Puolison suhtautuminen raskauteen

Mä oon ainakin huomannut, että itse hormooneissa kehittelen ties mitä skenaarioita päässä ja toinen sitten miettii just tyyliin mihin tulee hoitopöytä tai että nukkuukohan seuraava laps pinnasängyssä vai meidän kanssa perhepedissä :p Selvästi sitä osaa ottaa rauhallisemmin ilman hormooneita häiritsemässä ajattelua :rolleyes:
 
Mun mies on suhtautunut tosi hyvin, joskin varautuneesti. Hänellä monella kaveripariskinnalla on tullut keskenmeno joten pelkää että sattuu myös omalle kohdalle. Oli yllättynyt siitä myös, että tultiin parissa kk raskaaksi, kun kaverinsa ovat yrittäneet yli vuoden/vuosia. Ei ihan ymmärrä oireiluani, mutta oon yrittänyt selittää ja näyttää netistä artikkeleita missä niistä kerrotaan. Kyllä me ollaan yhdessä itketty ilosta. Mies on jo miettinyt nimiä, harrastuksia jne. Eli samaan aikaan todella innostunut mutta epäuskoinen. :Heartred itse samoissa fiiliksissä. Kerrottiin miehen vanhemmille(ja mun myös) ja parille läheisimmille kavereille myös.
 
Nyt kyllä mieleni pahoitin miehen kommentista, jonka hän sanoi muutosta stressaantuneena etä voisinko ''vähän ryhdistäytyä'' :mad::sad001 Mitäs muuta olen tässä tehnytkään kuin rempunnut, siivonnut, pakannut ja hoitanut esikoista.... Onneksi älysi nopeasti pahoitella. Niin se on vaan tällein tokakertalaisellekkin isälle vaikeaa käsittää, että en keksi oireita enkä keksi että nyt pitää levätä, vaan ihan oikeesti on näitä oireita, jotka on mulle hyvinkin todellisia. Sanoin vaan miehelle, että jos saisin päättää niin en todellakaan voisi pahoin ja oksentelisi ja että minuakin harmittaa olla ''näin poissa pelistä'' kun olen tottunut olemaan aktiivinen ja hoitamaan kaikkia asioita itse. Nyt tarvitsen apua aamupala teossa, tiskien hoitaminen on mahdotonta ja välillä ei voi muuta kuin maata tai istua ja odottaa että huono olo menee ohitse...
 
Nyt kyllä mieleni pahoitin miehen kommentista, jonka hän sanoi muutosta stressaantuneena etä voisinko ''vähän ryhdistäytyä'' :mad::sad001 Mitäs muuta olen tässä tehnytkään kuin rempunnut, siivonnut, pakannut ja hoitanut esikoista.... Onneksi älysi nopeasti pahoitella. Niin se on vaan tällein tokakertalaisellekkin isälle vaikeaa käsittää, että en keksi oireita enkä keksi että nyt pitää levätä, vaan ihan oikeesti on näitä oireita, jotka on mulle hyvinkin todellisia. Sanoin vaan miehelle, että jos saisin päättää niin en todellakaan voisi pahoin ja oksentelisi ja että minuakin harmittaa olla ''näin poissa pelistä'' kun olen tottunut olemaan aktiivinen ja hoitamaan kaikkia asioita itse. Nyt tarvitsen apua aamupala teossa, tiskien hoitaminen on mahdotonta ja välillä ei voi muuta kuin maata tai istua ja odottaa että huono olo menee ohitse...
Kyllä mä vähän suuttuisin jos mies sanoisi noin. Itellä olo vaan pahenee, tänään oli ensimmäinen aamuoksentaminen. Muutenkin vaikea tehdä mitään, kun niin kamala olo. Mies eilen sanoi et hänen naispuolinen työkaverinsa oli sanonut "sun pitää ymmärtää". Hieman naurahdin, mut kyllä puolisoiden pitäisi ymmärtää, jos on huono olla, on vaikea hoitaa asioita. Sanoinkin miehelle et, kuvittele että sulla olisi todella paha krapula et laatta meinaa lentää ja sitä kestää 24/7.
 
Meillä mies ekan kohalla ei sanonu oikein mitään. Koski vissiin kerran vatsaa oma-aloitteisesti koko raskausajan eikä siitä jörrikästä muutenkaan ollut oikein tueksi, ei hellinyt yms. Itkin suunnilleen koko raskausajan silmät päästäni kun tunsin olevani niin yksin ja pelkäsin että tykkääkö tuo ees muksustaan. No kyllä se vauva sit sulatti isänsä sydämen.
Tästä tokasta (kaksi vanhempaa muksua on siis minun omiani) soitin miehelle töihin ja kuulosti jopa hieman ilahtuneelta tulevasta joululahjastaan. Kertoi että tämä on kiva juttu. Ja nyt olen jo valmiiksi varautunut siihen että tukea ja lämpöä tuskin on tarjolla, niin ei tuu sitten niin kovana järkytyksenä. Kerroin miehelle vain, että varautuu taas siihen että vietän sellaisen 3kk krapulan ja oon väsynyt, että tarviin vähä apua siinä että pääsen lepäämään. :hilarious: Luojan kiitos muksuilla loppuu koulu reilu kuukauden päästä niin saan jäädä kotiin "laiskottelemaan" eikä tarvi aamuisin ja iltapäivisin pakkailla vauvaa auton kyyttiin ja ajella eessuntaassun. Voi potea kestokrapulaa ihan rauhassa. :angelic:
 
Mun mies ei oikein osaa kiintyä vauvaan ollenkaan vielä näin raskausaikana ja ei paljon raskausviikoista ym tiedä. Hyvin se on tehnyt kotitöitä töiden jälkeen, kun mulla on ollut huono-olo, vaikka oon pojan kanssa kotona päivät. Myös iltasin lähtenyt pojan kans ulkoileen että saan levätä. Esikoisen synnyttyä kyllä rakastui täysin ja on sanonutkin että ei tiennyt että niin paljon voi rakastaa! :Heartpink Ei tästäkään raskaudesta ole mitään kauheita onnen merkkejä näyttänyt, mutta tiedän että asia muuttuu lähempänä syntymää tai pikkuisen synnyttyä:)
 
Nyt alkoi meilläkin isomman auton katselu :D. Hauskaa kun toinen on niin käytännöllinen.
 
Sanoinkin miehelle et, kuvittele että sulla olisi todella paha krapula et laatta meinaa lentää ja sitä kestää 24/7.
Jos miehillä olis sama olo, niin ne itkis kippurassa peiton alla koko raskauden :hilarious:


Meillä mies ekan kohalla ei sanonu oikein mitään. Koski vissiin kerran vatsaa oma-aloitteisesti koko raskausajan eikä siitä jörrikästä muutenkaan ollut oikein tueksi, ei hellinyt yms. Itkin suunnilleen koko raskausajan silmät päästäni kun tunsin olevani niin yksin ja pelkäsin että tykkääkö tuo ees muksustaan.
Taisin itsekin hieman vollottaa, kun ei mies tarpeeksi hinkannut minun mahaani :hilarious: ja hirveän helposti turhautui odottamaan potkuja yms. Luulen, että nyt osoittaa hieman enemmän hellyyttä ja huomiota, kun tiedostaa paremmin vauvan olevan tulossa. Ainakin on nyt jo pari kertaa sipaissut ohi mennen vatsaa. :Heartred
 
Meillä kans pussailee, silittää ja juttelee vaikka vielä niin alussa :) mies on meistä ehkä vielä se tunteellisempi.
 
Meillä mies jo yritys vaiheessa taputteli vatsaa, joka taas musta tuntui tosi ristiriitaiselta koska ei siellä välttämättä vielä ketään ole. Nyt kun voin pahoin niin jo halaaminen tuntuu välillä ikävältä kun vatsaan tulee painetta, että mies on suosiolla jättänyt sen vatsan rauhaan

On tuo mies nyt taas paremmin huomioinut mun olon. Tälläkin hetkellä makoilen sohvalla kun esikoinen nukkuu päikkäreitä ja mies raahaa muuttokamoja
 
Aina kun halataan miehen kanssa, hän sanoo "haha, hauska kun toi sun maha tulee eteen. Ei enää tissit vaan maha" :D
 
Mä oksensin toissailtana, kun söin vähän italiansalaattia.
Eilen nokan eteen tuotiin sitten annos, jossa oli jälleen italiansalaattia, mutta josta oli nypitty herneet pois! Mies oli muistellut, etten niin herneistä välitä, ja ajatellut, että aiheuttivat varmaan sen pahoinvoinnin. On se niin :Heartred

Mies ei tyypillisesti juuri stressaile eikä hötkyile. Plussatestin jälkeen kysyin, että onko hän innoissaan, vastaus oli että "no tätähän tässä on yritetty"... Nyt parin viikon jälkeen on selkeästi alkanut tilanne iskeä tajuntaan, on mm. alkanut remontin suunnittelu vierashuoneeseen, työjärjestelyjen miettiminen ja tiedon etsiminen, minkä kokoinen sikiö on ja mitä on juuri nyt tapahtumassa. On kyllä hauskaa, miten moni on tännekin kirjoittanut tuosta miesten käytännönläheisestä otteesta, itse kun vain pyörittelee ties mietä skenaarioita päässään :) .
 
Hoh, hoijaa. Oma mies heitti eilen taas, et en mie muka ois raskaana. :shifty: Asiaan saattoi tosin vaikuttaa se, että olin huonolla tuulella ja miehen tapa hoitaa/reagoida asiaan on ruveta käyttäytymään tyhmästi tai periaatteella "käynpäs tökkimässä tuota mehiläispesää". :sour:

Mut minkäs mahtaa, ihan ite tulin tuon miehen valinneeks. :hilarious: Toisaalta miusta vähän tuntuu, että toisella on vielä tekemistä asian sisäistämiseksi, vaikka uskookin todellisuudessa miun olevan raskaana. Varmaan ultran jälkeen uskoo sit kunnolla, et siellä tosiaan on joku. Ei tunnu oikein uskovan raskaustesteihin. ( Ja niitäkin on tullut tehtyä seitsemän positiivista. :woot: ) Onneks on muita läheisiä, joitten kanssa pystyy puhumaan ja ihmettelemään nykyistä olotilaansa. :happy:
 
Täällä mies oli sitä mieltä raskaudesta, että se on hieno ja toivottu asia, muttei halua, että tähän tahtiin tulee jatkossa perheenlisäystä. :D
 
Mies on suhtautunut ihanasti mun huonovointisuuteen ja väsyneisyyteen. :Heartred Joka päivä melkein luen sille noista raskaus-appseista mitä milloinkin tapahtuu beibillä ja millaiset oireet on normaaleja, jotta ymmärtää paremmin mun oloja jne. On se tosi onnellinen. :)
 
Hoh, hoijaa. Oma mies heitti eilen taas, et en mie muka ois raskaana. :shifty: Asiaan saattoi tosin vaikuttaa se, että olin huonolla tuulella ja miehen tapa hoitaa/reagoida asiaan on ruveta käyttäytymään tyhmästi tai periaatteella "käynpäs tökkimässä tuota mehiläispesää". :sour:
Minullakin mies semmoinen, että kiusallaan kettuilee, "rakkaudesta se hevonenki potkii". Välillä minulla ei yhtään riitä huumori tuohon tahalliseen ärsyttämiseen ja tässä 10 vuoden aikana on oppinut perääntymään ja jättämään asian sikseen, kun huomaa minun alkavan käydä kierroksilla. :D pari kertaa on tyhmän rohkeana jatkanut, mutta siinä kun meinaan silmille tulla ja räjähtänyt totaalisesti, niin on ollut nöyrää poikaa. Yksi pahin tämmönen oli esikoisen raskausaikana. Toivottavasti ei pahemmin traumatisoitunu ja pysyy oppi perillä :grin
 
Mulla mies ärsyttävästi kyseenalistaa kaiken mitä kerron raskaudesta esim eilen kun tulin treenaamasta niin sanoin et kyllä huomas et on raskaana ku hengästyttää helpommin. Tokas siihen vaan et jos liikkuu normaalia enemmän ni hengästyy ja et jos on huono kunto. Sit jouduin kaivaa tietoo googlesta ja senkin jälkeen epäili et miten voi lisääntynyt verenmäärä nostaa sykettä. Sain sille lopulta todistettua asian ja ettei oo kunto huonontunut mut kyllä otti päähän tommonen :sad001
 
Hoitojen myötä mies tiennyt tarkalleen missä mennään eli osasi myös odottaa testin tulosta, niin plussaa kuin negaa. Täysillä mukana :)
 
Takaisin
Top