitellaan menoja ja kesää esikoisen ehdoilla ja sen suuremmitta tähän raskauteen keskittymättä. Toki aina välillä puhutaan ja mietitään, mutta mun mies on aina niin osallistuva, että pidän sitä ihan normaalina. Nytkin se siivoaa keittiötä kun minä tein ruuan. Siellä juttelee esikoiselle, joka "lukee lehteä" keittiön pöydän ääressä :D.
Mutta mulla on kyllä ihana mies ja hyvin osallistuva. Hän olisi yhtä hyvä yh kuin minäkin lapsillemme, niin paljon hän viettää aikaa tuon kanssa :Heartred
 
Mun miestä ei tunnu mun vointi kiinnostavan tippaakaan, sen kun arvostelee kaikesta mitä teen tai jätän tekemättä :sad001

Oisko perheneuvoja/parisuhdeneuvoja mitään? Sieltä saa puolueetonta keskusteluapua ja näkökulmia tilanteeseen. Me miehen kanssa käydään kirkon tarjoamalla neuvojalla. Ei siellä onneksi uskoa tuputeta vaan saadaan keskustella eikä kehdata miehen kans riidellä siellä. Tosi paljon ymmärretään toisiamme väärin ja siellä sitten availtu solmuja.
Mietin vain, että eikö miehesi osaa kehua ketään ja on itsekeskeinen vai yritätkö tehä asioita hänen mielikseen ja annat kohdella itseäsi huonosti? En usko että teidän tilanne ainakaan saa sinua voimaan kovin hyvin, se syö henkistä jaksamistasi. Onko miehesi tietoinen miten hänen käytöksensä vaikuttaa sinuun?

Eipä minunkaan mieheni ole kiinnostunut voinnistani emmekä pahemmin puhu tulevasta vauvasta. Mutta se on tuttua jo edellisestä raskaudesta. Onneksi tuo on kiinnostunut ultrakäynneistä ja tulee synnytykseen mukaan. Onneksi kuitenkin rakastui omaan lapseensa tämän synnyttyä ja tykkää viettää aikaa vauvan kanssa. Että pointsit siitä.
 
Jotenki surullista lukea, että joidenkin miehet ei ole yhtään kiinnostuneita:sad001

Oma mies on mukana hyvin ja kiinnostunut minusta ja tulevasta vauvasta. Kyselee välillä,joko tunnen liikkeet ja pohtii kumpikohan sukupuoli vauvalla on. Ihastelee mun kasvavaa mahaa ja jotenkin hellyyttävää, kun itse tunnen itseni rumaksi ja valaan kokoiseksi vuoreksi, niin sanoo spontaanisti kuinka kaunis ja hehkeä olen:happy::Heartred

Mulla tapana aina lukea ääneen, kun uusi viikko tulee täyteen,mitä sikiölle tapahtuu sillä viikolla ja mitä mun kropassa tapahtuu. :)
 
Minunkin mies niin innoissaan mukana :) oli hellyyttävää nähä ku käytii vaunui kattelee ni mies kiinnostuneena kyseli teknillisistä jutuista ja miten turvaistuin kiinnitetään autoon :) itseäni ku lähinnä kiinnostaa vaunujen ulkonäkö ja liikkuvuus :D

Viime aikoina mies joutunu aika lailla tehä kaikki kodintyöt kun itse en ole jaksanut, ja tehny enemmän kun olisi ollut tarvetta :) ja huolehtii minusta :Heartred

Myös surullista lukee miten kaikilla ei aina mene niin hyvin :/
Kun itse tunnen itseni niin onnekkaaksi :Heartred mutta kyllä meilläkin niitä riitoja välillä tulee varsinki ihan tyhmistä jutuista ja ne on yleensä aina mun vika ku en malta pysyy hiljaa ja räjähdän nollast sataa sekunnissa :D onneks menee yhtä nopeesti ohi kuin alkoikin :)
 
Kruuna, meillä on vaimon kanssa sama tapa! Mä luen aina aamulla Sintti-uutiset sovelluksesta :D. Meillä on myös muodostunut rutiiniksi, että puolisko kuuntelee mun mahaa illalla just ennen nukkumaanmanoa. Väittää kuulevansa Sintin molsketta siellä, tiedä sitten mitä suoliääniä ne oikeesti on.
 
Miksen minä oo valinnut itelleni tuollaista huomaavaista miestä?
:sad001 Aika itekseni saan tässä vauvaa odotella. Tiedän kyllä, et mies on ihan innoissaan, mutta tässä arjen keskellä jää häneltä kyllä kaikki huomionosoitukset raskautta tai tulevaa vauvaa kohtaan näyttämättä. Kyllä tässä tietty itelläkin on enemmän puuhaa arjessa, kuin oli silloin esikoista odottaessa, mutta kuitenkin vois toinen osoittaa hiukan kiinnostusta enemmän.
 
Mun mies on kanssa ihanan huomaavainen. :Heartred Sen mielestä mun pitäs töissäkin ottaa rauhallisemmin, oon ruvennu nyt ottaa jotta hän saa mielenrauhan, koska hän tietää minkälainen duracellpupu mä oon. :grin Hieroo mun vatsaa ja on mukana ihan kaikessa. Vaikka sillä olisi yövuoro niin sinä aamunakin lähtee mun mukaan neuvolaan. Sanoin sille et pitäs sun kyl nukkua mutta turha on väittää vastaan. :D On kattonu turvakaukalon valmiiks että minkälainen pitää olla jne. :)
 
Mun mies on kanssa ihanan huomaavainen. :Heartred Sen mielestä mun pitäs töissäkin ottaa rauhallisemmin, oon ruvennu nyt ottaa jotta hän saa mielenrauhan, koska hän tietää minkälainen duracellpupu mä oon. :grin Hieroo mun vatsaa ja on mukana ihan kaikessa. Vaikka sillä olisi yövuoro niin sinä aamunakin lähtee mun mukaan neuvolaan. Sanoin sille et pitäs sun kyl nukkua mutta turha on väittää vastaan. :D On kattonu turvakaukalon valmiiks että minkälainen pitää olla jne. :)
Sama täällä :D mies on mukana neuvolassa, vie mut neuvolalääkärille, alkuraskauden aikana kun oli järkyttävät pahoinvoinnit ja nälkä kokoajan, niin mies ravasi vähän väliä kaupasta hakemassa mulle ruokaa jne. Voi toista :Heartred nyt on kovasti katellut meille toista autoa et mahtuu vauva kaukaloineen, rattaineen ja koirineen. Musta on ihanaa et mies silittelee massua joka päivä :)
 
Täällä lomalla saatu jonkun verran puhuttua asioista mikä on auttanu mut edelleen miestä kiinnosti enemmän kalastus kun se et ois viettäny aikaa mun ja pojan kanssa, harmittaa mut sellasta tää elämä nyt sit mun kohdalla on mikä pitää vaan hyväksyä :sad001
 
Meilläkään mtn ylihypetystä oo (enää) kummallakaan,mutta huamioidaan toisiamme ihan perus arjessa ilman raskauttakin. Ei lueta sovelluksia että missä kohtaa mennään kun tää menee tässä sivussa :) Mutta kyllä miäs tua aina välillä kaupasta jtn herkkua/ hyvää minkä sanoo olevan vauvalle (saan siis syädä ne iha vaa välittäjänä:joyful: ). Ja toi sellaset söpikset 0-2kk minitutit tässä hetki si ku toinen niistä oli kuulemma sellanen mistä tiäsi mun tykkäävän (oli täysin oikeassa!).
Ei voi olla ku tyytyväinen♥
Meillä myäs saadaan molemmat harrastaa omia juttujamme jos/kun halutaan,mutta toki ei niihin koskaan älyttömyyksiä aikaa kulu...aika perhekeskeisiä ollaan molemmat!
 
Ääh musta tuntuu et mies on juhlimassa nyt plajon useemmin ku aieemin, varmaan toki kesä/loma tekee osansa. tuttuni sanoi että hänen mies teki samaa, onko muilla kokemuksia? Onko toi joku riitti etä pitää mennä nyt "kun vielä voi"? Itseä tietenkin sit ärsyttää kun ei voi ollenkaan juoda ja toinen juoksee näkemässä kavereita niin tulee laiminlöyty olo :sad001
 
Berrynen mielummin nyt kuin lasten kanssa. Sitten vasta laiminlyöt olo tulee kun tuntuu, että eikö mies halua viettää aikaa minun tai oman lapsen kanssa.... Meillä ei kyllä ollut kumpaakaan ilmiötä
 
Meillä ei oo kyllä elämä muuttunu oikeen millään lailla raskauden myötä (Ekaa odotetaan). Mies ei muutenkaan juo ollenkaan ja muutenkin aika vähissä on iltamenot. Muuten on harrastukset aika ennallaan, mitä nyt itellä vähän oon liikunta vähentynyt. Molemmat ollaan aika jalat maassa tän raskauden suhteen, ei mitään hypetystä, mutta mies välillä tuo mulle herkkuja kaupasta. :)
 
Meillä ei oo kyllä elämä muuttunu oikeen millään lailla raskauden myötä (Ekaa odotetaan). Mies ei muutenkaan juo ollenkaan ja muutenkin aika vähissä on iltamenot. Muuten on harrastukset aika ennallaan, mitä nyt itellä vähän oon liikunta vähentynyt. Molemmat ollaan aika jalat maassa tän raskauden suhteen, ei mitään hypetystä, mutta mies välillä tuo mulle herkkuja kaupasta. :)

Meillä myös näin :) ja mies jopa miettiny ettei lähtis joukkueesee pelaa salibandyy ku vie sit aikaa, mut sanoin kyl et sul on viel koko syksy aikaa pelailla ja myös myöhemminkin :) muutama kerta viikos ei haittaa :) ollaa muutenki aika kotihiiriii :Heartred
 
Mä oon aika koti-ihminen. Mies harrastaa salibandya ja pelejä/harjoituksia on. Muutenkin näkee useammin kavereita pelailun merkeissä yms mut aika vähän se on perheeltä pois. Kuitenkin pyhittää perheellekin paljon aikaa :)
 
Takaisin
Top