Oireet

Pari päivää ollut nyt sellainen samanlainen olo kuin hyvin "ajelun" jälkeen on ja pieniä piikkejä tulee lonkkaan kävelyllä. Myöskin maha alkanut laskeutumaan niin, että housujen pito vähän jo painaa. Torstaina nvla lääkäri, joten saa nähdä miten paikat on sitten. Nukkuminen on kyllä aika tuskaa kun ei voi kun kyljellään nukkua ja siinäkin vasen melkein ainoa. Mutta vaikka kuinka haluis jo oman kropan takaisin omaan käyttöön niin ei tarvitsisi pienen tulla jos tarvitsee sairaalahoitoa vielä. Toki jos ei tarvitse, mitä kyllä uskon ennemmin kaiken hikkailun määrästä, ni sitten ihan sama vaikka tulis jo :D
 
Vedet meni nyt klo 01.00 ilman ennakkovaroitusta (tai no sitä limatulppaa tuli ma ja ti) ja synnärille soiton jälkeen (lapsi ei vielä ihan täysin kiinnittynyt vaikka tosi alhaalla ja hollilla onkin) käsky mennä lanssilla sairaalaan. Täällä sitä nyt pötkötellään ja pois ei pääse kuin lapsi kainalossa, syntyi hän sitten huomenna tai viikon päästä. Laskettu aika tosiaan ois vasta 24. päivä niin jäi hommat kyllä vähän vaiheeseen...Vielä ei voi puhua kovin kivuliaista supistuksista. Tuntuvat toki ja eroavat selvästi harjoitussupistuksista ja toivottavasti saavat lapsen syntymään mieluummin ennemmin kuin myöhemmin, mutta tuskin ihan samantien on nyytti kainalossa. Jos ei nyt viikkoa tarvis ootella.
 
Vedet meni nyt klo 01.00 ilman ennakkovaroitusta (tai no sitä limatulppaa tuli ma ja ti) ja synnärille soiton jälkeen (lapsi ei vielä ihan täysin kiinnittynyt vaikka tosi alhaalla ja hollilla onkin) käsky mennä lanssilla sairaalaan. Täällä sitä nyt pötkötellään ja pois ei pääse kuin lapsi kainalossa, syntyi hän sitten huomenna tai viikon päästä. Laskettu aika tosiaan ois vasta 24. päivä niin jäi hommat kyllä vähän vaiheeseen...Vielä ei voi puhua kovin kivuliaista supistuksista. Tuntuvat toki ja eroavat selvästi harjoitussupistuksista ja toivottavasti saavat lapsen syntymään mieluummin ennemmin kuin myöhemmin, mutta tuskin ihan samantien on nyytti kainalossa. Jos ei nyt viikkoa tarvis ootella.
Hui! :) Kärsivällisyyttä ja lyhyttä odottelua! Olen tuolla elokuisten puolella, vaikka oma LA 26.7. ja suunnittelu sektio viikkoa aiemmin. Nyt kuitenkin tuli konkreettisesti mieleen, että vauvahan voi todella pyrkiä ulos sitä ennen! Onko sinulla Haahe ensimmäinen lapsi ja oliko mitään aavistusta että näin kävisi? Eli vaikka aiempi aikainen synnytys, todettu lyhentynyt kohdunkaula tms.
 
Hui! :) Kärsivällisyyttä ja lyhyttä odottelua! Olen tuolla elokuisten puolella, vaikka oma LA 26.7. ja suunnittelu sektio viikkoa aiemmin. Nyt kuitenkin tuli konkreettisesti mieleen, että vauvahan voi todella pyrkiä ulos sitä ennen! Onko sinulla Haahe ensimmäinen lapsi ja oliko mitään aavistusta että näin kävisi? Eli vaikka aiempi aikainen synnytys, todettu lyhentynyt kohdunkaula tms.

Ensimmäinen on ja itse olin varma, että yliaikaiseksi menee. Torstaina viimeksi lääkäri syynäsi liikehälytyksen takia ja kohdunkaula oli vielä tosi takana ja kaulaa jäljellä. Supistuksia ollut päivittäin jo 20. viikolta asti, mutta ikinä eivät ole saaneet mitään vahinkoa aikaiseksi. Muuten olo ollut mitä mainioin, joten tämä vesien meno tuli kyllä ihan puun takaa. Pinnasänky vielä paketissa sängyn alla ja miehen lapset tuli just puolentoista viikon ajaksi meille ja mies on viikot töissä, meni vaikeaksi..
 
Tsemppiä Haahe täältäkin,toivotaan että lähtis nyt synnytys pian luonnollisesti!
 
Ei kyllä ota lähteäkseen, aika heikkoa on. Aamulla käynnistetään kun streptokokki b oli positiivinen. Toivottavasti käynnistyy kans eikä mene monen päivän höpöhöpöhommiksi..
 
Täällä viime päivinä irtoillut limatulpan palasia, ja tänään aamupäiväseksin jälkeen supisteli tosi kipeästi aina pitkälle iltapäivään saakka.
Nyt illalla ei ole enää tullut kuin muutama hassu satunnainen supistus. Saapi nähdä lähteekö tilanne kehittymään mihinkään suuntaan.. Puolenyön jälkeen poksuu 39+0 :)
 
Tsemiä haahelle!

Mullakin jotain limatulppaa ja vanhanverensekaisia könttejä tullut torstaista lähtien. Supisteleekin aika paljon, mutta en jaksa oikein uskoa että nää supistukset saa vielä mitään aikaiseksi. Supistukset on vaan tiukkoja ja ärsyttäviä, ei yhtään kipeitä. Liitoskivut on ainoat kivut mitkä on lisääntyneet ja haittaa todellakin liikkumista.

Mun mies kävi ostaa äitinsä kanssa vauvajuttuja ja kyl meillä nyt on alkuun kaikki mitä tarvitaan, vihdoin! Mä en ole enää uskaltanut lähteä kauppaan, torstaina kävi niin, että jouduin jättämään ostokset kärryyn ja pakenin kaupasta kun tunsin miten jotain valuu pitkin vasenta jalkaa. Olin sillon käynyt lääkärissä ja vertahan se oli, mikä oli kyllä odotettavissakin. Sen kokemuksen jälkeen vaan aloin sitten pelätä jo sitäkin, että jos vedet menis kaupassa, niin olen nyt tyytynyt kirjoittelemaan kauppalistoja vaan.
 
Täällä tänään supistuksia tuli useamman tunnin suht säännöllisesti ja osa kipeitäkin, mutta loppuivat.

Raastava kipu ollut kohta viikon tossa häpyluu-alamaha akselilla, tuntuu pahiten kun liikahtaa.

Toivottavasti pian alkais tapahtua.. limaa tulee ihan älyttömästi -yh...
 
Eilen hän sitten syntyi klo 18.42 näki pieni prinsessa maailman! 3150g ja 48cm täydellisyyttä kolmen viikon varaslähdöstä huolimatta. Synnytystä avitettiin eilen aamulla oksitosiinitipalla supistusten säännöllistämiseksi. Aika pitkään pärjäsin pelkällä TENS-laitteella, kuumalla kaurapussilla ja ilokaasulla, kunnes otin kohdunkaulanpuudutteen, jonka kesto oli noin pari tuntia ja jonka jälkeen jouduin tinkimään halustani välttää epiduraali koska tuskat olivat niin kovat...muutenkin suunnitelmani oli ollut pysyä koko ajan pystyssä ja aktiivinen, mutta tämä onnistui todella huonosti kipujen ollessa paljon kovemmat pystyasennossa. Myöskin väsymys oli kova kahden yön ja päivän valvomisen jäljiltä. Lopulta vauva avitettiin maailmaan imukupilla pään ja hartian ollessa hieman jumissa. Kaikenkaikkiaan ihan hyvä mieli jäi kuitenkin. Nyt ihmetellään ihanuutta!
 
Onnea haahe! :)

Mäkin otin lopulta epiduraalin vaikka olin toivonut pärjääväni ilman. Mutta omaa kehoa ja jaksamista on kuunneltava! Ei se epiduraali huono vaihtoehto ole ollenkaan :) Eihän sitä yhtään etukäteen tiedä miten kroppa reagoi ja mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei. Mä taas en pysty supistuksissa ollenkaan istumaan eli jumppapallo on ihan turha, samoin suihku koska kipu tuntuu suoraan jalkovälissä.
 
Onnea haahelle! :happy:

Synnytyksestä ajattelen, että täysin tilanteen mukaan lääkitystä jne. On ollut niin erilaiset synnytykset joka kerta, että täysin senhetkisen fiiliksen mukaan mennään. Ja ne omat fiilikset synnytyksen aikana on aina niin kovin kirjavat ja voi muuttua nopeastikin, toivoisin vaan että kätilö olisi mukava.
 
Takaisin
Top